Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhmä kysymys: pyyhittekö pikkutytön pimpin potallakäynnin jälkeen?

05.03.2007 |

Meillä vasta harjoitellaan potalle ja pyyhkiminen meinaa aina unohtua kun potta on aina jossain tuolla olohuoneessa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaipassa se ei niin haittaa, jos jää joskus pyyhkimättä.

Vierailija
2/11 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pimpin pyyhkiminen helposti jää, jos ei ole muistuttamassa. Mutta siis yritetään pyyhkiä, kun pimppa helposti alkaa ' haista' ja tulee punoitusta jne. Eli yritän kovasti opettaa, mutta nuorempi 2v. ei kyllä oikein taitoa ' muista' vaikka jo vessakäynnistä itse selviääkin yksikseen eikä aina ole sit hoitaja siellä mukana..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mennessä kokemusta vain tytöistä, joilta aina pissan jälkeen pyyhitään. Pojilta ei kai ole tapana pyyhkiä, vai mitä? Meidän 1v. poika ei vielä harjoittelusta huolimatta ole saanut kertaakaan pissattua pottaan, joten pyyhkiminen ei ole ollut ajankohtaista ; )

Vierailija
4/11 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksivuotiaamme myös harjoittelee itse pyyhkimistä. Potallakäynnit hoidetaan kyllä joka kerran yhdessä.

Vierailija
5/11 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos olen mukana vessassa pyyhin tai muistuttelen alle 2v tyttöä pyyhkimään. Tosin usein tyttö käy itse huomaamattani vessassa ja silloin pyyhkiminen yleensä jää (saatan olla keittiöpuuhissa, siivoamassa, toisten lasten kanssa tai eri huoneessa ja tytöllä on kuitenkin vapaa pääsy vessaan hädilleen eikä aina ilmoittele siitä äidilleen). Lisäksi tytöllä on hauska (siis vähemmän hauska) " leikki" ehtiikö vetää housut ylös ennen kuin äiti pyyhkii- huoh.

Ja suoraan sanottuna pojalla en pyyhkinyt, vaikka moni pyyhkiikin. Hitusen isompana opetettiin ravistamaan. Mutta ei nuo aikuiset miehetkään yleensä pyyhi vai pyyhkiikö osa? Ja kun aikuiset naiset taas aina pyyhkivät, niin kyllä tytötkin saavat pyyhkiä. Eli sama logiikka lapsella.

Vierailija
6/11 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

noista syistä, jotka joku mainitsi. Aina siinä pojallakin tippa on. Ja kaikki tapaamani miehet ovat kyllä olleet siistejä ja pyyhkineet myös sen pikkunopan siitä pois - kuka sitä housuihin haluaa tippoja :P

Meillä puolitoistavuotias reipas vessassakävijäpoika, joka istuu välillä liiankin innokkaasti siinä: heti, kun äiti lähtee väsyttyään pois, poika nousee, ja kun äiti on palaamassa, istuu taas. Huoh :) Jossain välissä vain laitetaan peli poikki. Muutaman kerran on jo hoksannut itse mennä vessaa kohti, kun on alkanut tulla iso hätä, ja potalla/pytyllä on käynyt nelikuisesta saakka. Vielä kun saataisiin ihan kaikki pissat ja kakat sinne pottaan. Siskonsa oppi 1 v 7 kk tämän taidon lopullisesti, mutten odota samaa pojalta, vaikka hänen kanssaan onkin pottailtu noin pitkään. Enemmän semmoinen äijäenergialla varustettu höseltäjä tämä poika... :D

Vierailija
7/11 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kotona vielä vaipoissa kulkeva 1-vuotias tyttö, jonka kanssa ei vielä pyyhitä pissan jälkeen, kun kuitenkin tulee vaippa päälle.

3-vuotias poika käy itsekseen pissalla. Meillä mies on sitä mieltä, että " eihän äijät mitään pyyhi vaan ravistelee" , joten sellainen tapa on nyt tuolla pikkumiehelläkin. Tuo tuntui alkuun tosi inhalta itsestäni ja teinkin pienen kysymyskierroksen lähipiirin miehien kanssa asiasta. Noin puolet pyyhkii ja puolet ravistelee ;-D.

Kakkahommissa oon itse aika pihalla. Itse nimittäin pääsääntöisesti pesen molempien pyllyn kakan jälkeen. Tytön pyllyn lavuaarin päällä ja pojan käsisuihkulla, jonka jälkeen pyyhin vielä. Pitäisi varmasti ton pojan osalta siirtyä pelkkään pyyhkimiseen.

Vierailija
8/11 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teidän pokien pissa sitten haise? Luin tuosta alkupään ketjusta, että joku opettaa poikaansa ravistelemaan pissatipat pois. Onko niitä sitten kiva pyyhkiä pöntön ympäriltä? Olen itse hoitoalalla, ja ainakin aikuisen miehen kusi haisee aivan kamalalle, ei ythtään viehkommalle kuin naisen:( Minulla on nyt tyttö ja odotan poikaa, mutta kuvittelen kyllä pyyhkiväni pojaltakin pissan pois kunnes oppii itse pyyhkimään. Vai eikö se todellakaan haise? Bakteereja se kerännee kuitenkin ihanm samoin kuin tytön pisu.

Vierailija
9/11 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taaperopojan pippelin potalla käynnin jälkeen. Jos joskus on jäänyt pyyhkimättä pippeli ärtyy.

Minusta pyyhkiminen on normaali käytäntö.

En edes ajatellut että joku jättää lapsen alapään pyyhkimättä. yäks.

Vierailija
10/11 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika on 4v ja alusta asti (vaippa jäi pois joskus 2v...) pippelin pää pyyhitty. nykyään poika hoitaa pissahommat&pyyhkimisen&käsien pesun!! itsenäisesti. kakan jälkeen äiti tai isä pyyhkii.

meillä miehet pissaa istualtaan, alusta asti ollaan pojalle opetettu, jotta vessa pysyy siistinä. eikös joku käytösexpertti ole sanonut, että " herrasmihet pissaa istualtaan" ... :)

ja monesti lapsihan lähtee pissalle, mutta lopulta tulee myös kakka. kätevää, kun valmiiksi istuu...

Vierailija
11/11 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pojilta ei pyyhitä pippeliä. Miehet ravistelee, sanoo oma mieheni. Enkä ole joutunut hänen jäljiltään vessaa siivoilemaan, joten eiköhän ne miehet opi ravistelemaan siististi, jos haluavat. =) 3,5-vuotiaamme ravistelee yleensä, joskus haluaa pyyhkiä enkä toki sitä häneltä kiellä.

Joku kyseli, mitä kakan jälkeen. En sentään enää kolmevuotiaan peppua pese kakan jälkeen, mutta meillä lapsen peppu pyyhitäänkin niillä kosteilla vauvanhoitoliinoilla. Tavallinen vessapaperi ei munkaan mielestä oikein riitä vielä.