Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** ELOkuun eloisten ma-ti **

05.03.2007 |

Huomenta! Linkki viikonloppuun: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9747087&p=2&tmode=1&smode…

Kuinkas monessa talossa taas sairastetaan? Meillä oli vaihteeksi rauhallinen yö lapsen kanssa, vaikka kipeä tuo tyttö on vieläkin. Tänään sitten vietetään kotiäpäivää eli käydään vähintän sairaanhoitajalla hakemassa sairaslomatodistusta ja katsastamassa korvat. Jotain tekemistä pitäisi taas siälle keksiä, kun ulkoilukaan ei vielä tule kysesseseen.

Vauvan suhteen alkaa taas huoli nousta. Liikkeitä on ollut mielestäni jo välillä, mutta nyt taas on ollut tauko niiden tuntemisessa. Ja heti huolestuttaa.

Västis ja Taimi 16+3

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli neuvola iäisyydeltä tuntuneen tauon jälkeen. Syke kuului, mikä helpotti mukavasti. Olen niitä liikkeitä kytännyt, mutta vähän heikonlaisesti on tuntunut, joten säännöllinen jumpsutus rauhoitti mielen. Esikoinen oli mukana neuvolassa (hoidan häntä kotona, ikää tytöllä on 1v5kk), eikä kuuntelemisesta meinannut aluksi tulla mitään kun tyttö halusi koko ajan olla äidin sylissä, hänet nostettiin lopulta viereeni pritsille, josta sitten kuitenkin halusi pois... Eli aikamoista kohellusta :)

Onpa tylsää, että kaikille ei tarjota kahta mahdollisuutta ultraan. Olisi jo aika saada valtakunnalliset ohjeet raskausajan seurannasta niin, että kaikilla olisi yhtäläiset mahdollisuudet osallistu niin halutessaan paikkakunnasta riippumatta.

Täytynee tästä vetäytyä uutisi katsomaan, niin tietää taas miten tämä maailma makaa.

Jaksamista kaikille!

Savon taivas + Töpö rv16+3

Vierailija
22/32 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille, mukaan mahtuu tietenkin, mikäs sen mukavampaa kuin mahdollisimman iso poppoo jutustelemassa!!!

nsomerkoski: Minulla ainakin supistelut ovat alkaneet aina vaan aikaisemmin seuraavissa raskauksissa ja niitä on tullut aina vaan enemmän, eivät kuitenkaan ole tehneet kohdunsuulle mitään. Noita kivuttomia saa tulla aika paljonkin, mutta jos tulee kipeitä jatkossa niin kannattaa käydä näytillä, että näkee etteivät kypsytä kohdunsuuta.

nani76: mukavaa, että kotipaineet ovat hyvät. Itse en ole edes tuota mittaria vielä kotiin ottanut, ihan vaan sen takia etten turhaa stressaisi. Vanhempieni luona olen pari kertaa nyt raskauden aikana mitannut ja hyvät ovat nuo paineet. Jotenkin olen nyt pystynyt tuon viime raskauden jälkeen ottamaan rennommin tämän odotuksen, sillä viimeksi kyllä pelotti ihan toisella tavalla. Itse asiassa mulle sanoikin äpkl.n sisätautilääkäri alkuraskauden käynnillä, ettei kannata niitä paineita vielä pahemmin mittailla, ihan silloin tällöin riittää. Varmaan arvasi, että muuten stressaisin liikaa. Eiköhän nani76 tällä kertaa vedetä läpi sellainen normaali raskaus :)) no olisihan ihan hauskaa, sisätautilääkärin tekstikin alkoi, että takana 3 patologista raskautta.... Mutta ainakin tsempataan ja rauhoitellaan toisiamme!!!!!

