Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut viime viikolla kirjoiteltua, kun oli sisko poikineen (5v ja 7v) kyläilemässä alkuviikolla. Loppuviikon podin sitten tosi ankaraa flunssaa, joka jatkuu vaan. Toivottavasti alkaa kohta helpottamaan.

Tiistaina alkoi perhevalmennus. En tiedä miksi siitä jäi niin ontto olo, hiukan pelottaakin! Keskiviikkona olisi sitten seuraava kerta. Huomenna neuvola.

Nyt sitten töiden pariin... Olen sairaslomalla (supistusten takia), mutta ajattelin kuitenkin tehdä hiukan paperihommia.

Tiikki 33+6

Vierailija
2/41 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heräsin aamul klo 8.00 kun alaselkä on tosi kipee ja supisteli tosi paljon ja supistukset vaan jatkuu.

nyt ollut koko ajan sellanen tunne että sairaalaan pitää lähteä.

mulla on vasta neuvola ja lääkäri 8.3 jos vauva pysyy sisällä viellä sinne saakka vaikka ei tässä oo kun 3päivää mut koskaan ei tiedä mitä voi tapahtua.

kovasti pelkään että lähtö tulee.

mut nyt mee hoitaa tyttöjä kun ne kitisee ja tappelee koko ajan.

veytä ja mupu rv 32+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, onneksi uusi viikko alkoi jälleen = )

Näin kotona vanuessa sitä odottaa maanantaita, jotta saa hieman " omaa rauhaa" , kun esikoisella on hoitopäivä ja mies lähtee töihin. Pinna on kaikkien vaivojen keskellä sen verran kireä, että on parempi saada välillä mököttää ihan itsekseen.

Aatun_Äipälle kiitos kannustuksesta, toivottavasti meillä molemmilla kakkonen syntyy helpommin kuin ykkönen ; )

Totesin viikonloppuna, että minulla on kunnon rimakauhu sairaalaan lähtöä kohtaan. Jotenkin kalvaa taustalla pelko, että osun synnyttämään kevään ruuhkahuippupäivään enkä sitten ehdi saada toivomiani kivunlievityksiä, koska olen uudelleen synnyttäjä : /

Ja lisäksi jännittää se, että ehtiikö mies mukaani jos emme lähde samalla kyydillä...(mies odottaa lapsenvahdin saapumista esikoiselle)...

Minulla meni perjantai-iltana maha yhtäkkiä sekaisin ja polttelua ilmeni masussa& selässä, sama jatkui lauantai-iltana ja eilenkin vielä...rupesi tulemaan sellainen realistinen olo, että vauvahan voi syntyä koska vaan. Ja eilen laitoin vihdoinkin tärkeitä tavaroita synnärille mukaan otettavaksi mm korvatulpat, huulirasva, kannettava soitin, puhelimen laturi, imetysliivit, liivinsuojia...

Päätin, että tällä viikolla ostan vauvalle loput puuttuvat tarvikkeet, jotta ei tarvitse sitten panikoida niiden suhteen.

Keskiviikkona seuraava neuvola ja vaadin kyllä terveydenhoitajalta jonkinlaista painoarviota vauvasta, luulisi että osaa antaa jonkinlaisen arvion???

Hyvää alkanutta viikkoa vaan kaikille edelleen paisuville huhtimasuille!

Beatitude & Eemeli rv 36+6

Vierailija
4/41 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni viikonloppu lasten ja miehen kanssa touhutessa,niin ei kerinny ees kirjoittamaan.Pikaisesti luin viestit.

Mulla alkoi viime la äitiysloma,ja ihana tunne,kun ei tarvii ajatella,että täytyykö vielä keikalle lähteä=)Kaikki oon laittanu vaaville valmiiksi,ja nyt vaan rauhassa odotan.No sitteri täytyy hakea kohta vielä varastosta,ja pestä se kangas siitä.

Korvatulpat otan kanssa kauppareissulta mukaan,niitä en oo aiemmin muistanu,ja ois ollu kyllä tarpeen.Ja jos nyt ottais itteensä niskasta kiinni,ja ostais ne imetysliivitkin=)jotenkin tuo sovittaminen niin pirun tylsää puuhaa.

Mulla on nyt tullu liikuttua,ja kuntoiltua vähän enempi,kun viikot 4-30 en liikkunu juuri yhtään.Oli yksinkertaisesti niin väsy ja huono olo,ettei kyenny.Nyt olo aika pirteä,vaavi vaan tosi alhaalla,ja alkanu painaa noita lonkkia ja nivusia.Uimassa kyllä aattelin vielä jaksaa käydä=)

Ja herkkujen syömistä oon yrittäny välttää,pullanhimo onkin hävinny,mutta nyt himoan banaaneja=)Appelsiinit oli aiemmin,mutta nyt banaanit himottaa.

Yöllä on ollu myös suonenvetoja,joten joku puutos päällä varmaan.Rautaa kyllä syön,ja noita multitabseja raskaille tarkotettuja,mutta ei taida auttaa.

Mua pelottaa synnytys,koko ajan mielessä pyörii nauha,että miten mä kestän sen kivun...ei oo oikein aiemmissa synnytyksissä mikään auttanu kipuun,vaikka oon kaikenmaailman puudutukset saanukkin.Tiedän kyllä olevani tosi kipuherkkä.Meillä riippuu vähän ajankohdasta pääseekö mies synnytykseen mukaan,ite oon valmis menee yksinkin,se ei kammota.Riippuu onko lapsille hoitajaa vai ei.Ja vauvathan syntyy aina mahdollisemman huonona ajankohtana,vaikka kuinka toivoisi=)

Jaksamisia kaikille loppumetreille=)

Huiskutin 34+6

Vierailija
5/41 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipahan rankkaa istua 350 kilometriä autossa. Meinas usko loppua kun jalat turpos niin, että tuntu siltä kuin nahka ratkeais. Tultiin eilen kotia ja kävin sitten illalla kävelyllä, jotta saisin nesteet liikkeelle. Sepäs kostautukin supisteluilla nukkumaan mennessä. Kipeillä sellaisilla. Jotenkin kuitenkin olin saanut unen päästä kiinni ja kun heräsin yöllä vessa reissulle vatsalihakset oli kauttaaltaan kipeät. Aamulla sitten oli taas jonkin verran suppareita, muttei niin tieheästi kuin illalla.

Niin minulla oli perjantai aamuna nla: painoa tullut noin 360 grammaa per viikko. Verenpaine 105/75. HB 101 elikkä rautakuurille. Kohdunpohjan korkeus 34,5. Vauvelin syke oli muistaakseni 140 luokkaa. Torstaina uusi neuvola ja ens viikolla viimeinen lääkärinla.

13 päivä alkaisi synnytysvalmennus, mutta saa nähä pysyykö sitä kasassa siihen saakka. Mitenkäs se jonzku80? Joko lähti synnyttämään?

Leivänkannikka ja Olivia 35 + 4

Vierailija
6/41 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kans mietiskelen joko vauva on haluamassa pois vatsasta. Pari viikkoa on aina kun liikahtaa, kävelee tai seisoskelee jonkin aikaan vatsa menee kivikovaksi eikä anna periksi ennen kuin istahtaa paikalleen. Neuvolassa pyysin viimeviikkolla että tarkistasivat että onko tulokas lähtökuopissa. Pieniä merkkejä oli jo kanavaa oli sentti jäljellä ja suukin antoi sormelle periksi. Napa mitta ei ollut kahdessa viiikossa muuttunut kai se on jo merkki vatsan laskeutumisesta. Yöllä kyljen kääntääminen alkaa olla myös hyvin hankalaa. Hissukseen se olo alkaa käymään nihkeäksi. Jalat turpoilee niin että niitä pitäää killutella ylä ilmoissa useaan otteeseen päivisin. Toisaaltaan on kamalan energinen olo että koko koti pitäisi siivota ja vauvalle laittaa kaikkea kivaa esille, niin että ei malttaisi kölliäkkään jalat pystyssä. Nälkä on alkanut myös vaivamaan, mutta kun syön tarkasti diabetes uhan johdosta niin en ole uskaltautunut lisämään ruokakaan. viikonloppuna kävin hankkimassa viimeiset tarvikkeet ja itselle herkkuja sairalaan jos tästä synnytys käynnistyy. Ajattelin että jos herkut veisi kipua ja pääsisi mahdollisemman vähillä toimenpiteillä:) En haluaisi mitään selkärankaan pistettäviä puudutteita.

terveiisn nautis 35+2

Vierailija
7/41 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ihme yö..Sain todella hyvin nukuttua.. Ei tarvinnu käydä vessassa ku vaan viisi kertaa, kun normaalia on se kymmenenkin kertaa.. Tänään ajattelin silitellä loput vauvan vaatteet.. Eilen pesin kaukalon kankaat.. Enää vaunuista kankaat irti ja koneeseen.. En oikein tiedä, milloin petaisin pinnasängyn, kun toisaalta voi mennä vielä seitsemänkin viikkoo ja toisaalta taas vauva voi tulla milloin vaan.. Jos nyt laittaa, niin kaikki voi ehtiä pölyyttyä ennen vauvan tuloa.. Äääh.. Jospa vaikka ens viikonloppuna, kun ajateltiin siivota kunnolla koko talo..

Mitä olette ajatelleet varata vauvalle, kun pääsette kotiin sairaalasta? Tuli siitäkin tenkkapoo.. Ostin sellaisen kaukalon lämpöpussin, kun oon kuullu kauheesti kehuja siitä ja sen kätevyydestä.. Mutta mitähän sen alle laittais? Varmaan ihan tavalliset trikoo kuteet ja sitten joku myssy..

Timpura rv 35 tasan

Vierailija
8/41 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään kävin neuvolassa ja jäi jotenkin kummallinen fiilis siitä reissusta. Siinä oli joku harjoittelijakin mukana. Kaikki oli muuten hyvin mut pissan leukkarit oli vähän koholla. Terkka sit kysyi onko valkovuoto lisääntynyt ja vastasin myöntävästi. Kerroin viikonlopun supisteluista ja muijat siinä katsoivat toisiaan ja naureskelivat. Sano sit et mahdatko kohta pian lähteä vauvaa hakemaan kun merkit siihen viittaavat. Enpä sitten sen kummempaa vastausta siihen saanut vaikka kysyin oliko tosissaan. Viikkoja kumminkin vasta 32.

No, enpä nyt kuitenkaan itse usko tästä vielä mihinkään lähteväni. Kummastutti vaan tuollainen käytös.

Sf mitta oli 29 ja sanoivat että vauva olis ehkä hieman laskeutunut ja itsestäkin tuntuu siltä.

Jotain hyvääkin sentään :) Miehelle kerroin neuvolakuulumiset ja tuon saman asian niin sieltä tuli kova komento että imuroimaan ei sitten enää tarvi ruveta :) Just viikonloppuna miehelle manailin et supistelee kun on imuroinu... Josko sekin nyt rupeis tajuamaan ettei siihen vauvantuloon niin kauhean pitkää aikaa ole. Äitini sanoi samaa kun soiteltiin, että mies ei ole vissiin vielä hoksannu ajankulua.

Sairaalakassia ajattelin tällä viikolla ruveta laittamaan valmiiksi. Eipä sitten tule kiire sen kanssa.

Ensi viikolla pitäis mennä synnärille tutustumaan. Eiköhän se siitä sit konkretisoidu meille molemmille!

Aurinkoista viikon jatkoa kaikille!!!

Papaija rv tasan 32

Vierailija
9/41 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän asti oon lähinnä lueskellu pinoja, jospa nyt ryhdistäytyis ennen kuin tämä vauveli syntyy. Eli viikkoja mulla kasassa 34+4 ja diabeetikko kun olen, niin alkaa olla kohta viikot kasassa. Nyt tässä jännitän keskiviikon ä-poli- ja sisätautilääkärikäyntiä, että koska käynnistellään vai onko vaavi niin mahtavissa mitoissa, et täytyy leikata.

Sektiota oon tässä pelänny koko raskauden, sokeritasapaino on tosin saatu hyväksi tiukalla hoidolla. Viimeks ultrassa rv 30 vauvan painoarvio oli 1,5 kg mikä oli kuulemma vähäsen yläkanttiin. Saa nyt sit ylihuomenna nähdä, kuinka paljon on kasvanut lisää.

Viime raskaudessa mulla oli raskausajan diabetes ja tyttö syntyi rv 38 ihan normaalimitoissa. Nyt sit tämä ykköstyypin diabetes on todettu vuosi sitten.

Laiteltiin viikonloppuna vauvalle pinnasänky valmiiks, vaatteet on silitettyinä kaapissa. Apteekista ajattelin hakea valmiiks suolaliuosta, niin saa pienen nenän auki jos on tukkosuutta.Muutaman tuttipullon katsoin valmiiksi, pitää keitellä vielä ja parit korvikepurkit ostaa varmuuden vuoksi. Viimeks kävi niin, että pulloja ei tarvittu kun ne oli valmiina, jospa kävis taas niin onnekkaasti.

Iltaisin on alkanu tulla muutamia aika napakoita suppareita, jalat on ihan hirveen turvoksissa. Vatsaa oon ahkerasti rasvaillu, muutama raskausarpi on navan yläpuolelle ilmaantunut niiden entisten lisäks. Kolmosta siis odottelen, ekasta tuli ihan hirveesti arpia ja kakkosesta ei yhtään.

Tän päivän projeksti ois siivota jauhokaappi ja neidin vaatekaappi pitäis kans kattella läpi ja ottaa pienet vaatteet pois. Jotenkin on sellanen olo, että kolmea viikkoa kauempaa ei enää odotus kestä ja kauhee hinku saada kaikki kuntoon. Anoppi on hälytysvalmiudessa ja on sit meillä sairaala-ajan.

Ihanaa kun aurinko paistaa, tekis jo mieli viedä pyykit pihalle raikastumaan!

Nyt ruuanlaittopuuhiin!

Onneliina & hikkaileva masuasukki =)

Vierailija
10/41 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut kirjoiteltua, kun töissä on ollut oikein kunnon viime hetken kiire ja sen jälkeen ollaan koko perheen voimin sairastettu. Oli muuten viimeisen päälle kypsää olla yli vuorokausi lähes 39 asteen kuumeessa tauotta, kun ei voinut nukkua kuin jommalla kummalla kyljellä. Plääh! Ja nyt mies on keuhkokuumeessa. Onneksi esikoinen on jo terveempi. Ja onneksi synnytys ei sattunut tähän samaan rysään.

Nyt sitten oon onnellisesti äitiyslomalla! Eka päivä tuntuu vähän oudolta äkkiseltään, mutta eiköhän tästä taas vauhtiin päästä, kunhan nämä kotirutiinit alkaa pyöriä kunnolla.

Vähän samoja fiiliksiä täällä kuin Beautitudella. Tuleva synnytys arveluttaa ja tulokkaan tavaroiden laittaminen on vielä ihan puolitiessä.

Jahas, esikoinen kutsuu. No, lisää toisella kertaa.

A.A. rv 34+4

Vierailija
11/41 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli en oo synnyttämässä, vielä ainakaan...

Suppareita tulee usein, monia monia tunnissa, ei kuitenkaan vielä niin kipeitä että kehtais lapsenvahti hälyttää paikalle..

Kuopus nukkuu ja esikoinen tuhoo niin paljon kun ehtii joten pakko mennä kattomaan pikkasen perään.

Palaan paremmalla ajalla!

t. jonzku80 rv 32+6

Vierailija
12/41 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas porukka kovasti jo synnyttämään lähdössä! Alkaa vissiin raskaana olo riittää ;). Varovainen aavistukseni kuitenkin on, että suurin osa menee lähemmäs sitä laskettua aikaa. Tosin itsellänikin on ihan valmiit fiilikset. Mieskin totesi tänään, että sais jo syntyä. Taitaa sitäkin jännittä sen verran.

No tänään sitten ostaa pämäytettiin turvakaukalo ja sellanen telakka. Merkki on Britax Römer baby safe plus isofix. Huh, pitkä nimi, piti oikein tarkistaa. Ostettiin lastentarvikeliikkeestä nuo käytettyinä, ja tulihan niille silti hintaa (239e yhteensä). Kuitenkin tuohon telakkaan saa sitten turvaistuimenkin kiinnitettyä, joten pitkäaikaisempi ratkaisu. Ja mahtuivat hyvin meidän takapenkille, helppo naksauttaa kaukalo tuohon telakkaan ja on jämäkkä. Mies oli ihan mielissään kun sai ostaa kunnon vehkeet :D Itse olisin ostanut käytetyn tavallisen kaukalon, mutta annoin miehen päättää edes tämän asian. Tulee nimittäin päsmäröityä ehkä liikaa joskus. Vaunut päätin loppupeleissä minä. Meillä olis ollut sukulaisilta lainassa tuollainen Safety Baby-kaukalo, mutta siinä ei ole minkäänlaisia pääntukia ja on hyvin vaaka-asennossa, joten epäilemättä kovassa tällissä vauva lähtee tuosta kuin tykinkuula lentoon...

Voinnissapa ei kummempia. Ei supistele, mitä nyt maha pinkeenä harva se hetki. Ei kuitenkaan kipuja, enkä usko vauvan laskeutuneen kanavassa alaspäin. Aika matelee, hermot meinaa mennä ja paino sen kun nousee :) Ei siitä sen tarkemmin ;)

Nautinnollisia mammalomapäiviä kaikille lomailijoille ja tsemppiä töihin niille, jotka vielä hetken joutuu jaksamaan!

-Niinu ja pampula 36+1

Vierailija
13/41 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli joskus ihan alussa kirjottelin huhtimasuihin ja ajattelin nyt littyä seuraan loppumetreillä. Oli toisaalta helpottavaa lukea, että muillakin on jo ihan kunnon synnytysoireita. Oon ite " pelännyt" , että joko sitä joutuu (toisaalta pääsee) hommiin. Mutta eiköhän se sitten tässä vaiheessa saa jo tuntuakin tämmöseltä. Vauva ei kuitenkaan ole vielä välttämättä valmis tulemaan, joten sais " valmistua" ihan rauhassa vaikka äiskä mahasta eroon jo haluaiskin.

Oireista: täällä myös öisin on tullut kiprakoitten suppareiden takia valvottua ja tiheimmillään supistuksia tulee levossakin n.15min välein (touhutessa siis useastikin). Eli jotain ennakkotyöskentelyä onneksi on. Toivotaan, että lyhentää sitten sitä itse toimitusta. Tää on siis toinen, joten paikat on vähän vähemmän kuosissaan kuin ekalla kerralla. Oli odotettavissakin siis aiemmin " lopun ajan merkkejä" :). Lisäksi on valkovuoto lisääntynyt PALJON ja vauva painaa jotain hermoja = lähtee välillä jalka alta. Joka toinen päivä on suunnilleen hyvä ja joka toinen huono. Tänään on onneksi se parempi.

Vauvalle on hankinnat suurinpiirtein hankittu. Koti on vaan kuin pommin jäljiltä, joten siivota pitäis kun vaan jaksas. Eka koneellinen vauvanvaatteita on just pesussa. Vaatteita onkin järkky kasa, kun haettiin sukulaiselta " kierrosta" kasa esikoisen vanhoja ja vielä sen serkkupojan kokoelma. Eli pientä vaatetta riittää.

Jaksamista kaikille! Toivotaan, että kaikilla kerkeis vauavat " valmistua" ennen kuin lähtö urakoimaan tulee.

Keväisin terveisin Manunen & " Pippuri" 35+5

Vierailija
14/41 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olen kirjoittamassa toukokuun Vauvaan pientä juttua siitä, kuinka aviomies hellii ja hemmottelee odottavaa vaimoaan. Haluaisin haastatella nimenomaan miestä. Juttuun tulisi kuva odottajasta ja miehestä ja pieni haastattelu.

Yhteydenotot 9.3. mennessä reija.ypya@sanomamagazines.fi

Vierailija
15/41 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olen ollut taas laiskana enkä ole käynyt kirjoittelemassa täällä pitkään aikaan, vaikka kotona olenkin esikoisen kanssa. Eilen tuntui illalla et nyt tulee lähtö sairaalaan, illalla supisteli hieman yli tunnin ajan 10 min. välein. Menin sänkyy nukkumaan, jonkin aikaa ne jatkuivat mutta ilmeisesti loppuivat kun oli nukahtanut. Nyt on muutenkin 1.5 viikkoa ollut kovaa painatusta alhaalla varskin jos jonkin aikaa seisoo tai hieman kävelee. Kanavaa ei ollut enää 3vk sitten kuin 2.5cm ja suu pehmeä, onneksi huomenna taas äitipkl käynti.Innolla odotan mitä onko alaosastolla tapahtanut eteenpäin asiaa. Pitäisi kuitenkin vaavin pysyä sisällä 36 viikkoon asti, et saa kotipaikkakunnalla synnyttää, muuten joudun lähteen ouluun, enkä sit todellakaan haluaisi.

Tuolla viime viikolla oli puhetta noista ennustajista. Osoitteet sain joltakin jo ylös, mutta pitkääkö siihen mailiin mitä kertoa itsestä, muuta kuin milloin haluaa tietää vaavin syntyvän ja sukupuolen?

Täytyy kyllä sanoa, että eilen iski pelko päälle synnärille lähdöstä, vaikka en kyllä täysin allekirjoita sitä että pelkään synnytystä, kun yhden olen kokenut. Varmaakin pelkäsin sitä,että jos syntyy näillä viikoilla.

Ne huhtimamma jotka olette käyneet ultrassa 34-36 rvk:lla, mitkä ovat olleet paino-arvioit vauvoilla. Itse mietin sitä suuresti, sillä minusta tämä vaavi masussa ei ole samankokoinen kuin veljensä näillä viikoilla, mutta onhan tästä sanottukin sen olen pienikokoisempi.

Toivon vain, että tänään ei tulisi noita supistuksia, toivon suuresti, että vaavi pysyisi massussa ainakin 36 rvk:lle asti.

Jennuli ja " Hilda" 34+1

Vierailija
16/41 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on viime päivinä ollut TOSI kypsä! Vauvan ei tarvis, eikä missään nimessä saiskaan vielä syntyä, mut tää raskaana olo käy välillä jo työstä. Olo on ku milläkin valaskalalla. Postilaatikolla käynti vastaa marataoonia (ainakin melkein). Ulkona on ollut ihania aurinkoisia päiviä ja mua ottaa tosissaan päähän, ku ei voi ulkoilla:(. Oon aina ollut oikeen ulkoilmaihminen ja nyt sit tää sisällä olo käy hermoille. Joka päivä pyrin vähän oleen ulkona, ettei aivan pää hajoo. Esikoisen kans ulkoilukin on aika tuskasta. Ongelmia tuottaa siis se, et liikumminen aiheuttaa supistuksia ja ihan kamalia liitoskipuja. Supistukset eivät mitenkään kipeitä oo, mut neuvolasta perjantaina viimeksi käskettiin vältellä supistuksia aiheuttavia asioita, koska vauva tuntuu olevan kuulemma tosi alhaalla. No, vielä ku hetken jaksas, niin kyllähän tääs sit ihanasti palkitaan:)!

Mies on iltavuorossa, joten se lisää tuskaa ja masennusta entisestään. Nää illat on jotekin niiiin kamalan pitkiä yksin esikoisen kans kotona. Sit, ku tosiaan ois jo valoisia iltoja, et vois ulkoilla, niin ei vointi anna myöten ja sehän ahistaa, kuten edellä ilmi varmaan jo kävi.

Iltasin olo on oikeestaan pahin, ku turvotus pahimmillaan ja jalkoja pakottaa ja kuumottaa ihan mielettömästi. Eilen illalla makasin sohvalla kylmägeelipussi pakkasesta jalkaterien välissä. Johan helpotti kuumotusta:)!

Nyt pitäs lähteä laittaan takkaan tulta ja viihdyttään poikaa, ku Pikku kakkonen loppu ja heti on seuraa vailla. Niin ja paikkaillakin pitäs vielä tälle päivälle...

Senny ja Lilliputti rv 33+2

ps. Sori kamala valitus, mutta eikös sitä oo kimpassa sovittu, et täälä saa käydä valittaan?!

Vierailija
17/41 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas uusi viikko. Hävyttömän nopeasti menee aika jotenkin, neuvolaakin on luvassa kerran viikossa tästä eteenpäin. Synnytystapa-arvio jutut takkuaa, lähete seikkaili ties missä ja nyt sit vaan odotellaan uutta kutsua. Samoin kelan kanssa olen ihan hiilenä kun rahat loppuu ja käsittely kestää ja kestää. Nyt sain papereihin kiiremerkinnän joka TOIVOTTAVASTI oikeesti sit kans saa jotain aikaseks..

Tänään on ollu tosi jäykkä ja outo päivä. Käveltiin pojan kanssa itäkeskus päästä päähän ja ruokakauppa siihen päälle ja kotiin kun päästiin olin ihan poikki. Pötköttelin hetken sängyssä enkä meinanut päästä ylös enää ollenkaan. Mullakin varmaan vauva painaa ajoittain jotain hermoa kun oikea jalka tuntuu välillä ihan voimattomalta ja nivusiin särkee.

Jotta ei ihan valittamiseks menis niin täytyy sanoa että on kuitenkin kauheen ihanaa olla raskaana ja varmaan tulee tätä mahaa ikävä, sit ainakin jossain vaiheessa ;)

Vaikka mäkin olisin jo melko valmis näkemään tämän masuprinsessan mahdollisimman pian..

Täytyypä rueta ruuanlaittoon ja oikasta sit ittensä sohvalle loppuillaks jos vaan esikoinen malttaa leikkiä yksikseen hetken ennen mies tulee kotiin treeneistä..

Neuvola torstaina, sit viimestään lisää :)

marie 35+1

Vierailija
18/41 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuulemma liikkeellä vihamielisellä asenteella, joten vetäydyin omaan mökötyshuoneeseen, pois pojan & isukin leikkien tieltä...£$¿}!!@

Minua sitten kiukuttaa, kun esikoinen käyttää olotilaani häikäilemättä hyväkseen eli osaa todellakin ärsyttää minut huippuunsa ja sen seurauksena tulee aina kunnon supistelut = (

Olen yrittänyt pitää auktoriteettiani yllä ja pidän rajoista kiinni samalla tavalla kuin ennenkin mutta henkisesti ei meinaa millään jaksaa olla " tiukkapipo" koko ajan....

Masussa on ilmennyt kuluneiden päivien aikana uusi olemus eli on ruvennut painamaan ylävatsaa/vatsanahkaa oikein kipeästi, varsinkin jos seison tai istun pitkään. Masu on niin piukea, että se ei yksinkertaisesti voi pysyä vielä 4 viikkoa kasassa....

kiukuttaa tämä kivulias tunne!#¤%&/()=)!

Valitan negatiivista viestiäni mutta oli ihan pakko jakaa tämä kokemus kanssanne.

B & E edelleen rv 37 (huomenna jo rv 38=jotakin positiivista=loppu häämöttää)

Vierailija
19/41 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on herätty jo varhain; esikoinen alkoi pälpättää huoneessaan jo viiden maissa, ja heti kuuli ettei tule enää nukahtamaan uudestaan... Huoh... Muutenkin huonosti nukuttu yö takana, vauva liikkuu niin kamalasti, etten saa nukuttua, eikä hyvää asentoakaan meinaa löytyä.

Joku aika sitten oli vielä " täyspäinen olo" . Eipä ole enää sitäkään. En tiedä mistä johtuu, mutta seksi kiinnostaisi nyt vallan kauheasti. Ei siitä kyllä juuri mitään tule, sillä alkaa aina supistaa, mutta halut on kovat. Pläräsin jopa postimyyntiluetteloita ja etsiskelin seksikkään näköisiä alusvaatteita, jos mentäisiin vaikka miehen kanssa viettämään hotelliyö kuhan vauva on muutaman kk:n ikäinen. Voipa olla että sitten ei enää kiinnosta... Nyt kyllä oikeasti tuntuu siltä, että panisin vaikka aidan seivästä. Pari kuukautta sitten ei seksi maittanut ollenkaan, mies kiukkusikin että mitä järkeä on seksittömässä avioliitossa. Minua vaan nauratti kun kuikin mahani takaa ja sanoin että mistäköhän vois johtua. Nyt on taas miesparka ihmeissään kun ei saa hetken rauhaa. Onko muilla mitään vastaavaa?

Neuvola oli eilen rv tasan 33

sf 30

verenpainetta en muista, mutta normaali

hemoglobiini 115

ja painoa tullut melkein kilo/vko, vaikka itsellä kevyt olo. Se vähän nyppii

Taidanpa ottaa vielä yhden voileivän kun ei seksiäkään ole tarjolla!

Vierailija
20/41 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille!

Nukuin melkein kuin tukki (ja näytänkin melko tukilta ;)). Isännän kanssa muutaman yhteinen vapaapäivä, onpas kiva. Kerrankin ei tartte istuskella yksin kotona tylsistyneenä.

Eilen vaavi tais sorvata päätään tuolla alhaalla, kun tuli sellasia muikeita vihlaisuja ja juilaisuja. Sitäköhän se on? Hakee paikkaa lähtökuopista? Mulla ei ole aiempaa kokemusta, joten kertokaa kokeneemmat. Maha on kyllä nyt korkeemmalla kuin koskaan, joten sais tuo jo laskeutua että hengittely helpottais. Illalla myöskin muutaman pingottuminen tuli rytmillä /tunti, mutta eipä kivuliaaksi voi sanoa. Sellasta harjottelua.

Takaisin kun tulee jotain asiaakin ;-)

-Niinu ja vaavi 36+2