Aikuiset lapset eivät hyväksy, että on normaalia ja luonnollista kuolla yli 80- vuotiaana
Jopa suututaan lääkärille, joka ei vanhukselle enää hoitoja ja leikkauksia suostu antamaan.
Kommentit (68)
Mä olen sitä mieltä, että kaikki lääketieteellinen apu on annettava niin kauan kun ihminen on elossa. Se on meidän eettinen ja moraalinen velvollisuutemme. Kyllä elämä loppuu joka tapauksessa sitten kun sen aika on, ponnisteluistamme huolimatta. Mihinkään armomurhaan ei pidä ryhtyä. Ihminen ei ole eläin.
Kyllä se on näkyvissä että ihmiset on ihan irtaantuneita kuolemasta. Kauhea shokki kun 80+ ihminen kuolee. Omaa kuolemaa ei osata edes ajatella. Kaikki me täältä lähdetään, mitä aiemmin sen hyväksyy sitä enemmän voi keskittyä rajalliseen elämäänsä.
Onko ap ottanut suurenkin otannan tähän johtopäätökseen? Eikös ne vanhukset unohdeta sinne hoivakotiin ja ei käydä edes katsomassa?
Oletteko huomanneet, että julkista terveydenhuoltoa pitää joka tapauksessa priorisoida jollain tavalla? Kuinka te sen tekisitte? Vanhusten suhteellinen määrä on valtava ja edelleen kasvava. Yksityisellä sen sijaan ei käännytetä ketään iän takia, rahalla saa edelleen hyvää palvelua.
Jotkut elävät ihan hyvää elämää vielä 90-vuotiainakin. Aika paljon riippuu tietysti perimästä mutta myös elintavoista, minkälaisen vanhuuden saa viettää.
On tietysti tauteja joihin mikään ei auta.
Olisi tärkeää huolehtia kaikki rokotukset vanhuksille, jos silloin sairastuu vaikka influenssaan, niin se tauti on ainakin lievempi.
Pitäisi vanhuksen myös itse ymmärtää, että ne vanhuuden vaivat eivät ole vain jokin ohi menevä asia kuten flunssa, vaan vääjäämättä vaivat vaan lisääntyvät.
On myös kauhea ihme jos vanhus kuolee keuhkokuumeeseen tai influenssaan. Ihmiset eivät käsitä, että vanhuksen elimistö on erilainen ja on luonnollista kuolla influenssaankin toisin kuin nuorempana. T.sh