MamaAfrica: voi,voi tsemppiä vaan sinne, että tuo raskauspahoinvointipaholainen tajuaisi teiltä jo kerätä kimpsunsa ja kampsunsa!!!

neitiniiskunen: Sama vaiva täälläkin, eli aamuyöllä ei nukuta. AIkaisemmissa raskauksissa ei tällaista ole ollut ja on kyllä todella rasittavaa, kun ei sitten unet oikein tahdo riittää!!!

västäräkki2: Meilläkin 3 ekaa raskautta ei haluttu tietää sukupuolea, vaikka moneen otteeseen olisi kyllä kerrottu. Itse asiassa mies olisi halunnut jo viimeksi, mutta minä en. Nyt sitten ajattelin antaa, kun on viimeinen raskaus miehelle periksi, eli jos nyt joku lääkäri sattuu kysymään, halutaanko tietää niin saa kertoa. Tyttö sieltä kuitenkin tulee, kolme kun noita on jo ennestään.

Falz: tulepa kertomaan rakenneultrakuulumiset, taidatkin olla ensimmäinen elokuinen siellä!!!

Sofia27: Jostakin muistan kuulleeni, että tuolta 20 viikolta eteenpäin se sykeraja olisi hyvä olla niin, että pitkiä aikoja ei menisi yli 150/min. Eilen kävin piiitkästä aikaa jumpassa ja oli kyllä niin ihanaa, tosin kunto kyllä romahtaa nopeasti, mutta hyvin jaksoin ja sykkeetkin pysyivät ihan kohtuullisina, kylläkin siellä 150/min tuntumassa kun vähän kevensin ja jätin hyppyjä pois. Mutta oli kyllä ihana fiilis taas liikkua oikein kunnolla pitkästä aikaa ja raskaus sinänsä ei onneksi vielä tuntunut missään. Vielä sykkeistä: muistelisin, että ihan tuollaisia kansainvälisen tason urheilijoita on alkuraskaudessa voittanut joskus vielä kisoja, joten kai alussa niillä sykkeillä ei niin suurta merkitystä ole vaan ennemminkin se, että itsestä hyvältä tuntuu.

@piiu@: tervetuloa, kiva, että loppukuisiin saadaan lisävahvistusta, onpahan seuraa, jos jäädään sinne syyskuulle kökkimään.

savontaivas: Ne uudet valtakunnalliset suosituksen on juuri annettu, mutta en tiedä nyt milloin ne sitten on pakko ottaa käyttöön ilmeisesti ainakin ensi vuoden aikana. Eli suositus on, että kaikille kunta tarjoaisi vähintään 2 ultraa ja ilm. tuon verinäytteen, mikä joissain kunnissa on käytössä.

No niin kylläpä tuli juttua, mukavaa keskiviikkoa kaikille!

wintergirl h 15+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli neuvola ja tässä tietoja :

Painoa mulle tullut +450/vko

Hb: 117

Verenpaine : 113/80

Pissa: ok

Vaavan syke: 146

Kohdun korkeus: kaksi sormen leveyttä navan alapuolella

Noottia tuli tosiaan tuosta hiukan huonosta hb:stä. Aiemmin mulla ollut aina 130 ja 140 välillä. En tiedä pitäskö sitä rautaa jo alkaa sitten popsia. Ja sykettä ei sitten meinattu taaskaan saada millään kuulumaan. Itse kuulin sykkeen ehkä n. sekunnin verran ja siinä se. Vähän tyhmää, olis kiva kuunnella sitä pidempäänkin. On sitten vissiin aika liikkuvaista sorttia tämä meidän veijari, kun ei tuon kauempaa pysynyt doplerin alla.

Painonmuutos oli th:n mukaan erittäin hyvä. Olen aika laihaa sorttia, enkä vieläkään ole päässyt pahoinvoinnin takia siihen painoon, joka mulla oli ennen raskautta.

Näin meillä tänään. Mukavaa päivänjatkoa kaikille !

lion76 rv 18+2

24/32 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa taas uusia ilmoittautunut mukaan, tervetuloa vaan!!

