Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Exmies on perheelleni ykkönen

Vierailija
09.02.2025 |

Erottiin useampi vuosi sitten, oli semmonen teini-iästä aikuisuuteen ja erilleen kasvamisen suhde. Ex tuli luonnollisesti tosi tärkeäksi ja isoksi osaksi mun perhettä. Hänellä ei juurikaan omaa sellaista ole, joten mun sukulaiset on hänet ottaneet omaksi pojakseen. 

Eroa tehtiin pitkään ja lopulta sovussa lasten etua ajatelleen erottiin ystävinä. Mun perhe oli järkyttynyt ja vihainen minulle, kun eroa halusin. Yrittivät väkisin järjestää meille kahdenkeskistä aikaa ottamalla lapsia hoitoon.

Meni noin vuosi eron jälkeen, kun tapasin nykyisen mieheni. Tästähän se riemu repesi kun he tajusivat, ettemme aio palata exän kanssa yhteen. Oli muutaman perheenjäsenen kanssa ihan turhaa draamaa, mihin minut vedettiin väkisin mukaan.

Exän kanssa olemme monta kertaa puhuneet ns. Rajat selväksi. Minulle on ihan sama, vaikka hän pitää yhteyttä perheeseen, mutta en halua että hän vie uusia kumppaneita kyläilemään. Ex tapasi nykyisen kumppaninsa pian sen jälkeen kun minä tapasin omani. Hän pyynnöistä huolimatta käy tämän tyttiksen kanssa esim. mun mummon luona. Heille syntyi lapsi, ja tätä lasta myös raahataan mun sukulaisissa. 

Mun mies otettiin perheeseen todella huonosti vastaan. Mm. Mummo piti mun ja exän hääkuvaa kehyksissä pitkän aikaa. Mun äiti itki syntymäpäiväjuhlissaan, kuinka tärkeä tämä mun ex mies on ja puhui meidän häistä. Häistä jotka oli joskus 10 vuotta sitten ja olen mennyt jo uudelleen naimisiin. Sitten ihmetellään miks mun mies ei halua olla tekemisissä mun perheen kanssa? 

Onko tämmönen sairaalloinen kiintyminen ihan normaalia? En pääse exästä eroon ikinä (joo ok yhteisiä lapsia), mutta hän on kutsuttuna aina kaikkiin sukujuhliin esimerkiksi. Onko muilla ollut tämmöstä? 

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ex perheistä viettää jouluja yhdessä. Ovat siis ihan ok väleissä keskenään. 

Vierailija
2/28 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaistesi käytös ei todellakaan ole normaalia. Otan osaa, että joudut kestämään tuota, heidän käytöksensä on todella epäkunnioittavaa sinua kohtaan. Luultavasti joudut vain hyväksymään tilanteen, itse katkoisin välit. Ehkä se havahduttaisi heidätkin katsomaan tilannetta uusin silmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäsi tulisi ymmärtää pysyä poissa.

Vierailija
4/28 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aika samaa, mun ex appi ja anoppi piti mua lähes omana tyttärenään ja suhde oli läheinen aina heidän kuolemiinsa asti.

Vierailija
5/28 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin ex raahaa nyxäänsä mun siskon poikien rippikouluihin ja lakkiaisiin sekä äitini synytämpäiville. Meillä ei todellakaan ole edes hyvät välit, eikä kysy tai kerro minulle etukäteen mitään joten joudun ahdistumaan joka kerta kun on jotain pippaloa suvulla.

