***KOTILOT*** vk 10
Kommentit (68)
Voi nääs, vai joudutaan me jännään loppuun asti... Äääh, no onneks ei oo enää pitkä aika kuitenkaan :) Ja tyttöhän se on, kyllä me se tiedetään :)
Luna edelleen
Ihan pikaiseen käyn kertomassa kuulumisia, enkö ole yhtään (valitettavasti ) ehtinyt käydä lukemassa teidän kuulumisia. Meillä on sukulaisia vieraina..joten aika menee siinä. Korjaan loppu viikosta asian :)
Mutta siis...pysyn kuin pysynkin teidän matkassa!! Elikkäs viikko pitkää odotusta palkittiin. Hedelmöittyminen olikin tapahtunut myöhemmin ja niin siellä pieni sydän jyskytti!!!!!!!
La muuttui 20.10 ja rv 7+3 on vasta nyt menossa, mutta olo on IHANA!!!!!!!!!!!!!!! Väsyttää ja närästää, mutta ei se haittaa!!
Nyt naama peruslukemille ja seurustelemaan sukulaisten kanssa...
MR ja sintti Rv 7+3
Mä tulen masentamaan teitä tänne.... oli tuota galluppia noista synnystys ajankohdista eli meillä
esikoinen syntyi rv 42+1 käynnistettynä
kakkonen syntyi rv 40+4 spontaanisti
kolmonen makoilee yhä edelleen masussa ja viikkoja on nyt 41+1
katotaan nyt sitten milloin mahtaa tulla pois vai täytyykö jälleen vähän avittaa. Voin sanoa että tämä odottavan aika on kyllä tosi pitkä!
t.kolomonen 41+1
meidän kisu lähti tänään... =´(
Oli " pakko" antaa se pois kun en uskalla sitä pitää kun vauva syntyy.. nytkin ihmeellisesti alko hyökkiin nukkuvan kuopuksen käteen kiinni ja esikoisen olkapäähän kun meni sitä silittään.. meille aikuisille ei kyllä uskaltanu mitään tehä, kun tiesi saavansa " selkää" ... oma päätös oli ja mies siitä suuttui (kovin eläinrakas)... mutta nyt on kamalan paha mieli ja itkua saa niellä..
Harmittaa kun se oli/on niiiiin nätti ja muuten sulonen kissa....
Ei oo mammutista mitään kuulunu vielä....
Synnytyksen galluppiin:
Esikoinen käynnistetty rv 40+1 ja syntyi 40+2
kuopus käynnistetty rv 40 ja syntyi 40+3
Jokseenkin tämä kolmonen menee samoilla rutiineilla.... tuppaa oleen sen verran vaivaa aina loppua kohden....
nyt en muista mistä muusta oli juttua...
Lapalepa
Kuinka maltoit olla kysymättä sukupuolta... ite varmaan roikun monitorissa kolmen viikon päästä kun ultra on...
napani..
närästää, päätäsärkee, turvottaa, huimaa, ahistaa/särkee rintojen alta enkä muistanu vielä tänäänkään käydä viemässä pissiä labraan... menin sen sijaan aamu-uinnille ja ostin pullaa....
Mietin jo tossa viikonloppuna puskeeko raskausmyrkytystä pintaan kun kaikki mahdolliset oireet tuntu olevan , mutta mulla ei verenp- mittaria, enkä viittiny sen takia sairaalaan lähtee...
jos oireet pahenee niin sit täytyy mennä suoraan päivystykseen tällä viikolla.... ens viikolle soitan mittausajan neuvolaan..
että tällasta...
mani ja purri rv 26+5
Mintturouvalle onnittelut hyvistä uutisista. Lapalepa, olet kyllä rautainen kun maltoit pitää sukupuolen vielä yllätyksenä.
Galluppiin: pojat syntyneet ilman käynnistyksiä 39+1 ja 40+4. Saapa sit nähdä miten tää kolmas, itsellä vähän tunne/toive että syntyis ennen la:ta.