Wintergirl: Mielelläni liityn tekstiisi " normaalista" raskaudesta, kiitos mulle kans sellanen :) Sulla on takana jo kolme taistelua ja mulla " vain" yksi, mutta hassusti ku se tauti tuli vasta toisessa raskaudessa...

Mulla on juuri päinvastoin. Ressaaminen paineista loppui ku hankin ton mittarin. Olen mitannut sillä noin kerran pari viikossa. Stressaaminenhan alkoi ku tää päänsärky ilmoitti taas olemassa olostaan. Olinkin saanut nauttia elämästä ilman päänsärkyjä jo kuukausia...Tsempataan vaan toisiamme jos vaikka sen voimilla tauti pysyis poissa!! :)

Västis: oletko nyt päättänyt sittenkin olla menemättä rakenne-/ 4d-ultraan?

Savon taivas: Olen samaa mieltä kanssasi tuosta ultra-asiasta ku vielä asun sellasella paikkakunnalla jossa saa vain yhden ultran...muistaakseni se oli kaksi vuotta se siirtymäaika

Sukupuoli-tieto on ollut meillä kans aina sellanen että ei varmana haluta tietää..nyt ei millään malttais odottaa tuonne 4d-ultraan että sais sen tietää :)

Voi että ihanaa ku ekat menee jo rakenneultraan!! Haluu tietää kaiken!!

Mulla kans supistelee, mutta vain sellasia harmittomia, mutta kuitenkin tunnen ne ihan selvästi. Edellisessä kipeät alkoi tuossa puoli välin tienoilla..

(. ) Ollaan me kyllä niin oikein nimetty tuo meidän tulokas...sydänäänien kuuntelusta ei oikein tahdo tulla mitään ku toinen takoo rumpuja tms. tuolla masussa. Vielä ku on sitä tilaa niin aina karkaa alta niin että kohina vaan käy. Ei voi olla nauramatta tai hymyilemättä ku kuulokkeet korvilla kuuntelet toisen hirveätä takomista :)

Eihän meidän pikkuset vielä kuule, jos sille puhutaan?? Jostain syystä kyllä musta tuntuu että kuulee jo, ku yksinään joskus sydänääniä kuuntelet ja siellä sattuu olemaan ihan hiljaista, niin sitte mies innostuu juttelemaan masuasukille niin hirvee hulina alkaa, siis ihan ku vauva reagois isän ääneen?? Voisko se kuulla jo??

Onko kellään muulla työnteon innottomuutta?? Mulla ois sellanen olo koko ajan että haluais vain tehä noita kotihommia..(siis mähän teen töitä kotona/kotikonttorilla) ns oikeat työt ei maistu ollenkaan, oikein ärsyttää ku ei saa mitään aikaseksi... :(

No kuiteski työniloa ja loppuviikkohan jo häämöttää :)

Nani76 ja Vilperi 16+4

Vierailija
25/32 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille =)

Maanantai oli sitten hurja päivä aamusta iltaan. Edes vesi ei pysynyt sisässä ja vasta ihan illalla ennen nukkumaanmenoa sain yhen jogurtin pysymään vatsassa. Tiistai olikin sit jo helpompi päivä ja tänäänkin aamupalaksi oon jo vedellyt 2 ruisleipää ja heti tuntuu paremmalta kun saa jotain pysymään sisässä. Mulla tahtoo tulla ongelmia ton mahan kanssa, jos joudun heräämään kesken unien ja touhuamaan heti aamusta. Maanantainakin siis kun yritin töihin lähteä, niin ei siitä mitään tullut. En tiiä stressaanko tota töihin menemistä jotenkin, kun aina sillon alkaa oksennusvyöry kun töihin yrittää päästä. Töihin olis kuitenkin niin kiva jo pitkästä aikaa päästä... kotona kökkiminen yksin kun ei oo mitenkään hauskaa ja tv:sta kaan ei tuu juur mitään.

Supisteluja ei mulla oo vielä ollut, en kyl oo joutunu tekemään mitään raskasta sairaslomalla ollessani, millä on varmasti vaikutusta asiaan. Kunto kyllä on päässy aivan pohjalukemiin =( ja pienestäkin rasituksesta on aivan poikki.

Moni teistä on puhunut siitä 4D ultrasta, oottekko itse varannu ajan yksityiselle vai tarjotaanko teiän neuvolassa tällasta mahdollisuutta? Jos yksityiseltä, niin onko kovin kallis?

MamaAfrika rv 17+2

Vierailija
26/32 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

grrr... Aina kun yritän päästä sisään jostain syystä salasana eikä mikään täsmää vaikka edellisellä kerralla olen laittanut kaikki ylös taas vaihettuani kaikki....

Mut se siitä, Suppareista oli puhe.. mula on alkaneet supistukset jo vk 8. Tämä on siis neljäs raskaus. vk.lle 14 niit olikin aika useasti, aina iltasella mut nyt on sit taas rauhottunut huomattavasti.

Liikettä on tuntunut jo viikolta 15 asti. mukavaa myllerrystä jo aika ajoittain.

Mitäs minä muuta. Selkä meinaa ilalla jumittaa kun on päivän touhuillu... pitäs kait muistaa levähtää aina välillä, mut kun nyt sitä virtaa tuntuu riittävän..

Tyhjä pää tänään joten lähden soittelemaan sitä rakenneultta aikaa jos sieltä viel mattimyöhäisellekkin jonkun sortin aika irtoais...

mombasa80 ja 18+6

Hyväneaika huomenna alkaa jo 20 viikko.. aika menee liian nopeaa.

Vierailija
27/32 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille uusille sydämelliseseti tervetuloa elokuisten joukkoomme.

joo niin se vaan aika kuluu vaudilla. rakenneultraan pääsyä jo täällä kans odotellaan. vielä muutama viikko pitäs maltta. on siis 27.3. soitin jo kätilöopistolle ja kysyin et onko ultra nyt varmasti ihan hyväl paikal kun np-ultrassa laskettu silloin aikastui 5 vuorokautta ja laskin et rakenneultra kun on niin ollaan jo menos viikolla 21. sano et se on juuri loistava aika tulla kun nykyisin halutaan erityisesti tarkkaa tietoa aivojen rakenteesta ynms, niin on jo paremmin kehittyneet sitten.

kaipa s skupuolikin näkyis paremmin mitä enempi viikkoja jos on näkyäkseen ja jos kysyn. en oo kahen aikasemman raskauden aikana kysyny et josko nyt?eihän siinä välttis mitään näy tai eivät sano ainakaan.

olen kans sitä mieltä et kyl se 2 ultraa olis kaikille halukkaille ja tarvitseville oikeus saada kunnan puolesta. toivotaan et kyseinen muutos todella tulee jossain vaiheessa .itse asun helsingissä ja tääl ne 2 perus ultraa tarjotaan. on kyl vapaaehtoisia ja maksavat tietty ton perus plk maksun 22e.

paljon näyttää olevan noita supistelu kokemuksia. itekkin kun saan noita ahkeruuskohtauksia niin tuntuu et masu kovettuis. merkii ottaa rauhallisemmin . tää on jo kolmas masuasukas meille tulossa ja huojentaa kuulla et muilkin joil jo useempi masunkasvatuis takana samanlaisia kokemuksia. no eiköhän tää tästä. liitoskipujakin on ja närästystä tietty.ihanaa. jotenkin vaan kun tuntee nyt jo silloin tällöin pienen töytäsyn masusta niin se saa kaiken tuntumaan vaivan arvoiselta.

mama africalle. toivottavasti pahoinvointi pian jättäisi sinut rauhaan. voimia sinulle.

itselläni viel etoo joskus kun olis niinku aika syödä. viime yönä särki pää ja niska . ja jatkui aamulla . alkoi eilen jo mokoma kun kaupas ravasin 2vuotiaan kans. ottaa toi rattaiden työntely ostoksien kera voimille vaik ei tuo poika mikään jätti ookaan.

meil alkaa aina 18-19 aikaan kotona noil pojil 4,5v ja 2v joku ihmeen riehumis show. taistelu leikit ja ynms. kunnon hälinä kun itealkaa oleen jo ihan poikki. heti jos selkänsä kääntää ni meno alkaa.

kyl se kevät on jo ihan selvästi tulossa ja si kun ilmat jo vähän kuivahtaa niin ulkoilu helpottaa. nyt just kun pitää pukea puka ja kurapukua päällekkäin. välil tekee tiukkaa toi kumartelu a hengästyttää kun täytyy lenksuja kiskoo saappaan alle.

on kyllä ihana katsoa kuinka onnellinen voi pieni ihminen olla yhdestä kuralätäköstä jos voi lätsyttää saappailla vettä. ja kadut jo paljastuu sulavien hankien alta.

käyn aina katsasteleassa teidän kuulumisia piostän pinoa pidemmäksi.

piti muuten ysästä rautalääkkeestä nimeltä obsidan. kun s täytys ottaa tyhjään mahaan et jos joolain muul käytös toi sama rautavalmiste niin tuleeko huono olo tai mahanpuruja tuosta? itellä viel maltofer-tippoja ja eilen ostin noita kapseleita. ja alotan ne kun tipat loppuu. aion ottaa ne rakeet suoraan lusikasta nesteen kera kun tommosen muovin kaltaisen nieleminen tuntuu mahottomalta.

voikaa hyvin ja kasvatelkaa masuja.

äippä ja masuasukas 17+2

Vierailija
28/32 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa minunkin puolestani uudet kirjoittajat!

Nani: En taida sittenkään tilata rakenneultraa. Jos se olisi ilmainen ja kunnan järjestämä, niin osallistuisin luultavasti. Nyt sitten mietin rahanmenoa, tieto lisää tuskaa-asioita ym. Jos kaikki ois ok ultrassa, niin vähäksi aikaa huoli helpottaisi. Jos taas siellä olisi jotain, niin huoli vain lisääntyisi. Esikoiselta ei käyty kuin kunnan tarjoamassa yhdessä ultrassa ja nyt olen jo kerran käynyt sen lisäksi yksityisesti. Myös minulla on muuten työmotivaatio välillä kateissa. Kiire taitaa nyt pitää seuraavat viikot vain tiiviisti töissä kiinni, haluan tai en.

Jotain muutakin piti kommentoida. Pää vain on vähän laho ja väsymys painaa. Tytär raukka yskii öisin. Tänä aamuna olisi tehnyt mieli jäädä nukkumaan koko perheen voimin.

Ai niin, Obsidanista. Eli se suositellaan otettavaksi tyhjään vatsaan. ihan tyhjään vatsaan ottaessa se tekee minulle kyllä ripulin ja kuvotusolon. Siihen kannattaa totutella esim. aloittaa joka toinen päivä ja itse haen nyt sitä kellonaikaa, jolloin sen voisi ottaa ilman kamalia oloja. Ajattelin kokeilla tuntia ennnen päivällistä. Ei olisi vatsa ihan tyhjä, eikä olisi iltaa töissä, jos vatsa menisikin taas sekaisin.

Västis ja Taimi 16+5

Vierailija
29/32 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli siis se kauan odotettu rakenne ultra. Kaikki oli ultraajan mukaan kunnossa, ja nyt on kyllä niin huojentunut mieli:) Pikkuinen ei olisi millään halunnut antaa ottaa itsestään sivuprofiili kuvaa, ja taas saatiin vähän aikaa kikkailla, että toinen sitä päätään hieman kääntäisi, no onneksi kuitenkin käänsi, niin saatiin ihania nöpönenä kuvia veijarista:)

Sukupuolta mun piti kysyä, mutta arvatkaas muistiko tämä lahopää siinä liikutuksen keskellä mitään sukupuolia kysellä? No eipä tietenkään :p Mieskin naureskeli miten mä saatoin unohtaa tuollaista kysyä, kun siitä vielä illalla viimeeksi puhuttiin, (mies siis ei päässyt ultraan mukaan).

No eipä tuolla niin väliä, pääasia et kaikki näyttäis nyt päällisin puolin olevan kunnossa, ja mehän mennään kuitenkin 4d-ultraan, varmaankin tämän kuun lopulla, joten siellä sitten se sukupuolikin selviää. Esikoisesta ei aikanaan haluttu tietää sukupuolta, ja se selvisikin vasta synnytyksessä, mutta tällä kertaa tosiaan ei malteta odottaa syntymään asti:)

MamaAfricako se kyselikin tuosta 4d-ultrasta. Me mennään luultavasti helsinkiin Femedaan, missä käytiin myös alkuraskauden ultrassa. Hinnasta en vieläkään ole ihan varma, kun sekin riippuu kaiketi ultraajasta, mutta jossain 130-200e paikkeilla tuo kaiketi liikkunee, siis kelakorvauksen jälkeen. Pitänee ensiviikosta soitella itse tuonne ja kysellä tarkemmin!

Kermakarkki: Mä söin esikon aikaan obsidania aina aamusta tyhjään mahaan tuoremehun kanssa. Obsidan teki mulle alkuun myös tota et vatsa meni hiukan sekaisin, mutta meni muutamassa pvässä ohi. Toinen ikävämpi vaiva minkä obsidan teki oli ummetus. Sitä kestikin niin kauan ku sitä söin, kunnes viimisellä kuulla vaihdoin toisen merkkiin (spartocine muistaakseni), joka olikin todella hyvä lääke. Rauta-arvotkaan mulla ei juuri nousseet obsidanin avulla, lähinnä pitivät samassa ettei kuitenkaan enempää laskenut. Toivottavasti toimii kuitenkin sinulla paremmin, ja säästyt vatsapuruilta!

Esikoinen oli pvällä mummilassa hoidossa kun mulla oli se ultra, ja tyttö ei suostunut sitten päikkäreitä siellä nukkumaan, ja sekin oli mun syy, hitto vie kun en muistanut tutteja pakata laukkuun mukaan. 16 aikaan oltiin sitten lähtöä tekemässä mummolasta, niin tyttö sai kyllä vuosisadan raivarit ja veti sellaisen huutorääkynä shown, että oksat pois. Nyt on tyttö sitten " hieman" myöhäisillä päikyillä. Saas nähdä mitä tapahtuu, kun pitäisi tossa 20min päästä mennä tyttöä herättelemään kun olisi ruoka-aikakin, ja ukko haluis et mentäis ulos syömään kahdestaan, joten pääsis tyttö taas tunniksi mummolaan. Saa nähdä mitä neiti tähän sanoo :p Tyttö täyttää nyt kuun puolessa välissä 1,5v ja selvästi on alkamassa uhmaikä lähestyä, ihan selviä merkkejä siis on jo näkyvissä, joten saas nähdä miten ensi kesä meillä sujuu, kun kuvioihin olisi vauvakin tulossa..APUA :o

Mutta mä tästä menen keittämään spagetit jo neidille valmiiksi!

Mukavaa keskiviikko iltaa eloille:)

Terv. Falz & Veijari 18+5

Vierailija
30/32 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme miten nopeasti aika kuluu tuon esikosen kanssa touhutessa. Tosin tämä masukki tuntuu olevan napakka potkuissaa, ei niitä päivittäin tunnu mutta viimeisen viikon aikana on muutaman kerran tuntunut nimenomaan terävä potku. Muuten sellasita mylläämistä:)

Soitin neuvolaan ja jouduin oikein vaatimaan käynnille pääsyä, edellinen käynti oli siis viikolla 8. En ymmärrä tuota terkkaa, sama oikeushan minulla on tarkistuttaa sokerini ja verenpaineeni ja kohdunkorkeus ymv kuin kenellä tahansa muulla, mutta minua hän olisi ollut kutsumassa vasta tokan ultran jälkeen viikolla 21. No, sain ajan 20.pv. Pitää varmaan hankkia se kotimittari noille paineille, ettei pre-eklampsia pääse ihan yllättämään. Viimeksi ien osannut lainkaan epäillä.

Kuvotus on ohi, mutta väsymys jatkuu. Ihanaa nauttia näistä alkukevään päivistä kun linnutvisertää ja aurinko jo lämmittää:):):)

Vierailija
31/32 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep jep, aloitin sitten vahingossa uuden otsikon:) Tänne kun piti kirjoittaa.

Pitkästä aikaa sivuilla! Nyt 15+6 kasassa.

Minullakin on ollut vähän päänsärkyä viime aikoina ja yritän nyt hoitaa niitä poistamalla kuona-aineita ja käymällä akupunktiossa. Ekan raskauden jälkeen alkoi vaivat poskiontelot ja sain homman ratkaistua vihdoin kymmenen punkteerauksen, lääkekuurin ja leikkauksen jälkeen akupunktiossa. Nyt on mennyt hyvin pitkään, mutta heti kun tulee vähänkin vaivaa, menen akupunktioon ja se on aina AHHH auttanut!

Toiseksi olen huomannut, että jos syön " väärin" eli ruokaa, joka ei tahdo sulaa meikäläisellä, niin alan voimaan huonosti. Kävin Ayurveda-neuvonnassa ja sieltä saamani ohjeet ovat auttaneet pitämään vatsan kunnossa ja muutenkin olen ollut terveempi. Välillä tietysti repsahdan, mutta lopulta se kostautuu ja täytyy taas palata ruotuun ainakin joksikin aikaa.

Sitten vielä Shindo -jumppaa ja Joogaa niin siinä oiva resepti, ettei kuonat pääse päätä särkemään. Päänsärkyhän johtuu monesti siitä, että suoli ei voi hyvin. No -onhan niitä muitakin syitä! Jos ei saa nukkua, niin eihän se olo ole hyvä, joten tsemppiä kaikille, joilla pää jomottaa!

Että tällainen terveyspalsta meikäläiseltä tänään:)

HillaPinja ja PumPum

Vierailija
32/32 |
07.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitipä vielä kysymäni että onkos teistä kukaan käyttänyt sellaista aloevera tuote sarjaa . siinä on eri makusia juomia ja sit on ihan aloevera gel . makuja persikka , omena-karpao. luontaistuote, auttaa poistamaan kuonia elimistöstä ja tasapainottaa elimistöä, mm. vatsaa ja sulistoa. tolla karpalo-omena makusella aloevera juomal on odottavat äiditkin saanu hb:n nousemaan.

itse vaan jotenkin suhtaudun kaikkeen varauksella vaik ovat täysin tutkittuja ja puhtaita luonnontuotteita. et jos jollain kokemuksia.

tämmöset tänään.

kiitokset noista obsidan infoista. oon kans pähkäillyt et milloin se kannattas oikeen ottaa ettei vatsa ihan sekasin. aamul olis ainaki tyhjä maha mut mul on aina aamul kauhee nälkä ja alan heti herättyä väsään aamiaista et varmaan olis hyvä ottaa lounaan ja välipalan välis. katsotaan kuinka toimii, sit vois koettaa tota toista valmistetta.

pääasia et hb ees vähän kohoisi. viimeksi oli vaan 113, et jos yli 120 sais ja pysyis. heikotukset ei kivoja.

hyvät voinnit kaikille...