Soluttautuminen on kuulemma paljon yleisempää kuin mitä tavallinen ihminen luulee
Viranomaiset soluttautuvat eri syistä ihmisten arkeen ja yritykset palkkaavat soluttautujia paljastamaan varkauksia ja petoksia. Oletko koskaan epäillyt jonkun soluttautuneen elämääsi ja yrittänyt urkkia sitä kautta tietoa?
Kommentit (82)
Olisi kyllä aikamoista resurssien tuhlausta yrittää soluttautua mun elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosia sitten epäilin jotain tutkimusta tekevää eukkoa, lompsi suoraan meille sisälle kun en ollut vastannut tutkimuskirjeeseen, sattui olemaan silloin hetken ovi auki. En ollut kiinnostunut osallistumaan. Netissä törmännyt parin muunkin kokeneen saman. Outoa. 😄
Mä kävin tollaisen kanssa kirjastossa kahvilla ja pullalla, hän tarjosi! Tosi aloitin vastaamalla kirjeeseen ja puhelimeen, eli ei ehtinyt lompsia kotiini.
Etunimi Leenu?
Pidin silmäpeliä monta vuotta erään kanssa. Kirjoiteltiin, soiteltiin, nähtiin, tavattiin. Olin aidosti kiinnostunut, en siis soluttautunut. Opiskeluiden, harrastusten ja työn parissa nähtiin. Oletin hänen olevan ainakin jokseenkin kiinnostunut minusta. Pyysin häntä treffeille, hän suostuikin lähtemään kanssani ulos kahville. Paikalle tuli kyllä oikea ihminen, mutta muuttuneena luonteena. Aina niin iloinen, ulospäinsuuntautunut, lämmin, utelias ja empaattinen luonne oli kuin totaalisesti pois pyyhkäisty. Tilalle tuli pälyilevä, varautunut, kylmän flegmaattinen luonne. Kertoi olevansa paljasjalkainen helsinkiläinen, mutta ei kuitenkaan osannut yksin suunnistaa Esplanadilla. Halusi valita kahvilan itse. Kertoi olevansa Tehtaankadun tyttö.
Vierailija kirjoitti:
Yleen on soluttautunut kommunisteja.
Samoin on käynyt yliopistoille, kirkolle, peruskoululle ja jopa bisnesmaailmaan!
" Kertoi olevansa Tehtaankadun tyttö. "
Olikohan tyttö high? Usein ovat pää pilvissä että jaksavat hoitaa viranomaistehtäviä.
Vierailija kirjoitti:
Ap, olet paraonoidi, hanki apua.
Kannattaa puolestaan sinun selvittää, että suomessa toimii n. 10 peitepoliisia ja muut salakavalat etsijät/etsivät tuohon päälle. Jos ei heillä töitä ole, niin kortistossa varmaan, kun kuvitelmaa että jossakin toimisivat.
Epäilemättä paranoidejakin on, mutta raivokkaita hyvyyden puolella taistelevia löytyy. Ainakin joillekin on selvä kummalla puolella sotaa itse ovat. Ovatko muut asiasta samaa mieltä, jää jokaisen omaan tapauskohtaiseen harkintaan.
Peitetehtäviin poliisi järjestää aina uskottavuuden takia muita ihmisiä mukaan, tiesivätpä tai eivät. Väärentävät itselleen asiakirjoja ja kaikella tavalla huijaavat.
Perinteisesti talousrikospoliisilla ollut liian läheinen suhde elinkeinoelämään, ehkä hyötyvät itse. Mahtavatko peitehenkilöt yrittää vaihtaa alaa ja haluavat pilata samalla kätevästi kateuksissaan jonkun muun työuran sekä muun elämän?
Minusta tavikset tekevät utelua enemmän (tai sossut jos on heidän palveluissa), ehkä pelimiehet ja psykot, viinassa tai hormonihuuruissa. Sitä en tiedä ujuttaako joku Suomeen ulkomaalaisia sotilaiksi, kaupassa on joskus enemmän illalla ulkomaalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ulvilassakin oli Peite-Seppo panomiehenä valtion piikkiin. Haluan oman Peite-Sarin panopuuksi. Mihin voin soittaa? Perseelle annan enemmän pisteitä kuin tisseille, naamakin saa tällöin olla ruma. Ikääkin saa olla, niin ei ole pillerikuluja paitsi joku Vagifem jos on jo kuivahtaneempi käppyrä. Vaaleat olkapäille ulottuvat hiukset speksaan, muuten ei onnistu.
Hr johtaja panee sua valtion piikkiin. Naama pitää olla kuin Tanja Karpelalla ja hiukset pitää olla blondit ja polkkamittaiset.
Myynti-ja markkinointijohtaja voi vemputtaa valtion piikkiin. Hokee vaan, että koskea ei saa, katsoa vaan saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa puolestaan sinun selvittää, että suomessa toimii n. 10 peitepoliisia ja muut salakavalat etsijät/etsivät tuohon päälle. Jos ei heillä töitä ole, niin kortistossa varmaan, kun kuvitelmaa että jossakin toimisivat.
Epäilemättä paranoidejakin on, mutta raivokkaita hyvyyden puolella taistelevia löytyy. Ainakin joillekin on selvä kummalla puolella sotaa itse ovat. Ovatko muut asiasta samaa mieltä, jää jokaisen omaan tapauskohtaiseen harkintaan.
Peitesepoksi käy puutarhatontun näköinen hintelä äijä naapuriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilemättä paranoidejakin on, mutta raivokkaita hyvyyden puolella taistelevia löytyy. Ainakin joillekin on selvä kummalla puolella sotaa itse ovat. Ovatko muut asiasta samaa mieltä, jää jokaisen omaan tapauskohtaiseen harkintaan.Peitesepoksi käy puutarhatontun näköinen hintelä äijä naapuriksi.
Käykö peitehenkilöksi ruma ja lyhyt tai pitkä ja lihava miesoletettu? Kova valehtelemaan, epävakaa luonne ja viina maistuu. Juntit jutut ja naisten halveksunta vain bonuksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilemättä paranoidejakin on, mutta raivokkaita hyvyyden puolella taistelevia löytyy. Ainakin joillekin on selvä kummalla puolella sotaa itse ovat. Ovatko muut asiasta samaa mieltä, jää jokaisen omaan tapauskohtaiseen harkintaan.Peitesepoksi käy puutarhatontun näköinen hintelä äijä naapuriksi.
Käykö peitehenkilöksi ruma ja lyhyt tai pitkä ja lihava miesoletettu? Kova valehtelemaan, epävakaa luonne ja viina maistuu. Juntit jutut ja naisten halvek
Pääasia, että haisee hirveälle röökille ja vanhalle krapulalle. Mitä enemmän tupakoi niin sitä uskottavampi. Naisille naureskeleminen kuuluu asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soluttautuminen on rikostiedustelua, jolla ennaltaehkäistään rikoksia ja puututaan niihin.
Se on poliisin arkea ja ydintoimintaa.
Näin on, ellei alamaailman piireissä pyöri, tuskin tavis ihmisellä on syytä pelätä soluttauyujia.
Ihan normaali elämä voi riittää.
Kyllä. Iät ajat on ollut näitä setiä, jotka seisoo jossain puskassa ja tuijottaa ihan tavallista perhettä. Se on ikään kuin harrastus. Joku voi olla ekshibitionisti itse ja fantasioida sillä, että tietää kohteesta kaiken, ja pääsee joku päivä paljastamaan sen. Päävika.
Ei minun elämääni voi "soluttautua huomaamatta". Elelen varsin itsenäistä sinkun elämää, tutut ja ystävät asuvat kaukana, pääasiassa olen yksin, työpaikkaa ja harrastusta lukuunottamatta. Niiden kautta on kyllä kaikenkarvaisia urkkijoita tullut eteen, mutta nämä eivät ole kyllä mitään viranomaisia, vaan yleensä ex-tuttuja tms. ihmisiä, jotka tuntevat naaman, mutta joilla ei ole mitään asiaa minun elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Soluttautuminen on rikostiedustelua, jolla ennaltaehkäistään rikoksia ja puututaan niihin.
Se on poliisin arkea ja ydintoimintaa.
Myös häiriintyneen poliisimiehen tapa kostaa
Vierailija kirjoitti:
Ei minun elämääni voi "soluttautua huomaamatta". Elelen varsin itsenäistä sinkun elämää, tutut ja ystävät asuvat kaukana, pääasiassa olen yksin, työpaikkaa ja harrastusta lukuunottamatta. Niiden kautta on kyllä kaikenkarvaisia urkkijoita tullut eteen, mutta nämä eivät ole kyllä mitään viranomaisia, vaan yleensä ex-tuttuja tms. ihmisiä, jotka tuntevat naaman, mutta joilla ei ole mitään asiaa minun elämääni.
Jos kyseessä on kotimaisen suosima häirikkö, työpaikalle pääsee kyllä. Poliisi väärentää asiakirjoja, huijaa ja pettää. Etsivät sellaista, yleensä naista, jota voisivat jotenkin hyväksikäyttää. Myös palstoilla näitä kiertää, seuraamassa nettitekemisiä. Rikollisessa seurassa kuten aina muutenkin.
Saattavat hakeutua myös normaalien joukkoon, mutta sori, terapia on maksullista ja ammattilaisten hommaa.
Eiköhän ne ole yleensä kauppaketjujen palkkaamia myymäläetsiviä tai puolisoiden palkkaamia yksityisetsiviä, jotka eivät yleensäkään soluttaudu mihinkään. Varsinainen soluttautuja soluttautuu esimerkiksi rikollisjengiin tai korkean teknologian johtavaan yritykseen teollisuusvakoilijana.
Juurihan pv koulutti uusia siviilinuuskijoita.
Muiden provosointi on hitaalla käyville aivoille välttämätöntä että edes vähän toimivat.