Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Arabian astiat ovat tehneet mahalaskun. Eivät mene kirppareille kaupaksi kuin parin euron hintaan.

Vierailija
09.02.2025 |

Mutta esim. iittalan tuikut menevät kaupaksi hyvällä hinnalla. Turhaan keräilette jotain arabian sarjaa, kun ne eivät ole enää missään arvossa. 

t. kirpparin täti

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paljon Arabian astioita mutta en ole myymässä niitä. En yleensäkään myy mitään hyvää kun olen joskus ostanut.

Vierailija
22/46 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarratkin pitää olla. Hassua.

Ainoastaan suomalaiset jättävät esim. Iiittalan-tarran paikalleen, kun ottavat astian käyttöön. Se on ihan sama asia kuin jättäisi hintalapun paikalleen. Tai uuden sohvan päälle Askon kyltin. Jopa sisutussuunnittelijat yms. ovat ottaneet kantaa tähän tarra-outouteen ja nevoneet, ettei sitä kuulu jättää astiaan, eikä sillä tarralla ole mitään arvoa, mutta sama kuin puhuisi seinille.

Oon kyläpaikoissa puyteettömästi auttanut tarrojenpoistossa jos isäntäväeltä jäänyt jostakin syystä poistamatta. 

onhan se jo hygieniakysymyskin että turhat bakteeripesät pois astioista.

Eräänlainen pakkomielle tuokin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaako joku niitä jälleenmyyntiarvon takia? 

Vierailija
24/46 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on Arabiaa ihan arkikäytössä mutta totta on että kovan inflaation suomalainen laatutuote Arabia on kärsinyt Nykyään sitä tehdään Thaimaassa, Filippiineillä ja ties missä, kaukana ollaan Arabianrannasta.

Näkisitpä meidän perheen muumimukit. Et usko, kuinka hyvää on aamukahvi millenium-mukista. Niitä on nyt meillä aivan riittävästi, että enää ei tarvitse ostaa yhtään.

Tuo on luxusta. Montaako leikkelettä on aamulla pöydässä? 

Kolmea. Mies on toimitusjohtaja niin meillä on mahdollista noin.

Vierailija
25/46 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on Arabiaa ihan arkikäytössä mutta totta on että kovan inflaation suomalainen laatutuote Arabia on kärsinyt Nykyään sitä tehdään Thaimaassa, Filippiineillä ja ties missä, kaukana ollaan Arabianrannasta.

Näkisitpä meidän perheen muumimukit. Et usko, kuinka hyvää on aamukahvi millenium-mukista. Niitä on nyt meillä aivan riittävästi, että enää ei tarvitse ostaa yhtään.

Tuo on luxusta. Montaako leikkelettä on aamulla pöydässä? 

Kolmea. Mies on toimitusjohtaja niin meillä on mahdollista noin.

Leikkeleet ovat suolaisia. Ehkä terveytenne kannalta parsasta olla syömättä niitä aamiaisella. 

Vierailija
26/46 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On arabia haluttu tuote kun osaa ei saa edes rahalla kaupasta ostettua vaan arvonnan kautta saa ostomahdollisuuden.

Eka kerran multa lähti mukit jopa ostoskorista sillä aikaa kun jonotin maksamaan pääsyä...silloin ei arvottu

Vierailija
27/46 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarratkin pitää olla. Hassua.

Ainoastaan suomalaiset jättävät esim. Iiittalan-tarran paikalleen, kun ottavat astian käyttöön.

Voi dääm. En siis olekaan suomalainen, vaikka olen aina niin luullut. Kiitos tiedosta ja yleistyksestä.

Vierailija
28/46 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kerätään lasia , erityisen suosittua on värillinen Riihimäen lasi. Terv kauppias

Vierailija
29/46 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö astioita osteta käyttöön, eikä kirpparimyyntiin?

Vierailija
30/46 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kerätään lasia , erityisen suosittua on värillinen Riihimäen lasi. Terv kauppias

Muumikeräilijöillekin on keksitty uutta halpatyövoiman maissa valmistettavaa kerättävää. Muutama kymmenien osien astiasto maksimaalisella hinnalla vuodessa sekä uutena myös lasit.  

kaikki tuo jo entisten tavanomaisten noin kymmenen mukin lisäksi vuodessa.

Ostaako noita joku vielä kun näkyy muutama kuormalavallinen mukeja markettia kohti olevan ja tmns tavallisia mukeja saa ostettua muutamalla eurolla kpl.

Vierailija
31/46 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jo kymmeniä vuosia tiedetty, ettei ainakaan ennen niin suosittu Myrna ole arvokasta - niitä astiastoja kun on joka toisella kotona. Teemastakin taitaa enempi nykyään saada.

Jossain vaiheessa ainakin esimerkiksi Arabian antiikkikannuista maksettiin huikeita summia. Itse en saanut pari kuukautta sitten kympillä myytyä erinomaisessa kunnossa olevaa kannua. Lopulta meni -50% vitosella.

Vierailija
32/46 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on jo kymmeniä vuosia tiedetty, ettei ainakaan ennen niin suosittu Myrna ole arvokasta - niitä astiastoja kun on joka toisella kotona. Teemastakin taitaa enempi nykyään saada.

Jossain vaiheessa ainakin esimerkiksi Arabian antiikkikannuista maksettiin huikeita summia. Itse en saanut pari kuukautta sitten kympillä myytyä erinomaisessa kunnossa olevaa kannua. Lopulta meni -50% vitosella.

Lisään vielä, että se oli siis Arabian Singapore-kannu. Itse olin maksanut siitä monta kymppiä muutama vuosi sitten.

Pointtini siis oli, että ei pelkästään uudet Arabian astiat ole kärsineet jotain inflaatiota tai mainehaittaa. Sama tuntuu koskevan myös vanhaa Arabiaa.

Vierailija
33/46 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttöönhän niitä ostetaan. Tai ainakin mä olen ostanut.

Vierailija
34/46 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista

Vierailija
35/46 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi astioista pitäisi maksaa korkeampaa hintaa sen takia, että ne ovat jotain Arabia, Teema, Iittala -mallia tai jonkun nimekkään taiteilijan suunnittelemia?

Sama tietysti kaikkien taideteosten ja maalausten kanssa, kun ensin katsotaan kuka se on tehnyt ja sitten päätetään ostetaanko vai ei. Sillä ei näytä olevan väliä, että miltä se veistos tai maalaus näyttää.

Vierailija
36/46 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin Riihimäen-lasin limenvärinen uraanilasi !

Vierailija
37/46 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparin täti on hyvä ja pitää suunsa kiinni. Sinäkin olet näillä hyväntekeväsyyskirppiksillä penkomassa tavaroita, jos vaikka mitä saisit ilmaiseksi.

Vierailija
38/46 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kahta eri muumimukia mutta harmittelen etten ostanut tuota milleniummukia , ovat ihania .Muuten en kauheesti niistä muista muumi mukeista  tykkää. Nauti upeista                          aamukahvimukeista !

Vierailija
39/46 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 2 eri kirppiksellä tavaraa myynnissä ja kummassakin on sopimus myynnillä saan saldoa, en rahaa.

Toiseen ei ole tullut pariin vuoteen myytävää, toiseen vietiin tammikuussa vika kuorma. Toisessa myynti on n 50 e kk, toisessa n 500 e viikko.

Kummastakin saan saldon mukaan lähinnä Kalevala koruja ja Iittalan astioita, halpoja.

Iittalan asioita tulee aivan älyttömästi ja ne menee kaikki Arabialle second handiin. 1,5 v päästä on 2 häät, joihin kerään nyt vaihtokaupassa astioita.

Moni on hinnoitellut lautasen vaikka 10 e ja sitten laittaa -50% ja siltikään ei mene. Kummallakin kirppiksellä on lappu maksetaan max 2 euroa lautasesta ja näitä tulee joka päivä.

Vierailija
40/46 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö noita osteta ihan peruskäyttöön eikä miksikään keräilykappaleiksi.