Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vko 34/2006 ivf pino; mitä teille kuuluu

05.03.2007 |

elikkäs ainaki sellasia nimimerkkejä muistan kuin unelma, minerva72,mooli, marikukka83, endorfiini, mitima.

Olisi kiva kuulla mitä teille kuuluu ja muillekin ketä nyt en listassa muistanut mainita. Jänniteltiin silloin viime elo-syyskuussa, et miten käy.

Itse olen nyt rv 29+5. Hyvin on kaikki mennyt kaiken kaikkiaan. No pahoinvointia oli rv 16 asti ja sit alko ummetus.. Mut sellaistahan se raskaana oleminen on... Paitsi joillakin, yhdellä tutulla ei ole ollut mitään pahoinvointeja ym. No ite aina vaan aatteli, kun pää oli pytyssä, et jess jotain siellä tapahtuu ; )

Vauvan liikkeet tuntuu kivalta, on oikia möngertäjä kyllä.... välillä mahanahka oikein paukkuu, kun tuntuu et kaveri tulee ulos navasta ; )

Sairaslomalla olen ollut rv 24 asti. On ollut supistuksia, ei kylläkään kipeitä, mutta näköjään ne voi myös saada tuolla alhaalla jotain aikaseksi. eli paikat tällä hetkellä pehmeät ja pituus 2,5cm. Iso maha mulla on kans sf mitassa mennään ihan yläkäyrillä.

t. Mimais

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
21.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi siis tyttö 16.5, painoa reilu kolme kiloa ja pituutta 47,5 cm.

Synnytys kesti 10 tuntia ja siitä jäi ihan hyvä mielikuva, vaikka tikkejä on kyllä tarpeettoman paljon laitettu.

Epiduraali oli kivunlievityksenä aivan upea.

Istuminen alkaa onneksi jo hieman sujua, kun imettäminen on tällä hetkellä helpointa istuen.

Lisämaidolla on jouduttu hieman aloittelemaan, mutta jospa oma maito alkaisi kohta tulla kunnolla.

Nyt keskitymme harjoittelemaan elämää pikkuisen kanssa, kaiken ajan tuntuu vievän nyt, mutta mikäs sen mukavampaa.

T:Minerva ja pikkuinen 5 vrk

Vierailija
2/31 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minerva72: Ihanaa kuulla, että kaikki sujui hienosti ja terve tyttö on jo kotona.

Onnea vielä kerran!

Taitaa olla jo useampikin vko 34/2006 ivf:läisistä jo vauvan saanut, vai? Tulkaahan kertomaan sit kuulumisia kun vain jaksatte.

Toinen ivf on nyt takana ja sen tulosta odotellaan. Nyt hoito onnistui hieman paremmin kun yksi top-alkio siirrettiin ja toinen pakastettiin. Vaikka eihän tuo munis saldo päätähuimaa, mutta paremmin kuin viimeksi.

Kesää odotellessa,

Marikukka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika tuli!!!

rv 40+3 putkahti maailmaan 4 kg 54,5 cm tummatukkainen kaveri. ; )

Synnyttämään lähdettiin jo 40+2 tai oikeastaan supistukset alkoivat 40+1 torstai iltana kymmenen aikaan ja oulaskankaalle ajeltiin kahdelta yöllä. Kaikenkaikkiaan synnytys kesti 27 h eli aikas kauan. Paikat aukenivat todella hitaasti, mutta epiduraali oli kyllä taivas, kun sen sitten lopulta sai. Aikas rättihän sitä oli kun sitten vielä lopuksi ponnisti 1h 12 min ja viimeiselle puolelle tunnille ei enää riittänyt epiduraalia. Mutta sitä oli siinä vaiheessä jo niin sekasin, että anto mennä vaan sinnillä.

Mullakin paikat repesivät ja alhaalla hirveesti tikkejä. Verta menetin kans synnytyksessä ja hemot olikin 72 synnytyksen jälkeen, no ne saatiin nousemaan parilla lisäpussilla. Istuminen hankalaa, mutta päivä päivältä helpompaa kumminki ja on tuo pikku-ukkeli niin mainio, että eipä tosta synnytyksestäkään enää mitään oikeestaan muista. Ei jäänyt mitään isompia traumoja tännekään, että voisin uudestaankin lähtee synnärille joku päivä.

