Onko mitään järkeä edes opiskella kun työnsaantiin se ei auta vaan ulkonäkö ja olemus on tärkein asia työnantajille?
Minulla on jo 3 työllistävää ammattia enkä ole sadoista hakemuksista huolimatta saanut työpaikkaa koska en ole komea tai supliikki vaan rauhalinen ja mietiskelevä.
Kommentit (29)
Missä aloilla tuollaista on? Itse it-hommissa ja täällä ei ulkonäöillä tai supliikeilla tee yhtään mitään. Ihan vaan se tekninen osaaminen merkitsee.
Kyllä minä ihan osaamisella sain työpaikan viime keväänä.
M52
Ei kai nuo ole mitään amisammatteja?
Vierailija kirjoitti:
Missä aloilla tuollaista on? Itse it-hommissa ja täällä ei ulkonäöillä tai supliikeilla tee yhtään mitään. Ihan vaan se tekninen osaaminen merkitsee.
Minulla on lähihoitajan, vartijan ja sähköasentajan koulutus, silti en ole töitä saanut pk-seudulla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei kai nuo ole mitään amisammatteja?
On ammattikoulu ammatteja
Ap
Sussa on ap jotai vikaa. Siinä syy. Deal with it.
Ehkä olet vaan ruma tai vastenmielinen persoona.
Vierailija kirjoitti:
Ja ennen kaikkea se akateeminen koulutus, alasta ei ole väliä. Sen jälkeen katsotaan ehkä vähän osaamista.
Vierailija kirjoitti:
Onko ujous ja rauhallisuus vika?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on lähihoitajan, vartijan ja sähköasentajan koulutus, silti en ole töitä saanut pk-seudulla.
Ap
No siinäpä se. Vaaditaan akateeminen koulutus, niin työpaikkoja on valittavaksi saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Itsellä ujous ja rauhallisuus ei ole ikinä estänyt työpaikan saantia. Onkohan kyseessä kuitenkin puhumattomuus/huonot sosiaaliset taidot sekä passiivisuus? Amisammatit nimenomaan monesti vaativat toimeentarttumista, niissä hommat eivät tule tehdyksi käsiä pyörittelemällä ja haaveilemalla.
Ulkonäkö, olemus ja jo syntyessä muodostuneet verkostot on tärkeimmät ominaisuudet. Panosta siis näihin työnhakija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Itsellä ujous ja rauhallisuus ei ole ikinä estänyt työpaikan saantia. Onkohan kyseessä kuitenkin puhumattomuus/huonot sosiaaliset taidot sekä passiivisuus? Amisammatit nimenomaan monesti vaativat toimeentarttumista, niissä hommat eivät tule tehdyksi käsiä pyörittelemällä ja haaveilemalla.
Kyllä puhun jos kysytään jotain ja osaisin hoitaa työt omatoimisesti mutta en ole mikään turhan höpöttelijä
Ap
Osittain allekirjoitan. Poikani oli huono koulussa mutta amiksen jälkeen (amiksessa jo keskiverto, peruskoulussa kutosen oppilas ) on saanut kaikki työpaikat joihin on keksinyt hakea. On sporttinen ja kivannäköinen, sopivasti supliikki, kohtelias ja puhelias. Katsoo silmiin, ottaa lakin pois päästä ja kädenpuristus on jämäkkä. Esittelee itsensä puhelimessa ja vastaa tuntemattomien soittoihin aina koko nimellään. Marssi jopa firmoihin sisälle töitä kyselemään ja paikan sai. Tätä yrityksessä juurikin kehuttiin.
Että kyllä väitän että paljon valinnassa painaa myös persoona
Mene töihin siitä kitisemästä