Miksei kukaan tuttu auta minua saamaan työpaikkaa?
Kuulemma työtä voisi saada tuttujen kautta. Minä tunnen tehtaanjohtajia, mutta töitä minulla ei ole ollut moneen vuoteen.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Jos niillä ei ole töissä tarvetta lisätyöntekijälle tai haluavat pitää kaverit ja työn erossa toisistaan. On hankalaa, jos kaveri on huono työntekijä tai joudutaan myöhemmin irtisanomaan.
Yhden tapauksen tiedän, jossa firma tarvitsi työntekijää. Aika iso firma, kyse on asennustyöstä. Sukulaismies kysyi toiselta, tarvivatko työntekijöitä ja olisi halukas. Olisivat tarvinneet, mutta tämä änkytti jotain, että "ei meillä tietääkseni olla nyt hakemassa lisää..." Se oli aika omituinen juttu, koska tiesin samoihin aikoihin rekrytoineen toisen kaverin töihin sinne. Myöhemmin sanoi suoraan, että "en mä voi sitä suositella, kun se saikuttaa koko ajan" Se on ihan totta. Tuo kysyjä on aika sairaslomaherkkä, vaikka ei mitään perussairautta ole. Tuntuu vaan olevan aika usein sairaslomalla. Useamman kerran vuodessa. Tämä, jolta kysyi työtä, on itse näitä, että on sairaslomalla kerran viidessä vuodessa.
Niin minäkin saikuttaisin pitkään ja paljon. Itseasiassa en edes ilmestyisi koskaan työpaikallekaan! On sen verran pska työnantaja! Ja minullahan on näitä mt-ongelmia ja paljon! =)
Vierailija kirjoitti: juttelin
Tiedätkö mitä? Hämmästyttävän monet työnantajat arvostavat oma-aloitteisuutta.
No mä kävin firma Oy Ab:ssä. aJuttelin toimarin kanssa. Osaan kaiken . En kuitenkaan tule valituksi ja työttömyyteni jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kun oma-aloitteisesti soittelee (piilo)työpaikkojen perään, saa vaan kireän toteamukset et laita netissä avoin hakemus tai sit sanovat, et me kyllä julkistetaan ilmoitus jos tarvitaan. Soittelulla taitaakin varmemmin päästä mustalle listalle kuin töihin...
Itseasiassa en soita enää edes itse. Lopetin soittelun vuosikymmen sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kun oma-aloitteisesti soittelee (piilo)työpaikkojen perään, saa vaan kireän toteamukset et laita netissä avoin hakemus tai sit sanovat, et me kyllä julkistetaan ilmoitus jos tarvitaan. Soittelulla taitaakin varmemmin päästä mustalle listalle kuin töihin...
Itseasiassa en soita enää edes itse. Lopetin soittelun vuosikymmen sitten.
Mä suunnittelin semmosta sovellusta joka soittaisi ts. puhuisi mun puolesta, mutta toteutus jäi puolitiehen. Nyt työttömänä voisi jatkaa tuon tekemistä...
Minullahan on näitä rajoitteita=) Eli psykoosi ja mielen vamma.
Meillä kaikilla on rajoitteita, niin minullakin.
Luulen pääseväni johtajaksi, kun isänmaa on imenyt miehet rintamalle ja etsitään osaajia.
silloin käydyn minä.
Vierailija kirjoitti:
Luulen pääseväni johtajaksi, kun isänmaa on imenyt miehet rintamalle ja etsitään osaajia.
silloin käydyn minä.
Löydyn
Vierailija kirjoitti:
Kuten jo sanottu, ei kukaan tule kotisohvalta töihin hakemaan. Et osaa edes sanoa, että haluaisit töitä, oletatko tuttaviesi osaavan lukea ajatuksiasi?
Tai kenties et vain ole pätevä ko. hommiin - tai olet muutoin sellainen ihminen, jota tuttavasi eivät halua palkata.
Et ole ainoa vinoilija. Miksi kuitenkaan vinoilla? Ap ei kerro, että hänen ainoa työnhakutapansa olisi tuttavien avun odotteleminen.