Kummasta yliopistosta saa helpommin tutkinnon ?
Itä-suomen yliopistolla on paljon tutkintoja joissa ei tarvitse paljon rehkiä muttA onko Lappeenranta vielä kevyempi vaihtoehto ?
hävettäisi mennä Kuopioon mutta ehkä sinne ei tartte mennä jos pystyy kirjekurssina opiskelemaan !
olen ollut aina laiska ja etsin matalinta aitaa.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen valmistunut Tampereelta, mutta ainakin tekniikan puolella Lappeenranta on ihan hyvässä maineessa.
Toki alalla ei sitten ihan helpolla pääse missään.
Olen eri mieltä, mutta olenkin Aallosta.
Molemmista varmaankin saa tutkinnon hyvin kevyesti.
Onko Kuopiossa yhtään niin kutsuttua kovan tieteen ohjelmaa vai ovatko kaikki yhteiskunta - ja hoitoalan hassutuksia ? Nuohan suoritetaan kevyesti työn ohessa parissa vuodessa etänä.
Vierailija kirjoitti:
Onko Kuopiossa yhtään niin kutsuttua kovan tieteen ohjelmaa vai ovatko kaikki yhteiskunta - ja hoitoalan hassutuksia ? Nuohan suoritetaan kevyesti työn ohessa parissa vuodessa etänä.
Niin kuin lääkis?
Ei tuohon ole vastausta.
Jollekki joku asia on vaikea ja jollekki toiselle ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä virkaa on helpoimmin ja alimmalla arvosanalla suoritetulla tutkinnolla ?
Ei kukaan kysele arvosanoja.Saan olla maisterismies !
Teitkö gradusi suomeksi vai englanniksi ?
Savoksi
Puhut siis suomee ja savvoo, hiljoo ja kovvoo !
Vierailija kirjoitti:
olen ollut aina laiska ja etsin matalinta aitaa.
Eikä ennemmin kannattaisi kysyä, että mikä tutkinto työllistää todennäköisemmin. Se matalin aita kun yleensä johtaa vaan työttömyyteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En opiskelisi kummassakaan. Kuopio on ainakin ihan last resort. Lpr sentään etelämmässä ja ihmiset suoraviivaisempia kuin sudeettisavolaiset.
Opetuksen taso ratkaiseva. Suomenkielinen vai englanninkielinen ?
Itäsuomessa on tuskin englanninkielistä opetusta.Monet opiskelijat ovat alueelta,jossa vieraat kielet eivät ole hallussa.Eihän siitä mitään tulisi!
LUT:ssa on, Lappeenrannassa paljon intialaisia jne.
Vaikea verrata, jos ei ole opiskellut kummassakin samaa alaa. Väitän kuitenkin, että LUTilla parempi maine, joka osittain myös antaa viitteitä suuremmasta työmäärästä.
Kun vertaa suomeen yliopistoja ulkomaisiin niin 😂🤣😂🤣😂🤣 siitä tulee
Vierailija kirjoitti:
ItäSuomi olisi häpeällinen valinta.Lappeenrannassa en edes tiennyt olevan yliopistoa
Voi haukotus, että sinä et tiennyt, älä ainakaan arvostele.
Vierailija kirjoitti:
Mene Rovaniemelle,, siellä riittää kun avaat oven ja menet sisälle, samalla tavoin valmistut, ovi vaan avataan ulospäin.
Mä ennen vähän puolustelin lapin yliopistoa, mutta nyt kun olen tehnyt sivuainetta siellä, niin kyseinen tieteen ala on ainakin ihan vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä virkaa on helpoimmin ja alimmalla arvosanalla suoritetulla tutkinnolla ?
Jos on nainen, niin kannattaa huomioida että olen speksannut tyttöystävälle ja edelleen tulevalle vaimolleni yliopistokoulutuksen. Alalla tai arvosanalla ei ole mitään väliä, kunhan jonkinlainen todistus on.
Työllistymiseen sillä on vaikutus. Nykyään on jo palikkatestejä ennen kuin pääset edes jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Hoitajaksi etäharjoittelussa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene Rovaniemelle,, siellä riittää kun avaat oven ja menet sisälle, samalla tavoin valmistut, ovi vaan avataan ulospäin.
Mä ennen vähän puolustelin lapin yliopistoa, mutta nyt kun olen tehnyt sivuainetta siellä, niin kyseinen tieteen ala on ainakin ihan vitsi.
Oliko rakkaustiedekunta?
Kuopion yliopistoon (nyk. Itä-Suomen Yliopistoon) haettiin professoria opettamaan aivokirurgiaa.
Aluksi vaatimukset olivat kovat: Opintoja ulkomaisissa yliopistoissa ja lukuisia tieteellisiä julkaisuja johtavissa lehdissä. Hakijoita ei ilmestynyt. Hakukriteerejä lievennettiin vähän kerrallaan, kunnes ainoa pätevyysvaatimus oli kymppi veistossa.
Vierailija kirjoitti:
Pääseekö Kuoppijjoon b:n papereilla ? Alkoi kiinnostamaan.
Vaikka aan papereilla, kunhan pärjäät pääsykokeessa
Vierailija kirjoitti:
Kuopion yliopistoon (nyk. Itä-Suomen Yliopistoon) haettiin professoria opettamaan aivokirurgiaa.
Aluksi vaatimukset olivat kovat: Opintoja ulkomaisissa yliopistoissa ja lukuisia tieteellisiä julkaisuja johtavissa lehdissä. Hakijoita ei ilmestynyt. Hakukriteerejä lievennettiin vähän kerrallaan, kunnes ainoa pätevyysvaatimus oli kymppi veistossa.
Tirsk!
on hyvä että on näitä heikompia maalaisyliopistoja jotta myös keskinkertaisuudet ja sitäkin heikommat pääsevät opettajiksi ja professoreiksi.monella onkuitenkin halua opettamaan.professorien pätevyyksissä on suuri ero.osa ei tunne edes alkeellisia tutkimusmenetelmiä.en tohdi kirjoittaa mistä alasta kyse kun voi tunnistaa.
tärkeintä on hehkuttaa kuinka ihania opiskelijat ovat ja kuinka yhteishenki on mahtava.muuta kerrottavaa ei olekaan.miten tämä edistää opiskelijoiden osaamista on toinen juttu.
jos aikoo ulkomaille töihin, suomalainen tutkinto on heikko joka tapauksessa.