Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2025/ virallinen

Vierailija
10.02.2025 |

Erika Viikman Suomen edustaja

Uskotko Suomen menestyvän euroviisuissa

Vaihtoehdot

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (26028)

Vierailija
22101/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenta, olipa viisut!

Enpä muista koska pisteissä on ollut noin paljon hajontaa. Tietenkin olen pettynyt Erikan puolesta, mutta todella iloinen Tommy Cashin  menestyksestä. Voittaja ei ollut mikään yllätys, mutta olin odottanut Kajta toiselle sijalle. Nyt sinne rynnikin sitten Viro!

Kertoo selvästi siitä samasta asiasta, miksei Sveitsi saanut lainkaan yleiöspisteitä, eli juuri voittanutta maata ei haluta heti uudelleen voittajaksi. Poikkeuksena poliittisin perustein annetut äänet.

Vierailija
22102/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikea biisi voitti. Hieno kappale ja huikea ääni. Oli toki muitakin hyviä.

Toivottavasti jatkuva Erikan "tuputus" nyt loppuu. En jaksaisi enää yhtään.

Kajtahan täällä enemmän tuputettu on ja ynnämuuta sijoitus tuli niillekin, minun suosikki Itävalta voitti jee ja pari ääntä meni myös Tommylle ja Israel.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
22103/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa hurjasti KAJn puolesta, koska he olisi sen voiton täysin ansainneet. Miksiköhän esityksen taustakuvia ja samalla tunnelmaa niin ratkaisevasti vaihdettiin?

Vierailija
22104/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenta, olipa viisut!

Enpä muista koska pisteissä on ollut noin paljon hajontaa. Tietenkin olen pettynyt Erikan puolesta, mutta todella iloinen Tommy Cashin  menestyksestä. Voittaja ei ollut mikään yllätys, mutta olin odottanut Kajta toiselle sijalle. Nyt sinne rynnikin sitten Viro!

Kertoo selvästi siitä samasta asiasta, miksei Sveitsi saanut lainkaan yleiöspisteitä, eli juuri voittanutta maata ei haluta heti uudelleen voittajaksi. Poikkeuksena poliittisin perustein annetut äänet.

Niin tai sitten yleisö ei pitänyt sveitsistä turha hakea tuolle mitään salaliittoteoriaa

Vierailija
22105/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä hirveetä kimitystä tuo voittajakappale 

Aivan ihana, ja taas tänäkin vuonna meni minun veikkaus oikein.

Vierailija
22106/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulosten seuraaminen oli kerrankin kiinnostavaa, kun tilanteet vaihtelivat  ja pisteiden jako oli yllätyksellistä eikä niin, että isot pisteet olisivat menneet koko ajan samoille maille.

Vierailija
22107/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen sijoitus on kyllä ihan hyvä. Ja kiva oli katsoa, kun Suomi sai ihan kohtuullisesti pisteitä. Juryilta 88 p ja Teleltä 108. Ja Itävallan raati pamautti 12 pistettä, 

Suomen yksi parhaimmista sijoituksista verraten osallistujamäärään. olisko jopa 4 paras sijoitus?  

Vierailija
22108/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaj voi suosiolla palata vöyrin kaljatupaan. Renkutus rupeaa rasittamaan kun ei ole (ruotsin) voittoa sen tueksi. Tilannetta pahentaa että on jo valmiiksi tungettu naamat joka mainokseen kulumaan ja ärsyttämään. 

Lauluaan on aivan upea eikä 4. sija Euroviisujen finaalissa ole mikään häpeä, kuten viestisi perusteella tunnut ajattelevan. 

Vierailija
22109/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenta, olipa viisut!

Kyllä! Suomen pöllämystyneeltä medialta on jäänyt kokonaan noteeraamatta, että Viro tuli tosiaan kolmanneksi!

Niin, aivan kolmanneksi.

Ärsyttävästi nykyään oikeat viisut ovat vähän varjoviisut, kun en jaksa mitenkään noteerata noita Israelin ostettuja pisteitä, vaan keskityn niihin jotka ovat mukana ilman tuota poliittista vaikuttamistyötä. 

Vierailija
22110/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenta, olipa viisut!

Ää, Viro oli Kajta parempi ja Israel tuli toiseksi, Tommy kolmas.

Vierailija
22111/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenta, olipa viisut!

Ei rynninyt. Israel oli toisena. 

Vierailija
22112/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tuo israel edustaja hyvä laulaa mutta yllätti kyllä tuo noi runsaiden äänet. Kaj kävi ku kääriälle ja jury ei arvostanut. Ja erika esitys ei kummallinen ollut loppujen lopuksi en edes ymmärrä miksi hänelle odotettiin jotain rusasta äänimäärää tää taas tätä suomi voittaa viisut hypeä. Ja olihan tuo tommy cash esitys aika hauska. Irävalta aika odotettu voittaja. Että näähän meni niiku niiden kuulukin. 

Vierailija
22113/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteensä 20 maan raadit jätti Suomen pisteittä. Kyseessä olivat nämä maat: Azerbaidžan, Alankomaat, Slovenia, Luxemburg, San marino, Ukraina, Ranska, Portugali, Kroatia, Puola, Montenegro, Kreikka, Serbia, Tšekki, Espanja, Saksa, Israel, Albania, Liettua ja Georgia. - Antaa hyvän kuva esityksestä.

Kerros nyt miten Alankomaat ja Luxemburg sopivat sun narratiiviin että kiihkouskovainen Eurooppa oli Suomea vastaan? 

Vierailija
22114/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huom, yksi Viron biisin tekijöistä on suomalainen! Sekin on nyt unohtunut, kun suru on puserossa Erikan ja KAJn hukatun kaksoisvoiton takia.

Vierailija
22115/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä vähän tuli sellainen fiilis, että mikä virka noilla juryilla oikeasti on? Niiden pitäisi olla antamassa objektiivista arviota, jotta ei menisi pelkäksi naapurimaan äänestämiseksi ja nyt tuli sellainen fiilis, että juryt pisteyttivät miltei enemmän naapureitaan mitä yleisö.

Nää on vähän monimutkaisia juttuja koska usein naapurit jakavat musiikkimaun ja joskus kuuluisuudetkin, joten yhtäläisyyksiä syntyy pakostikin. Kuten  vaikka pohjoismaiden arvostus sauna-biisiä kohtaan eteläeurooppalaisia enemmän, kun taas Ranska luonnollisesti puri maihin jotka balladeista välittävät. Samaan tapaan Balkanin viisuraati kuuntelee naapuriaan enemmän mitä muita. Tällaista ei voida kokonaan kitkeä pois, eikä välttämättä tarvitsekaan. Viisujen hienous on siinä että voittoon tarvitsee pisteitä myös Euroopan toiselta laidalta. 

Vierailija
22116/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomenta, olipa viisut!

Kyllä! Suomen pöllämystyneeltä medialta on jäänyt kokonaan noteeraamatta, että Viro tuli tosiaan kolmanneksi!

Kyllähän se lähetyksessä sanottiin ja että molempien taustalta löytyy suomalaista osaamista. Itävallalta ja Virolta siis.

Vierailija
22117/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaj ja Erikakin pärjäsivät ihan hyvin. Pettymykset johtuu vaan siitä kun vedonlyönneissä Erika oli jopa sijalla 4 ja Kaj kokoajan ykkösenä.

Vierailija
22118/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viron biisin menestys ihmetyttää. Propagandaa

Vierailija
22119/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisön suosima musiikkityyli oli kyllä selkeä, kun maksetut äänet jätetään huomiotta: Tommy Cash ja KAJ.

Vierailija
22120/26028 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli tuo israel edustaja hyvä laulaa mutta yllätti kyllä tuo noi runsaiden äänet. Kaj kävi ku kääriälle ja jury ei arvostanut. Ja erika esitys ei kummallinen ollut loppujen lopuksi en edes ymmärrä miksi hänelle odotettiin jotain rusasta äänimäärää tää taas tätä suomi voittaa viisut hypeä. Ja olihan tuo tommy cash esitys aika hauska. Irävalta aika odotettu voittaja. Että näähän meni niiku niiden kuulukin. 

No täällähän sanottiin Käärijä ja BL parempia, eipä tullut Kaj toiseksikaan, vaikka uhositte, että vähintään se. Muut koitti sanoa, että hype ei ole niin iso.

Ketju on lukittu.