Tsempatkaa mua olemaan juomatta tänään
Kommentit (37)
TSIIT, kluk kluk klu kluk, aahhh.
Tässä suositus:
Vierailija kirjoitti:
Mieti, millaista on huomenna herätä ilman krapulaa! Voi heti aamulla alkaa touhailla kivoja juttuja ilman, että vapisuttaa, hikoiluttaa ja oksettaa.
Voi alkoholia juoda ilman krapulaakin. Itse esimerkiksi aion tänään juoda yhden siiderin myöhemmin illalla. Tuskin tulee krapulaa siitä.
Tietysti jos ei pysty jättää siihen yhteen, vaan täytyy vetää kaksin käsin, on asia toinen.
Mieti, että jotkut ihmiset eivät juo alkoholia koskaan. Kyllä sinä nyt yhden perjantain voit olla juomatta.
Ostin 6pulloa aika hyvää punkkua mökille. Join ne viidessä päivässä. Ei siinä sikäli. Mutta nyt pitää vähän aikaa kuivua ja turvotuksen laskea. Eli aika tasan 14vrk kuluttua uudestaan , mökille eli punkkua.
Alkoholi on turhake. Pärjäät ilmankin.
Ajattele: "Tänään en juo. Huomisesta en tiedä." Huomenna päätät saman. Jne.
Just mietin että ottasko rommia, olutta vai kossua.
Isäni lopetti juomalla kivennäisvesiä, kun suu tarvi kostuketta. Tsemppiä ja tahdonvoimaa ap:lle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti, millaista on huomenna herätä ilman krapulaa! Voi heti aamulla alkaa touhailla kivoja juttuja ilman, että vapisuttaa, hikoiluttaa ja oksettaa.
Voi alkoholia juoda ilman krapulaakin. Itse esimerkiksi aion tänään juoda yhden siiderin myöhemmin illalla. Tuskin tulee krapulaa siitä.
Tietysti jos ei pysty jättää siihen yhteen, vaan täytyy vetää kaksin käsin, on asia toinen.
Oletko ostanut kuitenkin enemmän kuin yhden.
Muiden rukoileminen puolestasi ei auta sinua. Mutta jos itse pidät itsellesi rukoushetken, jossa pyydät itseäsi olemaan juomatta.
Tsemppiä! Mieti: tämäkin tunne ( juominen) menee ohi.
Jos mitenkään mahdollista, järjestä asiat niin, ettet voi juoda tänään. Jos tämä ei onnistu (usein varmaan ei), niin käytä muutama minuutti siihen, että käyt mielessäsi läpi koko illan kulun ja huomisaamun perustuen siihen, miten aikaisemmin on mennyt, kun juot. Tämä vaatii vaivannäköä ja sitä, ettet sorru ajattelemaan "mitä väliä" ja lopeta harjoitusta. Toista niin monta kertaa kuin on tarvis. Parasta on tietenkin, jos voit suunnata huomion johonkin muuhun, vaikka nyt hyvän elokuvan katsomiseen, ja unohtaa koko alkoholin hetkellisesti.
Tiedän, että on ihan pirun vaikeaa olla juomatta, kun siitä on tullut tapa, mutta jostain on pakko aloittaa raitistelu. Joku on sanonut aika viisaasti, että ero juoppojen ja juomisen lopettaneiden välillä on se, että viimeksi mainitut eivät enää juo. Tämä kuulostaa tyhmältä, mutta lopulta et voi lopettaa juomista muuten kuin niin, ettet juo. Ajan mittaan se tulee kuulemma helpommaksi, ja jossain vaiheessa ei välttämättä tarvitse juuri ajatella koko asiaa. Itselläni on aika vaiheessa tämä, mutta uskon, että oma elämäni on parempaa ilman alkoholia. Siis kun et juo tänään, pääset vähän lähemmäksi sitä tilannetta, että alkoholi ei ole sinulle enää ongelma.
Ja Minnesota-hoitoa ehdottaneille se huomio, että monilla ei yksinkertaisesti ole siihen varaa, ei itsellänikään.
Vierailija kirjoitti:
Otetaanpas 🍺
Kylmää, kuplivaa, maltaista!
Nam!
🍻🍔🍟
Noin epäterveellisellä ruokavaliolla saatat kupsahtaa jo ennen sitä pahaa päivää 👵🏻
Jos nöyryyttä riittää niin AA auttaa.
Tsemppiä, alkoholismi on kamala tauti. Ite yli 7v raittiina, eikä tee mieli juoda. Ryhmistä on ollut suuresti apua.
Co moon kunnon kuutamot, lärvit, tsemii ottoihin!
Et vain ole vielä juonut tarpeeksi. Kaikille löytyy pohjat, joillekin se on kuolema. Juomattomuus on aina oma päätös ja se tulee sisältäsi. Ei sitä kukaan ulkopuolinen sinulle voi määrätä. Kun olet tarpeeksi nöyrä hakemaan apua, niin se on pelastus. Itse kohtasin tuon nöyrän hetken ja sain apua Minnesota-hoidosta. Kaikkea hyvää sinulle!