Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**HELMIEN VIIMEINEN(KÖ)?? VIIKKO**

05.03.2007 |

Tässä meidän viikonloppuiset lyhyet mutta ytimekkäät pulinat:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?sort=DESC&m=9738818&p=2&tmo…

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä koossa edelleen. Pakko myöntää että oon aika pettyny, kun ei oo ainakaan vielä vyöhyketerapia auttanu. Yöllä sai herätä vessaan tosi usein, aineenvaihdunta ainakin on saanu lisää potkua. Mitään kunnon suppareita ei kuitenkaan kuulu eikä näy. esikoinen synty muuten just näillä viikoilla, tosin synnytys oli alkanu jo edellisen vuorokauden puolella.

kohta lähetään yhelle kaverille kylään, huomisekskin oon jo sopinu menoa. jotenkin väkipakolla on keksittävä tekemistä, hauskaa sellasta. kivahan se on kavereita tapailla, ja nyt siihen on hyvä mahollisuus! onneks mulla toi autolla ajaminen sujuu ihan hyvin, niin pääsen helposti täältä neljän seinän sisältä pois. kävellä en oikeen jaksais, sen verran vihloo ja painaa tota alapäätä.

mut nyt on mentävä vähän valmistautumaan, että kehtaa lähtee ihmisten ilmoille...

loviisa rv 41+2

(on tää muuten kolomonen vaan jännää kun mennään ihan samoissa päivissä, saa nähä kumpi synnyttää eka! mulla on yliaikaiskontrolli vasta lauantaina..)

Vierailija
22/48 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huhuilen uusia vauva-uutisia! Jokos mammutti oot kotiutunut, entäs olikos joku muukin vielä matkalla? Tässä päässä ei kyllä pysy enää mikään, täytyis varmaan lähteä vähän haukkaamaan happea.

Ai mun piti kysellä sulta LOVIISA, Onko sun esikoinen päiväkodissa vai kotona? Ajattelin kun käyt kyläilemässä niin ahkerasti. Mä kun en jaksa lähteä kauheasti noiden riiviöiden kanssa mihinkään ihmisten ilmoille kun en perässä enää pysy, eikä nuo pysy paikallaan hetkeäkään esim. kahvilassa.

Nyt ei taas muuta kun päivän jatkoja!

t.kolomonen niin väsyneenä tähän oottamiseen =(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä edelleen...

Esikoinen on ollu mun kanssa kotona tammikuun lopusta alkaen, ja on tosiaan kohta jo 4-vuotias. kyläilyt, kauppareissut ym. sujuu ihan hyvin. Ja koska mun kavereillakin on melkein kaikilla lapsia, niin leikkiseuraa löytyy. onneks. mut esim. tänään neiti oli mummulassa sen aikaa kun olin sellasella kaverilla jolla on 3kuinen vauva. Siitä ei vielä leikkikaveriks oikein ole, eikä neiti siellä viihdy tunti tolkulla. (toisin kuin minä, voih kuinka sulonen vauveli olikaan!!) Sulla taitaa kolomonen olla pienemmät lapset vai? ja onhan sulla niitä jo kaks kappaletta, varmaan on kyläily ym. hankalampaa.

Saatko sä muuten paljon kommentteja ihmisiltä raskauteen liittyen? Mä kuulin eilen kun olin tuolla kaupungilla kiertelemäs varmaan viideltä eri ihmiseltä neuvoja synnytyksen käynnistymiseen ym.. Ja sit toinen vakio kommentti on että " ei sinne kukaan ole vielä jäänyt" . Siis ihanko totta?!?! ei kun mä olen aina luullut olevani ikuisesti raskaana! arg!

mutta koitetaan vaan jaksaa odottaa, eihän tässä oikein muutakaan voi.

loviisa

Vierailija
24/48 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan Kolomoselle ja Loviisalle! Tulin nostamaan pinoa ja kurkkaamaan, vieläkö olette täällä. Ei muuta kuin tsemppiä viimeisiin hetkiin!

T: Tuula ja Muru 10 vrk (hui, kuinka aika kiitäääääää)

Vierailija
25/48 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yhä edelleen...nyt tänään sitten otan itseäni niskasta kiinni ja lähen tuonne eläinpuistoon lasten kanssa. Ulkona keli on reippaasti plussan puolella, joten loskaista ja aika pimeää, mutta ulos lähden kuitenkin.

Eilen käytiin koko perheen voimin iltakävellylläkin (varmaan 2 km) ja aikaiseksi saatiin muutama kipeä supistuskin yöllä, mutta siinä kaikki.

Huomenna siis on sitten se kontrolli, vähän rupeaa jännittämään et mitä ne siellä sanoo, onko paikat yhtään auennut tai mitään valmiinpaa tullut?

Loviisalle piti sanomani et joo mun lapset ovat: esikoinen vähän reilu 4 v. ja kuopus täyttää kohta 3.v eli onhan noi jo sillai isoja, mutta kun ovat aina niin täynnä energiaa että meinaavat riehumisellaan aiheuttaa pahennusta paikassa kun paikassa ja mä en nyt millään jaksa puuttua niiden tekemisiin jatkuvasti, joten kotosalla on helpompaa. Mulla ei oo kyllä ainuttakaan kaveria joka olis päivisin kotona, joten sen puoleen ei tuu päivällä kyläiltyä ja tosiaan noihin kerhoihin yms. en ole vielä ehtinyt tutustua, eikä energia oo nyt riittänyt sitten uusiin paikkoihin lähtemiseen. Sitten kun vauva on syntynyt niin ajattelin kyllä ruveta käymään noissa kerhoissakin.

Nyt mun on lähettävä pukemaan päälle, tulen kohta vielä kattomaan, jos loviisakin on jo kerennyt sit ilmoittautumaan!

TOIVEIKASTA TORSTAITA!

t.kolomonen rv 41+3

Niin ja kiva että te vauvalliset käytte meitä täällä tsemppaamassa =)

Vierailija
26/48 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan päässyt jo tosi toimiin??!

Minä täällä siis edelleen. Viime yönä vähän supisteli, ja taas kerran jo toivoin että nytkö tapahtuu... Mutta niin ne onnettomat supparit sit laantu taas kokonaan. Tänään on neuvola, toivottavasti kaikki on ok ja etenkin vauvan sydänäänet vahvat. Ainakin muksu liikkuu ihan aktiivisesti, ei ole tarvinnut liikelaskentaa tehä. Mites kolomonen - liikkuuko vauva paljon?

Noh, onneks on tällekin päivälle ohjelmaa, kun yks sellanen kaveri on lapsineen tulos kylään, jota en oo nähny aikoihin. mitähän sitä sitten perjantaille keksis... vois vaikka harkita siivoomista.

loviisa rv 41+3

Vierailija
27/48 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tuolta maaliksista kurkkaamaan ja toivottamaan jaksuja. Mulla esikko syntyi rv 41 ja kuopus meni yli (käynnistys 42+1). Nyt jännään miten tämän kanssa käy.

Keväisiä naistenpäiväsuppareita meille kaikille

-m- rv 40+1

Vierailija
28/48 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten possut ja kanit ja vuohet tarkastettu ja lapset syövät tyytyväisenä einespizzaa, kylläpäs tunnen olevani loistoäiti!!! No ajattelin kyllä nyt ruveta sitten leipomaan vähän korvapuusteja pakkaseen ja vähän sitä voisi siivoilla ja vaihtaa sänkyihin edes puhtaat lakanat kun on illalla tarkoitus vielä saunoakin koko porukalla. Eihän sitä tiedä vaikka jo huomenna rupeisi jotakin tapahtumaan kun lääkäri ronkkiin noita paikkoja!

Taidettiin olla loviisan kanssa sitten samaan aikaan aamulla koneella!

Mä en enää jaksa uskoa et tää meidän vauveli ilman jonkinlaisia apuja tulee maailmaan, mutta eihän tässä ole loppujen lopuksi enää kuin pari hassua päivää jäljellä!

Jolandasta ja Mammutista ei oo vieläkään kuulunut mitään! Kirjoitelkaas sitten heti kuulumiset kuin vaan koneelle kerkiätte ja pääsette. Toivotaan et kaikki on mennyt hyvin.

Nyt pullataikinan tekoon..

t.kolomonen

Kiva kun masulikin oli jättänyt terveiset....tänne saa toki kirjoitella kun muuten me hukutaan tuonne pinojen pohjalle!!!

Kaikille " yliaikaisille" maaliksille, jaksamisia myöskin ja paljon suppareita!

NIIN JA HYVÄÄ NAISTENPÄIVÄÄ!!!!

Vierailija
29/48 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kirjoitanpa tännekkin niin varmasti huomaatte! Eli olette tervetulleita tuonne mallisten pinoon turisemaan, jos juttukaveria kaipaatte! Vaikka kovasti toivon, että pääsisitte jo synnyttämään, mutta eihän siihenkään voi enää montaa päivää mennä!

Kolomonen mä oon nyt kade, jaksat sä vielä oikein pullaakin leipoo?!

Ja tää hyvä äiti tarjoili eilen lihapullapannua suoraan pakaste altaasta ja edellis päivänä taisi olla eines pizzaa ;)

möhkis ja tiitiäinen 37+6 vasta

Vierailija
30/48 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana huomata, että muutkin keräilee lasten ruokia eines- tai pakastealtaasta. Kummasti on perunamuussit, kalapuikot ja lihapullat löytyny noista ed.mainituista.

-m- (yleensä valmisruokia vastaan)

Vierailija
31/48 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin ja tulehan sitten loviisa vielä kertoilemaan kuulumisia tuolta neuvolasta. Kyselit vauvan liikkumisesta, tää kaveri möyrii ihan hirmuisesti välillä ja sit on paikoillaan, ilm.nukkuu tai joitain, tosi pitkiä pätkiä kerrallaan. Liikkeet ovat tuolla " pikkuisella" sellaisia et ne tekee tosi kipeetä, mulla on vielä noi kylkiluut niin hellinä jo et ihan oikeasti tuntuu et ne on vähintäänkin murtuneet.

Nyt lähen laittamaan pullia uuniin, joten palailen varmaan sitten illemmalla lueskelemaan kuulumiset. Meillä mies pitää huomenna sit vapaapäivän niin päästään tuonne äitiyspolille käymään, toivotaan et vauva ei ole mikään jättiläinen vielä ja olis kyllä ihan super-hyper- hyvä juttu jos paikat olisivat jo auenneet sen verran että pelkillä kalvonpuhkaisulla päästäisi jo vaikka huomenna tosi toimiin tai sitten edes käynnistäisivät jo viikonlopun aikana, olis tuo lastenhoito politiikka vähän niinkuin helpommin järjestettävissä!

Moneltakos sulla loviisa on se äippäpoli sit lauantaina? Mullahan oli tuossa iltapäivällä klo 13. joten jos musta ei mitään kuulu huomisiltana niin sit ne on jotakin saaneet siellä aikaiseksi, muuten kyllä sit palaan kertomaan mitä ne sano!

Tsemppiä vaan loviisa sulle, jos ei täällä linjoilla enää törmäillä. Hitsi kun tuntuu jo ihan lopun alulta ja rupeaa jo vähän niinkuin jännittämäänkin....Tätä sitä on odottanut jo niin pitkään, mutta nyt se alkaa sitten vasta piirtyä oikein todellisena mieleen...meneeköhän kaikki hyvin!?

T.kolomonen rv 41+3

Vierailija
32/48 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aluksi Sipulle voimia!!!

Sit tulin kertoomaan et meille syntyi 5.3. klo 9.17 pieni tyttö 3440g ja 50 cm...tänään päästiin kotiin...on ihanaa olla kotona!!!Kirjottelen synnytyskertomusta sit ku jaksan niin tuonne!!!

Voimia vielä raskaana oleville!!!

pikku 85 ja pieni rinsessa

Vierailija
33/48 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIPPU: Osanottoni suunnattoman suureen suruunne. Luin viestisi jo sairaalassa ja kyllä tuntui todella pahalta puolestanne. En voi edes kuvitella miten noin suuresta menetyksestä pääsee yli, mutta niin kliseiseltä kuin se kuulostaakin, niin aika muuttaa surua kaipuuksi ja ikäväksi. PALJON VOIMIA teidän koko perheelle!!! Olette olleet ajatuksissani. *halauksia*

Meillä siis synnytys alkoi spontaanisti vesien menolla käynnistystä edeltävänä yönä ja sunnuntaiaamuna sitten lähdettiin sairaalaan kahdeksan maissa. PIKKUMIES syntyi 21:05 ja kokoa esikoispojallamme oli huimat 4945 g ja 56 cm. Eli meni ultrankin painoarvio vielä alakanttiin (4,5 kg). Synnytys meni kuitenkin hyvin, pieni eppari tehtiin, mutta ei repeämiä. Onneksi en tiennyt etukäteen vauvan kokoa, olisi voinut jäädä alatiesynnytys väliin. Sairaalasta kotiuduimme vasta tänään iltapäivällä, kun vauvan sokerit olivat hiukan alle raja-arvon ja niitä seurattiin. Poika on aivan ihana ja rauhallinen. Isänsä näköinen kuulemma. Olemme kummatkin aivan rakastuneita, sekä isukki että minä. Kirjoittelen synnytyskertomusta lisää paremmalla ajalla.

Tuhannesti tsemppiä ja voimia viimeisten päivien odotteluun KOLOMOSELLE ja LOVIISALLE!!!

Ikionnellinen Jolanda + Koukkis 4 päivää

Vierailija
34/48 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolakuulumisia voisin vielä kertoilla, kaikki oli ihan ok. Vauvan sykkeet hyvät, ja terkkari vakuutti että ihan on hyvät oltavat vauvalla, ei hätää. on jo tosi alhaalla ja pää kiinnittyny, lapsiveden määrä vähentyny, se kuulemma kuuluu asiaan. eka säikähin sitäkin, että apua, onko sitä vettä nyt sit liian vähän?! arvioi vauvan olevan noin 4 kg. mut joka tapaukses pääasia että kaikki on kunnossa.

täällä ei anneta mitään tarkkaa aikaa yliaikaiskontrolliin, sinne vaan mennään rv 41+5 venaileen että joku ehtii tutkia. oli siinä joku aika, vissiin klo 9-11. tsemppiä sulle kolomonen huomiseen kontrolliin!! mäkin mietin et ehkä se ronkkiminen sit sais jotain jo aikaseks.

Mut nyt on mentävä jo huilaamaan...

loviisa

Vierailija
35/48 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, että loviisa sulla oli kaikki myös kunnossa! Kohta täytyy ruveta jo pakkailemaan kamppeita kun yhtään ei tiedä vaikka joutuis jäämään samantien sinne hommiin...tosin epäilen suuresti, mutta eihän sitä tiedä! Pitää nyt sitten raahata koko pesue koirineen päivineen tuonne helsinkiin, jottei tartte ajella edestakaisin sitten. Onneksi mies sai otettua vapaapäivän täksi päiväksi.

Nyt ei muuta kun tsemppiä loviisalle myös!!

t.kolomonen rv 41+4

Vierailija
36/48 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei vaan kolmonen ja loviisa!

olen besero tuolta kesäheinistä ja poikkesin lukemaan teidän viimehetken juttujanne..

ajattelin vähän rohkaista ja antaa toiveita, nimittäin edellinen raskaus meni mullakin yliaikaiseksi..

ja sain ensimmäisen yli aika kontrollin naistenklinikalle vk 41+0 ja lääkäri tutki ja sanoi kylmän rauhallisesti ,etta menee reilusti joulun yli (oli 16.12.) ja sitten aletaan käynnistelemään. käynnintys aikaa kaavailtiin 28.12 tienoille

(lapsi oli vielä kokoarvion mukaan pieni joten voisi vielä olla kohdussa jos haluaa)

mieli maassa tulin sieltä kotiin, mutta eipä tarvinnut kuin 6h olla kotona kun päätimme lähteä takaisin.

supisteli säännöllisesti ja halusin mennä tarkistuttamaan tilanteen.. olin jo 7cm auki vaikka aamulla oli vain sormenpäänverran

..ja puolentunnin kuluttua lapsi oli syntynut. synnytyksen lähdettyä käyntiin ,kaikki sujui tosi nopeasti ja uskon tosiaan että lääkärin aamulla tekemä sisätutkimus laittoi vauhtia synnytykseen.. vauva oli 3105g 48cm.

joten tsemppiä ja lantion pyorityksiä toivottelen minä!

Vierailija
37/48 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIPPU81: paljon voimia teille raskaan menetyksen johdosta!

LOVIISA ja KOLOMONEN: Tsemppiä viime metreille! Toivottavasti pääsette kohta mahoistanne.

JOLANDA: sullahan oli iso vaavi. Onneksi kaikki sujui kuitenkin synnytyksessä hyvin. :)

PALJON onnea kaikille viimeisille helmille jotka ovat nyyttinsä saaneet kainaloon.

Jomppana ja tyttövaavi 8 vrk.

Vierailija
38/48 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki on hyvin siis vauvalla. Koko arvio oli n.3800 g eli ei mikään jättiläinen, napavirtaukset hyvät ja lapsivettä riittävästi, kohdunsuu oli vähän raollaan, mutta ei mitenkään radikaalisti, joten käynnistyspäivä on sitten vasta ensi tiistai, jos siihen mennessä ei jotakin jo tapahdu =(

Toisaalta ihana kuulla et kaikki on hyvin, mutta toisaalta masentaa kun on edessä vielä aika monta unetonta yötä. Joka paikkaan kun koskee ja pissattaa jatkuvasti niin ei oo kiva pyöriä sängyssä. No nyt täytyy vaan toivoa et lopulta käynnistyisi ihan itsekseen eikä tarttis tiistaita odotella. Onpahan nyt sitten jokin lopullinen päivämäärä tiedossa!

t.kolomonen rv 41+4

Tulehan Loviisa sit kertoilemaan kuulumiset huomenna jos sinut kotiin vielä passittavat.

Vierailija
39/48 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin kokonaan unohtaa onnitella Jolandaa, niin että paljon ONNEA " pikkuisesta" !! Aika hurjan kokonen vauva tosiaan, huih! itteeni hirvittää vähän tämä nelikiloseksi arvioitu, kun esikko oli 3,5 kg. mut terkkari lohdutti että se on ihan eri juttu nyt kun on jo kerran synnyttäny aikasemmin.

Kolomonen: hienoa että kaikki on ok! Vaikka nyt sit joudutkin vielä odotteleen... Saa nähdä mikä mun tuomio huomenna tosiaan on... oon kyl ihan valmis tulemaan kotiin vielä viikonlopuks, jotenkin toivon että se tutkimus auttais synnytystä käynnistymään spontaanisti. mua toi käynnistäminen hirvittää ihan tosissaan, kun muutenkin toivon mahollisimman luonnonmukasta synnytystä. mulle tulee välillä melkein raivo itteeni kohtaan: mikä mussa on vikana kun synnytys ei käynnisty?!! Miks tää homma ei pelaa niinku pitäis?! Noh, olipas purkaus, mut tällasta tää on, päässä pyörii vaikka mitä. Niin muuten miltä se sisätutkimus tuntu, tekikö kipeetä? oliko jotenkin ronskimmat otteet? ootko huomannu että olis lisänny suppareita tai jotain?? (toiveikkaana utelee...)

mutta nyt saunaan!

loviisa rv 41+4

Vierailija
40/48 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta kontrollikäynnistä eli ensin tuolla otettiin ihan normit pissanäytteet ja sit puolisentuntia käyrällä istuskelua (yksi supistuskin päätyi siihen) ja sit mitattiin verenpaine. Sitten odoteltiin hetki lääkäriä ja eikun kyseltiin nopsat kuulumiset ja olot ja sit housut pois ja lääkäri katsoi kohdunsuuntilanteen sillä samalla sauvalla jolla silloin ekassa np-ultrassakin katottiin vauvaa eli ei tuntunut missään ja sit vielä utrasi vatsan päältä ja teki sen kokoarvion. Ei siis mitään puhetta ronkkimisesta!!! Että näin!

t.kolomonen