Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä oli pitkään työttömänä ja nyt kuulin että oli päätynyt epätoivoiseen tekoon

Vierailija
08.02.2025 |

Aviomiehensä kertoi että ystävä oli ollut vuoden työttömänä saamatta töitä vaikka oli hakenut 1000 paikkaan ja nyt oli päättänyt päivänsä. Olivat yrittäneet hakea keskusteluapua yhdessä ja erikseen tuloksetta. Mihin tämä maa on menossa?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni työtön varmaan menisi töihin jos niitä olisi ja työstä maksettaisiin palkkaa, jolla pystyy elämään. Osanottoni ystäväsi menetyksestä.

Vierailija
22/51 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä ajatella että mies menetti puolison ja ap ei voi viettää ystävänpäivää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät ovat nyky-yhteiskunnan alinta paariaa. Ei edes persuministerillä käy mielessä pyrkiä hakemaan heille töitä mumajen sijasta.

Ministerienkö pitäisi hakea työttömille työpaikka? 

Vierailija
24/51 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh,minä jo säikähdin että  oli menny hoitsuksi.

Kunnia oli loppuun asti.

Vierailija
25/51 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen työtön ja mitä olen tätä palstaa lukenut, niin en osaa olla mitenkään erityisen yllättynyt, ettö joku tai jotkut työttömistä päätyvät itsemurhaan. - Niin paljon pelkästään tältä palstalta - joka mm. itselleni niitä harvoja paikkoja, jossa voin tuulettaa mieltäni ja vaihtaa ajatuksiani- niin silti saan kohdata myös erinomaisen usein kirjoituksia, joissa mitä mielikuvituksellisenmin tavoin joku tai jotkut haluavat osoittaa syvän halveksintansa ja mittaamattoman tarpeensa lyödä tai muutoin satuttaa työttömänä olevia. 

Vierailija
26/51 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tutkitut ja turvalliset" aiheuttavat epätoivoisia tekoja:

PFIZER JUST RELEASED ITS LIST OF SIDE EFFECTS OF ITS "COVID-19 VACCINE

Blood thrombosis.

Acute kidney injury,

Acute flaccid myelitis,

Positive antisperm antibodies,

Brainstem embolism,

Brainstem thrombosis,

Cardiac arrest (hundreds of cases),

Heart failure,

Cardiac ventricular thrombosis,

Cardiogenic shock,

Central nervous system vasculitis,

Neonatal death,

Deep vein thrombosis,

Brainstem encephalitis,

Hemorrhagic encephalitis,

Frontal lobe epilepsy,

Foaming at the mouth,

Epileptic psychosis,

Facial paralysis,

Fetal distress syndrome,

Gastrointestinal amyloidosis,

Generalized tonic-clonic seizure,

Hashimoto's encephalopathy,

Hepatic vascular thrombosis,

Herpes zoster reactivation,

Hepatitis Immune-mediated,

Interstitial lung disease,

Jugular vein embolism,

Juvenile myoclonic epilepsy,

Liver damage,

Low birth weight,

Multisystem inflammatory syndrome in children,

Myocarditis,

Neonatal seizure,

Pancreatitis,

Pneumonia,

Stillbirth,

Tachycardia,

Temporal lobe epilepsy,

Testicular autoimmunity,

Thrombotic stroke,

Type 1 diabetes mellitus,

Neonatal venous thrombosis,

Vertebral artery thrombosis,

Pericarditis,

Sudden death

Vierailija
27/51 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuttu oli kovan luokan persuilija, öyhötti menkää töihin ja uhosi miten menee tosta vaan itse töihin jonnekin muualle, jos jää työttömäksi, koska kyllähän tekevälle töitä riittää! No työt loppui, mutta ei löytynyt uutta työtä. Ei kuulunut liittoon eikä edes kassaan, joten sai vaan kelan rahaa. Laskut kertyi, kulut oli suuret kun oli sitä tätä ja tuota. Työttömyys ahdisti, ylpeys ei antanut periksi, alkoholi alkoi maistua ja lopullisen helpotuksen toi köysi. 

Tätä olen täällä monta kertaa yrittänyt kysyä mene töihin -kirjoittajilta, että mitä jos tulee YT-neuvottelut ja olet itse irtisanottavien joukossa, eikä uutta työtä löydy. Tai jos sairastuu työkyvyttömäksi, niin itsekö maksaa sairastumisensa. Vastauksena on aina tullut vain nuolta alas.

Vierailija
28/51 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse työttömänä parikin vuotta mutta tein siinä ajassa vain Satakunta hakemusta. Ensin yritin oman alan vakipaikkoihin :D

Olisi pitänyt vaan heti mennä määräaikaisiin hanttihommiin ja hakea firmassa ylöspäin.  Niinhän lopulta tein paitsi etten päässyt ylöspäin, hanttihommia edelleen. Liksa noussut satasen 7 vuoden aikana. Kehuja kyllä saa.

Vierailija
29/51 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömät ovat nyky-yhteiskunnan alinta paariaa. Ei edes persuministerillä käy mielessä pyrkiä hakemaan heille töitä mumajen sijasta.

Ministerienkö pitäisi hakea työttömille työpaikka? 

Ei vaan pyrkiä tekemään yhdessä yhteistyötä ja luoda yhteiskunta, jossa mahdollisimman monelle olisi töitä. Ohis kommentoi.

Vierailija
30/51 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ensinnäkään kukaan ei pysty hakee 1000 paikka vuodessa, selvä provo

Eihän se ole kuin kolme hakemusta päivässä. Kauanko siihen nyt menee?`tunti?

Vierailija
31/51 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisten hallitusten aikana ei kukaan työtön tehnyt itsemurhaa. :(

90-luvun lamankin aikaiset itsemurha-lukematkin on pelkkää valhetta... 

Vierailija
32/51 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minutkin irtisanottiin valtion leikkauksissa ja harkitsin ampuvani itseni eduskuntatalon portailla

Vierailija
33/51 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin itse työttömänä parikin vuotta mutta tein siinä ajassa vain Satakunta hakemusta. Ensin yritin oman alan vakipaikkoihin :D

Olisi pitänyt vaan heti mennä määräaikaisiin hanttihommiin ja hakea firmassa ylöspäin.  Niinhän lopulta tein paitsi etten päässyt ylöspäin, hanttihommia edelleen. Liksa noussut satasen 7 vuoden aikana. Kehuja kyllä saa.

Mutta kun ei kaikki työttömät -koulutuksesta riippumatta- onnistu saamaan niitä määräaikausia hanttihommia, eikä syy ole myöskään vain omassa asenteessa tai siitä, että olisi työkyvytön joko omasta syystään (, kuten ilm päihdeongelma) tai ilman omaa syytä (neliraaja halvaantunut  kun juoppo ajoi yli ja samalka tuhiutui puolet aivotoiminnasta).  

Vierailija
34/51 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno provo, mutta eiköhän tuollaisia kohtaloita ole maa täynnä. Muista, kun seuraavan kerran äänestät, että Orpon ja Purran kädet ovat veressä.

Vierailija
35/51 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyy hakemaan. Massahakemuksia. 

Vierailija
36/51 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen työtön ja mitä olen tätä palstaa lukenut, niin en osaa olla mitenkään erityisen yllättynyt, ettö joku tai jotkut työttömistä päätyvät itsemurhaan. - Niin paljon pelkästään tältä palstalta - joka mm. itselleni niitä harvoja paikkoja, jossa voin tuulettaa mieltäni ja vaihtaa ajatuksiani- niin silti saan kohdata myös erinomaisen usein kirjoituksia, joissa mitä mielikuvituksellisenmin tavoin joku tai jotkut haluavat osoittaa syvän halveksintansa ja mittaamattoman tarpeensa lyödä tai muutoin satuttaa työttömänä olevia. 

Tämä! Yritin kysellä omasta työpaikasta ystävälleni töitä, mutta esimies kieltäytyi haastavan ajan takia, joten ketään uutta ei voida palkata ja mennään nykyisellä työvoimalla. Tuskin olisin voinut tehdä enempää, vaikka olisin ollut esimiesasemassa mutta en ole, joten typerät huutelut työttömiä kohtaan lannistavat entistä enemmän. Ap

Vierailija
37/51 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

*hän oli päätynyt 

Opettele suomea ap. 

Vierailija
38/51 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se ole kuin kolme hakemusta päivässä. Kauanko siihen nyt menee?`tunti?

Missäpäin Suomea on vuoden jokaiselle päivälle tarjolla kolme avoinna olevaa, haettavaa työpaikkaa, mihin ei olisi jo laittanut hakemusta vetämään? 

Vierailija
39/51 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tekee itsemurhia ja terveydenhuoltoa heikennetty niin, että vauvoja kuolee sinne tänne.

Tämäkö on vahva ja välittävä Suomi?

Vierailija
40/51 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno provo, mutta eiköhän tuollaisia kohtaloita ole maa täynnä. Muista, kun seuraavan kerran äänestät, että Orpon ja Purran kädet ovat veressä.

Miettisit edes vähän mitä syljet tänne, tämä kun ei edelleenkään ole provo. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän