Mikä sun budjetti on viikon lomareissulle
-aurinkorantakohteeseen
-kaupunkikohteeseen
Budjettisi sisältäen käyttörahaa, lennot ja majoituksen.
Kommentit (32)
Veikkaisin jotain 7000 kaupunkiloma kahdelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole budjettia. Ei voi mitenkään verrata lomaa Japanissa tai Tukholmassa.
En pyytänytkään vertaamaan. Kysyin kohteen nimeä ja siihen menevää rahaa viikossa.
-ap
Mistä sen voi etukäteen tietää? Menee just sen verran mitä huvittaa käyttää.
Väännän vielä: Kerro paljonko käytit rahaa viikon reissullasi? Siis tehtyyn viikon reissuun.
Ja budjetoida saa etukäteenkin, eli arvioida menevä rahamäärä. Ei tää oo vakavaa, että eurolleen pitää tietää.
-ap
Sehän riippuu ihan kohteesta!? Turkkiin pääsee 300 eurolla ja Malediiveille joutuu maksamaan 5000e/hlö.
Aika paljon eroa syntyy jo tuossa
Mun seuraava reissuni (tosin 8 vkoa): lennot 188e, asumiskulut 400e (oma talo eli sähkö ja vesi). Ruokaan 15e/päivä, kerran viikossa ravintolassa 10e-50e. Bensaan 100e, tietullit 22e. 1 pääsymaksu tiedossa, 10e
Yhteensä n 2000e
tasan senverran mitä mikin maksaa, mistä sitä etukäteen tietää mitä mukavaa hankintaa tulee tehtyä
Vierailija kirjoitti:
tasan senverran mitä mikin maksaa, mistä sitä etukäteen tietää mitä mukavaa hankintaa tulee tehtyä
Tuota ei kysytty ke hari.
Vierailija kirjoitti:
Sehän riippuu ihan kohteesta!? Turkkiin pääsee 300 eurolla ja Malediiveille joutuu maksamaan 5000e/hlö.
Aika paljon eroa syntyy jo tuossa
Mun seuraava reissuni (tosin 8 vkoa): lennot 188e, asumiskulut 400e (oma talo eli sähkö ja vesi). Ruokaan 15e/päivä, kerran viikossa ravintolassa 10e-50e. Bensaan 100e, tietullit 22e. 1 pääsymaksu tiedossa, 10e
Yhteensä n 2000e
Edullista. Mikä on kohde?
2 tonnia matkat plus majoitus. Toinen mokoma käyttörahaksi. Kohde on etelä-atlantin rannikolla. Loman kesto 10 päivää.
Islanti, 6 päivää, 3 hlö, 4500€.
Mä teen niinpäin että päätetään kohde ja ajankohta mihin halutaan mennä, mietitään mitä siellä tehdään ja sitten katsotaan mitä se tulee maksamaan: varaillaan lennot, majoitus, auto ja pääsyliput. Lisäksi satanen per päivä ruokaan tms.
Mitään rantakohteita en jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole budjettia. Ei voi mitenkään verrata lomaa Japanissa tai Tukholmassa.
Vertaamaan ei pyydettykään. Kerro kohde ja budjetti jo tehdystä reissusta tai tulevasta reissusta.
Mä laitan 500€/kk matkatilille eli 6000€ vuodessa matkailuun (minä itse). Sillä sitten teen ne matkat, mihin se riittää. Lisäksi käytettävissäni se sama rahamäärä, mikä kotonakin menisi reissun aikana ruokaan yms. Erilaisia matkoja tehdään, kaukomatkoja, Kreikan viikkoja, kaupunkilomia Euroopassa, mökkilomia kotimaassa (Lappi ja Järvi-Suomi).
Lontoo, noin 1000€ ja loman kesto 2 - 3 päivää. Rahat loppuvat silti aina, vaikka lennot saa satasella ja mies maksaa hotellin. Jos shoppailee, menee vielä toinen tonni.