Mulla oli tänään ne vauvakutsut työkavereiden kanssa. Kahviteltiin ja laiteltiin lapulle arvauksia sukupuolesta ja syntymäpäivästä. Tytön veikkaajia oli enemmistö=) Tosi paljon sain ihania lahjoja vauvalle, lähinnä vaatteita. Onneksi aika neutraaleja ,tutan kevään beige- värisiä. Kiva oli nähdä työkavereita, kun olen ollut melkein kolme viikkoa sieltä pois. Kovasti siellä jännäävät mukana ja odottavat viestiä vauvan syntymästä.
Luna: mä varmaan hipelöin sitä samaa Name It:in pukua, valkoista katselin. Voi olla että käyn sen ostamassa, jos vielä löytyis.
Taidan lähteä vähän iltapalalle ja sit nukkumaan...
NAKSU ja Nasu rv 35+3
Meillä herätty taas kukonlaulun aikaan...joten ehdin vähän koneella pyöriä....
Ajattelin minäkin vastata gallupiin... elikkäs esikoinen syntyi rv 37+2 supistuksilla ja kalvot puhkastiin vasta kun alkoi ponnistusvaihe lähenemään ja kuopus syntyi rv40+2 melkeinpä syöksyllä, mutta kalvot puhkastiin silti myös juuri ennen ponnistusvaihetta. Saa nähdä miten nyt menee. Aika monella teistä alkaa olla tosiaan jo loppu suoralla....hassua kun itse on vielä näin alussa. Mutta taa käy kuitenkin niin kuin joku muukin kirjoitti, että kun la aika tulee ihmettelee mihin se aika on mennyt :)
Mukavaa päivää kaikille!!
MR rv7+4
Kyllä mulla on rautaiset hermot, ajattelin et kun on näin pitkälle edetty ilman tietoa sukupuolesta niin eihän sitä voi enää tässä vaiheessa alkaa kyselemään, vai mitä likat??? Täytyy sitten vaan säilyttää jännitys loppuunsaakka.
Missäs se mammutti oikein luuraa, toivottavasti kaikki on mennyt hyvin ja on päässyt jo vauvan kanssa kotiin, tuuhan kertomaan äkkiä kuulumisia!
Tämä mamma lähtee kohta kampaajalle, täytyyhän sitä olla tukka hyvin kun synnyttämään menee... Aika on tunnin päästä joten täytyy tästä alkaa valmistautumaan pikkuhiljaa.
LapaLepa rv 36+6
Lapalepalle kivaa kampaajalla käyntiä!!!
Täytyisi kai itekkin tehä tälle hamppukasalle jotain.Eilen pistin öljyhoidon kyllä,ja hiukset tuntuu ihan hyviltä.Mulla mies leikannu aina vähän,ja ite oon sitten värjänny=)Mutta kampaajallekkin meen sitten,kun hiusten lähtö loppuu imetyksen jälkeen.Laitampa gallupin eli
G:Onko teillä lähteny hiuksia paljon edellisten synnytysten jälkeen?
Mulla ainakin hiukset voi nyt hyvin,ja uusia kasvanu kauheesti raskausaikana,hiukset pitkät ja juuret kauheen näköiset,kun noita lyhempiä törröttää varsinkin pakkasilla=)Mutta pian synnytyksen jälkeen hiuksia lähteny tosi paljon,ei kuitenkaan kaljuja läikkiä oo ihan tullu=)
Tänään on kakkosen kanssa kotipäivä,hammaslääkärissä sitä käytettävä,mutta muuten ollaan ihan rauhassa.
Illalla en meinannu unta saada,kun vauva myllää tuolla tosi alhaalla,ja painaa niin että vessassa ravattava,ja sattuu alapäähän=(
Vielä täytys vähän jaksaa..
Huiskutin 35+1
Kaikki oli oikein mallikkaasti. Vauva on tukevasti pää alaspän ja laskeutunut jo kuulemma aika alas. Kohdunsuulla oli sen verran edistystä tapahtunut, että kanava oli lyhentynyt 2 cm:iin ja löysästi yhdelle sormelle oli auki. Aika sama tilanne oli kakkosen kanssa näillä samoilla viikoilla, mutta silti meni käynnistykseen. Nytkin lääkäri sanoi, että voi olla, että tulee piakkoin tai sitten ei, joten enpä kyllä odota mitään kovin pian tapahtuvaksi. Kakkosen kanssa kun tein sen virheen, että uskoin kun lääkäri sanoi, että tuskin menee la asti niin se 10 päivän odotus la:n jälkeen oli ihan tuskaa.
MinttuRouvalle onnittelut iloisista ultrakuulumisista!
manille pahoittelut kissasta. Meillä on koira joka on onneksi tosi hyvin tottunut lapsiin, mutta ihan alusta asti on ollut selvää, että jos se alkaa käyttäytyä oudosti ja uhkaavasti lapsia kohtaan, niin sitten se lähtee heti, vaikka meille kaikille rakas onkin.
Tuli tuosta LapaLepan sukupuoli" pihtailusta" mieleen, että onko meitä loppusuoralaisia montakin, jotka eivät tiedä sukupuolta ja aikooko kukaan alussa olijoista jättää sukupuolen selvittämättä? Itse en tiedä vielä kumpi tulee. Rakenneultrassa kysäisin, mutta kun ei näkynyt niin ajatteli, että pitäkööt salaisuutensa. Töissäkin kävin muuten sillointällöin ultralla katselemassa vauvaa, mutta sukupuolta en edes yrittänyt nähdä.
Hiustenlähtögalluppiin; miulla on molempien synnytysten jälkeen lähtenyt aivan kamalasti hiuksia. Kaljuja kohtia ei ole tullut ja tilanne on kyllä sitten ajan mittaan korjaantunut, mutta sulkasato on varmaan tälläkin kertaa edessä. Ärsyttävin vaihe on se kun semmoista uutta haiventa pukkaa etenkin ohimoilta ja ne törröttävät hassun näköisesti.
adalat, 37+0
En ole vielä tänne kotiloihin paljon kirjoitellut, mutta lukenut olen ahkerasti. Meitä uusia kotiloita alkaa kyllä olla jo jonkin verran, mutta kirjoitusaktiivisuus on ollut vähän huonoa, onneksi sinä Mintturouva olet jaksanut kirjoitella ja muutama muukin pienillä viikoilla oleva. Itse olen kirjoitellut jonkin verran tuolla lokakuisten puolella, vaan jospa vanhat tutut tuolta kuumeilupuolelta tulisivat mukaan, niin saadaan uutta verta palstalle.
Adalat kyseli aiotaanko selvittää sukupuoli. Meillä kahdesta ekasta on haluttu pitää yllätyksenä loppuun asti, nyt olen hiukan toisella kannalla. Ajattelin että jos sais tietää sukuopuolen etukäteen niin vois sitten laittaa jonkun osan vaatteista jo lopullisesti kiertoon (sit tietysti tulee yllätys ja onkin toista sukupuolta). Siis meillä ennestään tyttö ja poika ja vaatteita ym. kertynyt ihan tajuttomasti kaikilta sukulaisilta ja ystäviltä ja tämä vauveli jäänee meidän kuopukseksi (molemmat samaa mieltä, että 3 on meille hyvä). Olen myös ajatellut mennä tästä raskaudesta 4D-ultraa -jotain uutta joka raskauteen! Eli olis sitten kait ihan hyvät mahdollisuudet saada selville kumpi tulossa....
...vaan kaikkeen tuohon on aikaa, kun eka neuvolakin on vasta reilun viikon päästä ja ekaan ultraan aikaa vielä enemmän. Toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin ja sydän jo sykkii, ja aikahan kuluu nopeasti ainakin siltä tuntuu silloin kun katselee taaksepäin. Meidän nykyinen vauvakin on jo toimelias reilu 2 v. pikkupoika.
Luhtavilla rv 8+5
MinttuRouvalle onnittelut kivoista ultrakuulumisista. LepaLepalle myös!
Minullä täällä kärsimykset jatkuu. Eilen kävin neuvolassa ja täti oli todella ihmeissään näistä mahavaivoista. Huolissaan oli myös siitä, kun olen niin väsynyt vähäisten unien vuoksi. No, eilen illalla iski taas tajuton kipu ja itkuissani soittelin synnärille ja eikun näytille. Koko päivänä en kivun pelossa uskaltanut mustikkakeittoa paksumpaa suuhuni laittaa. Synnärillä oli eri lääkäri kuin lauantaina ja mielestäni tutki ja paineli mahaa enemmän kuin se toinen. Kivun luonteen, ajoittumisen ja sijainnin perusteella päätyi sitten epäilemään ärtynyttä/tulehtunutta mahalaukkua (vaikka kunnon närästysoireita ei ole ollut enää viikkokausiin). Määräsi sitten kahden viikon kuurin mahansuoja/happolääkettä ja jos ei viikossa oireet katoa, niin taas tutkitaan. Toivottavasti viikon päästä alkais olla jo vauvakin maailmassa *toiveajattelua*. Syödäkin pitäs säännöllisesti vaikkei maistuiskaan, tyhjä mahakin aiheuttaa oireita. Oli muuten viikossa paino tippunut 2,6kg, turvotukset vähentyneet. Että kaikenmoista riesaa sitä pitää ihmisellä olla. Muutenkin olo tosi kankea ja tuskainen, alapää hellänä.
Mutta kaikenkaikkiaan on ollut hyvä raskaus, että ei pidä enempää valittaa.
Mammuttia täälläkin odotellaan kertomaan vauvakuulumisia:)
Rouvar Rv 40+2
Minäkin täällä käynyt kyttäämässä josko olisi Mammutilta uutisia.
No eivät ainakaan ilmeisesti kotiin ole lähettäneet ilman vauvaa kun ei ole kuulunut. =)
Joku kyseli millon lapset syntyneet.
Meillä siis poika hätä sektiolla rv 34+2 ja tyttö ihan itsestään alakautta rv 40+0.
Ja myöskin joku kyseli että halutaanko onkia sukupuolta selville ja vastaus on KYLLÄ. =) Minä en kestä kolmatta kertaa loppuun saakka ilman tuota tietoa, vaikka olenkin melko varma tytöstä.
Aika tuntuu menneen nyt todella nopeasti. En ole niin aktiivisesti kulkenut palstalla niin unohtaa koko raskauden ja päivät vierii.
Tänään varasin kirpputorin kun olen tehnyt kunnon tyhjennystä kaappeihin jo hyvissä ajoin ettei kaikki jää tehtäväksi sen ison mahan kanssa. Pitää vauva kamppeetkin sitten joskus saada mahtumaan.
Veljen vaimo sai minut raskaudesta kiikkiin ja oli lähes shokista onnesta kun kuuli raskaudesta. Oli nähnyt unta jossa sain vauvan ja joku tuttava oli kysellyt heidän kehtoa lainaan ja oli sitten ajatellut että uskaltaakohan sitä lainata että jos me tarvitaan.
Kun kertoi noista jutuista niin eihän mulla naama pysynyt peruslukemilla. Noh ainakin oli innoissaan uudesta vauvasta ja lupasi jo kaikkea lainaan kun ehdin sitterit yms muut myydä kun meille ei kolmatta pitänyt tulla ja olen myynyt melkein kaiken.
