***KOTILOT*** vk 10
Kommentit (68)
Aamupalalla (varovasti kuivaa korppua ja teetä) jotenkin oikein pamahti tajuntaan, että raskaus on nyt täysiaikainen ja miehen kanssa siinä ihmeteltiin miten nopeasti tämä aika on loppujen lopuksi mennytkään. Että meille tosiaan voi hetkellä millä hyvänsä tulla lähtö ja saamme kolmannen lapsemme. Ihan ihme tunne tuli. Synnyttämään lähtöä odotan kuin lehmä kesää, en osaa sitä jännittää yhtään. Toisaalta voisin vielä pari päivää odotella, jos voimat palautuis. Siis mikäli mahakivut eivät enää kiusaisi. Eilen illalla myöhään oli viimesin kipukohtaus ja yön sain nukutuksi ihmeen hyvin. Siksipä nyt on ihmeen hyvä olo, en vain uskalla oikein syödä vaikka mieli tekis. Huomenna olis neuvola ja kaipa se vielä toisenkin ajan tälle viikolle antaa. Että odottelu jatkuu...voihan tässä mennä vielä hyvinkin kaksi viikkoa :/
Rouvar Rv 40+0 *poks*
ONNITTELUT ROUVAR! Musta tuntuu et tää varsinainen ODOTTAMINEN alkoi just tuosta eräpäivästä, mulla siitä on nyt kulunut viikko ja tuntuu kun siitä olisi aikaa vähintään puolivuotta. Tunnit tuntuu päiviltä ja päivät vuosilta. Jokaista nipistystä masussa toivoo supistukseksi ja jokaista tahraa housuissa voi kuvitella limatulpaksi jne.... Mutta kai tämä joskus päättyy.
Mammutilla on varmasti jo vilppu kainalossa ja ehkäpä kotiakin pääsevät jo piakkoin, olis se vaan niin ihanaa kun itekkin pääsis jo tositoimiin.
Nyt multa ei irtoa taas mitään kovin positiivista, mutta onnellisia odotushetkiä kaikille!
t.kolomonen rv 41+0
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! Kiva nyt alkaa jännätä meitä maalis-huhtikuulaisia kuka synnyttää ja milloin. Sukupuolikaan ei ollut vielä kaikilla selvillä. Mulle madam ennusti tytön syntyvän 9.3 eli tällä viikolla,mutta enpä oikein usko kun viikkoja vasta 35 ja risat. Elli ennusti poikaa 27.3 syntyväksi. No saapa nähdä miten käy.
Vaivoja riittää, kädet puutuu, närästää, supistelee, liitoskipuja ja selkäkipeä...No täytyy vaan yrittää jaksaa.
Synnytystä odotan ihan mielenkiinnolla, miten alkaa ja kuinka etenee. Pojilta olen pärjännyt pelkällä ilokaasulla, kun synnytykset olleet jo niin pitkällä, että epiduraalia ei enää mahdollista laittaa. Tosin kuopus täyttää jo 5 joten edellisestä synnytyksestä jo niin kauan.
Oletteko hommailleet vauvalle pientä toppapukua vai pärjäiskö jollain vanu/fleesepuvulla? Yhtään en muista onko huhtikuulla vielä pakkasia. Mulla poikien vanhat toppapuvut aikas isoja, kun ovat syntyneet syys-ja heinäkuussa.
Ensi viikolla olisi lääkärineuvola.
Terkuin: NAKSU ja NASU rv 35+ 2
Sairastin influenssan tuossa viime viikolla, torstaina pukkasi yhtäkkiä päälle ja kaatoi kolmeksi päiväksi sängyn pohjalle. Vieläkin hutera olo ja karsea yskä jatkuu, samaten nuha. Enpä muista koska olisin viimeksi näin kipeä ollutkaan. Kuumekin pysytteli kaksi ekaa päivää lähes koko ajan yli 38 asteen, vaikka otin Panadoliakin. Nyt vaan koitan toipua ennalleni ennen kuin tarvii lähteä synnyttymään! Oliskin kauhea joutua siihen koetukseen näin puolikuntoisena :/
Mammutilla tosiaan varmasti jo vauva kainalossa, onnea heille ihan hirmuisesti!!! Perjantain-lauantain välisenä yönä sitä kuumehoureissanikin mietin, että siellä se mammutti nyt on jo vauvan kanssa :)
Ja rouvarilla eräpäivä tänään! Voi jestas miten tää aika on tosiaan mennyt. Vastahan tää ketju perustettiin ja kaikki oli ihan alkuraskaudessa... Miten me nyt jo aletaan jakaantua...? Itselläkin enää reilu 3 viikkoa, eikä tunnu missään. Jotenkin epäuskoinen fiilis, että ei se nyt vielä voi olla? Taitaa käydä taas niinkuin esikoisen kanssa, että havahdun sitten synnärillä kun on vauva sylissä, että jestas, mä sain vauvan! :D
Kiitokset muuten kaikille teille ihanille ihmisille, kun jaksoitte tsempata ja tukea mua tässä sokerihässäkässä. Loppu hyvin, kaikki hyvin, mutta onneksi oli täällä tää henkireikä minne sain purkaa ahdistustani siitä asiasta ja te jaksoitte lukea ja kannustaa. Kiitokset vielä kerran!
Maha on yhtäkkiä paisunut tosi isoksi! Aamulla katselin peilistä, että jestas, koska minusta on tällainen norsu tullut! Yhtään ylimääräistä askelta ei enää viitsisi ottaa ja kumartelut taidan lopettaa. Jos jotain putoaa lattialle niin sinne saa jäädä jos ei ketään muita ole lähettyvillä sitä noukkimassa. Ottaa niin selän päälle noi kumartelut jo ja sitten pukkaa vielä supparin kaupanpäälle :/ Nekin alkaa olla jo oikein kipeitä, sattuu selkään ja mahaan yhtäaikaa ja kiristää tosi napakasti. Samaten käy kauppakasseja raahatessa ja päätin jo kieltäytyä siitäkin hommasta vastedes. Nyt saa alkaa perhe paapoa mua välillä :)
Eipä tänne oikein muuta tällä kertaa. Jännityksestä kippuralla odotan LapaLepan huomista ultraa, mihinkäs aikaan muuten oot sinne menossa? Mullakin on neuvola taas huomenna puol 10. Näitä odotellessa...
Luna ja " Aarre" rv 36+3
Mä ostin vauvalle pienen toppapuvun, 50/56 cm Name it:in newborn haalarin :) Ne on niin syötävän suloisia :) Halusin ihan ehdottomasti hankkia itse vauvan haalarin tällä kertaa, että saan kerrankin ostaa jonkun ihanuuden toppahaalarin (edelliset syntyneet kesäkuussa). Pakkausta en ottanutkaan ja sen haalari oliskin ollut aivan liian iso nyt käytettäväksi. Pikkasen huolestuneena oon nyt katsellut noita kelejä ulkona, että noinkohan se kevät mahtaa ehtiä ennen vauvaa ja jääkö koko haalari vallan tarpeettomaksi... Mutta sairaalasta ainakin tullaan kotiin haalarissa oli sää mikä hyvänsä! :)
Luna edelleen
Yhdyn Lunan ajatuksiin siitä, että kyllä on tosissaan nopeasti mennyt tämä aika. Muutama hassu viikko minullakaan enää jäljellä. Vähän alkaa jo olla sellainen olo, että pääsisipä pian toimiin. Viime yönä näin unta, että olin synnyttämässä ja kun heräsin niin jonkin verran supistelikin, mutta ei mitenkään paljon kuitenkaan ja loppuivat sitten pian. Keskiviikkona minulla on neuvolalääkäri ja siellä sitten nähdään ovatko tähänastiset supistukset saaneet mitään aikaan kohdunsuulla. Sitä odotellessa
adalat 36+5
täällähän on aikamoinen kasa näitä viimisten vkojen odottajia=) Itellä vaan pyörii synnytys mielessä ja miten se menee...
Vonloppuna sain minäkin metsästettyä yhden pienen toppapuvun 50/56, ei meinannut enään mistään löytyä ja kuitenkin jos tässä kuussa syntyy niin kyl sillon toppapuvulle on käyttöä...toivotaan! On se vaan niin pieni! Vaikeaa vain kuvitella että kohta siin on vauva tuhisemassa...
Mutta nyt pitää kiirustaa päiväunille, kun muksutkin just nukahti!
Palaillaan!
Pamppari ja sokerinirppu 36+4
Mulla kakkoselta jäljellä tollanen 62cm toppapiku,ja siinä tuodaan nyytti kotiin,ja pidetään sitä jos ilmat niin vaatii.Mulla on kyllä myös kevytpukuja parikin pikkuselle jos ilmat lämpenee=)
Meiltä synnärille joku 6km matkaa,joten autolla sen hurauttaa äkkiä,niin en usko,että paleltuupi.
Huiskutin 34+6
Lukenut olen kaikki ketjut mutta enpä ole aikoihin itse pinoutunut.Neuvolassa olin ja vauva oli viime viikolla kääntynyt eka kertaa oikein päin.hyvä, eipä tarvi miettiä ulkokäännöstä mitä enisijaisesti tarjottiin. painoa tullut kaikkiaan 4 kiloa ja aikamoinen pallo tämä maha on. 2 viikkoa töitä ja sitten alkaa äitiysloma.päivääkään en ole ollut s,lomalla .minullahan lasketaan äitiysrahat uusiksi näistä tuloista. Hankinnat ovat valmiina, korvakuumemittarin ostin lauantaina. jännä miten palstalaiset ovat mielessä.tänäänkin mietin neuvolassa että onkohan Lapa Lepan vauvalla " tyttösykkeet " .tällä oli 145 -150 niinkuin tytöillänikin ja silti poika tulossa. myös maha on sellainen tynnyri että moni sanonut että 3 tyttö teille tulee, vaikkei tulekaan. Mammutti ja vilppu varmaan jo kotituneet.Onnea heille !!! meillä hajosi pesukone sopivasti ennen vauvanpyykkirumbaa ja pesutorni tulee tänään.viiikkoilman pesukonetta ja lasten pyykkiä varmaan pari jätesäkillistä odottamassa.
Seuraava neuvola kahden viikon päästä
t: pellava 33+1
Luna: Mun lääkäri ja ultra on huomenna klo 12.50 vasta eli joutuu nyt jännittämään vielä huomennakin jonkun tovin, no ehkä me se kestetään. Tsemppiä sullekin neuvolakäynnille, mä käyn kanssa neuvolantädin juttusilla ennen lääkäriä, lähinnä kai mittauttamassa verenpainetta.
Mammutilla tosiaan jo varmaan vauva kohta kotona, joten jännityksellä odotellaan hänen kuulumisiaan.
Eipä mulla ihmeempiä, palaan asiaan huomenna ultran jälkeen, nyt meen kattomaan salkkareita nauhalta.
Eli nyt kun tuntuu, että on monella laskettu aika tulossa, niin kertokaas millä viikoilla edelliset on syntyny?
Meillä 39+2 ja 40+2 joten tuolla kaavalla menis aina vaan pidemmälle...
pojat syntyivät kumpikin viikoilla 41+1.
Ois kyllä kiva tietää onko se oikein virallistakin tietoa jonka jostain luin, että mitä useampi synnytys sen pidemmälle sitä seuraavat voivat venyä.
Muuten ei mulla mitään asiaa, arki kuluu, kelan paperit stressaa ja huomenna on lääkärineuvola.
rv 30+1
Kaikki ennallaan täälläkin.Mulla lapset syntyny viikoilla 39+2 ja 40+0
eli on täälläkin lisääntyny muutama päivä=)Nyt ei tarviis pidentyntyä kyllä=)
Huiskutin 35+0
Mä oon kuullu, että seuraavat syntyis aina aiemmin, mut tosiaan ei mulla itellä ainakaan niin menny ja mun äidilläkin kaikki on tullu aina pari päivää myöhemmin. Tai no ei ihan; 36+, 40+2 ja 40+1.
ON: Ei mitään ihmeitä. Tässä vaan ollaan ja ihmetellään mitä tekis ennen kuin viikot alkaa todella vieriä kohti H-hetkeä... (Nyt siis 25+5)
Muutettu siis vihdoinkin! Nettipimennossa tässä oltu ja tulin vaan pikaisesti tervehtimään.
Mammutin vauvauutisia odotellaan innolla :)
Huomenna neuvolassa käynti ekaa kertaa nyt sitten uudessa paikassa. Kirjoittelen vaikka sitten kuulumisia enemmän.
Jaksuja kaikille!!
Pahvilaatikoiden keskeltä AIHA ja Nea rv 28 tasan
Aivan ihana aurinkoinen ilma ulkona! Melkein pari tuntia tuli vietettyä tyttöjen kanssa tuossa pihalla. AIHAlle tervetulotoivotus takaisin joukkoomme!
Galuppi: esikoinen syntyi suunnitellulla sektiolla 39+2 ja kakkonen käynnistettynä 41+4. Varmaan kuopus olisi itsekkin alkanut punkeamaan maailmaan aika lähellä ko ajankohtaa kun sen verran kahtena edellisenä yönä supisteli, mutta ne rauhoittuivat sitten aina päivän mittaan. Saapas nähdä miten tällä kertaa käy. Huomenna on tosissaan neuvolalääkäri ja sitten tiedän vähän tarkemmin onko mitään jo tapahtunut tuolla alakerrassa vai onko paikat vielä kokonaan kiinni.
Hieman rasittavaa kirjoittaa kun jostain syystä näm sivut tökkivät oikein kunnolla. Teksti ilmaantuu jäljessä. Tökkiikö muilla vai vain minulla???
adalat rv 36+6
Kotiloiden pinossa tuntuu olevan aika hiljaista nykyään.. Itsekin käyn usein kurkkimassa muiden kuulumisia, mutta kun ei itsellä nyt niin kovin erikoista asiaa ole ollut, niin ei tule kirjoitetuksi.
Oon kärsinyt nyt pari päivää jäkystä selkä/iskias kivusta.Yöllä/aamulla ei meinaa päästä sängystä ylös, kun sattuu niin pirusti! Kipu heijastuu koko vasempaan jalkaan, ja sille ei voi ottaa painoa silloin juurikaan tai se lähtee alta. Onneksi, se sitten aina päivällä vähän helpottaa.
Ens viikolla onkin sitten se kauan odotettu 4D ultra! :) Ei malttais enää odottaa että näkee pikkuisen!
Meillä tytöt syntyneet eka rv40+3(vedet meni 40+1) ja toka rv39+5(vede meni 39+4) eli näiden mukaan kolmaskin vois tulla siinä la:n tienoilla :D
LapaLepa tuuhan sit kertomaan ultrakuulumisia!
PP 25+2
ja ymmärsinkö oikein että joensuuhun? Huomasin vaan tässä joku pv kun lueskelin näitä pinoja että olette tännepäin muuttamassa. kiinnitti heti huomion kun kyselit millainen paikka PKKS on synnyttää.. Meillä onkin sama la ja kolmatta tyttöä taidat sinäkin odottaa..? saako kysyä että työnkö perässä muutitte vai?
me ollaan alkuperäisiä joensuulaisia, asuttiin välillä muutama vuosi etelä suomessa. viime vuoden lopulla palailtiin takaisin " kotikonnuille" .
Toivottavasti viihdytte täällä!!
Nyt olisi sitten lääkärireissu ja ultra takana. Elikkäs painoarvio pikkuisesta on tällä hetkellä 2.9-3 kg eli ihan normaali. Kanava lyhentynyt 2.5 centtiin, pehmeä ja sormelle auki. Eli voi tulla minä hetkenä hyvänsä tai sitten pysytellä masussa vielä monta viikkoakin. Aika näyttää... Niin ja siitä sukupuolesta, vieläkään en osannut itse sitä katsoa enkä sitten enää näin viimemetreillä sitä hennonnut kysyä eli jännitetään sitten kaikki loppuunasti.
No jos näiden huuhaa ennustajien ennustuksiin uskoo niin se olisi ylihuomenna kun pitäisi syntyä, molempien ennustusten mukaan, mutta ei kai kovinkaan monella ole pitänyt paikkansa.
Ensi viikon torstaiksi sain uuden neuvola-ajan eli siihen asti ei mitään ihmeellistä, jos en synnyttämään lähde sitä ennen.
Gallub: Esikoinen syntynyt 39+0 (käynnistettynä) eli en tiedä miten pitkään olisi muuten viihtynyt. Kakkonen syntynyt 40+4 spontaanisti. Käynnistysyritys oli 39+2, mutta ei lähtenyt ja sitten itsekseen lähti syntymään hieman la:n jälkeen. Oli fiksu poika kun syntyi kummitätinsä kanssa samana päivänä ja kummitäti täytti silloin vielä tasavuosia eli 30.
Tervetuloa AIHA takaisin nettipimennosta ja tuuhan sitten pian kertomaan uusimpia kuulumisia.
LapaLepa rv 36+5
En oo kerinny viikonloppuna kirjotella,mutta lukenut kyllä oon.
Galluppeja en muista=)
Mulla iso olo jo,ja äitiyslomakin alkoi,nyt vaan loppuaika odottelua.
Yritän nyt keskittyä antamaan lapsille enemmän äitihuomiota,kun voipi olla että vaavin synnyttyä ei jaksa ihmeemmin touhuta.Kävin lasten kanssa uimassa viikonloppuna,kummankin otin erikseen mukaan.Kyllä siinä mammalta meinasi kuntoloppua,kun piti juosta altaasta toiseen lasten perässä,ja laskee jopa pari mäkeä pienemmän kanssa=)
Olo on aika hyvä,nivuskipuja vähän ja suonenvetoja yöllä,ja kylkien puutumista eli perusvaivoja=)
Nyt yritän vaan saada itteni psyykattua,että selviäisin synnytyksestä,kun kipu pelottaa.Kakkosen kanssa olin ihan paniikissa sairaalassa kivusta,kun tuntui ettei mistään ollu apua.Oon saanu epiduraalit yms,mutta ei oo kyllä hyödyttäny kauheesti.Lisäksi pelkään pistämistä ja neuloja,niin nyt oon aatellu,että jos vaan selviän ilman pistämisiä,niin helpottaa jo sekin=)Synnytystoivelappuun pistän kyllä,että tilanteen mukaan mennään eli en uskalla etukäteen kieltää pistämästä yms=)
Kauppan lähden,ja haen samalla korvatulpat synnytyslaukkuun ja suklaata,tosin voi olla että syön ne suklaat sieltä vielä monta kertaa=)
Huiskutin 34+6