Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kirkkoon kuulumattomia on jo yli 2,1 miljoonaa

Vierailija
08.02.2025 |

62,2% kansasta kuului kirkkoon vuodenvaihteessa. Eli 3,5 miljoonaa. 2,1 miljoonaa suomalaista ei kuulu kirkkoon. Kirkon alamäki on jo pitkään ollut melkoinen.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Islam on ainoa oikea uskonto. Onneksi sen kannatus nousee.

Samaa pask----aa eri paketissa.

Jeesuskin oli kamelikuski.

Vierailija
22/39 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käännyin ortodoksiksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luterilaista kirkkoa varmaan tarkoitetaan Kirkolla.

Suomessa on muitakin kirkko- ja uskontokuntia. Luterilaiseen kirkkoon kuulumattomuus ei tarkoita välttämättä ateismia.

Vierailija
24/39 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin asuntovelallisena ja korkean ruuan hinnan aikana erosin kirkosta, että jäisi edes vähän enemmän rahaa käteen. Ateisti en ole edelleenkään, ei vain ole enää ylimääräistä rahaa. 

Vierailija
25/39 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummipakko pakotti eroamaan kirkosta. Raamatun Jeesus sanoi "sallikaa lasten tulla minun tyköni". Kirkon Jeesuksen luo lapsilla ei ole mitään asiaa ilman kummeja. Lasten liittäminen kirkon jäseneksi on tehty niin monimutkaiseksi, että päätimme erota kirkosta. Ilman kummipakkoa kirkolla olisi nyt 5 jäsentä enemmän.

Tuokin on totta! Kummin löytäminen ei ole enää helppoa ja sitä yhtä pakollista kummia joutuu metsästämään eri puolilta. Kummipakon voisi poistaa kyllä kokonaan. 

Vierailija
26/39 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3,5 miljoonaa suomalaista on siis sitä mieltä, että tuolla pilven päällä on joku partajäbä, joka on luonut maailman ja hallitsee kaikkea. Vahvasti menee.

Tuollaista ei mikään kristillinen, juutalainen tai islamilainen seurakunta edes opeta. TUo on sinun oma, vääristynyt mielikuvasi Jumalasta. Jos tuohon kuvailemaasi olentoon uskoo, ei varmaan pidäkään kuulua mihinkään kirkko- tai uskontokuntaan.

Vierailija
27/39 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kuulunut kirkkoon, mutta ole Jeesus uskovainen

Oletko myös joulupukki ja pääsiäispupu uskovainen, vai miksi yksi satu on parempi kuin toiset?

Olen Jeesus uskovainen, koska hän on elävä Jumala. Satuhahmot eivät ole jumalia. 

Kristinusko on Paavalin, ei Jeesuksen uskonto. Jeesus oli essealaisten lahkoon kuulunut juutalainen.

Vierailija
28/39 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuoden lopulla, siis vuonna 2026 alitetaan 60% raja kirkkoon kuuluvissa.

Vierailija
29/39 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko myös joulupukki ja pääsiäispupu uskovainen, vai miksi yksi satu on parempi kuin toiset?

Olen Jeesus uskovainen, koska hän on elävä Jumala. Satuhahmot eivät ole jumalia. 

Ai joku on mielestäsi elänyt yli 2000 vuotta? Aika huttua.

Vierailija
30/39 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kuullut, että joulupukkia vastaan olisi ateistit kampanjoineet, kuten Jumalaa vastaan. Jo se laittaa miettimään, että Jumaluus on totta. Tuntuisi järjettömältä kampanjoida olematonta vastaan.

Vierailija
31/39 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai joku on mielestäsi elänyt yli 2000 vuotta? Aika huttua.

Lue se kirja, niin et kuulosta typerältä

Vierailija
32/39 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä voin tavata jeesuksen noin niin kuin livenä?

Tiedät kyllä! Se, että hänet kiellät on oma asiasi, kuten myös tuomiosi tulee olemaan. Oma asiasi omista teoistasi 

Vierailija
33/39 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Islam on ainoa oikea uskonto. Onneksi sen kannatus nousee.

Samaa pask----aa eri paketissa.

Jeesuskin oli kamelikuski.

Raksakaveri

Vierailija
34/39 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet Kristukseen ja Raamatun Jumalaan uskovat ovat eronneet kirkosta. Jotenkin minusta tuntuu, että meitä ei edes yritetä enää lahjoa kirkon jäseniksi, suvaitsevainen kirkko ei ole meistä kiinnostunut. Kirkko haluaa olla "ekumeeninen".

Vierailija
35/39 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristus on K Y R P Ä ja Muhis vanha pedofiili H I N T T A R I

Eipä ole sivistyneen ihmisen kirjoitusta, oli mielipide mikä hyvänsä.

Vierailija
36/39 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristinusko on Paavalin, ei Jeesuksen uskonto. Jeesus oli essealaisten lahkoon kuulunut juutalainen.

Ei vaan, mitä olen ymmärtänyt, kun olen asiasta keskustelevia seurannut, niin monet ovat päätyneet siihen, että  Paavali yritti syrjäyttää Jeesuksen ja asetti itsensä Jeesuksen tilalle. Paavalin aikaansaannosta on suvaitsevaisuus, mutta ei kristityn tule kaikkea suvaita.

Vierailija
37/39 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesuksen opetuslapset jatkoivat Jeesuksen opetuksia, ja sen ympärille perustettiin alkukirkko. Ei siitä tarvitssisi välttämättä käyttää nimeä kristinusko, mutta se perustuu uskoon Jeesuksen sovitustyöstä.

Vierailija
38/39 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristus on K Y R P Ä ja Muhis vanha pedofiili H I N T T A R I

Tällainen vihapuhe on vain todiste Jeesuksen olemassaolosta. 

Vierailija
39/39 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää sitä rienauksen määrää, mikä esimerkiksi Paavalin kirkossa on? Kaveri taitaa olla vielä pyörinyt 13 vuotiaan pojan kanssa. Petja kopperoinen