Vielä kaksi viikkoa ja kaksi päivää ultraan. Voi kunpa kaikki olisi hyvin ja saisi jo kuuluttaa asiasta kaikille.
Olikos se mintturouva vai kuka kun oli saanut hyviä uutisia ultrassa. Onnea vaan hyvistä uutisista. =)
Tsirppana rv 9+4
Hei vaan kaikille!
En ole pitkään aikaan jaksanut aktiivisesti kirjoitella, vaikka se ennen olikin oikein henkireikä vähän kirjoitella omia ajatuksia ja lukea muiden... Huomaan, että alkaa taas tulla sitä samaa loppuraskauden masennusta, mitä oli kahdella edelliselläkin kerralla. Nyt tiesin vain odottaa sitä, ja jotenkin osaan käsitellä näitä tuntemuksia vähän paremmin. Nyt tiedän, että tämä nyt kuuluu meikäläisen raskaudenajan tuntemuksiin ja enää en pelkää synnytyksen jälkeistä masennusta, nimittäin tummat ajatukset ja pelot ovat ainakin kahdella edellisellä kerralla jääneet synnärille...
Ihan syvältä tämä painonnousu! Olen mielestäni syönyt paljon terveellisemmin kuin kuopusta odottaessani, ja silti lihoan ainakin kilon viikossa vaikka vain haistelen kaupassa suklaata. Eilen repsahdin siis ekaa kertaa oikein kunnolla tämän raskauden aikana syömään ja sitten sitä söikin varmaan viiden edestä: Kismettiä, täytepatonkia, pitsaa -nam! Ja aivan kauhea morkkis päälle heti :-/
Voi että, käy kateeksi sellaisia jotka pistelevät raskausaikana mäkkiruokaa, sipsejä ja kaikkea ihanuuksia ilman että tuntuu missään... No, meikäläisellä kyllä tulee kiloja, mutta tulee sitten kyllä sitä maitoakin kun vauva on syntynyt, kuopuskin painoi puolvuotisnvolassa reilut kahdeksan kiloa ja oli saanut siihen mennessä pelkkää äipänmaitoa. Yötkin on molemmat vauvat nukkuneet heti, vaikka aina sanotaan että äidinmaito on " litkua" , että vauvat nukkuisi sillä koko yön =) Mysteereitä siis painonnousu ja enhän mä ite voi vaikuttaa myöskään äidinmaidon koostumukseen!
Huomenna olis pitkästä aikaa neuvola, ja voisin sitten kirjoitella taas kuulumisia, suomeksi ottaa itseäni niskasta kiinni! Hyvää naistenpäivää kaikilletasapuolisesti! Musta huominen on kiva päivä: naistenpäivä kun odotan pikkunaista, alkaa äitiysloma ja neuvola...
T:Anttuli kera " Pepin" rv34+3
Mulla kans painoa tulee vaikka oon syöny raskaus raskaudelta kevyemmin. Viimeks nlassa oli tullu yli kilon viikossa. :O Turvotuksia tietty paljon, mut kuitenkin...
Maidolla meilläkin nuo on kasvanu ihan hirveen pullukoiks ja silti molemmat on nukkunu läpi yön 10vkon iästä. x) Vaikka tosiaan äidinmaidonhan pitäis olla sellaista litkua, ettei sillä yön yli selviä... Joten kaipa se on jostain muustakin kiinni, että miten nuo yöt ja kasvamiset menee, kun nehän muutenkin menee omia käyriänsä kaikki vauvat.
Ootteko imetyksellä saanu painon laskemaan helposti? Siis oman, ei vauvan. Mulla synnytyksen jälkeenkin tulee vielä jotain turvotuksia ja paino sairaalasta lähtiessä on sama kuin sinne mennessä. :( Vaikka vauva kainalossa...
Hulda 25+6
Muksut menivät äsken nukkumaan, joten nyt rauhallinen hetki kirjoitella. Perjantaina siis muutettiiin tänne Itä-Suomeen ja huh huh tätä tavaran määrää. Vieläkin on osa pahvilaatikoista purkamatta. Joka paikkaa särkee, kun yrittää päivän rutiineiden lisäksi laitella tavaroita kaappiin.
Muksut kans kiukutelleet enemmän. Varmaan tuo muutto vaikuttaa. Yöt ovat nukkuneet hyvin, mutta esikoinen varsinkin jaksaa olla tottelematon ja kiusaa alvariinsa pikkusiskoaan. Ja meitsi väsyneenä kaikesta siinä sitten kiukkuaa mukana. Voi naapuri parat!
Asunto on ihan ok. Pienihän tämä edelliseen verrattuna, mutta kyllä se siitä.
K.a.t.a. Ei muutettu Joensuuhun asti. Jäätin tänne alapuolelle n 60km päähän...
Tänään käytiin neuvolassa. Koska mies töissä, mentiin sitten tyttöjen kanssa porukalla. Samalla sitten kuopuksen 11kk (1v) tarkastus. Kaikki ok hänellä.
Perjantaina sitten ois mulla edessä se rasittava ja ärsyttävä sokerirasitus. En kyl tykkää yhtään. Toivottavasti siinä ei ole mitään.
Paino oli noussut vain 200g (wau!!), RR oli 146/84, vaavin syke 144, sf 29cm. Eli hyvin oli asiat. Seuraava käynti onkin jo 3:n viikon kuluttua.
Kelastakin tuli päätökset ja huomenna tipahtaa tilille äitiysavustusraha ja äippäloma alkaa varhennettuna sitten 27.3.
Tällaista tänne...
Mammutin vauvakuulumisia odotellaan täälläkin.
Täytynee tässä lueskelle kuulumisianne ihan ajan kanssa. Mutta tsemppiä loppusuoralaisille ja tervetuloa uudet mukaan!!
AIHA ja Nea rv 28+1
Tänään ois sitten meikäläisellä taas tasaviikot eli 37+0 täynnä ja tämä on se päivä, jolloin mun pitäisi synnyttää Ennustaja Ellin ja Madam mamman mukaan. Eipä ainakaan siltä tällä hetkellä tunnu, mutta päivä on vielä pitkä...
Jospa vaikka oikeen rehkis tänään niin sitten vois vaikka jotain tapahtuakin, toiveajattelua kai kun olis jo ihan valmis pääsemään tästä mahasta eroon.
LapaLepa rv 37+0
Eli 26+0 pärähti mittariin. Silti jotenkin tuntuu, että näillä viikoillahan mä oon ollu jo pitkään. Aika ei oikein kulu, kun ei oo mitään nlaa eikä ultraa tai mitään.
Huonosti nukuttu yö takana, lapset riehuu kotona ja kaikki muutenkin ottaa päähän. :( Tekis mieli vaan syödä ja syödä kun ei oo parempaakaan tekemistä. Mut oon nyt ottanu linjakseni syödä vähän kevyemmin kun se nälkä kerta vähemmälläkin lähtee... Jos vaikka seuraavaan nlaan asti ees koittais painoa ja etenkin turvotusta pitää kurissa.
mies paukautti aamulla kotio yövuorosta niin että heräsin siihen eikä unta ollut enään toivoakaan saada.. no sitten kuopuskin heräs ennen kahdeksaa kun sillä on ihan kamala yskä... pahaa tekee kuunnella.. Täytyy miettiä pitääkö sitä käydä näyttämässä lekurissa tällä viikolla vielä.. Itelle alkaa kanssa ääni painua ja yskä puskee.. kiva jos taas tulee kipeeks..
Pitää alkuviikosta soitella verenpaineen mitttausta kun pelko perseessä että alkais nouseen taas.. en kyllä mitään oo sillain tehny tai mitään mikä edesauttais sitä nousua, mutta alkaa vaan nää oireet oleen sellasia..
