Koteihin tehdään äijäluolia, ei puhettakaan että naisella voisi olla vastaava tila, jonne voi paeta velvollisuuksia
Äijäluolasta käväistään perheen parissa syömässä muijan tekemä ruoka ja sitten takaisin luolaan lapsen elämää viettämään.
Kommentit (324)
Nainen päättää kodissa kaikesta. Miehellä on yksi huone.
Jos koko koti on silkkaa höttöä ja pampaheinää, niin eikö se nimenomaan ole naisen tila?
Eikö se miesluola ollutkaan se ainoa paikka talossa, missä mies ja miehen tavarat saavat olla?
Kaikki muu tilahan on ns. yhteistä tilaa, josta määrää nainen.
Autotalli yleensäkin ajaa samaa asiaa, siellä vaan kuhnataan puhelimella ja väitetään olleen jotain tärkeää tekemässä koko ilta.
Vierailija kirjoitti:
Nainen päättää kodissa kaikesta. Miehellä on yksi huone.
Miesvauvan (45) ja äipän (80) suhde.
Vierailija kirjoitti:
Autotalli yleensäkin ajaa samaa asiaa, siellä vaan kuhnataan puhelimella ja väitetään olleen jotain tärkeää tekemässä koko ilta.
Ja talouspaperia kuluu.
Kyllä kodeista yleensä keittiö löytyy, mitä ap taas sekoilee
Mä ratkoin ongelman heittämällä äijän luiskaan. Tehköön vaikka lumiluolan tai asukoon roskiksessa.
Miehet saisi olla tyytyväisiä. Ennen niillä oli vain autotalli, liiteri tai sauna, missä saivat viettää leikkihetkiänsä. Nyt on jo alettu kodeista pyhittämään miehille ihan omat leikkihuoneet, peleineen ja pensseleineen. Mutta ei, aina pitää jostain valittaa ja olla marttyyrina ja naama norsunvidulla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kodeista yleensä keittiö löytyy, mitä ap taas sekoilee
Monilla myös kodinhoitohuone.
Naiselle oma koti ja miehelle oma. Naisille oma huone.
Mulla sellainen paikka on kodinhoitohuone. Sinne EI taatusti tule kukaan millään asialla kun siellä olen, koska se tietää heti jotain kotityötä. Siellä on aina jokaiselle läjä pyykkiä odottamassa hakijaansa tai lykkään pölyrätin ja suihkepullon käteen, että käypäs pyyhkimässä jotain kun kerran olet siinä jouten. Siellä saan olla rauhassa.
On monilla naisilla työhuoneita, ompelu- ja askarteluhuoneita, kirjoitussoppia. Turha höpistä, että ne on tarkoitettu hyödylliseen toimintaan toisin kuin äijäluola, missä on biljardipöytä ja jääkaappi kaljoille. Naiset nyt vaan nauttii siitä askartelusta ja käsitöiden tekemisestä ja kyllä siellä on usein sohva, missä saattaa joku ystävätär istua neulomassa ja parannetaan maailmaa. Miksi naisten pitäis olla, ollakseen tasa-arvoisia olla kiinnostuneita biljardista ja alkoholista?
Jep. Mutta vois naiset eded yrittää että tekisivät itselleen oman naisluolan, ennen kuin uhriudutaan.
Minä en ole koskaan halunnut elää miehen kanssa, koska haluan että koko koti on mun oma luola, heh. Ei nykyaikana mikään pakko ole mirslapsen kanssa taloutta jakaa. Muistakaa että itse oleyte ne ristinne riesaksenne valinneet. Ei töhän oikein voi muuta sanoa.
Ja sori kirjotusvirheet, oon ihan järjissäni, vaikka kommentti näyttää holtittoman puistokemistin kirjottamalta. 😂
17
Joku kiva nainen on aina tervetullut pakenemaan äijäluolaani.
t. luolaäijä
T
Ä
M
Ä