Hyväksyn oman epätäydellisyyteni, mutta moni tuputtaa
minulle vinkkejä, miten voisin parantaa ulkonäköäni tai tyyliäni. Miksi näin?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Millaisissa piireissä oikein liikut, jos ulkonäkö on kaikille noin tärkeää? Ei mun tuttavapiirissä ole tapana tuputtaa ulkonäköneuvoja ellei joku erikseen niitä pyydä.
Ei kai Kemin Prismassa se ulkonäkö paljon paina.
He haluaisivat olla sinä. Ja jos he saisivat olla sinä, he tekisivät kaiken toisin ja paljon paremmin kuin sinä. Näkevät sinussa hiomattoman timantin, mikä haluaisivat itsekin olla. He myös olettavat kaikkien olevan samanlaisia kuin itse ovat, ja haluavan, arvostavan ja tavoittelevan elämässä samoja asioita kuin he.
Tai sitten ovat vain törppöjä, jotka haluavat tuntea itsensä tärkeäksi ja tyylitietoiseksi, ehkä jopa vaikutusvaltaiseksi. Haluavat tulla nähdyiksi, arvostetuiksi ja kuulluiksi, mutta tavoittelevat sitä tökeröllä ja luotaantyöntävällä tavalla.
No joskus se kateus on totta. Minulla on tuttu joka on kaunis ja kiva mutta ero tuli ja hän ei voi ymmärtää miksi minä tavis olen yhä naimisissa ja mies ei edes ole köyhä luuseri. Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisissa piireissä oikein liikut, jos ulkonäkö on kaikille noin tärkeää? Ei mun tuttavapiirissä ole tapana tuputtaa ulkonäköneuvoja ellei joku erikseen niitä pyydä.
Ei kai Kemin Prismassa se ulkonäkö paljon paina.
Nyt jo kaksi tuon tyylistä viestiä. Onko siis jossain piireissä oikeasti tapana aloittaa keskustelu toisen ulkonäöstä ja antaa vinkkejä ulkonäön kohentamiseen? Voisko joku kuvailla, millaisia nämä piirit ovat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa heti napata jokin ominaisuus sanojan naamasta ja huomautella siitä tasan niin kauan kuin sinusta huomautellaan. Viesti menee perille jossain vaiheessa. Silmä silmästä....
Tuon te naiset teette aina, pyytämättä.
Kyllä, se on rajojen asettamista. Kenenkään ei tarvitse sietää huonoa käytöstä ja suorin ja toimivin tapa lopettaa huono käytös on kohdella toista samoin. Jos pyydät toista lopettamaan, mitään ei tapahdu, etenkään miesten kohdalla. Silmä silmästä toimii aikalailla heti.
Useimille ihmisille se, että "hyväksyy oman epätäydellisyytensä" EI tarkoita, etteikö silti yrittäisi tulla paremmaksi. Tai ei itselleni ainakaan. Omalla kohdallani tämä tosin tarkoittaa enimmäkseen esim ammatillista osaamista, harrasteissa osaamista, ihmisenä kasvamista, läheisilleni paremmin hyödyksi olemista, jne. mutta toki jossain määrin myös ulkonäköä, - pyrin näyttämään siistiltä ja asialliselta kaikissa tilanteissa.
Mutta jos sulle ulkonäkö on se isoin jutu, niin tottakai tämä voisi koskea ulkonäköäkin.
Elämän kauneus:
Ruma kiusattu tyttö koulussa, ruma kiusattu teini amiksessa, ruma kiusattu lähäri töissä, rupsahtanut 35-v vanhapiika, turvonnut menopaussi-ikäinen tantta.