Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2025/ virallinen

Vierailija
10.02.2025 |

Erika Viikman Suomen edustaja

Uskotko Suomen menestyvän euroviisuissa

Vaihtoehdot

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (26028)

Vierailija
22281/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erika nolasi kyllä Suomen.

Ei missään tapauksessa nolannut. Kappale vain ei ole sellainen, millä vedotaan suureen yleisöön. Ei myöskään tuollainen avoin seksuaalisuus ole kaikkien mieleen. 

Vierailija
22282/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä joku kuoro alkoi hoilata Waterloota heti Kajn esityksen jälkeen? Sitä ihmetteli myös britti toimittaja. Se ei ollut hyvä juttu.

Kaikki on jämähtänyt käärijä loreen vuoteen ja abban juhlavuoteen. 🤔

Miksi Loreen olisi edes maininnan arvoinen plagiaattikappaleellaan? Jälleen yksi seikka heikentää euroviisujen uskottavuutta, jos mitään sääntöjä ei kunnioiteta eikä selvistä kopioinneista rankaista. Oikeassa musiikkimaailmassa plagiaatit torpedoidaan alas oikeussaleissa nopeasti.

No kostautui Kajn kopiointi ainakin, uutisissa monissa maissa, ihmiset vaihtaneet Tommyyn ja hyvä niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
22283/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maltan tuhti tyttö voittaa koko viisut!

Jos siellä olisi esiintymässä joku iso mies niin tulisiko joku kommentoimaan, että " XX-maan tuhti mies taitaa voittaa koko viisut!" ?

Miksi naisen ulkonäkö ja koko on niin  tärkeitä, mutta mies saa olla mikä vaan, eikä hänen kokoaan tulla ensimmäisenä kommentoimaan?

"Miksi naisen ulkonäkö ja koko on niin  tärkeitä, mutta mies saa olla mikä vaan, eikä hänen kokoaan tulla ensimmäisenä kommentoimaan?"

Ehkäpä naiset aiheuttavat sen ihan itse, että fokusoidaan aivan muihin seikkoihin kuin itse musiikkiin.

Näin äkkiseltään kun mietin, niin en edes muista millainen asu oli Ranskan laulajalla - oliko vartaloa liikaa myötäilvä, pursuiko läskejä jostain... Siitä yksinkertaisesta syystä, että

Puolet esiintyjistä on alasti vähintäänkin biisin lopussa, niin jännää että on ulkonäkökeskeistä.

Vierailija
22284/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Israel pitäisi saada ulos. Kreikka oli mielestäni vähintään yhtä hyvä laulaja ja esityskin oli hieno, mutta pisteitä ei ropissut samalla tavalla. Minua myös ärsyttii se Israelin edustajan innostuneisuus, en ehkä itse pystyisi hyppimään ja pomppimaan ja hymyilemään green roomissa kun tietäisin mitä maailma meistä ajattelee.

Ukraina on sentään 22 jälkeen lähettänyt tosi monipuolisesti artisteja eikä ratsasta tilanteellaan.

Viro oli hauska ja olen iloinen heidän menestyksestään. Mietin miksi Venäjä siellä olisi millään tavalla vaikuttamassa heidän ääniin, Viro on tuonut hyvin selvästi esille sen millainen p****a maa Venäjä on, mitä Venäjä muka hyötyisi Viron voitosta.

Toivoin Kajlle vielä parempaa sijoitusta, mutta ei 4. ollut missään nimessä huono.

Italian raatipisteitä en ymmärtänyt. Biisi oli ihan ok. Laulajan tuskin olisi selvinnyt hengissä e

Minä en vihaa juutalaisia, niinpä en voi olla antisemitisti. En myöskään vihaa israelilaisia samalla tavalla kun vaikka naapurimaan russakoita. en välitä paestiinalaisistakaan ihan kauheasti. Mutta, minä en hyväksy sitä, että Israel jatkaa koko ajan lasten räjäyttelyä eikä päästä humanitääristä apua paikalle. 

Vierailija
22285/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtakaa YLE jo juontajaa,Silvennoinen kertoo liikaa omia tykkäämisiään.Eiköhän ensi vuonna uusi juontaja,kiitos!

Ihan kuin olisi kuunnellut Ylen uutisia. Mielestäni juontajat ei saisi kertoa omaa puoluekantaansa vaan raportoida vain mitä tapahtuu. Tosiaan ensi vuodeksi eri juontajat.

Ei vaan te voitte lakata katsomasta euroviisuja ja koko Yleä, kuten olette jo vähintään 10 vuotta uhonneet tekevänne. Me jatkamme Mikon kanssa. Teille on viihteeksi vaikka jonkun sebastian tynkkysen podcastit. 

Mikko ei jatka enää juontajana se on ihan varma! Se on potkut!

Vierailija
22286/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikan haukkujat ulisevat täällä varmaan vielä pari kuukautta, kunnes on uutta ulinan aihetta. 

Omasta puolestani kiitän juryja viisaista äänistä, järkeviä keskustelijoita keskustelusta, Erikaa upeasta esityksestä ja tsempistä, Kajta hauskasta rallatuksesta ja Itävaltaa mahtavasta biisistä ja esiintyjästä. Ensi vuonna Wien, yksi lempparikaupungeistani (olen asunut)!!! 

Se on over and out. Rauhaa ja rakkautta!

Vierailija
22287/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoiset viisut... Siis Italian raati antoi UK:lle 12 pistettä?!

Vierailija
22288/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä mahtavaa saada Goldielocks vielä joskus viisulavoille! Vaikkakin tälle vuodelle Erika oli kerrassaan upea edustaja!

Vierailija
22289/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vikman esiintyi hyvin. Esitys oli räväkkä. Puku oli karsea, näytti ihan kuin hänellä olisi ollut vyölaukku. Ja itse kappale on edelleen kehno. Ihan jees sijoitus, mutta perustui vain ja ainoastaan artistin suoritukseen. Ei tuota Roosbergien kappaletta saisi pelastettua edes Karita Mattila tai Floor Jansen.

Vierailija
22290/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juontaja-Silvennoinen oli törkeyden huippu puolueellisuudellaan! Israelin kappale oli hieno, parempi kuin voittajan itkuvirsi. Ja näköjään kansankin suosikki. Juontaja myös haukkui Erikaa V***u-Vikmaniksi. Jos Yle ei myös olisi niin kallellaan samaan suuntaan se antaisi kunnon sanktiot tollaselle ääliölle!

Israel sai eniten yleisöääniä, mistä se kertoo maailmalla?

Rahalla saa.

Minä äänestin Israelia 10 äänellä, eikä kukaan ole minulle rahaa tarjonnut. Päinvastoin, menetin rahaa. Toiset 10 ääntäni menivät KAJ:lle.

Vierailija
22291/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se semifinaaleissa pudonnut Laika-koirabiisi oli mun mielestä kamala. Koiraparka lähetettiin yksin avaruuteen kuolemaan mutta laulussa Laika bailasi ympäri maapalloa tjsp Tuosta tuli eläinten ystävälle aika paha olo.

Laikalle on omistettu ihan koskettavakin laulu suomeksi. 

Sellanen kotimainen yhtyekin oli (/on?) kun Laika and the Cosmonauts. Hyviä biisejä edelleen.

Jep. Ihan mahtavaa musaa.

Vierailija
22292/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska suomalaisilla on niin järkyttävän huono maku ihmisten suhteen, niin ei ymmärretä että tuommoiset täysin tyylittömät pubiruusut eivät menesty Euroopassa. Ruotsinlaivalla ehkä. Esim. Saksasta ei saanut yhtään pistettä ja Italiasta vain yhden. 

Pisteitä Erikalle tuli kyllä maista, joilla oli itselläänkin kivat biisit. 

Vierailija
22293/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juontaja-Silvennoinen oli törkeyden huippu puolueellisuudellaan! Israelin kappale oli hieno, parempi kuin voittajan itkuvirsi. Ja näköjään kansankin suosikki. Juontaja myös haukkui Erikaa V***u-Vikmaniksi. Jos Yle ei myös olisi niin kallellaan samaan suuntaan se antaisi kunnon sanktiot tollaselle ääliölle!

Siitä että Israelilla oli hieno biisi.

Ei kerro vaan siitä että sen "loppumaailman" ääni pitää lakkauttaa. Sitten ei pääse j-sanat eikä islamofobit kautta maailman pätemään. 

Vierailija
22294/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikan haukkujat ulisevat täällä varmaan vielä pari kuukautta, kunnes on uutta ulinan aihetta. 

Omasta puolestani kiitän juryja viisaista äänistä, järkeviä keskustelijoita keskustelusta, Erikaa upeasta esityksestä ja tsempistä, Kajta hauskasta rallatuksesta ja Itävaltaa mahtavasta biisistä ja esiintyjästä. Ensi vuonna Wien, yksi lempparikaupungeistani (olen asunut)!!! 

Se on over and out. Rauhaa ja rakkautta!

Kiitos! Oli täällä hyvääkin keskustelua. Huutelijat huutelee aina. Muuta eivät osaa. Ensi keväänä uudet biisit ja uudet huutelijat. Ihanaa, että viisut Wienissä, hieno kaupunki ja syvät juuret musiikissa. 

Vierailija
22295/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahalla saa.

Minä äänestin Israelia 10 äänellä, eikä kukaan ole minulle rahaa tarjonnut. Päinvastoin, menetin rahaa. Toiset 10 ääntäni menivät KAJ:lle.

Äänestin Israelia ja Italiaa, rahaa meni, mutta menköön. Hyvin sijoittuivat molemmat.

Vierailija
22296/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisön suosikilta ryöstettiin taas voitto raatien avulla. Eikö noista raadeista voisi jo luopua.

No ei missään nimessä, onneksi Ruotsin humppa jäi neloseksi sitä renkutusta jaksa sikakaan.

Vierailija
22297/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suomalaisilla on niin järkyttävän huono maku ihmisten suhteen, niin ei ymmärretä että tuommoiset täysin tyylittömät pubiruusut eivät menesty Euroopassa.

No annetaan sitten UMK 2026 voitto jollekin mahdollisimman jörölle äijäbändille, vaikka sille Awake againille, että saatte te nais- ja homovihaajat olla kerrankin tyytyväisiä. Siitä seuraa se semikarsiutuminen ja finaalin jumbosija jota uhositte Erikalle mutta olisitte ainakin hetken hiljaa. 

Vierailija
22298/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään Måns Zelmerlöw varmaan nauraa koko päivän vahingoniloisesti, kun näki ettei Ruotsilla mennyt hyvin. Joten ihan oikeassa oli. Jos olisi hän edustanut Ruotsia, niin olisi ollut top kolmosessa.

Vierailija
22299/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei kerro vaan siitä että sen "loppumaailman" ääni pitää lakkauttaa. Sitten ei pääse j-sanat eikä islamofobit kautta maailman pätemään."

Ihme jankkaaja. Etkö nyt vaan käsitä että musiikkimakuja on monenlaisia ja ihmiset esim.minä, vaan pidettiin biisistä.

Vierailija
22300/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaj kiitos vöyri😍 viisufanivuosieni paras fiilis. Vaikka 4.sija silti voitto yhteiselle ilolle ja hyvälle mielelle. Oli ilo saada kokea kaikki yhdessä. Festareilla bbb laulattaa yhdessä varmasti!Todellista aitoa rehtiä euroviisuhenkeä 😄 myös erikalta vahva esitys.

Ketju on lukittu.