***KOTILOT*** vk 10
Kommentit (68)
Olen 173 cm pitkä ja ennen jokaista raskautta olen painut semmoiset 62 kg eli BMI on ollut pyöristettynä 21. Minulla paino on aina tullut niin, että raskauden puoleenväliin mennessä on tullut n. +5 kg ja loput tulee sitten myöhemmin. Nyt eilen (rv 37+0) paino oli noussut +12 kg lähtöpainoon nähden. Aika vapaasti olen pistellyt suuhuni kaikkea ja aina välillä painoa on viikkoa kohden tullut hieman reippaammin ja välillä sitten taas vähemmän. Imetysaikana en laihduta vaan syön kuin hevonen, mutta meijeritoiminta kai vie sen verran energiaa, että paino tippuu kuitenkin.
Olo on ollut niin ryytynyt etten ole jaksanut kirjoittaa, väsymys on aivan kamalaa =( Onneksi ensi viikko ollan lomalla joten luultavasti saan edes hieman levättyä. Supistelut ja liitoskivut ovat lisääntyneet, loman jälkeen olisi taas kontrolli ultra.
Galluppia oli muistaakseni edellisten syntymästä, molemmat meillä syntynneet 39+5, esikoinen hätä sektiolla ja kakkonen normaalisti, kummankin synnytys kesti alle 4h.
Paino galluppiin, nyt lähtöpainoon (75kg) tullut lisää +2kg, esikoisesta painoa tuli +20kg ja kakkosesta +8kg josta kaikki jäi sairaalaan. En ole ylipainoinen vaan tuon 75kg pitäisi olla mun normi paino (179 cm pitkä). Luultavasti tästä raskaudesta ei lisäkiloja paljoa tulekkaan, mutta eipä tuo neuvolan täti ole huolissaan ollut, Alma kuitenkin kasvaa hyvin, ja minä syön ja liikun aivan normaalisti (en laihduta) ainoastaan tuo illalla syöminen ei kovin maita...hyvä jos saan leipää ja teetä menemään, eikä kovin rasvaiset ruuat miellytä =)
Jaksamisia kaikille....pyöristytään porukalla =)
JB72 & Alma 27+2
Minäkin täällä sairastan,tosi tylsää ja hermot kireelllä.Kaamee flunssa on=(
Neuvolassa käyty taas ja kaikki hyvin.painoa nyt tullu 11,6kg alusta asti.Normaalipainoinen olin alussa,mutta silti tuo ahdistaa..hyi.
No kuukauden päästä tämä mamma juoksee vaunujen kanssa ympäri pururataa(sen kun näkisi=)
Mutta menen taas petiin..
HUiskutin 35+2
Kirjoittelenpas minäkin taas välillä ja nostan pinoa!
MinttuRouvalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Hyvä että pysyt mukana! :)
Kukahan antais mulle hieman itsehillintää että sais itsensä olemaan syömättä herkkuja ja muutenkaan mitään ylimäärästä!? Mulla oli viime neuvolassa rv22+1 tullut n.4kg alkupainoon. Ja BMI oli ennen raskautta 29, kaikki tuntuu jäävän tohon mahaan :( Noista edellisistä paino nousi molemmista siis reilu 20kg, ja kuopuksesta sitä jäikin sitten.. Nyt haluaisin pystyä pitämään painon lopussa vähän paremmin kurissa, kun muuten se huitelee jossain ihan taivaissa :(
Missähän se Mammutti luuraa? Luulisi kohta jo tuovan tänne vauvakuulumisia :)
Kyllä ne viikot vaan menee äkkiä.. enää reilu 14 viikkoa omaan laskettuun aikaan. Ja tuntuu että ne viikot menee ihan hetkessä. Vaikka ehkä tuo alku on mennyt vielä nopeammin, kuin viikot tästä eteenpäin :D
PP 25+4
Eikö vieläkään mitään uutisia mammutista? Täällä jo kaikki kovasti kaipailee...
Ei ole tainnut LapaLepakaan päästä synnyttämään tänään, se niistä ennustuksista taas, pah! Naistenpäivä olis ollut kyllä huippupäivä synnyttää :) Mulla ei oo vielä mikään hinku synnärille, voin ihan hyvin odotella vielä pari viikkkoa. Mutta sitten saa jo tulla, ei tarvi eräpäivään asti mennä :)
Huomenna oonkin jo menossa synnytyksen suunnitteluun äippäpolille. Vähän hämmentyneenä tänään aikaa varailin, kun neuvolatäti käski, mutta kätilö siellä puhelimessa kummasteli, että miksi tälläinen uudelleen synnyttäjä on sinne menossa... Jotain sitten sopersin raskausdiabeteksesta...että sen takia kai neuvolasta käskettiin... No, antoi kuitenkin ajan heti huomiselle ja sinne sitten taas ultraamaan vauvan kokoa.
Painosta on ollut kovasti kirjoittelua. Mä kyllä siunaan tätä raskausdiabetestä, kun tällä pakollisella hyvin terveellisellä dieetillä on tää painonnousu jäänyt aika pieneen. 8 kiloa tullut tähän mennessä, eikä se siitä varmaan enää nousekaan, kun viimeiset kaksi kuukautta jo on samassa pysynyt. Sitä just mietin, että vauva kun kuitenkin kasvaa koko ajan, mut mun paino ei nouse niin tarkoittaako se sitten, että mä laihdun koko ajan siellä taustalla :D Kelpaa mulle kyllä! Aiemmista raskauksista paino nousi molemmista 17 kg ja ekasta ei jäänyt sairaalaan kuin jotain 6 kiloa. Tokasta lähti sairaalassa 10 kg, kun oli niin paljon turvotusta. Nyt on toiveita, et jäis kaikki sairaalaan mitä on tullut. Niin ja nyt olin siis lähtiessä 158cm 64kg, että pikkasen ylipainoinen omasta mielestä, vaikka terkka kyllä laski mut vielä normipainoiseksi. Imetys ei mulla kyllä oo koskaan laihduttanut, pojat on molemmat ollut jotenkin huonoja syömään. Kuopuskin imi aina vaan muutaman minuutin kerralla ja taas tunnin päästä uusiksi. Toivottavasti tää kolmas olis sitten jo kova poika tisuttelemaan, että saisin vielä sellasen hyvän imetyskokemuksenkin.
Mulla menee onneksi noi yöt vielä ihan sikeästi nukkuessa. Vessassa käyn kahdesti ja näillä kerroilla vaihdan kylkeä ja nukun autuaasti takaisin. Päivällä otan vielä parin tunnin päikkärit. Olis kiva jos selviäis ilman niitä piinaavia viimeisten viikkojen aamuyön valvomisia mistä oon aiemmissa raskauksissa kärsinyt. Kohtahan sitä saa taas valvoa ihan tarpeekseen...
Luna ja " Aarre" rv 36+6
Innokkaasti ilmoittauduin joukkoon joku viikko sitten, mutten ole kuitenkaan saanut sen jälkeen aikaiseksi kirjoitella mitään.. Ollaan kyllä sen verran ahkerasti sairasteltu koko perhe, ettei puhtia ole riittänyt mihinkään ylimääräiseen. Meidän kuopuksella, 1v8kk, todettiin viikko sitten liimakorva, saatiin lähete KYS:in korvapolille kun oli ollut 5 korvatulehdusta puolessa vuodessa. Nyt maanantaina nousi taas kuume ja tiistaina todettiin kuudes tulehdus, oli vielä ärhäkkä ja molemmissa korvissa. Edellisestä tulehduksesta oli aikaa vain vajaa 2 vko.. Niin ja välillä pidettiin mahatautikin, joten tuntuu että ollaan kyllä sairasteltu jo omaan tarpeeseen.. Putkitukseen on aika 24.4. mutta oma lääkärimme epäili että ehditään syödä pari kuuria vielä sitä ennen, sen verran herkästi tulee neidille noi tulehdukset..
Lasten syntymistä oli puhetta, mulla molemmat menneet yli kunnolla, joten enpä odota tämänkään ennen heinäkuuta syntyvän (la. 24.6.).. Esikko tuli rv 41+4 ja kuopus rv 41+6. Ensimmäistä yritettiin käynnistellä tipalla, omat supistelut alkoi kun tippa lopetettiin ja nukuin muutaman tunnin, kakkonen syntyi spontaanisti.. Sukupuoli haluttiin kaikilla tietää etukäteen, aina vaan ultraan pääsy jäänyt aika myöhäisille viikoille.. Ensimmäisen värkit nähtiin rv 37+, toinen paljastui tytöksi rv 34+ ja tämä neiti paljasti itsensä jo rakenneultrassa rv 19+5. On ollut mukavaa hommata jo etukäteen sopivan värisiä vaatteita ja nyt varsinkin kun tytöt syntyy peräkkäin, on ollut järkevää säästää kuopuksen vaatteet. Molemmat ovat lisäksi kesävauvoja, la:t viikon välein, eli pitäisi olla suht samankokoisia vuodenaikoja ajatellen.
Mulla ei painoa ole vieläkään tullut, edellisten neuvolakäyntien välillä oli jopa tippunut taas 800g. Kokonaissaldo nyt -3,3kg. Tosin lähtöpaino huitelee sen verran isoissa luvuissa, oisko indeksi 34 tai jotain, ettei tippumisesta ole todellakaan haittaa. Kuopuksen raskaudessa sairaalaan mennessä olin -1kg vielä lähtöpainoon, eli ensin tippui 10kg ja hiljalleen tuli 9kg loppua kohti kun vauva alkoi kasvamaan.. Eli kotiin tultaessa paino oli tippunut n. 10 kg ja se pysyi aikalailla poissa koko tän väliajan (synnytys 07/05). Nyt toivon, että painoa ei taaskaan tulisi, vaikken syömistäni vahdikaan, ja yritän sitten imettämällä ja liikunnan lisäämisellä päästä " nuoruuden lukemiin" eli normaalipainoiseksi..
Mulla olisi enää kaksi viikoa töitä jäljellä, sitten alkaisi kesäloma ja 24.4. varhennettu äippävapaa. Eilen tuli tilille äitiysavustus ja nyt olen katsastellut netin kaksostenrattaiden tarjontaa.. Muuten ei oikein mitään tarvita, kaikki kun on tallella kuopukselta. Lähempänä ostan kyllä jotain uutta vaatetta vauvalle, mutta vasta kun viikkoja reilusti yli 30..
Mutta nyt takaisin sorvin ääreen, jaksoja viimemetreillä puurtaville, perässä tullaan..
hmm.. 24+5
Painoa oli mulle rv24 mennessä tullu 6,9kg! :O Vaikka ennen rv20 ei noussu paino sit yhtään. Turvotuksia, turvotuksia osa, mut eipä lohduta yhtään. Mulle on kyllä molemmissa edellisissäkin raskauksissa tullu +16kg söin tai tein mitä tahansa.
Onks teiän ruokatottumuksissa raskauden aikana mitään ihmeitä? Mulla ei sinänsä kai, paitsi alussa teki mieli kauheesti kaikkee suolaista. Mut tyttöjä odottaessa mun on tehny aina mieli pippurimetwurstia vaikka mä en IKINÄ syö mitään makkaroita tai leikkeleitä leivän päällä. Tän kohdalla ei tuota himoa tullu ja selvis sit myöhemmin, että poikaa ootellaan. Epäloogisesti tässä poikaraskaudessa on tehny mieli kirsikkatomaatteja, porkkanaa, appelsiinia... x) Ja se on ollu hassua, että raskausaikana mun on aina tehny mieli pullaa ja muita makeita herkkuja vaika normaalitilassa oon enemmän suolaisten herkkujen ystävä. Esim fetakasvispiirakka.
En muista mainitsinko jo aiemmin, että vauva on kääntyny tuossa pari yötä sitten raivotarjontaan! :D Tosin siitä aamusta lähtien häpyluuta on vihlonu ihan tajuttomasti. Liitoskipuahan se ilmeisesti, mut ihmetyttää tuo, että alkoi tuosta kääntymisestä. Tarkoittaako se sit että vauvan pää on jotenkin pahasti siellä? Vai, että se on siellä vaan " asemissaan" ja painaa sen takia luita?
Ihanaa kun on perjantai! Esikoinen oli tänään puolipäivää päiväkodissa, kun toka oli mun kaa kotona kuumeessa. Nyt keräilen voimia, että supparit laantuis, kun kävin kävelyllä... Illalla kauppaan ja ajattelin väsätä jonkun hyvän piirakan illaks ja nautiskella viikonlopun alkamisesta, vaikka sinänsä meillä ei mitään normivkl:a olekaan kun miehellä on huomenna vielä aamuvuoro.
Hulda 26+1
Tais osua oikeeseen tiistai-iltasen synn.lekurin arvio mahalaukun tulehduksesta, ainakin siihen vaivaan aloitettu lääkitys taitaa tehota. Viime yönä vessareissulla tajusin, että minuahan ei koske mihinkään (mitä nyt normaalisti alapäähän) ja olin niin onnellinen! Olen nyt tänään pystynyt syömäänkin ja olo on hyvä. Uskomatonta miten kipujen poistuminen piristi mielialaa ihan hetkessä. Toivottavasti nyt vaan pysyvät poissa.
Tänään oli taas neuvola, toinen tällä viikolla. Eipä siellä ihmeitä, kaikki ok. Vauvan pää ei edelleenkään ole kiinnittynyt, mutta raivotarjonnassa hän on ollut jo kauan. Alapään luut ovat kyllä samperin kipeät siitä huolimatta vaikka vauva lilluukin " irrallaan" .
Painon noususta...mulla tullut nyt semmoset 15kg ja tuskinpa tämä nyt tästä enää lisääntyy. Ekassa raskaudessa ei tullut kuin 6,5kg ja tokassa 20kg, mutta niistähän on jo aikaa. Ylipainoa oli kuitenkin nytkin ennen raskautta ihan jonkin verran. Olen kuitenkin iloinen, kun ei tullut 20 kiloa tai enempää tällä kertaa.
Meidän lapset on syntyneet esikoinen Rv 41+4, synnytys pitkittyi ja päättyi sektioon. Kuopus on syntynyt sovitulla sektiolla 39+0. Taitaa tämä vauva noudatella tuota esikoisen kaavaa...? Tosin nyt on niin autuas olo tämän kivuttomuuden takia, etten osaa edes tuskastua raskauden " venymisestä" . Muutamia supisteluja tulee päivittäin, mutta ei mitään kunnollista.
Pitänee vähän rueta paikkoja järkkäämään ja miettimään viikonlopun ruokajuttuja. Mun äitini tulee meille su-iltana ja on sitten meillä niin kauan, että vauva on maailmassa. Tämä siksi, että lapsenvahdiksi värvätyillä naapureilla on ens viikolla niin meidän kannalta huonot työvuorot, että parempi pelata varman päälle ja ottaa vahti tänne kotiin. Jos pitkälle menee, niin 41+5 olis se yliaikaiskontrolli (17.3.) ja jospa se mahd. käynnistys olis sitten viimeistään 42+0 (19.3.)
Rouvar 40+4
Huldan kyselyyn vastaus.
Mulla ihan sama, en ole mikään hedelmäfani ollut koskaan ja nyt niihin on kamala himo. Varsinkin appelsiinit, melooni ja juureksista porkkana. Joka päivä saatava työpaikkaravintolassa iso kulho heldelmäsalaattia. Edellisissä raskauksissa ei ollut tälläista, pikemminkin himo kaikkeen suolaseen, esikoisesta muistan etten saanut juurikaan makeaa alas paitsi suklaata ja siihen olikin himo kummassakin raskaudessa. Tässä taas en ole syönyt palaakaan kun ei tee mieli. Muita tässä raskaudessa erikoisia ruokatottumuksia on gluteenittomat murot(inhoan muroja), appelsiinimehu(normaalisti en juo mehuja), kaikenlaiset kalat(järkky himo niihin).
Takaisin sorvin ääreen.
Ihan ekaksi on pakko kysyä, että saakos sitä tällä vielä kirjoitella, kun meille tulee kaksoset = ) Eli ovat sitten 3. ja 4. lapsi. Tai toivottavasti kaikki on hyvin, kun ultrassa ei vielä toinen ainakaan liikkunut yhtään... Huhtikuun alussa on np-ultra ja käyn myös verikokeessa.
Meidän edelliset lapset ovat syntyneet viikoilla 42+1 ja 39+0. En olisi ikinä uskonut, että kakkonen tulee etuajassa, kun ekaa piti ihan väkisin ulos houkutella. Muita kysymyksiä en muistakaan, joten palailen taas myöhemmin asiaan.
Onnea paljon loppusuoralaisille!
Kiva kun rouvar on päässyt vatsakivuistaan! Nyt sitten vaan odotellaan, että ne toisenlaiset vatsakivut alkais ;)
Mulla oli tänään se synnytyksen suunnittelu äippäpolilla. Ultra antoi kokoarvioksi 3 kg, eli jos laskettuna aikana syntyis niin olis hyvin samaa kokoluokkaa kuin isoveljet,n. 3,5-3,6 kg. Kohdunsuu oli kyllä jo hiukan avautunut ja jotain lääkäri puhui kalvorakkulasta (!), että tuntuu tai jotain? Kaverihan tästä innostui, että kohta on mulla lähtö edessä jos jo kalvorakkula pullottaa...hui! Mutta oikein hyvä tilanne kuulemma on jo kohdunsuulla, niin se lekuri totesi. Ja että homma voi edetä nopeastikin sitten kun alkaa tapahtua. Heti alkoi tuntua, et uskaltaako tässä nyt enää yskäistäkään, ettei lapsivedet pärähdä pihalle! :D Ehkei mulla sit olekaan enää kovin pitkä odotus edessä. Tietysti tähän tultiin nyt, kun mies on ma lähdössä sinne Saksaan työmatkalle ja ensi perjantaina sitten kotiutuu. Koitan pitää jalat tiukasti ristissä viikolla :)
Luna ja " Aarre" rv 37 *poks*
Meillä on kyllä taas ollu yhtä hulinaa kun oon ollu tyttöjen kaa yksikseen aina maanantait ja tiistait..mut onnex tytöt on olleet ihan kiltisti ja leikkineet keskenään..Jennalle on nyt tulossa 4 hammasta ja kun ne o puhjennu sit hällä o kaikki hampaat,ja Janettelle o tulossa 5 hammasta ja six hän o ollu tosi kiukkunen..nyt Jasmin on 4405g ja 55.5cm ja py 37.5 ja näyttää jo tosi isolta tytöltä,ja myös kovasti hymyilee ja jokelteleekin...ja Jenna ja Janettekin opettelevat potalla käymistä,ja kerran Jenna on nyt tehnyt kerran tarpeensa pottaan,siitä on hyvä aloittaa:):)mulla on kahden edellisen synnytyksen jälkee menkat alkaneet noin 2kk päästä,mut nyt ei o vielä alkaneet vaikka synnytyksestä on kulunut jo 2kk,saas nähä koska ne sitte alkaa..hyvät viikonloput kaikille kotiloille!!ja AIHALLE onnittelut tulevasta tyttövauvasta!!
mansemamma,Jenna 2v3kk,Janette 1v2kk ja Jasmin 2kk
sairaalakuulumisia =(
Menin ihan tyytyväisenä neuvolaan to-aamuna, ja yht' äkkiä olinkin lähdössä päivystyslähetteellä äitipolille! Verenpaineet aivan taivaissa eli 145/104, u-prot kahden plussalla, ja kun vielä pää kipeänä, niin ei siinä neuvolatäti jäänyt kauaa ihmettelemään...
Jouduin sitten jäämään vuorokaudeksi tarkkailuun sairaalaan, ottivat kokeita; pissasin sitten purkkiin koko vuorokauden ajan (aika rasittavaa), ja verenpainetta mittailivat 2-3h ajan. Mutta kaikki arvot asettuivat loppujen lopuksi, ja pääsin kotiin! Mun vanhemmat tulivat onneksi vahtimaan lapsia =) Ehdotonta lepoa ainankin ensi torstaihin asti, sen jälkeen taas toivottavasti uudet ohjeet.
Vauvan kokoarvio nyt 2.5kg, eli pienehkö viikkoihin nähden! On tämä kanssa, keskimmäisen kanssa juoksin sokerihässäkän vuoksi siellä ä-polilla ja pelkäsivät isoa vauvaa (oli sit sen 4.1kg), ja nyt sitten tämä loppuaika menee pienikokoisen vauvan kasvua ja mun verenpainetta seuratessa. Mies kävi ostamassa meille verenpainemittarinkin naistenpäivän kunniaksi, kun olen jo pitkään haaveillut siitä -kiva lahja, tykkään käytännön lahjoista jos ne on sellaisia mitä on toivonut/halunnut... Nyt voin kotona mitata paineet eikä tarvitse aina lähteä neuvolaan. Aika helpottavaa!
Kun mulla oli sokeriarvoissa häikkää, niin sain jatkuvasti kuulla painonnoususta, sitä kun tuli kuopuksen odotuksessa 26kg! Nyt kun sokereissa ei ole ollut mitään, ja tähän mennessä tullut kuitenkin jo +20kg, niin lääkäri vain meinasi, että " joskus sitä tulee pitkälle ihmiselle" . Mä olen kyllä joka raskauden jälkeen loppuviimeksi palautunut lähtöpainoon, niin se oli iso plussa lääkärin mielestä...
Mulla BMI ennen raskautta 24.5 ja pituutta 175cm, aika paljon ne laittavat painoa sille, että BMI on normaalin rajoissa ennen raskautta.
Voi että, nyt mä en muista kaikkia galluppeja, mut mun lapset syntyneet rv41+1 ja rv40+2, ja molemmat mua hoitaneet lääkärit sanoivat, että tätä raskautta ei päästetä yliaikaiseksi, eli viimeistään hieman ennen LA:ta käynnistetään, jopa rv37 aikana jo paineet lähtevät nousuun ja eivät asetu. Hui! Miehen kanssa mietittiin, että jos tämä vauva on pienempi kuin edellinen tulokas ja vielä käynnistetään ennen LA:ta, niin kuinkakohan nopeasti se sieltä sitten tulee. Yli nelikiloista ponnistin 4min., niin eiköhän pienempi tule vieläkin nopeammin, synnytyksen kestokin jos lyhenee, niin on onni, että kyseessä on sitten käynnistys sairaalassa! (ed.synnytyksen kesto 1h51min., just tänään katoin sairaalan papereista ennen kotiinlähtöä).
Mutta kaikista parasta, molemmat lääkärit vakuuttivat vauvan voivan oikein hyvin! Liikkuu paljon, sydänkäyrät OK ja lapsivettä nyt normaalista... Et vaikka mulla ehkä vähän heikko olo ja pääkipua, niin ihanaa, että " peppi" on kunnossa!
Viikonloppuja kaikille!
T:Anttuli rv34+6
Ihan kauheet liitoskivut! Mulla ei tällaisia kipuja tytöistä muistaakseni ollu, ku vasta ihan loppuvaiheessa. Ei ehkä ihan silloinkaan. Etenkin yöllä on pakko nukkua tyyny ja peitto polvien välissä, ettei vihlo niin kauheesti luut. :/ Ja auta armias jos meinaa kääntää kylkeä, niin vihloo niin, että meinaa usko loppua koko olemassaoloon. :( Vessaan on tosi kurja lähteä, kun reissuun menee aikaa ja ehdin herätä liian virkeeks siinä. Onks tää normaalia tässä vaiheessa??? Tai onks normaalia, että ne alko siitä kun vauva kääntyi pää alaspäin? Mä oon ihan vakuuttunu, että sillä on pää siellä jotenkin poikkiteloin luiden välissä ja se venyttää niitä jotenkin älyttömästi. :( Liian vilkas mielikuvitus? :D
Mammutti näytti kirjoittaneen helmikuisiin että pojan n saanut! ONNEKSI OLKOON! Kovasti koitin kyllä etsiä synnytyskertomusta, vaikka synnytyspelkoinen olenkin, mut en löytäny...
Lunallahan on jännät päivät, jos lääkäri oli kerran sitä mieltä, että vois lähteä syntymään piankin ja mieskin lähdössä reissuun vielä. :O
Vaikka eipä Anttusantullakaan välttämättä enää kauaa mee. Tavallaan se jännitys siitä koska synnytys alkaa kelläkin on jotenkin kutkuttavaa! :) Vaikka ite sit jos yli LA:n menee niin on NIIN kypsä kuin olla voi koko " jännitykseen" . x)
Jos menis siivoilemaan ja muuta. Tänään on NIIN pinnassa hermot, että suututtaa kaikki mahdollinen. :/ Oon jo raivonnu täällä itekseni miehelle, vaikkei se oo ees kotona.
Hulda 26+2
Pikaisesti käyn " näyttäytymässä" täälläkin!
Tosiaan poika tuli hätäsektiolla 2.3 !
Mitat: 3820g ja 54cm pipa 36cm
Kotiuduttiin eilen..
Poika on aivan ihana pakkaus!!
Hulda:
Synnytyskertomus on työn alla, mutta en ihan vielä ehdi sitä kirjoittaa kokonaan, kun se on niin pitkä tarina..
Laitan vaikka linkin tänne, kun olen sen saanut aikaiseksi!
mammutti ja Vilppu 8pv
Onnittelut Mammutille pojasta! :)
Synnytyskertomusta odotellessa ;)
Hulda: Mistä tiedät, että vauva on kääntynyt rt:hen? Meillä kun melkein samat viikot menossa, niin mielenkiinnosta kysyn, kun itse en tiedä yhtään kummin päin tuo vauveli tuolla mahassa on. Liikkeitä tuntuu sekä ylhäällä ja alhaalla, mutta on kyllä välillä sellaista möyräämistä, etten osaa sanoa kummalla puolella ne potkut tuntuu?! Ja vähän jännittää, että toivottavasti tajuaa kääntyä pääalaspäin. Onneksi mulla on se ultra niin saa sitten jotain valaistusta asiaan :)
Jee, ei oo enää pitkä aika siihen 4D-ultraan! Se on siis keskiviikkona klo 8! :D
Luna: Toivottavasti teidän vaavi malttaa pysyä mahassa vielä hetken, niin pääsee miehesikin mukaan :) Vaikka tilanne kuulosti aika lupaavalle, ettei ainakaan toivottavasti yli la:n mene :)
En enää muista mitä muuta piti kommentaoida, joten eipä enempiä tällä kertaa!
25+6
PikkuPilu:
Hulda: Mistä tiedät, että vauva on kääntynyt rt:hen? Meillä kun melkein samat viikot menossa, niin mielenkiinnosta kysyn, kun itse en tiedä yhtään kummin päin tuo vauveli tuolla mahassa on. Liikkeitä tuntuu sekä ylhäällä ja alhaalla, mutta on kyllä välillä sellaista möyräämistä, etten osaa sanoa kummalla puolella ne potkut tuntuu?! Ja vähän jännittää, että toivottavasti tajuaa kääntyä pääalaspäin. Onneksi mulla on se ultra niin saa sitten jotain valaistusta asiaan :)
Mulla vauva tuntuu tuosta vatsan läpi tosi selkeesti. Eli siitä tiedän missä vauvan pää ja jalat on. oikeestaan oon alkanu epäillä, että vauva tuntuu liiankin hyvin tuosta vatsan läpi. Tokan kanssahan tunsin kans ja epäilin liian vähäistä lapsivettä. Sitähän se sit olikin, kun syntyessä ei missään vaiheessa vedet menny. Lääkäri epäilee, että oli pieni reikä jossain ylempänä josta siis viimeiset viikot lorahteli vedet. Nyt mulla on ollu taas jotain lorahduksia kirkasta nestettä supistusten aikana, mut tähän asti oon kuvitellu sen virtsankarkaamiseks... Nyt en oo enää niin varma, mut en voi rynniä naikkarillekaan ennen kuin seuraavan kerran lorahtelee.
(Ja onhan se vauvan tarjonta todistettu ultrassakin.)
Kuinka hyvin te muut tunnette vauvan vatsan läpi? Jos mä meen selälleen sängylle, niin vatsan kohdalla on sellainen ällän muotoinen möykky, siitä näkee, että vauva on " kyykyssä" .
Heh, oltiin taas lasten kanssa ponikoulussa. Tytöt on NIIN ihanan innoissaan kun pääsevät joka lauantai pari hassua kierrosta ponin selässä talutuksessa. :D Mut kyllä siellä itsekin piristyy kun ei koko päivää köki sisällä. Tein tänään suklaamuffinejakin ja tonnikalaperunapiirasta vielä illaks ajattelin jaksaa väkertää.
Enpä oo koskaan kuullut, että noin hyvin kukaan tuntisi vauvan mahan läpi! Mulla se maha on ihan sellanen tasanen möykky, ja välillä kyllä tuntee vauvan selän kun on kokonaan toisella puolella. Ja kahdesta edellisestä pyllyn pystynyt tuntemaan vähän myöhemmin, kun ovat olleet rt:ssä. Mut en kyllä yhtään tiedä missä jalat on tms. Paitsi ehkä myöhemmillä viikoilla on edellisistä tiennyt kun oikeen ovat venyttäneet itseään. :O
PP 25+6
isot onnittelut pojasta!! Aion kyllä synnytyskertomuksesti lukea vaikka oma lähtö voi olla milloin vain.
Tänne ei kuulu mitään uutta. Aiemmin päivällä touhuilin kotihommia ja siitä sain palkinnoksi kaksi supistusta, ei muuta :( Jatketaan siis odotusta...
Rouvar Rv 40+5
Elämässä ei tapahdu mitään joten keskityn vaan lueskelemaan teidän viestejä...
Oon kauhuissani lukenut teidän painonkehitystä siinä mielessä, että oma nousee jo näin aikasin hirveetä vauhti, nyt siis jo +4kg ja teillä pitkällä olijoilla vain kilo, kaksi!! Mulla BMI oli 24 ennen raskautta, mutta silti painoa ei tarvisi kyllä yhtään kerääntyä vielä. Aloitin sokerilakon, josko se pysyisi sillä kurissa. En ajattele nyt mitään muuta kuin terveyttä ja omaa jaksamista, edellisestä painoa tuli liikaa ja olo oli kamala!
Jaksaisitteko seuraavassa viestissä laittaa vielä kerran paljonko painoa on kasaantunut tähän mennessä ja olitteko ali-, normaali- vai ylipainoisia ennen raskautta. Olisin kiitollinen kun täällä perkuleen perähikiällä kätilö ei korvaansa lotkauta painokysymyksiin, eikä neuvolaa ole muutenkaan kuukausiin. Painon kyttäily on aikas ärsyttävää, mutta nyt osaan kaivata sitä kun se puuttuu.
Pari viikkoa ultraan, argh... en jaksa odottaa!!
Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
Lumituuli ja minitilli rv18+4, joka on aikamoinen potkija:)