Mistä te äänestätte kunta- ja aluevaaleissa? Eli mitkä ovat ne teemat jotka ratkaisee ja millaista politiikkaa haluatte niihin?
Kohtahan ne on, eli mitkä asiat ratkaisee kenelle teidän ääni menee?
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persuja. Haluan persupolitiikkaa pk-seudulle.
Millaista se politiikka on ja miten eroaa muista?
HALPAA PENSAA, ALAS VASEMMISTO ja tietenkin MATOT ULOS. Kaikki ongelmat kuitataan toteamalla NOKU SANNA!
Pantavimman näkönen muidu oikeasta puolueesta. Siinäpä ne meikäläisen vaaliteemat.
Vierailija kirjoitti:
Henkilöstö- ja kalusto+käyttövoimakulut, nousevat kokoajan. Lippujen kuluttajahintoja kuitenkin voidaan pitää alhaalla, jos kunnat maksavat enemmän ja kun kuntien raha tulee kuntalaisilta, on luonnollista, että julkinen liikenne kiinnostaa, kun siitä joka tapauksessa maksaa.
Hallitus teki kyllä todellisen karhunpalveluksen nostamalla henkilöliikenteen arvonlisäverokantaa. Mutta kun vastuussa on yksityisautoilupuolue persujen "hieman häiriintynyt" valtionvarainministeri, ei voi päätöksestä olla yllättynyt. Ihmettelen, jos yksikään henkilöliikenneyrittämisen kanssa tekemisissä oleva äänestää enää persuja.
Miksi minun pitäisi maksaa teidän bussilippunne verojen muodossa, miksi ette itse maksa matkojenne kustannuksia?
Älkää pelatko niiden peliä, jotka usuttavat pelaamaan jotain vastaan. Tajuatteko te, että menette joka vaaleissa samaan lankaan ja siksi mikään ei ikinä muutu, kun kokoomus ja demarit vuorottelee vallassa tämän vatun "taktisen" äänestämisen vuoksi. Se ei ole taktista kuin noiden kahden mainitun puolueen kannalta.
Myöskään äänestämättä jättäminen ei ole vaihtoehto, koska sekin sataa näiden samojen puolueiden laariin.
Nyt aivosolut raksuttamaan ja etsimään vaihtoehtoja. Esim. jos mietit äänestämättä jättämistä, niin anna se äänesi edes uusille toimijoille. Kun NE alkavat saada enemmän ääniä, on isojenkin puolueiden pakko miettiä, mistä se johtuu.
"Ei lippujen hintojen laskeminen tee julkisesta liikenteestä yhtään turvallisempaa, joten tuskin se vaikuttaa haluun käyttää julkisia. Ja veonmaksaja ne nousseet kulut maksaa lopulta."
Eli yksityisautoilun käyttövoimakustannusten hintaa ja verotusta on turha laskea, koska palstamammat ovat niin rikkaita, että kulkevat aina niin turvallisella omalla autolla kaikkialle. Enpä olisi uskonut, että palstamammat pelastavat Suomen talouden...
Vakavasti puhuen... Taitaa joukkoliikenne olla kuitenkin paljon turvallisempaa yksityisautoiluun verrattuna, kun katsoo esimerkiksi onnettomuustilastoja. Jos taas viittaat järkestyshäiriöihin tuolla turvallisuudella, niin kyse on valheellisests turvallisuuden/turvattomuuden tunteesta. Enemmän todellista vaaraa aiheuttavat ajotaidottomat kanssa-autoilijat kuin joukkoliikenteen kanssamatkustajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhuolto ja julkinen liikenne tärkeimmät syyt. Eli taitaapi demareille mennä.
Mitä demarit tekisi terveydenhuollolle? Hehän nimenomaan kepun kanssa tämän SOTE:n rakensi.
Antaisi sen rahoituksen mikä sille piti antaa ja siirtymäajat. Tarkoitus oli purkaa ylhäältä rakenteita mitä ei tarvita, mutta kokoomus on tehnyt kaiken päinvastoin ja on rapauttanut soten. Piti taata ihmisille lähipalvelut ja kokoomus vei ne. Ja hyvin tiedät tämän.
Hyvä vastaus. Mutta viimeinen virke virheellinen. Kysyjä on persu ja persu ei tiefä yhtään mitään eikä tajua yhtään mitään. Mutta tämä valistus auttaa ettei kukaan vahingossa mene niitä äänestämäänkään.
Miten kuvittelet että vihervasemmiston valheet auttaa heitä äänestämään, ei auta. Persuille ääni, ainoa puolue jolla edes hiukan järkeä päässä, muilla ei sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilöstö- ja kalusto+käyttövoimakulut, nousevat kokoajan. Lippujen kuluttajahintoja kuitenkin voidaan pitää alhaalla, jos kunnat maksavat enemmän ja kun kuntien raha tulee kuntalaisilta, on luonnollista, että julkinen liikenne kiinnostaa, kun siitä joka tapauksessa maksaa.
Hallitus teki kyllä todellisen karhunpalveluksen nostamalla henkilöliikenteen arvonlisäverokantaa. Mutta kun vastuussa on yksityisautoilupuolue persujen "hieman häiriintynyt" valtionvarainministeri, ei voi päätöksestä olla yllättynyt. Ihmettelen, jos yksikään henkilöliikenneyrittämisen kanssa tekemisissä oleva äänestää enää persuja.
Miksi minun pitäisi maksaa teidän bussilippunne verojen muodossa, miksi ette itse maksa matkojenne kustannuksia?
Lähetänkö sinulle laskun jokaisesta ylityöminuutista, jonka joudun sinun ja kaltaistesi Ida*eiden yksityisautoilijoiden aiheuttamissa ruuhkissa odottamaan. Sä voit ihan hyvin myös kävellä tai pyöräillä töihin, jos julkisten käyttö ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän tilaa autolla liikkuville nyt vaikka ens alkuun. Haluaisin päästä keskustaan omalla autolla paremmin. Se on mulle prioriteetti numero 1 just nyt. Sotesta en välitä koska käyn yksityisellä jos käyn. Koululaitoksen systeeminen järkeistäminen olisi myös ihan ok. En tiedä mitä niillä nyt ihan tarkalleen on asialistalla mutta edelliset valtaapitävät ovat tehneet täällä vain pahaa. Siksi persut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähetänkö sinulle laskun jokaisesta ylityöminuutista, jonka joudun sinun j
Mikäs fasisti sä olet, kun alat määräilemään millä ihmiset saavat liikkua? Liiku sinä bussilla jos haluat, minä liikun autollani. Maksan itse matkojeni kustannukset, suosittelen sinulle samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän tilaa autolla liikkuville nyt vaikka ens alkuun. Haluaisin päästä keskustaan omalla autolla paremmin. Se on mulle prioriteetti numero 1 just nyt. Sotesta en välitä koska käyn yksityisellä jos käyn. Koululaitoksen systeeminen järkeistäminen olisi myös ihan ok. En tiedä mitä niillä nyt ihan tarkalleen on asialistalla mutta edelliset valtaapitävät ovat tehneet täällä vain pahaa. Siksi persut.
Minä minä minä. Vttu tajuatko sä itsekäs ihminen, että sinun ja kaltaistesi aiheuttamissa ruuhkissa joutuvat seisomaan kymmenet ellei jopa sadat ihmiset, joiden palkka kokonaan tai osittain/välillisesti tulee siitä, että he/joku ajaa sillä hetkellä työkseen siellä autoa. Kuten tuossa aiemmin kirjoitin, esimerkiksi Helsingin kantakaupungin liikenneruuhkien tehokkain ratkaisu keino on se, että joukkoliikenteen kehittämiseen satsataan ja samalla tehdään yksityisautoilu kannattamattomaksi siellä. Ei mua ne ruuhkat haittaisi yhtään, mutta kun niiden vuoksi omien kuljettajien ajaminen hidastuu ja aiheuttaa jatkuvasti työnantajana minulle ylityökuluja, niin oikeasti ei ole yhtään myötätuntoa ketään yksityisautoilijoita kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhuolto ja julkinen liikenne tärkeimmät syyt. Eli taitaapi demareille mennä.
Mitä demarit tekisi terveydenhuollolle? Hehän nimenomaan kepun kanssa tämän SOTE:n rakensi.
Sittenhän heillä saattaa olla pöytälaatikossa valmiita suunnitelmia, vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän heillä saattaa olla pöytälaatikossa valmiita suunnitelmia, vai mitä?
Velkaa lisää.
Monikaan ei tunnu edes ymmärtävän, mistä kuntavaaleissa päätetään. Yleensä kunnissa kyllä yhteistyö sujuu ihan hyvässä hengessä. Rahapulaa on niilläkin.