Siis miksi julkisen työaika pitäisi laskea 30h/viikko?
Lähinnä herää kysymys että mihin nuo vassarit tarvitsee lisää vapaa-aikaa?
Eihän 30 tuntia ole paljon mitään, 6 tuntia päivässä. Sehän on ihan lasten leikkiä.
Mihin nuo muutenkaan tarvii enempää aikaa? Kiire päästä kotisohvalle syömään suklaata ja katsomaan tv-sarjoja?
Päin vastoin, työaikaa olisi syytä nostaa. Ihan liikaa vapaa-aikaa nykyisellään julkisella. Perus työviikko jos olisi 30 tuntia, siihen vielä kaikki arkipyhät ja vuosilomat päälle, niin eihän siellä työpaikalla hyvä kun ehtii toisinaan käydä näyttäytymässä, ja palkka juoksee yhteisestä kassasta.
Kommentit (53)
Pitää varautua siihen, että työurat pitenevät, ihmisiä ei voi polttaa loppuun.
Mielenterveyden ongelmat ovat epidemia.
Kun menee töihin 8h päivässä ja matkoihin 2h päivässä ovat illat lyhyitä palautumiseen ja viikonloppuisin ei jaksa muuta kuin levätä.
Lapset luonnollisesti hyvin väsyneitä myös. Hoitopäivät heillekin pitkiä. Lyhyempi työpäivä helpottaisi myös päiväkotien kuormitusta.
Itse olen miettinyt välillä, että pitääkö alkaa ryyppäämään niin saisi jonkinlaista helpotusta stressiin. Ymmärrän alkoholismin puolelle lipsumisen.
Paljon hyviä puolia yksilöille ja yhteiskunnalle. Kannattaa kokeilla
Eli tuottavalta puolelta pitää savustaa ihmisiä tuottamattomalle puolelle töihin, vaikka väkisin.
Vierailija kirjoitti:
Outo kysymys, kun eiväthän vassarit mielestäsi edes ole töissä. Kyllä ne ovat oikeiston kannattajia, jotka julkisella puolella ovat töissä.
Kohta alkaa postissa tulemaan taas kunnallis- ja aluevaaliehdokkaiden mainoksia, kiinnitäpäs etenkin demariehdokkaiden ilmoittamiin ammatteihin huomiota
ja merkkaa ruksi aina jos löydät julkisen sektorin palkollisen demari ja vasemmistoehdokkaiden joukosta. Varaudu siihen että tussista voi loppua väri aika nopeasti.
Voihan sen nostaa vaikka 12 tuntiin mutta ei se tehokkuutta lisää. Ihminen tekee työpäivän aikana tehokkaasti töitä noin 4-6 tuntia ja loppu on teatteria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on tulevaisuutta. Ja toisi säästöjä pitkässä juoksussa. Palkkojen korottaminen ei tulisi ajankohtaiseksi aikoihin. Tuottavuus ei laske samassa suhteessa kuin työtunnit.
Kannattaisi itse 80% työaikaa ja 90% palkkaa.
Jonkun täytyisi näyttää esimerkkiä.
Näytäpä sinä mallia. Perusta sellainen yritys ja palkkaa 80% työajalla ja 90% palkalla, bonuksena voisi olla vielä 150% lomat.
https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/2a8880df-3e5b-498b-a10e-93d8f120322c
Vierailija kirjoitti:
Kun menee töihin 8h päivässä ja matkoihin 2h päivässä ovat illat lyhyitä palautumiseen ja viikonloppuisin ei jaksa muuta kuin levätä.
Lapset luonnollisesti hyvin väsyneitä myös. Hoitopäivät heillekin pitkiä. Lyhyempi työpäivä helpottaisi myös päiväkotien kuormitusta.
Itse olen miettinyt välillä, että pitääkö alkaa ryyppäämään niin saisi jonkinlaista helpotusta stressiin. Ymmärrän alkoholismin puolelle lipsumisen.
Mitä vähemmän tekee töitä niin sitä pienempi palkka. Näin ainakin tuntitöissä.
Vierailija kirjoitti:
Puolet väestä pois kaikista virastoista ym. kampaviinereitä kuluttamasta.
Voisivat olla auki vaikka vain tiistaisin ja torstaisin. Eipä niihin normaalilla ihmisellä juuri ole asiaa muutenkaan, ja nekin vähät asiat hoituu netissä nykyään.
Tykkäisit siis siitä, että työttömiä olisi aina vaan enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo kysymys, kun eiväthän vassarit mielestäsi edes ole töissä. Kyllä ne ovat oikeiston kannattajia, jotka julkisella puolella ovat töissä.
Kohta alkaa postissa tulemaan taas kunnallis- ja aluevaaliehdokkaiden mainoksia, kiinnitäpäs etenkin demariehdokkaiden ilmoittamiin ammatteihin huomiota
ja merkkaa ruksi aina jos löydät julkisen sektorin palkollisen demari ja vasemmistoehdokkaiden joukosta. Varaudu siihen että tussista voi loppua väri aika nopeasti.
Kyllähän tuo on tiedetty. Samoin kaikkien muiden puolueiden ehdokkaiden ammatteihin ja henkilöön itseensä on aina kiinnitetty huomiota. Yritätkö jotenkin esittää jotain uutta mitä ihmiset eivät tiedä?
Vierailija kirjoitti:
Voihan sen nostaa vaikka 12 tuntiin mutta ei se tehokkuutta lisää. Ihminen tekee työpäivän aikana tehokkaasti töitä noin 4-6 tuntia ja loppu on teatteria.
Riippuu alasta ja työn luonteesta. Yksityisellä puolella joillakin aloilla se lisää tuottavuutta, mutta ei julkisella puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vähemmän tekee töitä niin sitä pienempi palkka. Näin ainakin tuntitöissä.
Työtuntien määrä=tuottavuus eivät kulje lineaarisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisivat olla auki vaikka vain tiistaisin ja torstaisin. Eipä niihin normaalilla ihmisellä juuri ole asiaa muutenkaan, ja nekin vähät asiat hoituu netissä nykyään.
Työtön tulee paljon halvemmaksi kuin turha virkahenkilö ja työtön voi tehdä jotain järkevää kuten alkaa hoitajaksi.
Julkisella puolella useimmat työt eivät ole tulospalkkaisia ts. provikkapalkkaisia.
Periaatteessa tämä olisi helppoa. Määritetään työt jotka henkilön pitää suorittaa päivän aikana eli määritetään arvo työlle eikä työajalle. Kun tämä määrä työtä on tehty niin ihminen voi lähteä työpaikaltaan. Työstähän sitä maksetaan eikä ajasta vai mitä????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön tulee paljon halvemmaksi kuin turha virkahenkilö ja työtön voi tehdä jotain järkevää kuten alkaa hoitajaksi.
Työttömänä en suostu julkiselle töihin. Kato, ei se niin mene, että minun tahdon yli kävellään. En ole mikään marionetti.
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa tämä olisi helppoa. Määritetään työt jotka henkilön pitää suorittaa päivän aikana eli määritetään arvo työlle eikä työajalle. Kun tämä määrä työtä on tehty niin ihminen voi lähteä työpaikaltaan. Työstähän sitä maksetaan eikä ajasta vai mitä????
No määrittele. Vttuako se minulle kuuluu, en ole julkisella töissä.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ollut 10 vuotta julkisella töissä, eikä ole työnantaja tarjonnut viinerin viineriä. Kahvi ja kahvimaidotkin ostetaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Useammalle töitä, ihmiset ehtii nukkua, liikkua, tehdä terveellistä ruokaa, hoitaa lapsensa, lukea heille ääneen ja kuunnella mitä heille oikeasti kuuluu, huolehtia vanhemmistaan, harrastaa itsekin jotain ja huolehtia parisuhteestaan. Tehdä vapaaehtoistöitä järjestöissä, jotka tekevät niitä töitä, joissa julkisissa palveluissa on puutteita ja saavat merkityksellisyyden kokemuksia elämäänsä. Ennen kaikkea siis pysyvät fyysisesti ja psyykkisesti terveempinä, jolloin vähemmän sairauslomia, sairaseläkkeitä ja parempikuntoisia vanhuksia. Kaikki voittavat paitsi ne, jotka haluavat repiä uuden veneen toisten selkänahasta ja joita ei haittaa asua aidatuilla vartioiduilla asuinalueilla tai se että kaikilla ei ole varaa heille määrättyihin lääkkeisiin.
- useammalle töitä? Ei julkisen puolen ole tarkoitus työllistää mahdollisimman paljon väkeä, vaan hoitaa tehtävänsä mahdollisimman tehokkaasti tuhlaamatta veronmaksajien rahoja
- miten ei ehdi nukkua ja liikkua, jos jo nyt on töitä arkisin vain n. 7,5h, viikonloput aina vapaana ja pitkät lomat päälle?
- terveellisen ruoan valmistukseen ei mene yhtään enempää aikaa kuin epäterveelisen ruoan valmistukseen. Sanosin että jopa päin vastoin
- harrastaa ehti hyvin nykyiselläkin työajallla. Joka ilta on vapaa + viikonloput + lomat
- vapaaehtoistyöt toki ihan järkevää, jos kokee itselleen mielekkääksi harrastukseksi. Toiset käy esim. oikeissa töissä vastaavan ajan
- miten tuo viimeinen lause liittyy mitenkään julkisen puolen työajan lyhennyksiin?
Vierailija kirjoitti:
Tuo lause ei kerro mistään muusta kuin sinun laiskuudestasi ja huonosta moraalistasi.
Itse kun teen raksakeikkaa elinkeinonharjoittajana niin silloin teen 12 tunnin päiviä, eikä siinä ole kuin pari lyhyttä kahvi/ruokataukoa välissä. Miten siis teen vain 4-6 tuntia tehokkaasti töitä, kun painan tehokkaasti koko 12 tuntia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo lause ei kerro mistään muusta kuin sinun laiskuudestasi ja huonosta moraalistasi.
Itse kun teen raksakeikkaa elinkeinonharjoittajana niin silloin teen 12 tunnin päiviä, eikä siinä ole kuin pari lyhyttä kahvi/ruokataukoa välissä. Miten siis teen vain 4-6 tuntia tehokkaasti töitä, kun painan tehokkaasti koko 12 tuntia?
Olet varmaan ihmemiesv+vaimo hoitaa kodin ja lapset?
Tai sitten palkattaisiin lisää työvoimaa, mikä siististi työttömyystilastoja ja voisi pidemmällä ajalla säästää niitä kuluja, joita työttömyys ja näköalattomuus aiheuttavat.