Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytystä ei millään suostuta käynnistää vaikka olen jo viikolla 42+4!!

Vierailija
05.03.2007 |

Kävin tänään taas Jorvissa yliaikaisseurannassa ja totesivat kaikkien testien jälkeen että kaikki hyvin vauvalla ja ei vielä käynnistetä!!!!?!?!

Edellisten kanssa tuo ehdoton raja on kulkenut 42 viikon kohdalla... harmittaa niin vietävästi kun en jaksais enää odottaa eikä sisaruksetkaan ja on niin tukala olo kun on isomaha haittaamassa arkiaskareita.

Onko muilla venytetty synnytyksen käynnistämistä näin pitkään??

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat käynnistetty: eka v38 ja toka 40+1. Minun toiveesta, ei lääketieteellistä syytä. Sinuna olisin jo peloissani. Todennäköisesti lapsikin on jo suuri. Ihan turhaa ja riskeeraavaa tollainen odottelu.

Vierailija
2/24 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä vaan myötäilee hoitohenkilökuntaa, niin minkäs voit :(. Elettävä on sen mukaan. Ja voihan olla, että ovat vaikka nuo viikot vahingossa väärin katsoneet...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikki iskee, itsekin olen Jorviin menossa. Jos vaatimalla vaatii, käynnistävätkö sitten?

Vierailija
4/24 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan vaatisin sektion.

Hui kamalaa. :(

Vierailija
5/24 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella tuntemuksesi. Ja itse olisin kyllä tosi huolissani vauvastakin. Mulla käynnistettiin 41+5.

Vierailija
6/24 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jorvissa käynnistetty minullakaan. Kävi sitten niin että 26 tunnin synnytyksen päätteeksi jouduin kiireelliseen sektioon. Lapsi oli puoli kiloa suurempi kuin arvio. (4750g)

Kaiken lisäksi jouduin odottamaan sektio päätöstä 5 tuntia koska yöllä oli vain yksi leikkaussali käytössä, jossa oli suuri leikkaus meneillään.

Saa nähdä uskallanko enää uutta lasta yrittää. Ainakaan en enää IKINÄ mene jorviin!!!

Vierailija
7/24 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan katsotaan ihan virallisesti olevan yliaikainen vasta rv42 jälkeen.

Kyllähän sulle on varmaan tehty kaikki tutkimukset, että on nähty napanuoran virtauksien olevan ok, samoin istukan toiminta ja vauvan koko on arvioitu.

Että ei varmaan vauvan voinnin puolesta tarvitse olla huolissaan.

Mutta jos on ennestään lapsia ja olo on jo raskas, on se ihan oikea syy käynnistykselle.

Vaadi sitä nyt voimakkaasti, niin eikö se läpi mene.

Ja mitä vauvan kokoon tulee, esim. mun veljen perheeseen syntyi esikoinen viikolla 42+3, niin painoa oli 3700g.

Vierailija
8/24 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vauva on viikon lastenosastolla, kun saa lapsivettä keuhkoihin ja tulee tulehdus päälle.

Vierailija
9/24 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliaikasuusseurannassa kirjattiin 41+5, että äiti on todella väsynyt. Käynnistysaika sovittiinkin silloin 42+1. Kyllä vauvalla oli kaikki ihan hyvin, mutta ainakin Kättärillä arvioivat myös äidin tilaa.

Vierailija
10/24 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt ei vaan mene niin, että äiti vaatii ja lääkärit tekevät niin kuin äiti haluaa. Ei ainakaan TYKSissä eikä Salossa.

Eikä ollut kyse siitä, ettenkö olisi vaatinut tarpeeksi suurella äänellä. Ja kyseessä koeputkilapsi eli oli yliaikainen heti viikon 40 jälkeen, silti suostuivat käynnistämään vasta 41+6. Terve poika syntyi seuraavana päivänä sektiolla, mitat 4980 g ja 55 cm.

Vierailija
11/24 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri Jorvissa ei suostuta käynnistämään?

Vierailija
12/24 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se käynistyskään mikään oikotie onneen ole. JA ei sitä saa kun vaan tilaa.

Itse synnytin 42+0 eikä siinä ollut mitään ongelmia.

Tiedän kaksikin rv 43 synnyttänyttä...

Vierailija
13/24 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti pitää paikkojen olla käynnistelykunnossa ja vähemmän kiireinen aika sairaalassa. Sairaala PHKS.

Ja syntyi 1½ vrk:n kuluttua käynnistyksen aloituksesta... ;)

Vierailija
14/24 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miksi juuri Jorvissa ei suostuta käynnistämään?

Aiemmin takaraja on ollut 42+2. Ehkä spontaania synnytystä nyt odotetaan sitten pidempään jos kaikki on kunnossa, koska käynnistyksissä komplikaatioiden vaara on suurempi.

Vierailija
15/24 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalvojen puhkaisu eli olis alkanut muutenkin syntymään vuorokauden sisällä. Mutta käynnistyksessä on aina riskinsä. Pitkittyneen synnytyksen vuoksi mentiin kiireelliseen sektioon, sain kohtutulehduksen ja muuta mukavaa.

Vierailija
16/24 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tyttö syntyi rv23 ja kuoli muutama päivä syntymänsä jälkeen

Ikuinen kaipuu rakkaani, Minni <3

Vierailija
17/24 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka molemmat lapset ovat terveitä, sanoisin silti että oli mun tapauksessa selkeä hoitovirhe jättää käynnistäminen niin myöhäiseksi. En sen kummemmin kerro yksityiskohtia, koska en halua pelotella ap:ta. Käynnistystä ei kuitenkaan niin vaan voi tilata, koska lääkärithän ne asiantuntijoita ovat. Jokainen tapaus on erilainen, hyödyt ja haitat punnitaan tapauskohtaisesti.

Vierailija
18/24 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en olis lähtenyt enää sairaalasta pois.

Huomenna polille ja juurrut sinne, nyrkkiä pöytään.

Vierailija
19/24 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tunnin tinkaamisen jälkeen sain huomiseksi klo 8 käynnistysajan!! Silloin sitä sitten mennään. Jännää..

Vierailija
20/24 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja anna mielellään vähän palautetta tuosta käytännöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän