Kummasta yliopistosta saa helpommin tutkinnon ?
Itä-suomen yliopistolla on paljon tutkintoja joissa ei tarvitse paljon rehkiä muttA onko Lappeenranta vielä kevyempi vaihtoehto ?
hävettäisi mennä Kuopioon mutta ehkä sinne ei tartte mennä jos pystyy kirjekurssina opiskelemaan !
olen ollut aina laiska ja etsin matalinta aitaa.
Kommentit (91)
Tulkaa Kuopioon, täällä koulutetaan juuri Savon maalle sopivia maistereita.
Mene Rovaniemelle,, siellä riittää kun avaat oven ja menet sisälle, samalla tavoin valmistut, ovi vaan avataan ulospäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä virkaa on helpoimmin ja alimmalla arvosanalla suoritetulla tutkinnolla ?
Ei kukaan kysele arvosanoja.Saan olla maisterismies !
Työllistyitkö ?
Vierailija kirjoitti:
En opiskelisi kummassakaan. Kuopio on ainakin ihan last resort. Lpr sentään etelämmässä ja ihmiset suoraviivaisempia kuin sudeettisavolaiset.
Opetuksen taso ratkaiseva. Suomenkielinen vai englanninkielinen ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teitkö gradusi suomeksi vai englanniksi ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teitkö gradusi suomeksi vai englanniksi ?
Savoksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En opiskelisi kummassakaan. Kuopio on ainakin ihan last resort. Lpr sentään etelämmässä ja ihmiset suoraviivaisempia kuin sudeettisavolaiset.
Opetuksen taso ratkaiseva. Suomenkielinen vai englanninkielinen ?
Itäsuomessa on tuskin englanninkielistä opetusta.Monet opiskelijat ovat alueelta,jossa vieraat kielet eivät ole hallussa.Eihän siitä mitään tulisi!
Höpönlöpön taas.Ei Suomen yliopistoissa ole sellaisia tasoeroja. Olen opiskellut Kuopiossa, Turussa ja Helsingissä. Suomessa ylipäätänsä on tosi helppo tehdä perustutkinto yliopistossa.
Vierailija kirjoitti:
Tulkaa Kuopioon, täällä koulutetaan juuri Savon maalle sopivia maistereita.
Tämä on taivaan tosi.
Vierailija kirjoitti:
Höpönlöpön taas.Ei Suomen yliopistoissa ole sellaisia tasoeroja. Olen opiskellut Kuopiossa, Turussa ja Helsingissä. Suomessa ylipäätänsä on tosi helppo tehdä perustutkinto yliopistossa.
Älä nyt hyvä ihminen vertaa Hkiä ja Turkua johonkin tuhnuiseen maakuntaopistoon.Hki ja Tku ovat vanhoja kunnon yliopistoja, joissa on perinteet ja tasovaatimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt hyvä ihminen vertaa Hkiä ja Turkua johonkin tuhnuiseen maakuntaopistoon.Hki ja Tku ovat vanhoja kunnon yliopistoja, joissa on perinteet ja tasovaatimuksia.
Turun yliopisto on perustettu n. vuonna 1920, mutta toiminta suurena yliopistona käynnistyi vasta joskus 1960-luvulla, eli samoihin aikoihin kun Joensuun yliopisto perustettiin.
Helsingin yliopisto on ainoa vanha yliopisto Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lappeenrannassa on hyvä henki. Savossa saattaa olla leppoisan kieroa meininkiä😂
Ei Lappeenranta Savoon kuulu. Etelä-karjalaa se on.
Ei kai viitattu Lappeenrannan olevan Savoa.Oletko Kuopion maisteri,kun et tajua lukemaasi.
Tajusinpa tuon itsekin saman tein kun laitoin. Ja en ole, olen Hensingin ja Oulun. ;)
Kalahti omaan nlkkaan🤣 Taso Helsingissä on kova. Vai onko sittenkään? 🤔
Suosittelen Tampereen Yliopiston Suunnitelmataloustieteen laitosta. Toinen hyvä valinta on lähi-idän tutkimus. Molemmat linjat antavat hyvät valmiudet toimia päivystäviänä dosenttina Ylen ajankohtaisohjelmissa.
Onhan se tuokin periaate että helpommalla maisteriksi. Voihan sitä sitten hakea akateemista arvosanaa edellyttäviä virkoja ja toisaalta odottaa akateemisen tason palkkaa. Toisaalta Hesa ja Aalto ovat ne kaksi kansainvälisellä top 100 listoilla keikkuvaa yliopistoa, eikä täälläkään vaikeaa ole jos nyt ensin pääsee sisään.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se tuokin periaate että helpommalla maisteriksi. Voihan sitä sitten hakea akateemista arvosanaa edellyttäviä virkoja ja toisaalta odottaa akateemisen tason palkkaa. Toisaalta Hesa ja Aalto ovat ne kaksi kansainvälisellä top 100 listoilla keikkuvaa yliopistoa, eikä täälläkään vaikeaa ole jos nyt ensin pääsee sisään.
Tuo top 100 -lista on toki merkittävä, mutta väitän että sen orjallinen seuraaminen on tarpeetonta. Maailmassa on tuhansia yliopistoja, ja sadan parhaan listalle mahtuu tosiaan vain sata kerrallaan. Väitän myös, että jo 200 parhaimman joukossa oleminen on suuressa mittakaavassa hyvä suoritus.
ItäSuomi olisi häpeällinen valinta.Lappeenrannassa en edes tiennyt olevan yliopistoa
Vierailija kirjoitti:
Tuo on se juttu että haetaan jotain virkaa parhaassa tapauksessa vanhoilla päivillä kun on ensin ährätty jokin muka maisteri tutkinto pseudotieteessä😱
Vierailija kirjoitti:
Jos on nainen, niin kannattaa huomioida että olen speksannut tyttöystävälle ja edelleen tulevalle vaimolleni yliopistokoulutuksen. Alalla tai arvosanalla ei ole mitään väliä, kunhan jonkinlainen todistus on.
Itse olen valmistunut Tampereelta, mutta ainakin tekniikan puolella Lappeenranta on ihan hyvässä maineessa.
Toki alalla ei sitten ihan helpolla pääse missään.
Ei tarvitse edes papereita, itse pääsin valintakokeilla.