Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummasta yliopistosta saa helpommin tutkinnon ?

Vierailija
08.02.2025 |

Itä-suomen yliopistolla on paljon tutkintoja joissa ei tarvitse paljon rehkiä muttA onko Lappeenranta vielä kevyempi vaihtoehto ?

hävettäisi mennä Kuopioon mutta ehkä sinne ei tartte mennä jos pystyy kirjekurssina opiskelemaan !

olen ollut aina laiska ja etsin matalinta aitaa.

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos aikoo ulkomaille töihin, suomalainen tutkinto on heikko joka tapauksessa.

Vierailija
42/91 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen valmistunut Tampereelta, mutta ainakin tekniikan puolella Lappeenranta on ihan hyvässä maineessa.

Toki alalla ei sitten ihan helpolla pääse missään.

Olen eri mieltä, mutta olenkin Aallosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmista varmaankin saa tutkinnon hyvin kevyesti.

Vierailija
44/91 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Kuopiossa yhtään niin kutsuttua kovan tieteen ohjelmaa vai ovatko kaikki yhteiskunta - ja hoitoalan hassutuksia ? Nuohan suoritetaan kevyesti työn ohessa parissa vuodessa etänä. 

Vierailija
45/91 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Kuopiossa yhtään niin kutsuttua kovan tieteen ohjelmaa vai ovatko kaikki yhteiskunta - ja hoitoalan hassutuksia ? Nuohan suoritetaan kevyesti työn ohessa parissa vuodessa etänä. 

Niin kuin lääkis?

Vierailija
46/91 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuohon ole vastausta.

Jollekki joku asia on vaikea ja jollekki  toiselle ei.

Vierailija
47/91 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä virkaa on helpoimmin ja alimmalla arvosanalla suoritetulla tutkinnolla ?

Ei kukaan kysele arvosanoja.Saan olla maisterismies !

Teitkö gradusi suomeksi vai englanniksi ?

Savoksi

Puhut siis suomee ja savvoo, hiljoo ja kovvoo !

Vierailija
48/91 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen ollut aina laiska ja etsin matalinta aitaa.

Eikä ennemmin kannattaisi kysyä, että mikä tutkinto työllistää todennäköisemmin. Se matalin aita kun yleensä johtaa vaan työttömyyteen 

Vierailija
49/91 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En opiskelisi kummassakaan. Kuopio on ainakin ihan last resort. Lpr sentään etelämmässä ja ihmiset suoraviivaisempia kuin sudeettisavolaiset.

Opetuksen taso ratkaiseva. Suomenkielinen vai englanninkielinen ?

Itäsuomessa on tuskin englanninkielistä opetusta.Monet opiskelijat ovat alueelta,jossa vieraat kielet eivät ole hallussa.Eihän siitä mitään tulisi!

LUT:ssa on, Lappeenrannassa paljon intialaisia jne.

Vierailija
50/91 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea verrata, jos ei ole opiskellut kummassakin samaa alaa. Väitän kuitenkin, että LUTilla parempi maine, joka osittain myös antaa viitteitä suuremmasta työmäärästä.

Vierailija
51/91 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vertaa suomeen yliopistoja ulkomaisiin niin 😂🤣😂🤣😂🤣 siitä tulee

Vierailija
52/91 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ItäSuomi olisi häpeällinen valinta.Lappeenrannassa en edes tiennyt olevan yliopistoa

Voi haukotus, että sinä et tiennyt, älä ainakaan arvostele.

Vierailija
53/91 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene Rovaniemelle,, siellä riittää kun avaat oven ja menet sisälle, samalla tavoin valmistut, ovi vaan avataan ulospäin.

Mä ennen vähän puolustelin lapin yliopistoa, mutta nyt kun olen tehnyt sivuainetta siellä, niin kyseinen tieteen ala on ainakin ihan vitsi.

Vierailija
54/91 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä virkaa on helpoimmin ja alimmalla arvosanalla suoritetulla tutkinnolla ?

Jos on nainen, niin kannattaa huomioida että olen speksannut tyttöystävälle ja edelleen tulevalle vaimolleni yliopistokoulutuksen. Alalla tai arvosanalla ei ole mitään väliä, kunhan jonkinlainen todistus on. 

Työllistymiseen sillä on vaikutus. Nykyään on jo palikkatestejä ennen kuin pääset edes jatkoon.

Vierailija
55/91 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajaksi etäharjoittelussa ?

Vierailija
56/91 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene Rovaniemelle,, siellä riittää kun avaat oven ja menet sisälle, samalla tavoin valmistut, ovi vaan avataan ulospäin.

Mä ennen vähän puolustelin lapin yliopistoa, mutta nyt kun olen tehnyt sivuainetta siellä, niin kyseinen tieteen ala on ainakin ihan vitsi.

Oliko rakkaustiedekunta?

Vierailija
57/91 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopion yliopistoon (nyk. Itä-Suomen Yliopistoon) haettiin professoria opettamaan aivokirurgiaa.

Aluksi vaatimukset olivat kovat: Opintoja ulkomaisissa yliopistoissa ja lukuisia tieteellisiä julkaisuja johtavissa lehdissä. Hakijoita ei ilmestynyt. Hakukriteerejä lievennettiin vähän kerrallaan, kunnes ainoa pätevyysvaatimus oli kymppi veistossa.

Vierailija
58/91 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääseekö Kuoppijjoon b:n papereilla ? Alkoi kiinnostamaan.

Vaikka aan papereilla, kunhan pärjäät pääsykokeessa

Vierailija
59/91 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuopion yliopistoon (nyk. Itä-Suomen Yliopistoon) haettiin professoria opettamaan aivokirurgiaa.

Aluksi vaatimukset olivat kovat: Opintoja ulkomaisissa yliopistoissa ja lukuisia tieteellisiä julkaisuja johtavissa lehdissä. Hakijoita ei ilmestynyt. Hakukriteerejä lievennettiin vähän kerrallaan, kunnes ainoa pätevyysvaatimus oli kymppi veistossa.

Tirsk!

Vierailija
60/91 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyvä että on näitä heikompia maalaisyliopistoja jotta myös keskinkertaisuudet ja sitäkin heikommat pääsevät opettajiksi ja professoreiksi.monella onkuitenkin halua opettamaan.professorien pätevyyksissä on suuri ero.osa ei tunne edes alkeellisia tutkimusmenetelmiä.en tohdi kirjoittaa mistä alasta kyse kun voi tunnistaa.

tärkeintä on hehkuttaa kuinka ihania opiskelijat ovat ja kuinka yhteishenki on mahtava.muuta kerrottavaa ei olekaan.miten tämä edistää opiskelijoiden osaamista on toinen juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme