Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksiön sisustaminen

Vierailija
08.02.2025 |

Pitääkö kaikkien huonekalujen olla samaa sarjaa (Ikea) ja samanvärisiä, jotta ei tule sekava vaikutelma? Miten sen opiskelijakämppä / teinivaikutelman pystyy välttämään yksiön sisustamisessa, mistä se muodostuu?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi olla samaa väriä tai sarjaa. Tärkeämpää värien yhteensopivuus (voi jopa erotella "tiloja" väreillä/materiaaleilla) ja kalusteiden koko tilaan nähden.

Vierailija
2/20 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä äidiltä ja isältä huonekalut, tai muiden vanhoja. Ei nuorena opiskelijana, tai juuri työt aloittaneena kannata ostaa mitään. Jos esimerkiksi muutat jonkun kanssa yhteen asumaan, niin kaikki on turhaa, koska toisella on myös samat. Tai jos haluaa muuttaa ulkomaille, niin ilmaiseksi joudut kaikki pois antamaan.

Kaikki huonekalurahat vaan säästöön ja sijoittaa tuottamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä äidiltä ja isältä huonekalut, tai muiden vanhoja. Ei nuorena opiskelijana, tai juuri työt aloittaneena kannata ostaa mitään. Jos esimerkiksi muutat jonkun kanssa yhteen asumaan, niin kaikki on turhaa, koska toisella on myös samat. Tai jos haluaa muuttaa ulkomaille, niin ilmaiseksi joudut kaikki pois antamaan.

Joo, ihan älytöntä 2-3 vuoden takia jotain uusia tuhansien eurojen huonekaluja ostaa.

Vierailija
4/20 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä neuvo muuten, mutta olen 53 v.

Ap

Vierailija
5/20 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla samaa sarjaa, eikä saman värisiäkään, mutta värien on kyllä hyvä soveltua yhteen eikä niitä välttämättä mahdo yksiöön kovin monta jos haluaa että se pysyy rauhallisena. Toki enemmän kuin 1-2 väriä, ellei halua että näyttää laitoshuoneelta, mutta ei liikaa.

Sillä, mitä ripustaa seinille, saa tilaan paljon rytmiä ja rauhallisuutta. Miettisin tätä huolella. 

Vierailija
6/20 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikea, yök....

Vierailija
7/20 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa käyttää googlen kuvahakua tai ostaa sisustuslehteä?

Vierailija
8/20 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa jos kämppä on opiskelijamainen? Itse en kyllä tuhlaisi päälle 1000e huonekaluihin. Itselläni on kaikki Ikeasta ostettu ja olen päälle 30v nainen. Ihan kotoisaa on. Tekstiilit ja taide ja kasvit tuo sen kotoisuuden, ei huonekalut. Ja lisäksi kissa :3

Vierailija
9/20 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä Ikeassa on vikana?

Vierailija
10/20 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi 53-vuotias on opiskelija? 

Vierailija
11/20 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarve. Tylsää olisi

Vierailija
12/20 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi 53-vuotias on opiskelija? 

Mistä keksit ap:n olevan opiskelija? Hän kirjoitti: "Miten sen opiskelijakämppä / teinivaikutelman pystyy välttämään".

Ja eihän opiskelulla ole ikärajaa.

Vierailija
13/20 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väriä ja tekstuuria, joku ihana samettinen iso nojatuoli raheineen katseen vangitsijaksi. Näin juuri kuvan miten sänkyn tila oli yksiössä jaettu mm, roikkuvilla amppelikasveilla ja isolla lattiakasvilla+ valoverholla. Isoja peilejä jotka antaa tilantuntua ja seiniin joku haalea sävy valkoisen sijaan. 

Vierailija
14/20 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskea ja  luonnonvalkoinen ainakin sopivat yhteen.  Murrettu sininen tähän myös.

Vierailija
15/20 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut? Pääkaupunkiseudulla on hyvä Mjuk-kierrätysliike. Edullisesti vähän käytettyjä huonekaluja netissä. Kotiinkuljetus (ja palautusmahdollisuus). Sieltä minä olen tehnyt hyviä löytöjä.

Eli vinkiksi antaisin, ettei ehkä kuitenkaan Ikeaa (on niin tunnistettavaa ja tylsää ja halpaa). Satsaa vähän parempaan, niin saat viihtyisämpää ja oman maun mukaista jälkeä. Väriskaala suppeana. Satsaa myös verhoihin (yksiväriset), mielellään seinien väriset.

Taidelainaamosta saisi oikeaa taidetta, tai voit suurennuttaa jonkin mieleisen kuvan, tai ehkäpä voisit itse kokeilla taidemaalausta. Kiilakehyksiä on saatavilla ja kotiinkuljetettunakin (katso netistä).

Muista myös lopuksi matot. Tuo kodikkuutta ja 'sitoo' sisustuksen.

Vierailija
16/20 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä Ikeassa on vikana?

Paska laatu. Näyttävät halvalta.

Vierailija
17/20 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikanaan 27 neliön yksiössä (ok, oli parvi, eli sänkyä ei tarvinnut erikseen) harmaa sohvasänky (merkkiä en muista), jostain kierrärysryhmästä tv-taso ja Ruuvarin iso hyllysysteemi. Siis pelkät pystyt ja hyllyt, ei mitään takalevyjä niin toimi molempiin suuntiin hyllyinä ja samalla tilanjakajana. Keittiöön sain tuparilahjana klaffipöydän ja kaks jakkaraa. Sen "sisustuksen" voi sitten ajan kanssa hoitaa taulullla, tyynyillä, peitoilla ja halutessaan pikkusälällä. 9 vuotta tässä ihan onnellisena asuin.

Vierailija
18/20 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, kaikki pikkusälä pois!! ..ei viherkasveja, erilaisia hyllyjä, koriste-esineitä, muistoesineitä, jumppalaitteita, jne. jos haluat harmonisen sisustuksen / välttää opiskelukämpän fiiliksen.

Mahdollisimman vähän huonekaluja. Tarvitsetko edes ruokapöytää, jos on työpöytä, jne. Eikä eteiseen tarvita mitään lipastoja. Sullo tavarasi kaappeihin (jotka kuuluvat asuntoon).

Sälä on mielestäni pahin sisustuksen moka. Minä ajattelen, että siitä luopuminen näin auttaa helpottamaan myös siivousta.

Vierailija
19/20 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

120cm leveä sänky, pöytä 40 x 80cm, nojatuoli ja kaksi jakkaraa, joista toinen läppärinalustana sängyn vieressä ja toinen sen alla varana mahdollista toistakin yhtäaikaa kylään tulevaa vierailijaa varten. Siinä kaikki.

15m2

Vierailija
20/20 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis ap ei halunnut halpaa vaan hienoa.