Vierailija
6/28 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukulaistesi käytös ei todellakaan ole normaalia. Otan osaa, että joudut kestämään tuota, heidän käytöksensä on todella epäkunnioittavaa sinua kohtaan. Luultavasti joudut vain hyväksymään tilanteen, itse katkoisin välit. Ehkä se havahduttaisi heidätkin katsomaan tilannetta uusin silmin.

olen koittanut puhua äidilleni, että tää ei tunnu musta hyvälle. Hän on sitä mieltä, että minä erosin mutta hänen ei tarvitse. Ihmettelen myös, mitä tän uuden tyttöystävän mielessä liikkuu kun mielellään mun sukulaisissa käy. Itselläni ei kävisi mielessä lähteä aviomieheni exän vanhempien luokse, vaikka mies siellä muutamia kertoja vuodessa käy..

Ketään ei kiinnosta miltä musta tää tilanne tuntuu. Mun mies on ilmoittanut, ettei aio osallistua mihinkään juhliin sillä ex saattaa olla paikalla. Tai vähintään hänestä puhutaan ja harmitellaan jos ei ole. 

Vierailija
7/28 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Mun mielestäni normaalia on kutsua tuttu exäkin jos on erottu sovussa ja rajat puhuttu selväksi mutta se että sukulaiset nostavat exän nykyisen miehesi ohi, paheksuvat sinua ja muutenkin pitävät häntä ylivertaisena, ei ole normaalia eikä hyväksyttävää. Parempi jos puhut tai puhutte exän ja nyxän kanssa kolmestaan suvullesi rajat selviksi. 

Vierailija
8/28 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähänhän se naisten pohjaton itsekkyys johtaa.

Vierailija
9/28 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähänhän se naisten pohjaton itsekkyys johtaa.

Mitä tarkoitat? 

Vierailija
10/28 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on epäkunnioittavaa mutta et voi vaatia muita ihmisiä poistamaan häntä elämästään koska sinä erosit. Hän on esim lapsenlapsen isä eli silti sukua. Nykyinen on vain sinun aviomiehesi. Ja saa sitä pitää mukavimmista ihmisistä enemmän, olivat sukua tai ei.

Vierailija
11/28 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuinka normaalia, mutta itselle kävi vastaavasti. Mies raskautti minut petoksellisesti ja vaikka itselleni hänen kanssaan tekemisissä oleminen oli täyttä helvettiä ja hän pahoinpiteli tietysti lastakin, suku otti hänet innokkaana vastaan ja alkoi jopa ajamaan miehen kanssa vihakampanjoita minua vastaan. Mies hylkäsi ja jopa petti minua raskauden aikana, lopulta kaappasi lapsen ja on nyt sitten kuljettanut lasta minun sukulaisteni luona kylässä minua mustamaalaten, joiden kanssa en ole itse tietenkään tapahtumien johdosta edes tekemisissä. Vakka kantensa valitsee ja tässä tapauksessa lapsen syntymä paljasti paljon pahaa, ja nuo pahat kiemurtelevat nyt omissa myrkyissään sitten

Samoin äitini avioeron aikoihin hänen sukulaisensa kohtelivat ex-avioiestä kuin omaa lastaan ja pahoinpitelivät äitiä. Toisella puolella sukua sen sijaan miesjälkeläisten lehtolapset ja näiden äidit on hylätty, ja miehiä kohdellaan kuin kuninkaita, vaikka heidän vaimojaan kaatuu kuin viljaa pahoinpitelyn ja hyväksikäytön seurauksena

Nainen on joillekin verilinjoille pelkkä esine ja kauppatavara, pillu ja stressinpurkukohde. Nainen saa rääkyä vuosia ja häntä saadaan r aiskata ja pahoinpidellä mielin määrin, kun taas jos mies uhkaa tirauttaa kyyneleenkin, siirretään vuoria ja vaikka tapetaan se vaimo, ettei miehen mieltä vaan pahoiteta

Jos sinun suvussasi on jotakin tällaista, niin kannattaa ihan reippaasti vaan vieroittautua ja jättää misogynistit r aiskailemaan toisiaan. Ja naiset, jotka oikeuttavat tällaista käytöstä ja maailmankuvaa, yhtä lailla. He ovat oman kohtalonsa ansainneet. Näissä naisissakin alka esiintyä r aiskailemis- ja väkivaltataipumuksia mitä pidempään ovat miestensä kanssa tekemisissä

Jos ja kun sinulla on mahdollisuus mennä eteenpäin, uusi mies ja mahdollisuus uusiin lapsiinkin, niin jätä suosiolla naisvihamielinen suku taaksesi. Jos jumala kattaa eteesi herkkupöydän, miksi katselisit ja miettisit ulosteitasi edes vähää alusta?  

