Mitä Temusta voi ostaa?
Aloitin virkkuu ja neulonta harrastuksen noin vuosi sitten ja ostanut niihin uusia välineitä, mutta kaupat ovat keskittyneet myymään puisia puikkoja mitkä ei oo mulla kauaa kestänyt (verrattuna metallisiin). Oon ostanut koukkuja ja puikkoja Temusta, ja koska media puhuu kokoajan Temun vaarallisuudesta, niin en tiiä oliko sittenkään hyvä idea ostaa välineitä sieltä. Mitään lankoja tai muitakaan asioita en ole sieltä ostanut. En enää tiiä mitä sieltä saa ostaa tai ostaako ylipäätänsä.
Mitä teidän mielestä Temusta voi ostaa?
Kommentit (40)
Hyvä esimerkki: Prismassa halvin veitsinteroitin 9.95e ja Temusta ihan sama 2.95e. Temun vaarallisuus on täysin kauppiaiden keksimää tarinaa. Kauppiaat itse tilaa Kiinasta Temuakin halvemmalla ja laittaa hintaan Suomi lisää.
Kaikke muuta, muttei lisää elinaikaa!
Ostan käsityö ja askartelu tarvikkeita, myös vaatteita. Olen haistanut esim Tokmannin vaatteita kun olin töissä, hirveä löyhkä ei niitä uskalla edes ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Ostan sieltä vaikka mitä. Kiinassahan kaikki tehdään eikä siellä mitään erityistä valvontaa oikeasti ole vaikka joku eurooppalainen firma olisi se maahantuoja ja sitten myisi niitä kamoja isolla katteella.
Esimerkiksi puhelintelineet autoon ja moottoripyörään 3-9€ temusta ja samantyyppiset täällä 15-30€ kuitenkin nekin tehty kiinassa.
On varaa ostaa autoa ja moottoripyörää mutta rahat loppuu siihen kun tarvitset puhelintelineen? 😄. Ai että näille saa aina nauraa kaupassa kun on töissä. Suurin vitsi on aina ollut ihminen joka tulee pyntättynä haisevana muotinukkena paikalle ja alkaa valittamaan miten 0,20€ maksava muovikassi on niin hvetin kallis. Tunkevat sitten turkin taskuihin 50€ maksaneita voiteita ja lihoja ym kun 0,20€ kaataa talouden.
Osa on piraattituotteita, esim. Marimekon unikkokuosia on tyynyissä tms. En halua feikkijuttuja kotiin.
Minä olen ostanut vaatteita ja olen ollut tyytyväinen ihan perusmekkoihin ja sukkiin. Yhdet kengät ostin, mutta ne oli liian leveät. Sisällä menee kotitossuina paksujen sukkien kanssa.
Jos sä tilaat metallisen ompelupuikin Temusta, niin saat siitä lyijymyrkytyksen ja akuutin adenoviruksen. Sinulle kasvaa sarvi keskelle otsaa, häntäluusta alkaa puskemaan sellaista snautserin häntää ja korvissa soi tinnityksenä taukoamatta TikTakin biisi Heilutaan. Hallisinaatioissasi aloitat astrangajoogan alkeiskurssin, minkä aikana vaivut Glasqown kooma-asteikolla sinne 3-4 paikkeille. Loppuelämäsi puhut sekavasti irrallisia sanoja, ääntelet omituisesti ja niska-hartijaseutu tekee tahdonalattomasti nykiviä liikkeitä päällesi.
Pysy siis kaukana Temun myrkyistä!!
Sanon näin, ostaa voi kaikkea samaa tarpeellista ja vähemmän tarpeellista kuin näistä ns: halpahalleista joita nyt on Suomen isommissa keskuksissa. He ostavat samoista tukkukaupoista tavaransa ja pärjäävät loistokkaasti. Toivon, että tämä kauppa pysyy suomalaistenkin kauppana. Toki nyt nämä hallikauppiaat itkevät kun eikä ikiomille markkinoille tullut kilpailua. Olen ostanut temusta kun ollut tarvetta ja totean, edullista, posti ja maksut toimineen ok.
Kun eivät naisia tai tyttöjä myy, niin pitäkööt tunkkinsa.
https://www.temu.com/fi/setti-kultaisista-ty%C3%B6p%C3%B6yd%C3%A4n-meta…
Tilasin tämmöisen pöytää ja on aivan ihan kun siihen saa tunnelmavalot ja koristeita ripustaa.
Vierailija kirjoitti:
Naisen voi saada toisellakin tapaa, jätä lapset rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
https://www.temu.com/fi/setti-kultaisista-ty%C3%B6p%C3%B6yd%C3%A4n-meta…
Tilas
Lisäksi ole tilannut puutarhaan helppoja kasvualtaita, joulukoristeita ja muutakin tarpeellista sisustustavaraa. Pieni nahka laukku, nahka avinperä kukkaro ja nahka rahapussi.
Vierailija kirjoitti:
Osa on piraattituotteita, esim. Marimekon unikkokuosia on tyynyissä tms. En halua feikkijuttuja kotiin.
Minä olen ostanut vaatteita ja olen ollut tyytyväinen ihan perusmekkoihin ja sukkiin. Yhdet kengät ostin, mutta ne oli liian leveät. Sisällä menee kotitossuina paksujen sukkien kanssa.
Marimekko on itsekin plagioinut.
Ne tuotteet on tehty keskitysleirityövoimalla.
Vastuullinen suomalainen/eurooppalainen kuluttaja ei tilaa kiinankrääsää Temusta eikä muistakaan kaupoista.
Kyllähän täällä saa myrkkyjä ihan kaikesta ja sikahintoja ja kamalia voittoja kiskovat kauppiaat vaan haluavat estää kaiken sen että köyhät saisi jostain halvemmalla harrastusvälineitä. No ihan kaikkea ei sentään kannata sieltä Temusta tilata pitäen järjen päässä kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samantekevää kun suomalaiset ostavat niiltä ilotulitteitakin ja ihan surutta vaan saastuttavat niillä paukuttaen 8h putkeen kun rahaa on ranteet notkuen.
Vierailija kirjoitti:
Mutta on siellä kumminkin niitä naisen parhaita osia (jalkovälistä)
Kalastusvälineitä olen sieltä ostanut ja hyvin on kalaa tullut.
Vierailija kirjoitti:
No hyvin ne näyttävät kelpaavan kotimaisille halpaketjuillekin.
Ostan sieltä vaikka mitä. Kiinassahan kaikki tehdään eikä siellä mitään erityistä valvontaa oikeasti ole vaikka joku eurooppalainen firma olisi se maahantuoja ja sitten myisi niitä kamoja isolla katteella.
Esimerkiksi puhelintelineet autoon ja moottoripyörään 3-9€ temusta ja samantyyppiset täällä 15-30€ kuitenkin nekin tehty kiinassa.