Painosta
viime viikolla eli rv 26 painoa oli tullu alkulukemaan +1kg, mutta
Mulle sitä ei saakkaan tulla , kun kärsin tosta verenpaineesta ja liikakiloja muutenkin melkein 20!! ennen raskautta olin jotenkin onnistunut salaa lihomaan 5kg .. oli pikkunen järkytys kun luulin muka laihtuneeni ja samat vaatteet meni silti päälle.. ties mitä tullu ja mihin..
Nyt miettiny PALJONKO ON SELLANEN MINIMI mitä raskausaikana vois painoa tulla.. tietenkin toikin yksilöllistä niin ku kaikki muukin
Laihduttaa kun ei saa, mutta...
oon kyllä " yrittäny" syödä kuitupitoisesti ja vähärasvaisesti, mutta minkäs teet jos aamukahville pitää pullaa saada... suklaakin on aikas namia=P
Paistelen just pannaria pojille aamupalaks kun tuo kuopus ei oikein meinaa kunnolla syödä, jos ollenkaan nyt kipeenä.. täytyy itte vaan tyytyä yhteen palaseen puolikkaan pellin sijasta=)
Mani ja purri 27
se on sit 3kk laskettuunpäivään=D ja viimonen raskauskolmannes ja 3 vk ultraan=D
Mullakin alkaa yöt mennä enemmän torkkuen kuin nukkuen. Asennon vaihtaminen on hankalaa kun noita liitoksia särkee, närästää edelleen, vaikkakin se on vähän helpottanut nyt kun vauva on alempana ja muutenkin tuntuu hankalalta löytää hyvää asentoa. No loppusuoralla ollaan, joten kaipa sitä vähän hankalaa saa välillä ollakin kun muuten raskaus on mennyt ihan loistavasti.
Painosta oli juttua. Mulla on jokaisessa raskaudessa tullut lisää semmoiset 15 kg, joista n.8 kg on jäänyt sairaalaan ja loput karisseet sitten imetyksen aikana. Maitoa on tullut aina reilusti, joskin esikoisen imetys oli aluksi hankalaa kun piti sohlata rintakumien kanssa. Meillä molemmat tytöt ovat olleet oikein tissitakiaisia ja hyvin kasvaneet rintamaidolla, vaikka pieniä ja siroja ovatkin rakenteeltaan. Molemmat ovat kyllä myös olleet kohtalaisen kovia heräilemään öisin ja ovat alkaneet nukkua kokonaisia öitä vasta 10 kuukauden tietämillä. Mitään unikouluja en ole hennonnut pitää, mutta jostain syystä tuo 10 kk ikä on meillä ollut käännekohta yöunien suhteen. Saa nähdä meneekö kolmosella kaikki samaa rataa kuin kahdella aikaisemmalla.
adalat 37+1
LapaLepan ultrakuulumisia tulin kurkkimaan, mutta ei näy vielä... Piinallista jännitystä! Tyttö sen on pakko olla kuitenkin, ei oo mikään muu mahdollista :) No, odotellaan...
Neuvolassa ei mitään järisyttävää. Paino yhä tasan sama kuin viimeksi. Sf-mitta 33cm, käyrä alkaa kaartua alaspäin kohti keskiviivaa. Sain taas lisää papereita sairaalaa varten täytettäväksi, jotain imetyksestä... Ja täti käski varata ajan synnytyksen suunnitteluun! Huh, se tosiaan alkaa lähestyä.
Rv galluppiin: esikko syntyi rv 40+4 ja toinen jo rv 38+3, joten toivon kovasti että tääkin vähän aiemmin syntyis... Yliaikaa en kyllä kestäis yhtään, kun alusta asti oon orientoitunut tuohon 38+ viikkoon :)
No niin, LapaLepa, alappas tulla jo kertomaan meille kärsimättömille tiedonjanoisille!
Luna ja " Aarre" rv 36+4