Kaveri&ystävyysasiaa
Onko sellaiselle kaveri/ystävyyssuhteelle nimitystä jossa ns kelpaa muuhun, kuten kuuntelijaksi ja asioiden jakajaksi, mutta ei vapaa-ajan viettoseuraksi?
Kyrpii.
Vai onko tämä jokin tyypillinen juttu 3kymppisille? Ei vain tunnu kivalta kuulla kaikesta siitä mitä niiden muiden kanssa on vapaa-ajalla tehty.
Kommentit (10)
Olet yleisöä. Narcissistic supply.
Kai se menee tuolla kaverinimityksellä parhaiten. Sitten on sanat joukkuekaveri, opiskelukaveri, jumppakaveri, uintikaveri yms, jotka viittaavat siihen, että ollaan tekemisissä harrastuksen tms. kautta, mutta ei juurikaan muuten.
Vierailija kirjoitti:
Olet yleisöä. Narcissistic supply.
Avaatko hieman vastaustasi?
Ap
Asioiden jakaminen on tärkein asia ystävyyssuhteissa. Parhaiden ystävien kanssa yhdessäolo voi perustua pelkille yhteisille keskusteluille. Silloin ei tarvitse mitään muuta tekemistä, jotta viihtyisi toisen seurassa.
Olen huomannut tämän täysin saman asian. Ennen 30v kyllä nähtiin ystävien kanssa enemmän. Ystävät kyllä soittelee ja kyselee kuulumisia vaan ei halua nähdä. Aina vedotaan kiireeseen lapsettomat ihmiset. Ja tämä on jatkunut vuodesta toiseen. Lopulta olen lopettanut puheluihin vastaamisen, mutta soittavat sitkeästi uudestaan. Nyt olen päättänyt antaa koko ystävyyden olla. Kyllä ne lopettavat soittamasta kun puoli vuotta on vastaamatta. Hoitakoot niitä kiireitänsä.
Saan säännöllisesti kuulla kuinka on tullut tehtyä sitä tätä ja tuota niiden muiden kanssa, mutta ei minun. Väkisinkin tulee tunne etten ole mitenkään mitenkään merkittävä tai edes tärkeä, kunhan vain olen. Tottakai suhteita on erilaisia, en sitä tarkoita enkä kiellä, mutta saa kai tällainen silti tuntua kurjalle?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Saan säännöllisesti kuulla kuinka on tullut tehtyä sitä tätä ja tuota niiden muiden kanssa, mutta ei minun. Väkisinkin tulee tunne etten ole mitenkään mitenkään merkittävä tai edes tärkeä, kunhan vain olen. Tottakai suhteita on erilaisia, en sitä tarkoita enkä kiellä, mutta saa kai tällainen silti tuntua kurjalle?
Ap
Mulla oli tuollainen ystävä, joten lopetin sen ystävyyssuhteen, koska kelpasi varakaveriksi ja kuraämpäriksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mulla oli tuollainen ystävä, joten lopetin sen ystävyyssuhteen, koska kelpasi varakaveriksi ja kuraämpäriksi...
Kelpasin*
.