Viime yö oli eka pojun kanssa kotona ja ihan hyvin sujui. Nousi tissille kolmesti eli kahdelta kuudelta sekä yhdeksältä. Nyttenkin nukkuu tuolla isin kanssa. Pitäis ittekin lähtee vähän ottaa torkkuja. Maito on riittänyt ainakin vielä, mutta sitä tissikumia on pitänyt käyttää kaverina. Ihanaa olla nyt täällä kotona vauvan kanssa.

Me oltiin sitten Minerva siellä oulaskankaalla tieten yhtiskää kun jos olet maanantaina pois päässyt. Me päästiin siis tiistaina. Olispa ollu siisti kohdata siellä! Oyssista lähetty ja Oulaskankaalle päästy yhtäaikaa....

Lissää myöhemmin, nyt päikkäreille pojun kans

t. Mimais

Vierailija
4/31 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poju syntyi siis 19.5. 02.22.

t.mimais

Vierailija
5/31 |
23.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marikukalle hirmuisesti tsemiä!!!!!

Toivotaan, että nyt tärppää.

t. Mimais

Vierailija
6/31 |
29.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minerva ja Mimais - Oikein paljon onnea pikkuisten johdosta! :)

Meinas unohtua ilmottaa teille eli tyttö syntyi 16.5. rv 41+2. Kokoa 3580 g ja 50 cm. Synnytys meni hyvin ja suht. nopeasti, kesti n. 9 h. Vähän piti leikkoa alapäätä, että saatiin tyttö nopeammin maailmaan. Hyvin on kuitenkin parannuttu/palauduttu synnytyksestä. Kiireistä vauva-arkea elellään :)

Unelm@ ja pikku prinsessa 2 vk

Vierailija
7/31 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostanpa tämän viestin ylöspäin ja kyselen kuulumisia?

Toukokuu on jo ovella : )

H-hetki lähtestyy ja tuleva synnytys alkaa olla mielessä yhä useammin.

Vointi on täällä edelleen hyvä, suppareita tulee silloin tällöin, ei saa rehkiä liikaa tai kostautuu heti.

Tällä viikolla on lääkärikäynti, jossa katsotaan, että mahtuuko vauva tulemaan normaalisynnytyksellä ja minkä kokoinen on.

Varusteet alkaa olla valmiina, omakin kassi on osittain jo pakattu.

Inhottavaa kiristystä nivusissa havaittavissa, johtuisiko sitä, että vauvan pää olisi kiinnittynyt ja synnytys lähestymässä? Yöllä varsinkin vaivaa ja kun siihen herää, niin ei tahdo saada enään unta millään.

Mutta miten muiden tilanne, joko jollakin on vauva sylissä?

T:Minerva rv 36+6

Vierailija
8/31 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutut nimimerkit pisti silmään, joten piti ruveta heti kirjoittelemaan... Hienoa kuulla, että ainakin teillä kolmella on kaikki mennyt niin hyvin ja nyytti on niin lähellä :) Tulee heti niin iloiseksi ja nousee toivo itselläkin.

En tiedä muistatteko, mutta meillähän se eka hoito ei tuottanut tulosta... Lähdettiin sitten oyssin jonoon ja nyt on sumuttelut käynnissä, viikolla 20 on siirto.

Sen ekan hoidon epäonnistumisen jälkeen on ollut kyllä kaikkea hommaa niin paljon, ettei voi käsittää että siitä on jo yheksän kuukautta, on ollut töitä, koulua, HÄÄSUUNNITTELUA, muutto, matkakuumetta ja paljon lisää HÄÄSUNNITTELUA (mies alkaa olla jo hermoraunia...) Ei ehtinyt sitä hirmu kauan suremaan...

Paljon onnea teille tuleville äideille! (kyllä me täältä perästä tullaan...)

Toivoo Kevättä rinnassa oleva Marikukka

p.s tulkaahan muuten kertomaan kun pikkuinen on syntynyt

Vierailija
9/31 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

torkuin tuossa vielä pari tuntia, kun mies lähti kahdeksaan töihin. Nyt on sitten sellanen olo, niinku ois puusta puonnut : ) Ei meinaa lähtä päivä käyntiin...

Hyvin täälläkin on mennyt ja tosissaan alkaa toi laskettu aika häämöttää ja synnytys lähestyä... Hihii. Kyllähän se jännittää!

Mahan kovettumisia on ollut, mutta oikeita suppareita ei oikeastaan ollenkaan. Muutaman kipeän olen ollut huomaavinani. Mut kaiken laista vihlontaa ym. tuolla jalkojen välis kyl on. Meinaa aina päästä etes kävelemään.

Tänään olis synnytysvalmennus ja sen ihanan videon katseleminen. Ihan mukavaa päästä kuuntelemaan. Keskiviikkona olis neuvola ja ens viikolla oma lääkäri tekee painoarvion, kun tuo oulaskangas ei niitä enää tee. Sain sitten tingittyä neuvolalääkäriltä sen. Mulla kun tuo sf-mitta on huidellut koko ajan yläkäyrien yläpuolella. Viime viikolla se oli 35+6 35,5 cm. Näkeepähän sit vähän osviittaa, että minkäs kokoinen kaveri sieltä on tulossa... Aatella että lähtö synnyttämään voi oikeestikin tulla milloin vaan ja tällä viikollahan meitin vauvat on jo ns. täysiaikaisia, vaikka jo syntyä haluaisivatkin. ; )

Marikukalle kans tsemppiä uuteen yritykseen!

terkuin Mimais

Vierailija
10/31 |
23.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuja nikkejä moolikin bongasi! Kiva lukea teidän kuulumisia. Ja Marikukalla HÄÄSUUNNITTELU käynnissä - kiva että siirto jo ensi kuussa, onnea siihen! Ja häihin, tietysti;=)

Täällä tänään 37+3. Raskaus sujunut fyysisesti hyvin, mitä nyt verenpaine hieman koholla koko ajan. Tänään neuvolantäti laittoi naikkarille lähetteen, kun epäili, ettei vauva ole kasvanut parina viime viikkona. Muutenkin olen klinikan lekurilta saanut huimia painoarvioita, terkan mielestä taas vauva on pieni, tänään käsikopeloarvio 2,5 kg. No, jahka pääsen naikkarille ultraan (tällä viikolla), niin eiköhän vauvan koko ja istukan kunto selvinne.

Onko kukaan muu tulossa naistenklinikalle synnyttämään?

Tosi jänskää seurata, kuka lähtee ensin;=) Mulla ei ainakaan vauvan pää vielä kiinnittynyt, suppareita tosin tulee enenevässä määrin - johtunee varmaan tästä kovasta rehkimisestä enempi;=)

Voikaa oikein hyvin!

-mooli

p.s. olen pinoutunut o-puolen ensikoissa.

Vierailija
11/31 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla teistä taas :) Oon täällä käyny välillä kurkkimassa kuulumisia mutta hiljasta on ollu.. No, kohta saadaan jo vauvauutisia! :)

Mulla vointi edelleen hyvä, jopa erinomainen. Tietty jotain pientä normaalia raskauteen liittyvää, kuten turvotusta jne. Kiloja tullu nyt joku 15 että ihan kiitettävästi. Ei tietoakaan suppareista tai synnyttämään lähdöstä. Välillä kävelyllä vähän tuntuu tuolla mahassa mutta ei mitenkään pahasti. Oon yrittäny käydä päivittäin pikku lenkillä ja nyt kiristäny vähän tahtiakin, josko se sais jotain aikaseksi.. Meillä oli muutto uuteen kaupunkiin (taas!) kolmisen viikkoa sitten ja ollaan tässä yritetty kotiutua tänne ja ihan hyvin on siinä onnistuttu. Nyt vaan ootellaan vaavin maailmaan tuloa..

Hyviä vointeja teillekin ja jaksamista viimisille viikoille! :)

Unelm@ rv 38+1

Vierailija
12/31 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikkoja siis 37+0

verenpaineet 108/58

sf-mitta 36,5 eli yläkäyrillä mennään vieläki

painoa tullu noin 8 kg koko aikana

painoa per viikko 0,390

hemot 118

vauva raivotarjonnassa

vauvan syke 152

Vauva liikkui tosi paljon, kun terkkari teki tutkimuksiaan. Terkkari oli aivan haltioissaan kun kaveri puski pyllyä mahanahastä läpi.

Tehtiin mulle myös se lapsivesitesti, kun mulla tullut niin kamalasti valkovuotoa, joka mun mielestä on tosi nestemäistä. Mut kait se sit vaan on valkovuotoo.

Vauva oli jo tosi alhaalla. ; )

terkuin Mimais

Vierailija
13/31 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytystapa-arvio tehty ja pitäisi pystyä synnyttämään ihan normaalisti. Pikkuinen painoi nyt 2900 gr ja syntymäpainoarvio 3500 gr, jos menee laskettuun aikaan saakka.

Sydänkäyräfilmikin otettiin ja kaikki oli myös siinä kunnossa.

Kohdunsuu oli vielä kiinteä eli ei ole ihan lähiaikoina syntymässä vielä.

Ihan normaalisti sai elää ja vauva saa tulla maailmaan ihan milloin tahtoo.

Hyvin perusteellinen oli tutkimus, siitä jäi itselle hyvä mieli.

Tosin sisätutkimus oli kivulias minulla, mutta mietin, että varmaan pientä verrattuna synnytykseen.

Kohdunsuuta oli jäljellä 2,5 cm vielä.

Marikukalle toivotan kovasti onnea hoitoon. Peukut on pystyssä, ilmoittelehan, miten hoito sujuu.

T:Minerva

Vierailija
14/31 |
26.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva lukea kuulumisianne:=)

Kävin tänään nkl:n äitipolilla, kun terkka epäili maanantaina, että vauva ei ole enää kasvanut...en tosin tullut viisaammaksi, vaikka kiva naislääkäri olikin, mutta pääsinpähän katselemaan vauvaa:=) Painoarvioksi antoi ultra naftin 3 kg, kohdunsuu sormelle auki ja kaulaa ei lähes lainkaan...mitä tuo sitten ikinä tarkoittaakaan!

Olen viime päivinä päässyt supistusten makuun - enpä ennen edes tiennyt, mitä niillä tarkoitetaan... mutta kyllä tässä varmaan se pari viikkoa vielä menee, mutta toivottavasti ei yli. Pääsisi vauva lätkä- ja euroviisuhuumaan!

Voikaa hyvin ja raportoikaa tilanteesta, joohan:=)

-mooli 37+6

Vierailija
15/31 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävitkö oulaskankaalla tuossa synnytystapa-arviossa?

terkuin Mimais

Vierailija
16/31 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulaskankaallahan minä, kutsu tuli ihan automaattisesti, sinunko ei tarvinnut käydä?

Oletin, että kaikille tulee kutsu sinne, vai onko sinulla jo lapsia eli koskeekohan kutsu vain ensisynnyttäjiä?

Itse maksoin kyllä mielelläni sen 22 euroa, oli hyvä tutkimus ja huolellista toimintaa, aikaakin meni siellä melkein 1,5h.

Moolille vielä kommentti, että sinulla taitaa olla synnytys jo lähellä. Nuo tunnusmerkit siihen jo kovasti viittaavat..

Täällä vointi hyvä edelleen, eilen jomotti kovasti selkää ja hetken jo ajattelin, että jokohan kohta alkaa tapahtumaan, mutta kauratyyny rauhoitti tilanteen.

Ja nyt kauppaan, mitähän hyvää sitä viikonlopuksi keksisi?

