Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petteri Orpo leikkasi vauvamyönteisyysohjelman vaikka se ei maksanut mitään

Vierailija
05.02.2025 |

Se siitä syntyvyydestä? Eikös jo lakata hämmästelemästä matalaa syntyvyyttä? Siihen Orpon hallitus tähtää selvästi.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011006950.html

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orpolla on varmasti jokin nerokas suunnitelma ja oma vauvaohjelma tekellä jolla syntyvyys lähtee nousuun ja vauvoja pullahtelee esille joka paikasta tuota pikaa. 

Kyllähän Petteri yritti lahjoa syntymättömiä, vielä siittiön tasolla eläviä vauvoja syntymään osakesäästötilillä ja pallolla.

Petteri voisi myös osallistua talkoisiin 🤣. Mutta veikkaan ettei kukaan täysjärkine haluais sen jälkikasvua

Orpo on osallistunut jälkikasvunsa kasvatukseen etänä Helsingistä.

Vierailija
82/119 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen vanhemman pitää sitoutua itse huolehtimaan lapsistaan. Turha kuvitella, että muut sen tekisivät. Vinkkinä myös niille, joilla periytyviä sairauksia tai ennalta tiedettyjä rajoitteita työkyvyssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orpon leikkaukset ovat osuneet synnytyssairaaloihin ja imetyksen tukemiseen. Ovatko nämä niitä oikeita säästökohteita?

Jokainen oppii imettämään ,mitä opetusta siihen tarvii?Enemmän se on pakottamista,haluat imettää tai et

Kiitos viisas persu. Tuki imetykseen on äärimmäisen tärkeää. Sen tietää jokainen imetyksen ensi kertaa aloittanut äiti.

Hahhahhahhahhaaa.... ei näitä juttuja voi kun nauraa.

Vierailija
84/119 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo leikkasi myös synnytyssairaalat ja nyt vauvoja kuolee koteihin.

Vierailija
85/119 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orpolla on varmasti jokin nerokas suunnitelma ja oma vauvaohjelma tekellä jolla syntyvyys lähtee nousuun ja vauvoja pullahtelee esille joka paikasta tuota pikaa. 

Kyllähän Petteri yritti lahjoa syntymättömiä, vielä siittiön tasolla eläviä vauvoja syntymään osakesäästötilillä ja pallolla.

Petteri voisi myös osallistua talkoisiin 🤣. Mutta veikkaan ettei kukaan täysjärkine haluais sen jälkikasvua

Orpo on osallistunut jälkikasvunsa kasvatukseen etänä Helsingistä.

Ihan kammottava hahmo meillä kansakunnan vetäjänä. Sekä Orpo että Purra. Ei edes omia lapsia hoida. Saati meidän veronmaksajien talousasioita. Eivät ole niin sanotusti vastuunkantajia.

Vierailija
86/119 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaja kuolee koteihin, koska sairaalaan ei päästä tai uskalleta mennä huonojen kokemusten vuoksi.

Naistenklinikasta tullut törkeä määrä valituksia. 

Vierailija
87/119 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kätilö voi olla vauvamyönteinen ilman sertifikaattia. Parempi vaan että keskittyy äitiin ja vauvaan yksilöllisesti eikä ole täyttämässä lomakkeisiin että emmepä antaneet luovutettua äidinmaitoa vauvalle. Siis sertifikaatti mm. vaatii että vauvat ovat "täysimetettyjä" eli vaikka maidonnousussa kestäisi se tyypillinen 2-3 päivää, vauvan annetaan huutaa nälissään yötä päivää vierihoidossa äitiä valvottaen, koska se on vauvamyönteistä.

Vierailija
88/119 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen vanhemman pitää sitoutua itse huolehtimaan lapsistaan. Turha kuvitella, että muut sen tekisivät. Vinkkinä myös niille, joilla periytyviä sairauksia tai ennalta tiedettyjä rajoitteita työkyvyssä.

Kuten Orpo näyttää esimerkkiä:

Petteri Orpo asuu viikot poissa perheensä luota Niina-vaimo on pyörittänyt lapsiperhearkea jo vuosia

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/petteri-orpo-asuu-viikot-poissa-per…

Vierailija
89/119 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Petteri Orpo asuu viikot poissa perheensä luota Niina-vaimo on pyörittänyt lapsiperhearkea jo vuosia

Orpo ei tee mitään itse, mitä vaatii muilta. 

Lusmuilee valtion taloudenhoidosta ja omien lasten kasvatuksesta. Ei voi kun halveksua tuollaista miestä. 

Vierailija
90/119 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaako Orpo vastuun vauvakuolemien rajusta noususta Suomessa?

Vierailija
91/119 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Orpo ei tee mitään itse, mitä vaatii muilta. 

Lusmuilee valtion taloudenhoidosta ja omien lasten kasvatuksesta. Ei voi kun halveksua tuollaista miestä. 

Ja persut kiljuen puolustaa tätä kaikkien aikojen osaamattominta hallitusta. Samalla syyttävät vieläkin vasemmistoa ja mutku marinittavat omien töppäilyistään ja osaamattomuudesta.

PS tröllikirjoittajat ovat todella puusilmäisiä ja matalaotsaisia.

Vierailija
92/119 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saastainen itsekäs ukko! Orpo lähde jo lätkimään!

Vierailija
93/119 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orpo ei ota vastuuta mistään. Hämmästyy ja yllättyy. 

Vierailija
94/119 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pääministeri tai vauvasertifikaatti liittyy vauvakuolemiin? Vauvakuolemissa on kyse hyvinvointialueiden omasta päätöksestä ohjata budjetti muuhun kuin synnytysosastojen henkilöstön palkkoihin. Mm. mielenterveyspalveluihin ja yli 70-vuotiaiden erikoissairaanhoitoon.

Vierailija
95/119 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollu kyllä minun lapseni olemassaolo tuosta kiinni 😂

Minun ja minun. Tuolla on esim. opastettu äitejä oikeanlaiseen imetykseen. Imetys vahvistaa lapsen ja kasvavan ihmisen immuunipuolustusta ja terveyttä läpi elämän. Keskimäärin, tilastollisesti.

Politiikalla vaikutetaan laajemmin ilmapiiriin ja politiikalla voidaan kannustaa korkeampaan syntyvyyteen. Monet jättävät esim. toisen lapsen haaveet, jos ensimmäinen kohdalla tuki on ollut vajavaista. Tuki pienille lapsille kuuluu ihmisyyteen.

Imetykseen opastettiin jo 1980-luvulla ihan ilman sertifikaatteja. Tuon pitäisi olla täysin normaalia toimintaa synnärillä eikä mitään erityiskoulutettujen yksittäisten kätilöiden salatiedettä. HUS käyttää rahansa ihan niin kuin haluaa, kyse ei ole mistään vauvojen jättämisestä oman onnensa nojaan vaan siitä, että kätilöille lisättäisiin turhia kirjauksia alkaen siitä, oliko vauva ihokontaktissa synnytyksen jälkeen vai ei. Minä olisin saanut surkeat vauvamyönteisyyspisteet, koska minut vietiin  hätäleikkaukseen heti vauvan synnyttyä.

Vierailija
96/119 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te tuollaisia äänestitte? Minä en jaksa katsoa enkä seurata edes yhtään mutta mitä olen sivukorvallakin kuullut niin päin helevettiä menee kaikki toimet.

Vierailija
97/119 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Naistenklinikka oli sellainen helvetin esikartano,  että kiireellä kotiin vauvan kanssa . 

Vierailija
98/119 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä lähtien sairaalalle on kuulunut vanhemmuuden seuranta ja arvostelu? 

Vierailija
99/119 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvaja kuolee koteihin, koska sairaalaan ei päästä tai uskalleta mennä huonojen kokemusten vuoksi.

Naistenklinikasta tullut törkeä määrä valituksia. 

Tää on kamalalla tavalla totta. Työkaveri ei päässyt viime syksynä Naistenklinikalle, puhelimessa sanottiin, että ole vielä kotona, ei kiirettä ja kun meni äitipolille, torppasi kätilö samantien, että ei puhettakaan sinne jäämisestä. Lapsi syntyi Mäntsälässä huoltoaseman pihalla, kun epätoivoinen isä yritti ehtiä ajamaan Lahteen ennen lapsen syntymää. Ehkä tuo on sitten sitä turvallista ja lapsimyönteistä toimintaa, jota Naistenklinikka mainostaa.

Orpo tai Purra eivät ole vähentäneet euroakaan synnäreiltä, tuo rahojen priorisointi muualle on HUSin oma päätös.

Vierailija
100/119 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei maksa mitään? Jopa työaika on rahaa.

Tsiisus vassarit on typeriä.

Tämä oli tehnyt työtä toisesta organisaatiosta. Tsiisus olet lukutaidoton oikeistojuntti.

Sä et sitten ole huomannut, että se sosialismin juna meni jo kommunistijuntteineen ja vihelsi mennessään? Tai on sitä sosialismia vielä diktatuurin muodossa Pohjois-Koreassa, jonne sun junas puksuttaa. Tuk tuk tuk tuk.vassarit sanoo.tuk ruk tuk

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi