Miten suureksi miellät sukusi?
Ajallisesti taaksepäin sukuani ei enää ole. Molemmat vanhempani ovat kuolleet. Olen siis orpo. Minulla on kaksi tytärtä, joilla toisella on kolme lastenlasta. Pidän heitä sukulaisinani.
Minulla on myös kaksi veljeä, mutta heidän puolisoitaan ja lapsiaan/ lapsenlapsiaan en katso enää sukulaisiksini
Minun sukuuni kuuluu vain 7 ihmistä
Kommentit (8)
Olet täti, mutta en koe olevasi heille sukua? Ette ilmeisesti ole kovin läheisiä.
Minäkin olen täti ja vietän veljeni lasten kanssa viikoittain aikaa. Koen hyvin vahvasti olevani sukua heille, ovat myös todella paljon minun näköisiä.
Joskus aikoinaan, äitini, joka oli kovin sukurakas ihminen, kertoi että olen Ilta-Sanomien taistolaisen elokuvakriitikon Sakari Toiviaisen (nimi muutettu) 3. serkku.
En jaksanut ihastua asiasta. Miksi olisin?
Ei sukulaisia tarvita. Oma perhe riittää. Joskus siinäkin on liikaa. En ymmärrä sukujuhlia tai -tapaamisia. Mitä pienempi porukka, sitä parempi. Usein riittää, että edes itse on.
Valtavan suurena. Harrastan sukututkimusta.
Omat lapset, äiti, isä, kaksi siskoa lapsineen, isoäiti, 3 tätiä, 5 serkkua, isän serkku, 2 pikkuserkkua. Muitakin on, mm. serkkujen lapset, mutta heistä en ole tavannut puoliakaan.
Olen muutaman kerran pannut serkkutyttöäni, Ei se tavallista kummemmalta tuntunut
Minulla on verisukulaisia isäni kautta, isäni/hänen sukulaisiaan olen tavannut viimeksi 1 vuotiaana.
Miellän siis vain äitini suvun sukulaisiksini. + Omat lapseni.
Minulla on sukulaisista elossa äiti, täti, serkkua, serkkujen lapsia. Siskoni, veljeni, heidän lapsensa. Omat lapseni.
N33