Suurin lentokenttä, jossa olet ulkomailla ollut?
Kommentit (77)
Atlanta tai Tampere-Pirkkala, kumpi sitten nyt on suurempi
Maailman vilkkaimpien kenttien listalta Atlanta on ykkönen, olen käynyt.
20 vilkkaimmasta kentästä olen käynyt tasan puolessa. eli 10:ssä.
30 vilkkaimmasta myös puolessa, eli 15sta.
Heathrow, Frankfurt AM, Madrid, Schiphol, Charles de Gaulle... Heathrow kai on näistä suurin. Doha vaikutti pieneltä ja hiljaiselta, vaikka paljon siellä oli lentoja ja isoja koneita. Gatwick on varmaan Euroopan mittakaavalla suuri.
Yllättävän monta Eurooppalaista lentokenttää on nähty. Heathrow, Charles de Gaulle, Gatwick. Siinä kolme isompaa.
Heathrow oli jonkin aikaa kotikenttä, nyt se on Tampere-Pirkkala, melkoinen koko ero noilla. Heathrowlla olen saanut parasta palvelua lapsen kanssa matkustaessa.
Atlanta, muiden koosta en hirveästi tiedä.
Amsterdam ja Pariisi tuttuja kenttiä, myös Oslo, Tukjolma ja Kööpenhamina, lienevät pieniä ensin mainitsemaani verrattuna.
Vilkkaimpien listalta olen käynyt 20 suurimmassa 11:sta, suurin on Atlanta, joka myös johtaa listaa https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_busiest_airports_by_passenger_t…;
Dallas on käymistäni alueellisesti lajin, tällä listalla kolmas: https://worldpopulationreview.com/country-rankings/largest-airports-in-…
Heathrown on suurin missä olen ollut.
Vierailija kirjoitti:
Joo Pekingissä olen ollut tämän mukaan.
Top 10 Biggest Airports In The World
Dallas Fortworth International Airport. ...
Orlando International Airport. ...
Washington Dullas International Airport. ...
Beijing Daxing International Airport. ...
George Bush International Airport. ...
Shanghai Pudans International Airport. ...
Bonus: Al Maktoum International Airport.
Tuosta listasta olen ollut Pekingissä ja Shanghaissa.
Varmaan JFK jos se on isompi kuin Euroopan kentät.
Oon matkustanut lähinnä Euroopassa, Schipol suurin kenttä ja hieman olikin vaikeuksia löytää junalle. Lontoossa käydessäni lentokenttä oli pienempi, Stansted.
Aika monella kentällä on elämäni aikana tullut käytyä. Takana yli 1200 lentoa ja työni puolesta matkustan ei omalla rahalla olisi varaa noin paljoa matkustaa. Yli 50 kertaa käynyt USA:ssa siellä sun täällä ja tullut koluttua aika monta lentokenttää siellä. Aasiassa ollut myös aika monella kentällä viimeksi Singaporessa ja Jakartassa. Euroopan kentillä on myös tullut oltua aika monessa paikassa.
Aina kuitenkin kun palaa Helsinkiin esim. Frankfurtista, JFK:lta, Tokosta tai Pekingistä ja katsoo ympärilleen niin ihmettelee että mihin ihmeeseen ne kaikki lentokoneet ovat kadonneet. Suomi on kyllä uskomattoman pieni, hiljainen ja samalla myös hieno ja rauhallinen maa.
Mahtavaa palata aina kotiin joka reissulta missä olen käynyt. Kotimatka on aina se paras matka.
Haneda Tokio
LAX Los Angeles
JFK New York
Amsterdam
Frankfurt
Heathrow Lontoo
Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport ja taitaa olla maailman isoin matkustajamäärä tuolla. Denver on laajempi alueeltaan. Atlanta on Deltan ns. kotikenttä.