Vierailija
12/28 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatko ahteriin nykyiseltäsi myös?

Vierailija
13/28 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten pelastanut lastasi myös?

Vierailija
14/28 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otatko ahteriin nykyiseltäsi myös?

En ymmärrä näitä kommentteja. Ei liity asiaan millään tavalla. 

Vierailija
15/28 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on epäkunnioittavaa mutta et voi vaatia muita ihmisiä poistamaan häntä elämästään koska sinä erosit. Hän on esim lapsenlapsen isä eli silti sukua. Nykyinen on vain sinun aviomiehesi. Ja saa sitä pitää mukavimmista ihmisistä enemmän, olivat sukua tai ei.

En vaadi heitä poistamaan exää elämästään tietenkään. En vain ymmärrä sitä, miksi se uusi tyttis ja vauva pitää viedä kyläilemään myös.

Minulla on myös lapsi aviomieheni kanssa, joten on myös yhtälailla sukua.

Ap

Vierailija
16/28 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin exäni kanssa, sukulaiseni nostivat hänet  jalustalle. Kaikki mitä hän teki, oli ihmeellistä ja mahtavaa. Kyse saattoi olla jostain, että vei lapset puistoon, tai muuta täysin normaalia vanhemman toimintaa. Mutta kun hän on mies!

Samalla tavalla päihderiippuvaista sukulaismiestä on nostettu jalustalle ihan lapsesta saakka. Oma äitini jäi hänen varjoonsa jo lapsena. Jatkaa samaa toimintamallia minun kanssani.

Muistan eräänkin kerran hänen sanoneen vuosia sitten, että en minä niin tuosta tyttärestä välitä, mutta vävypoika se on kuin oma poika! Oli ehkä huumoriksi tarkoitettu, mutta ei se silloinkaan siltä tuntunut.

Ap

Vierailija
17/28 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jättäisin menemättä juhliin, jos eivät osaa suhtautua sun nykyiseen asiaan kuuluvasti.

Ei tuo ole normaalia aikuisten ihmisten käyttäytymistä että uusi on ilmaa ja ex nostetaan jalustalle. On ihan ok, että ovat ex kanssa tekemisissä jos hänestä kovasti pitävät, mutta että sen perusteella kohtelevat sinua ja nykyistäsi huonosti, ei ole ok.

Vierailija
18/28 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jättäisin menemättä juhliin, jos eivät osaa suhtautua sun nykyiseen asiaan kuuluvasti.

Ei tuo ole normaalia aikuisten ihmisten käyttäytymistä että uusi on ilmaa ja ex nostetaan jalustalle. On ihan ok, että ovat ex kanssa tekemisissä jos hänestä kovasti pitävät, mutta että sen perusteella kohtelevat sinua ja nykyistäsi huonosti, ei ole ok.

Kiitos, näin varmaan toimittava jatkossa.. Tuntuu todella kurjalta, että eivät näe asiaa minun ja mieheni kannalta. Olen perhekeskeinen ihminen ja välitän paljon sukulaisistani. Tämä koko tilanne on erkaannuttanut minut perheestäni lähes kokonaan.

Ap

Vierailija
19/28 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeita käänteitä teillä jos kymmenessä vuodessa naimisiin, ero, uudelleen naimisiin ja lisää lapsia. Eihän siinä vanhemmat sukulaiset edes pysy mukana.

Vierailija
20/28 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sairas kuvio.