Voiko värianalyysin tehdä itse? Minusta tuntuu että ei
Tai minä en ainakaan osaa tarkastella niitä värejä kasvojani vasten ilman että siihen yhtään vaikuttaa se että pidän itse väristä koska se on nätti, eikä siksi että se sopisi minulle erityisen hyvin. Ja olen niin epämääräisen värinen etten osaa edes arvata mikä vuodenaika voisin olla. No en ehkä talvi kuitenkaan.
Olisiko hyviä vinkkejä/linkkejä tähän aiheeseen liittyen?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten noi verisuonten värit siis menee? Mitkä värit liittyvät mihinkin vuodenaikaan?
Muakin kiinnostaisi tietää oma värityyppini mutta itselläni on surkea värisilmä ja silmissä ja hiuksissa ja ihossakin on montaa väriä ihan luonnostaan...
Verisuonten väriä on turha kytätä, koska vihreä ja sininen ovat muutenkin sellaisia värejä, jotka ihmiset näkevät eri tavoin. Se mikä mun mielestäni on selvä sininen, on kaverin mielestä vihreä.
Selkeämpää on, että päivänvalossa ottaa oman käsivarren ja laittaa sen kaverin käsivartta vasten, ja tekee tämän ainakin viiden kaverin kanssa. Jos hyvä tuuri käy, huomaatte että todennäköisesti pari teistä on keltaisia, pari punertavia ja ehkä yksi oliivinvärinen eli kylmä ilman punaisuutta. Oikeastaan tämä on se ainoa ratkaiseva tieto, varsinkin jos värjää hiuksiaan. Muuten voi lähteä eteenp
Entä jos ei ole niitä kavereita keiden käsivarsiin verrata?
Vierailija kirjoitti:
No entäs jos iho on kylmä sävy mutta silmät lämpimät (tai päinvastoin) niin kummanko mukaan silloin kannattaa mennä? Varmaan ihon?
Entä sitten jos hiukset on eri paria ihon kanssa? Edelleenk mennään ihon mukaan?
Eli - loppujen lopuksi- muutako ei oikeastaan katsotakaan kuin ihon sävyä?
Minun nähdäkseni ihon sävy on ainoa, mitä kannattaa tarkastella. Iho on se, jossa väärä vaatteen väri näyttäytyy kaikkein epäimartelevimpana, vanhentaen ja tuoden juonteet esille. Hiuksia värjää moni, ja silmät taas heijastavat ympäristön värejä eli ikään kuin mukautuvat muuhun sävymaailmaan. Harvoin mikään vaatteen väri saa silmiä näyttämään pahoilta, vaikka toki jokin toinen väri korostaa silmien intensiteettiä.
t. Se joka uskoo omaan silmäänsä muttei värianalyysiin.
Neljästä vuodenajasta olen kesä, mutta en ole se kaikkein vaalein. Olen todennut, että minulle sopii keskitummat värit, jotka ovat viileän sävyisiä, mutta eivät aivan kylmiä.
Ota kaapista eri värisiä vaatteita tai muita kankaita, asettele ne harteillesi ja katso peilin edessä, mikä saa kasvosi näyttämään hehkeimmältä. Älä pue vaatteita päällesi, koska silloin korostuu hyvä istuvuus ja muut asiat. Varmasti huomaat jotain eroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten noi verisuonten värit siis menee? Mitkä värit liittyvät mihinkin vuodenaikaan?
Muakin kiinnostaisi tietää oma värityyppini mutta itselläni on surkea värisilmä ja silmissä ja hiuksissa ja ihossakin on montaa väriä ihan luonnostaan...
Verisuonten väriä on turha kytätä, koska vihreä ja sininen ovat muutenkin sellaisia värejä, jotka ihmiset näkevät eri tavoin. Se mikä mun mielestäni on selvä sininen, on kaverin mielestä vihreä.
Selkeämpää on, että päivänvalossa ottaa oman käsivarren ja laittaa sen kaverin käsivartta vasten, ja tekee tämän ainakin viiden kaverin kanssa. Jos hyvä tuuri käy, huomaatte että todennäköisesti pari teistä on keltaisia, pari punertavia ja ehkä yksi oliivinvärinen eli kylmä ilman punaisuutta. Oikeastaan tämä on se ainoa ratkaiseva tieto, varsinkin
Entä jos ei ole niitä kavereita keiden käsivarsiin verrata?
Vertaa sitten vihamiehiisi. Älä kuitenkaan tökkää veistä siihen käsivarteen, ettei kontrasti verenpunaiseen mutkista vertailua.
No entäs jos iho on kylmä sävy mutta silmät lämpimät (tai päinvastoin) niin kummanko mukaan silloin kannattaa mennä? Varmaan ihon?
Entä sitten jos hiukset on eri paria ihon kanssa? Edelleenk mennään ihon mukaan?
Eli - loppujen lopuksi- muutako ei oikeastaan katsotakaan kuin ihon sävyä?