T:Minerva

Vierailija
17/31 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oulaskangas ei enää kuulema tee näitä synnytystapa-arvioita säästösyistä. Eli en minä sinne päässy, vaikka ihan ensi synnyttyjä oonki. Ja just sen takia alunperin oulaskankaan valitsin, että ne siellä tekee tämän synnytystapa-arvion. Mikähän tässä nyt mättää, taitaa meidän oma kaupunki säästää???? Aika jännä juttu....

No sain nyt sitten tosiaan tingitty omalta neuvolalääkäriltä, että se kattoo torstaina ultralla, et minkä kokoinen vauveli on tulossa.

Itsekin näin ensisynnyttäjänä olisin pitänyt tärkiänä tuota synnytystapa-arviota, että ois katottu, et vauva mahtuu tulemaan ym. Neuvolassa meinasivat, että sinne oulaskankaalle pääsee vain erikoislähetteellä eli jos on äiti esim. tosi pienikokoinen ym.

Noh... Ei auta burnaus markkinoilla. Jospa se vauveli mahtuis tulemaan ja saanhan torstaina sitten nähdä ultralla, et minkä kokoinen vauva on .

terkuin Mimais

Vierailija
18/31 |
28.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan vielä synnärillä;=)?

MIMAIS, hyvä, että saat nlalääkäriltä " vaadittua" sen arvion - musta se on tosi tärkeä juttu ja huojentaa ensisynnyttäjän mieltä!! ja saat tietää vaavin kokoarvion:=)

MINERVA; enpä tota usko, toivoisin, että tulisi ennen la:ta, mutta kyllähän tässä voi vielä mennä viikkoja...

Toivotaan, ettei kellään meistä menisi la:n yli, on kuulemma puuduttavaa odotella...

Hyviä vointeja ja aurinkoista viikonloppua!

-mooli 38+1

Vierailija
19/31 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma ulkona, vaikkakin kylmä. Aurinko paistaa!

Mulla itellä ei vaan niin hyvä olo. Eilen illalla alkoi kurkkukipu, KÄÄK! Ja nyt on sitten sellainen väsyttävä olo...

Eilen oli neuvola ja neuvolalääkärin tekemäpainoarvio:

sf-mitta 37

paineet 106/64

painoa tullut +700g huh huh....

hemo 126

vaavi rt

liikkeet ++

syke 138

Painoarvio vaaville oli 3760 g eli sellainen reilu nelikiloinen Onni sieltä pitäis tulla, jos syntyy laskettunapäivänä. Hui! Toivottavasti mahtuu tulemaan. Neuvolalääkäri meinas, että eivät kuulema kovin herkästi lähe käynnistämään oulaskankaalla, joten toivotaan että Onni syntyis tässä lähiaikoina eikä ainakaan kauheesti menis yliaikaiseksi. Paikat mulla oli tosin kiinni ja epäkypsät, joten tuskin ainakaan lähipäivinä laitokselle ollaan menossa.

t. Mimais + Onni 38+2

Vierailija
20/31 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas iso vaavi tulossa Mimaisille, hui.

Kiva kuulla, että kaikki ok kuitenkin. Kyllähän sitä aina toivoo, että pystyy normaalisti synnyttämäään eikä tarvitse päätyä sektioon.

Itse en oikeastaan synnytystä osaa jännittää, katsotaan sitten reaktio, kun on tositilanne edessä : )

Minullahan ei myöskään ollut viikko sitten paikat yhtään auki eli

synnytystä odotellaan edelleen.

Jonkin verran on ollut huonoa olo välillä, ruokahalukin hieman kateissa.

Ei kyllä haittaa, on kyllä tullut aivan tarpeeksi painoa tämän raskauden myötä. Tosin en kyllä ole asialla stressannut, vaan olen nauttinut vaan olotilasta.

Jokohan Mooli on synnyttämässä?

Kivasti sitä kyllä saa ajan kotona edelleen kulumaan, aina keksii jotain uutta tekemistä.

Mukavaa alkavaa viikonloppua toivotellen

Minerva rv 38 + 3 (en tosiaan tiedä Mimais, miksi minulla on yksi päivä enemmän, vaikka siirto oli samana päivänä)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi