\:o/:o\:o/ HELMET ' 06 vko 10 \:o/:o\:o/
Kommentit (28)
on nimittäin viimesen päälle vittumaista puuhaa.
Mä sain meidän koneen ihan itse toimimaan, ei tarvinnut mitään nörttiä tänne nurkkiin ;)))
Mitäs meille kuuluis??!! Tää varhaisdementia on kamalaa, hyvä kun muistaa oman nimensä...No tytöt kinaa ja leikkii ja pulkkailee ja semmosta...Ukko tekee duunia ja hommailee kotona pikku juttuja. Laitettiin yks huone täytteen purkamattomia kamoja, ei jaksa kaikkee kerralla laitella paikalleen. Pitäs kamat lajitella niin et osa menee kellariin ja osa jää tänne, mut mua ei innosta. Joten ratkastiin asia niin et laitettiin ne huoneeseen ja ovi kiinni.
Mulla eilen alko verta vuotamaan..meinas paniikki pukata päälle, mut synnäriltä sanottiin et ota iisisti ja mene makaamaan. No mä luulen et se liittyy tulevaan hiivaan, söin koko viikonlopun keksiä,karkkia ja jäätelöö..oli hyvä muistutus et miksi en ole makeeta syönyt.
Jaa, jos pukis nyt sit päälle ja lähtis kärryttelemään ulos. Kävelis tonne kauimmaiseen kauppaan, tulis hyötyy ja huvi samalla.
Täyttelin muuten kelan kaavakkeen avustusten takia, pakkausta ei sit oteta enää, laitetaan nekin rahat rattaisiin...ja onhan noita rättejä kertynyt nurkkiin.
Dunsku tanssii peilin edessä, nauraa ääneen ja heiluttaa takamustaan!!
nyt on pakko mennä ku puhelinkin soi.
Mukavaa alkavaa viikkoa helmet
kuumetta ja penskat ja rv 26
Me ollaan oltu niin ulkoilumeiningeissä, että eipä juuri ole koneelle joutanut. Aivan mahtavat kelit!
Eetu kävelee jo kovasti, konttaa yleensä vain kun on kiire. Ulkona ei suostu kävelemään (vaikka sisällä kävelee kengät jalassa välillä), ehkä lumi kiinnostaa niin paljon :) Pyhänä oltiin taas pulkkamäessä, kivaa oli.
Hampaita on tullut pari lisää, ylös yksi poskihammas molemmille puolille, siinä siis syy karmeaan kuolaamiseen.
Meillä takkuaa edelleen kotiruoka. Vaikka kuinka yritän jemmata perunaa tms vanhan tutun ruoan sekaan niin ei, yökätään ulos...Tänäänkin annoin pojulle jauhelihakeittoa, hyvä kun kolmasosan söi ja kerran yökkäs viel uloskin. Olen antanut pojan itse näpertää ruokaansa, mutta vain sotkii ja suuhun ei mene mitään. Osaa kyllä syödä leivänpalasia kun laitan niitä pöydälle, ne menee heti suuhun :)
Miehen mummo kuoli viime yönä ja on ollut vähän takkuinen aamu itse kullakin...
Pitänee mennä ottaan tirsat pojan kanssa, ei tullut oikein uni viime yönä.
Aurinkoista alkuviikkoa kaikesta huolimatta!
Sasuliini ja Eetu 13kk ja risat
Palasimme kotiin perjantaina ja täytyy sanoa, että paluu oli ankea. Muutamassa päivässä sitä ehti tottua kevääseen ja nauttia auringosta, ja kun täällä näkyi heti lunta niin meinas mieli painua maahan. Onneksi nyt paistaa aurinko. Saksassa tosiaan narsissit kukki ja oli +10 lämmintä :)
Valitsimme uuden kodin ja se on enemmän kuin ihana! Todella valoisa, kahdessa kerroksessa, iso terassi, upealla alueella, leikkipuistoj vieressä ja ihan Ratingenin keskustan tuntumassa. Talo on rakennettu 5 vuotta sitten joten on melkein kuin uusi. Tuntuu hyvältä muuttaa.
Inkeri on oppinut kävelemään tuen kanssa ja nyt jännitetään josko hän kävelee kunnolla ennen muuttoa. Saimme myös ajan korvien putkitukseen joka on 21.3. Aika tuli viikossa! Inkeri on myös oppinut lisää sanoja. Nykyään hän hokee koko ajan " Hyvä" , Ei hyvä" ja " kiva" :) Varsin positiivisia sanoja on viimeaikoina tullut.
Inkeri päätti auttamaan kirjoittamisessa, eihän tästä enää mitään tule. Myöhemmin lisää.
Birdy ja Rinkeli
Mukavaa, kun ei ole pakkasta! Kävin aamulla hiihtämässä n.5km. Ja jos vaan ehdin niin käyn illalla vielä lenkillä. Pakko, kun sorruin taas herkutteluun! :)
Birdy voi, että olis virkistävää muuttaa ulkomaille! Vaikka en tiedä riittäiskö mulla kuitenkaan loppujen lopuksi rohkeus! Milloinkas teillä olikaan muuttopäivä?
Tänään on ollut mukavan leppoisaa, kun on vapaata ja mieskin kotona päivän. Huomenna taas iltavuoroon ja sunnuntaina vasta seuraava vapaa. No itsehän olen noita töitä halunnut ja saahan siitä rahaa! :) Mutta yllättävän raskasta, kun pitäis kotihommatkin jossain välissä ehtiä tekemään. Ja miestä ei näe " ikinä" , kun ollaan vuorotellen töissä. Eilen, kun tulin töistä niin huomasin, että Onnilla oli ollut 3 päivää samat vaatteet päällä! Mies ei sen vertaa ajattele, että olis vaihtanut! Ne oli vielä ihan jossain kuivettuneissa ruuan tähteissä! Yök!
Unet on myös olleet vähissä, kun Onni nukkuu niin huonosti. Viime yönä nukuttiin sit onneksi kaikki paremmin niin sai vähän levättyä. Ja olen mä nyt nukkunut aina päivällä Onnin kanssa yhtä aikaa aina aamuvuoron jälkeen.
Jaahas, Onni heräsi jo kolmannen kerran päikkäreidensä aikana... Jokohan tuo nyt sitten nousis jo ylös... Se reppana ei osaa nukkua, kun naapurit metelöi. :) Toiset ajaa moottorikelkalla ja toiset paukuttaa jotain muuta pihallaan.... Normaalisti meillä on aika hiljaista täällä maalla vaan taitaa olla nyt naapurit talvilomalla ja kotona metelöimässä.
kumppari&Onni
Jeps, mulla ja Julialla alko la se mahatautia, Ilonalla seuraavana yönä ja Pasilla nyt sitten viime yönä. Pasil oli jo viime viikol, mut tuli näköjää uudestaan. Mut jospa tää tästä nyt alkais helpottaa. Tänää onneks vaari tuli hoitaa lapset, ite sai viel nukkua.
Voi että(anteeks, nimmari unohtu), te jotka muutatte Saksaan, ni toisaalt kyl " käy kateeks" . Lähinnä se kevät ;) Ite odotan niin kevättä, ettei mitää järkee. Hienoa, et löysitte ihanan uuden kodin. Kuulosta todella mahtavalta. Jokos anoppi on rauhottunu?
Nyt jatkan viel lepäilyä. Julia varmaa koht taas heräilee.
Kävin salilla (spinning+core) ja nyt on todella hyvä olo =) Viimeviikolla pääsin vain parina päivänä ja sen huomas. Nyt oli ihanaa saada taas hiki virtaamaan ja kaikki ylimääränen stressi ulos.
Kumppari: Muutamme 31.3 eli ihan kohta. Lentoliput on jo varatta ja vain yhteen suuntaa, ihanaa.
Hilu: Anoppi on hieman rauhoittunut eli kiukuttelee vain joka toinen päivä. Eipä tarvitse sitäkään enää kauaa katsella. Toivottavasti hän hyväksyy tämän muuton joku päivä....
Me alamme nyt suunnittemaan keittiötä tai lähinnä miettimään väritystä. Saksassa viedään muutettaessa keittiö mukana eikä näin ollen meidänkään tulevassa asunnossa sitä ole. Minua asia ei haittaa. On ihanaa suunnitella keittiöstä juuri sellainen kuin haluaa ja vielä kaiken lisäksi firma maksaa koko jutun. Sisustaminen on ihanaa :)
Birdy
ja Empukaisella siis eka hoitopäivä. Meni tosi hienosti kaikki enkä mäkään soittanut kesken päivän hoitoon kun vaan kerran =) Eveliina söi ja nukkui ja leikki hienosti eikä yhtään itkenyt, nyt mä kädet ristissä toivon että ei ole vain jotain alkuhämmennystä vaan kaikki jatkuu samaan malliin. Itsellä töissä vähän alussa takkuaa, kyllä se johonkin aivosoluihin vaikuttaa kun ei pitkään aikaan oo muuta kuin kakkavaippoja pessyt, mutta ehkä se tästä taas kun alkuun pääsee. Työpaikka ja -kaverit vaikuttaa mukavilta, ja kuten olen jo aikaisemmin sanonut niin kyllä meikäläisen paikka on töissä, ei kaikkia ole todellakaan luotu kotiäideiksi. Ihan erilailla jaksoi lasten kanssa illalla touhuta kun oli päivän tehnyt muuta. Kotihommien yms. organisoinnissa on kyllä tietysti enemmän hommaa.
Hämeenlinnalaiset, oliko teillä mukava tapaaminen? Toivottavasti mekin päästään taas pian mukaan.
Empukainen kävelee jo ihan sujuvasti eikä enää konttaa kuin tulipalokiireessä, lisäksi on oppinut kivasti kiipeilemään joka paikkaan, suurinta huvia on seistä lasten huoneen pöydällä ja heitellä kyniä. Hampaita on 6,5 tuo puolikas on paistanut ikenessä jo pari viikkoa. Kotiruoka maittaa ja ollaankin kokonaan jättämässä purkkimössöt, samoin siirtymässä tavalliseen maitoon. 1-vuotisneuvola on ensi to, pääseekin sitten mies hoitamaan nuo neuvolareissut tästä lähin =)
Yöt on menneet viime aikoina ihan kohtuullisesti, ollaankin taas pikkuhiljaa suunnittelemassa Eveliinan siirtoa lastenhuoneeseen nukkumaan. Ehkä kuitenkin vielä hetken aikaa odotellaan kun tuli tuo päivähoidon aloituskin niin ei ihan samassa rytäkässä.
Siinäpä tärkeimmät, yritän ehtiä lueskelemaan ja kirjoittelemaan vaikkei tuota aikaa enää ihan yhtä paljon jääkään =)
Manna ja Emppu viikkoa vajaa 1v
Näköjään suurin osa helmiä on jos jonkinlaisissa muutto/pakkaspuuhissa. Mäkin koluan kaappeja, otin näet ekaa kertaa kirppispöydän. Kyllä tuntuu olevan vaikea päästä vanhoista vaatteista eroon. Ei pitäis olla liian kalliita 0,5-1eur/kpl! Kaikki on hyväkuntoisia ehjiä ja olleet vain yhdellä lapsella. Kallein tuote on Reimatec haalari, josta rohkenin pyytää peräti 5 euroa, saas nähdä onko mennyt kaupaksi. Muut töryt näyttää tekevän kauppaa, kolmen päivän saldo on peräti 75 euroa eli vanhat kirjat ja lehdet kyllä menee kaupan.
Mitenkäs muut oletteko säilyttäneet sisarusten vanhat vaatteet? Mä kerta kaikkiaan kyllästyin kun joka nurkka pursusi liian pieneksi jääneitä vaatteita. Meidän neideillä kun ikäeroa on peräti 3,5 vuotta niin en jaksa odottaa, että olisi sopivan kokoinen joskus. Hassua kyllä vauvavaatteista en vaan vielä pysty luopumaan......
Mitäs muuta meilläkin tepastellaan kovasti mutta mieluisin/nopein liikkumismuoto on edelleen konttaaminen. Valokuvista: meidän perhepotretti oli ihan kamala, yhtään sellaista kuvaa ei ollut missä kaikki olivat olleet hyvin : ( Neideistä sen sijaan oli hyviä kuvia, joskin sellaisia, missä olisivat katsoneet suoraan kameraan ei ollut kuin muutama. Mä en oo vielä saanut tilattua kuvia kun en pysty päättämään minkä ottaisin, Juliannan kuvista teksi mieli ottaa melkein kaikki.
Mulla on tää viikko itseni hemmotteluviikko ihan tulevan naistenpäivän kunniaksi. Eilen oli ripsien ja kulmien värjäys&muotoilu (mä inhoan karvojen nyppimistä, ennemmin vaikka synnyttäisin). Torstaina on hieroja ja perjantaina on hiusten leikkaus & värjäys, lopultakin saan tän kuontalon kuntoon. Lisäksi perjantaina molemmat tytöt on hoidossa aamupäivän..pakko hehkuttaa sitäkin meillä kun on nuo hoitajat kiven alla. No tuo hoitaja asia nyt on osin omaa saamattomuuttakin, Juliannan kummit ovat jo muutaman kerran maininneet, että milloinka neiti tuodaan sinne (on ollut kerran viime vuoden toukokuussa). Synttäreillä mainitsivat, että josko nyt edes viisi kertaa vuodessa tuotaisiin.
Täytynee lähetä penkomaan lisää tavaroita myyntiin, käy melkein työstä tää kirpparitouhu. En kerta kaikkiaaan käsitä miksi se pöytä pitää aina penkoa niin sekaisin.
Marcel
Silppu osaa nykyään sammuttaa tietokoneen, sepä mukavaa, etenkin silloin kun olet kirjoittanut pitkät pätkät ja kaikki yht' äkkiä katoaa.
Mutta asiaan. Kutsuna esitän, että TERVETULOA meille helmimammatapaamiseen vkolla 12. Sorvataan tarkempaa ajankohtaa sähköpostitse. Toivoisin, että halukkaat osallistujat laittaisivat postia mulle osoitteeseen kottarainen@hotmail.com (spämmimagneetti, ei paljon muutoin kannata kirjoitella).
Birdy, toivottavasti ehtisit mukaan miittiin vielä ennen lähtöä!
Kiva nähdä teitä -nyt menen palvelemaan tuota prinsessaa, jolla on eroahdistuskausi meneillään...
KL.
marcel:
Eilen oli ripsien ja kulmien värjäys&muotoilu (mä inhoan karvojen nyppimistä, ennemmin vaikka synnyttäisin).
Tässä kohtaa mulla ei enää kestänyt pokka ;P!
KL.
Mielelläni tulen tapaamiseen joskin se riippuu ihan siitä, että mikä päivä on kyseessä. Inkerillä on juuri sillä viikolla korvien putkitus, ke 21.3. Katsotaan kuinka käy.
Birdy
Meillä mies on saunassa ja eetu sängyssä, saa nähä kuin kauan tappelee unta vastaan, huoh!
MANNA!!!! Sä olit koko sunnuntain mun mielessä! Ja ajattelin et laitan sulle tekstarii, mutta kuinka ollakaan unohin... Ylläripylläri! Mutta oikein hyvää työviikkoa täst eespäin! Ja voi, että oli varmaan ihanaa ett Eveliina jäi hoitoon hyvillä mielin! Ja toivottavasti pääsevät samaan hoitopaikkaan mahollisimman nopeeta! Oli eilen puhetta et treffataan meillä nyt sit joku viikonloppu, jotta tekin pääsette, ja saa meillä tulla muutenkin käymään, jos jää ylimäärästä aikaa...
Meille ei sen kummempaa, mies on lomalla, joten nää illat on nyt tän viikon vähä venähtäny, yleensä ollaan tähän aikaan jo sängyssä! Mutta ens viikolla sitten palaudutaan ruotuun... Ja to ollaan lähössä laivalle, jippii, otetaan Eetukin mukaan, saa nähä miten meidän käy... Mua ei vaan hirveesti hotsittais ottaa poikaa mukaan, kun ei viel kävele, ja en nyt niin kauheen mielellään antais sen nuolla ja maistella joka paikkaa, hmmm. Mutta ollaan jo syksyllä reissu tilattu ja maksettu, joten " pakko" mennä... Ja saahan siellä sit olla pikkumies vaikka sängyllä... Meillä onneks on sellanen siljaluokan hytti, niin on vähän paremmin tilaa, kuin niissä " tavis" hyteis.
Joo, mutta nyt kuulostaa, siltä et mäkin pääsen saunaan, joten...
napero ja Eetu 1v(neljä päivää vajaa)1kk
Mulla menee nykyään työpäivät hevosjuttuja suunnitellessa ja rahoja laskiessa. Lauantaina lähdenkin Kotkaan katsomaan yhtä hyvältä vaikuttavaa esteheppaa! Kuun vaihteessa se tulis sit mulle. Kääk, olen ihan paniikissa :D
Meillä esikoinen aloitti päiväkodin ja Siiri meni pph:lle. Molemmilla on mennyt ilmeisesti paremmin kuin kotona, kun eivät halua edes pois lähteä! Siiri on ihan vauhdissa hoitopaikassaan, oikein esiintyy ja naurattaa muita : ). Itse syömisen harjoittelu on aloitettu, onneksi meillä kotona on noi kaksi ahkeraa siivoajaa, koirat nimittäin.
Mä haluaisin kovasti nähdä teidän lasten 1v kuvia, olisko kellään jossain netissä nähtävänä? Voin ainakin itse laittaa sitten kun ne saadaan.
Mä olen vauvanvaatteista säästänyt ne parhaimmat ja rakkaimmat, kirpparille en jaksa viedä niin olen kyllä huonot laittanut ihan vaan roskiin... Yhden ison säkillisen myin huutonetissä sillä ehdolla että joku hakee sen multa kotoa! Viis euroa sain säkistä, siinä oli kyllä tavaraa useammallekin lapselle : )
Olis kyllä kiva tulla tapaamiseen Kaalilaatikolle, mutta tää töissä käynti vähän haittaa : (
Takaisin hevoskuvien pariin
FannyK
Alan olla yhä enemmän sitä mieltä, että joku on käynyt vaihtamassa meidän lapsen. Näitä megakränkkäpäiviä on nyt ollut jo kaksi eikä tämäkään päivä tunnu tekevän poikkeusta. Nooh, eiköhän tilanne parane ajan kanssa, ainakin toivon niin. Onko sitten poskihampaat vai mitkä kun noin häiritsevät. Silppis osaa jo vetää kivasti kiukutellessa maihin ja polkea jalkaa :).
Odotan sunnuntaita kuin kuuta nousevaa, ihanaa päästä risteilemään! Ehkäpä Tukholmassakin tulee jotain shoppailtua, mutta muutoin suunnitelma on vain ja ainoastaan ottaa rennosti.
Sitä piti vielä kysyä että juovatko kaikki " pullovauvat" maitonsa jo mukista? Silpun mielestä maito kuuluu pulloon eikä ymmärrä juoda maitoa mukista. Piimää kyllä juo ja vettä ihan sutjakkaasti. Pikkuhiljaa koetan saada tuosta pullosta irti. Maitomenekki vaan on huonontunut kovasti, hyvä että edes pullosta menee jotain.
FannyK, onnea ratsunetsintään :).
Sasuliini72, otan osaa, koettakaa jaksaa koko perhe.
Ja vielä Mann@, tsemppiä töihin!
KL, joka kovasti haluaisi kotoa pois ja duuniin.
Unohdin sitten kuitenkin mainita tuosta tapaamisesta -kävi mielessä, että mitä jos jokainen ostaisi pienen max. muutaman euron (synttäri)lahjan, joita sitten vaihdettaisiin? Noin nääs pikkujoulutyyliin?
Ja mainittakoon sekin vielä, että miitti on siis täällä meillä Kangasalla.
KL.
Heips!
En tiedä, muistaako minua täältä enää kukaan, mutta ajattelin silti muutaman rivin kirjoitella¿ Ihan muistinvirkistykseksi tähän alkuun kerron hieman kokoonpanosta¿ Eli tässä kirjoittelee kohta 24v kolmen lapsen äiti tampereen seudulta. Lapset Rebekka3v5kk, Sakari 2v ja Juha-Matti 1v! Asutaan toukokuussa ¿06 valmistuneessa paritalossa.
Muutamia kertoja tuli kirjoiteltua tänne jo Juha-Matin odotusajalta lähtien, pikkuhiljaa pojan synnyttyä se väheni. Taisin jopa kerran käydä tamperelaisten tapaamisessakin! No arki on ollut sellaista pyörittämistä, että kirjoittelu vaan väheni ja lopulta jäi kokonaan pois! Ja lopulta jopa päivittäiset lukuhetketkin. No nyt olen jo hetken aikaa lueskellut juttujanne ja rupesi kaduttamaan, miksi silloin lopetin kokonaan sen kirjoittelun¿ Vieläköhän joukkoon mahtuisi???
Minun ei edes kannata yrittää pysyä kärryillä, mitä elämässänne on tapahtunut, on siitä sen verta aikaa, mutta josko koittaisin päästä kärryille¿?? Helpompaa on sen sijaan kertoa, mitä meidän elämässä on tapahtunut.
Kokeilin työelämää tossa syksyllä, kun kotona rupes seinät kaatuun päälle ja oli pientä stressin poikasta, miten rahallisesti tullaan selviämään. Mies kun jatkoi syksyllä keskenjääneitä opiskelujaan. Oli tässä välissä vuoden töissä hakemassa opiskelumotivaatiota ja nyt hänellä on vakaa aikomus jatkaa koulu loppuun¿ Mene ja tiedä. No joka tapauksessa häneltä evättiin syyslukukaudelta opintoraha kokonaan pois, eli oli ns pakkotilanne mennä töihin, että pärjättäisiin¿ No olihan se kivaa vaihtelua kotivuosien jälkeen, mutta kuukauden verran se oli kivaa vaihtelua! Juha-Matti alkoi reagoimaan mun poissaolooni, kun tein kolmivuorotyötä¿ On muutenkin nukkunut pienen ikänsä huonosti yöt, ni sit rupes olee sitä, että sai kolmekin kertaa hakee pojalle maitopulloa¿ Sinnittelin joulukuuhun asti, sitten sanoi selkä sopimuksensa irti ja oli pakko jäädä sairaslomalle. Ja työsopimuskin loppui mukavasti joulukuun loppuun, niin en sit kirjoittanut uutta työsopimusta, vaikka sitä oisivatkin halunneet. Työpaikalla kamala sijaispula, mutta¿ Halusin olla vielä kotona, kun lapset vielä kuiteskin niin pieniä! Ja tammikuusta mies rupesi saamaan taasen huimasti sitä rahaa, kun opintotuki taasen alkoi tulemaan ;) Lasten hoito sujui hyvin, kun lasten mummo, miehen äiti, halus hoitaa niitä!! Mutta nyt olen kotosalla, kuka tietää kuinka kauan¿
Juha-Matin kehityksestä muutama sana¿ Oppi tukea pitkin kävelemään jo 8kk iässä ja joulukuussa (10kk) lähti sitten ilman tukea kävelemään. Alku oli aika menoa, edellinen mustelma ei kerrennyt hävitä kun jo uusi oli ottassa¿ Mutta ei sitä onneksi kauaa kestänyt. Yöt Juha-Matti on pienestä pitäen nukkunut sisaruksiinsa verrattuna huonosti. Ainut, jolle täyty tehdä yölläkin maito! No loppujen lopuksi siihen meni hermo, ni otettii tuttipullo kokonaan pois ja nokkamuki käyttöön ja yöllä ei mitään palveluksia herunut. Ei siinä kauaa mennyt, ku poika oppi juomaan ja nukkumaan yönsä. Pari ekaa yötä huusi yhtäsoittoo useemman tunnin ajan, sitten pari yötä nukku koko yön ja sit tuli taas pari yötä, että huusi. Taisi poika kokeilla, että ollaanks tosissaan. No sen jälkeen ei paljo poika oo heräilly ja nukkuu muutenkin hyvin. Kun otin tuttipullon pois, annoin ns lohdutukseksi toisen tutin, eli yksi suussa ja toinen sitten tiukasti kädessä. Hyvin on toiminut. Kai toi unirättiki sitte pitäis kohta ottaa pois ja antaa joku unilelu.
Sanoja ei pojalta oikeestaan tuu, jossakin vaiheessa tuli ¿äittä¿, mutta nyt on sekin jäänyt pois. Mutta enpä ole huolissani, kun Sakarikin vasta nyt on alkanut kunnolla puhumaan¿ ja täytti juuri kaksi.
Mutta kaippa mun täytyy nyt lopetella, ettei tästä nyt ihan kilometrin mittaista tuu¿
Anteeksi tämä pitkä viesti ja kiitos niille jotka jaksoitte tämän loppuun asti lukea! Ihan hävettää, ku eka en puoleen vuoteen kirjoita mitää ja sit kauhee romaani¿ ANTEEKSI KAUHEASTI!!
t. sinilila kera lasten
Kiva lukea Sinililan kuulumisia pitkästä aikaa!
Kaalilaatikko: En saanut tänään sähköposteja lähtemään, joten kirjoitan tapaamisesta tähän. Saa mies huomenna katsoa mikä siinä tökkii. Minä siis olisin mielelläni tulossa poikien kansaa, jos saan kyydin järjestymään. Muistelen, että äidilläni saattaa olla vapaapäiviä sillä viikolla ja hän saattaisi heittää meidät. Bussilla en noiden villevallattomien kanssa täältä saakka lähde. Niin ja sen viikon maanantaina meillä on rokotetutkimuskäynti joten silloin emme ehdi=) Joten katsotaan...
Meillä isukki laittoi tänään sellaiset hakaset keittiön kaapin oviin, ettei Jonttu pääse niitä aukomaan. Eilen aamulla kun olin hammaspesulla, keittiöstä kuului kolahdus ja Joona oli tiputtanut lautasen kaapista ja tietysti se meni rikki. Onneksi poika ei satuttanut itseään ja se lautanenkin oli anopin ostamaa sarjaa, josta en yhtään tykkää...
Fassiloora: Kyselit toisessa pinossa näiden naperojen ulkoilusta. Meillä on vähän samaa ongelmaa Joonan kanssa. Jonkun aikaa tykkää istua rattaissa tai pulkassa, mutta sitten alkaa syliin pyytäminen. Tuon 13 kiloisen kantaminen talvivarusteissa käy jo ihan työstä! Peukaloita en saa pysymään kintaissa omilla paikoillaan, joten mitkään lapioimiset ei onnistu. Keinut meilläpäin viedään joka paikasta talveksi pois, joten siihen ei ennen kevättä ole mahdollisuutta. Kengillä poika ei suostu kävelemään, tänään käveli ulkona sellaiset toppatöppöset jaloissa! Liikkuvissa rattaissa poika istuu mielellään, mutta esikoinen haluaa tietysti olla puistossa, joten kevättä odotellessa...
Mä en ole imettanyt Joonaa ollenkaan nyt kahteen päivään. Hyvin kelpaa pojalle maito pullosta. Tuntuu tavallaan tyhmältä opettaa tässä iässä pullolle, mutta meillä käytössä Almiron, joka on helpompi sekoittaa pullossa ravistamalla ja mukista Jonttu ei edes juo kuin muutaman hörpyn. Tänään aamulla oli pakko pumpata maitoa, mutta toivottavasti tämä tuotanto tästä ehtyy. Muuten olisin voinut pari kuukautta vielä imettääkin, mutta nämä ruokavaliorajoitukset ja monien ruokien tekeminen alkoi kyllästyttää. Toivottavasti tavallinen maitokin alkaa joskus sopimaan pojalle. Tänään söin juustoa ja suklaata ja kyllä maistui taivaalliselle puolen vuoden tauon jälkeen!
nonnu78 ja Jompula
olin siellä sokerirasituksessa, nyt sit istun aamukahveella ja vedän ruispaloja huiviin ennätystahtia.
Mikäs romaani toi sinililan kirjoittama oli ;))) eikö tuo ollut ihan normaalin mittainen raapustus ;)))
Meillä kans toi ulkoilu on välistä tommosta ku Fassilooralla ja muillakin näköjään. Välillä tyttö haluaa rattaista pois, sit seisoo ku tatti tunnin jos toisenkin, ei kävele ku pari askelta, osoittelee ja päpättää yksinään. Keinuun jos laitat ni 2 sekuntia jaksaa olla ja sit pitää päästä pois. Pulkkamäki on ainut in juttu, mut kohta ei voi sitäkään enää harrastaa.
Meillä on nokkamuki ahkerassa käytössä, oikeestaan pääosin juodaan siitä, tai oikeesta lasista. Tuttipullo on enää iltamaidolla ja yöllä jos sitä tarvitaan..2 yötä on mennyt ilman maitoa!!!!! Mut on kyllä kitinää ollut mut ei oo palvelu enää pelannut. Pitää hakee lisää kahvia!!!
Ai että kahvi on hyvää.
Arvatkaa mitä, meidän rakki eilen puras ukkoa kädestä. Mies tuli illalla kotiin ja rakki alko haukkumaan ihan tajuttomasti, mies kielsi useaan otteeseen ja komensi paikalleen, koira vaan ylty siitä ja sit mies rupes kenkiä riisumaan ni rakki hyppäs peukkuun kiinni. Ukko riemastu kympillä ja rakki sai kyytiä.Mä en käsitä mikä ihme rakille tuli, se on kyllä semmonen naisten koira. Mä luulen et siellä mistä ostettiin joku mies on hakannut koiria, tai sit mun ex teki koiralle jotain. Koska koira ihan selvästi välistä pelkää miehiä. Mä ajattelinkin et leikkuutan pallit veke ni loppuu se ärhentely ihan kerrasta. Tai ehkä tää kevät saa koiran pään sekasin ku nartut haisee joka puskassa ja hässimään ei pääse...mut kyllä ihmetyttää toi eilinen.
No mitäs sitten, meillä tyttö eilen pelleili niin et meinattiin kuolla nauruun, tyttö viiletti lattialla ja välillä kohautteli hartioitaan ja sano NÄIN NÄIN. Sit otti rukousmaton ja meni siihen makaamaan(mies ei rukoile ollenkaan,matto on koristeena), eikö isompi tyttö innostunut " rukoiluttamaan" pikkusta ja mä meinasin revetä ku Dunsku yritti lähinnä tehdä kuperkeikkaa..
Meillä oliskin kohta viimeset verikokeet siitä rokotustutkimuksesta..kärsimystä koko päivä.
Maha on kasvanut et piti laittaa äitiyshousutjalkaan ;(( ja vauva on ihan tossa virtsarakon päällä, kun istukka on edessä ettei mahu muualla olemaan. Voitte kuvitella minne se potkii..
nyt on tehtävä muutakin kuin kirjoitettava romaaneja!!!
kuumetta
muistan sinut sinilila aikaisemmilta ajoilta. Varmaan ihan kiva juttu, että vähemmän aktiivisena olleet uskaltautuvat taas kirjoittelemaan kuulumisistaan.
Meillä on ollut vähän takkuinen tämä kevät. Olimme mahataudissa ja sitten samaan putkeen tuli flunssa. Nyt mulla on taas flunssa ja tosi pitkäkestoinen (toivottavasti ei tartu muihin). Tilannetta ei helpota alkuraskauden pahoinvointi. Olenkin tosi heikossa hapessa, kun en ole terveenä ja en kykene juurikaan syömään. :( Vilma on mennyt hoitoon normaalisti, sillä en jaksaisi millään hoitaa häntä. Jos en tästä virkisty, niin saikkua pitää kuulemma hakea ensi viikolla vielä lisää... Muuten ihan jees juttu, mutta tänään tarttis tehdä yks työhomma (lupasin sen tehdä, kun kuvittelin selviäväni parissa päivässä tästä flunssasta), huomenna on pakko mennä töihin kun on koulutus ja samoin ens viikolla ke ja to on koulutusta, jotka kaiken lisäksi vaativat matkustamista... En voi käsittää, miten kaikki osuukin aina näin " sopivasti" samaan saumaan.
Se tuosta valituksesta. Vilma lähti eilen kävelemään. Kotona se ei enää illalla jaksanut ottaa kuin muutaman askeleen, mutta päivällä se oli kipittänyt useammankin pidemmän matkan. Sanavarastoon ovat tulleet sanat korva ja karhu. Kaikki k-alkuiset sanat tuntuvat menevän neidin muistiin. Nyt on ollut myös hauska huomata, että välillä pyynnöt ja kehoitukset menevät perille eli neiti tosiaan ymmärtää, mitä hänelle puhutaan. Ei voi kuin hämmästellä tätä lasten kehittymisen nopeutta.
Voisin sinililan esimerkin innoittamana laittaa myös kertauksen meidän perheestä: minä, aviomies sekä Vilma (vm. 80/78/06) ja uusi tulokas on rv 6+jotain. Itse menin töihin Vilman ollessa 6 kk ja mieheni jäi koti-isiksi. Nyt tyttö on sit anopilla hoidossa (hän on vuorotteluvapalla). Olemme muuttamassa tässä myöhemmin keväällä omakotitaloon, joka on rakenteilla. Elämä on siis kaikin puolin mallillaan. Tietty meilläkin on niitä normaaleita lapsiperheen ajan, rahan ja voimien riittävyyteen liittyviä ongelmia, mutta suuria huolia (esim. isoja terveysongelmia) ei ole, mistä olen kiitollinen.
Haluaisin uudistaa edellisen viestini vertaistukipyynnön siitä, että eikö todellakaan kellään muulla ole ollut vanhemmuus ja eteenkin johdonmukainen ja todella aikuismainen vanhemmuus kateissa/ hakusessa? Miten selviätte tilanteista, joissa tenava käy hermoille? Itse en oikein osaa kohdata negatiivisia tunteitani, joten tarvitsisin neuvoja ja muiden selviytymiskeinoja tuekseni.
terkuin: Kirppu
Eipä taas ole paljon koneen ääressä ehtinyt istua eikä toisaalta ole jaksanutkaan. Onneksi mun flunssa on jo lähes ohitettu ja olo on jo ok. Olin la-su tyhjentämässä meidän kotitaloa muuton tieltä ja voi jessus, minkä määrän tavaraa vanhemmat ovat ehtineet kerätä vuosien saatossa. Eivät ole muuttaneet sitten vuoden 1978 ja sen kyllä huomasi. En edes muista kuinka monta jätesäkillistä ehdin täyttää. Onneksi vain vähän tavaraa tuli tänne meille...
Kirjoittelen myöhemmin lisää, myös sinne Helmipulliin, kun kerran muistin käydä vaa' allakin :).
KL.