** ELOkuun eloisten ma-ti **
Huomenta! Linkki viikonloppuun: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9747087&p=2&tmode=1&smode…
Kuinkas monessa talossa taas sairastetaan? Meillä oli vaihteeksi rauhallinen yö lapsen kanssa, vaikka kipeä tuo tyttö on vieläkin. Tänään sitten vietetään kotiäpäivää eli käydään vähintän sairaanhoitajalla hakemassa sairaslomatodistusta ja katsastamassa korvat. Jotain tekemistä pitäisi taas siälle keksiä, kun ulkoilukaan ei vielä tule kysesseseen.
Vauvan suhteen alkaa taas huoli nousta. Liikkeitä on ollut mielestäni jo välillä, mutta nyt taas on ollut tauko niiden tuntemisessa. Ja heti huolestuttaa.
Västis ja Taimi 16+3
Kommentit (32)
Täällä kans pää tukos varsinkin ku aamulla herää. mut onneks ollaan jo kaikki paranemaan päin ;)
Masukaveri jo tönii kovasti ja päivittäi ja ihan yölläkin ku käyn vessassa huomaan että liikettä on kun menee takaisn makuulle ;) taitaa tulla yö eläjä tästä,no niin oli esikoinenkin.liikket rupes tuntuu rv16+4. ihana kun tietää että siellä pitäs kaikki olla sit hyvin. rakenne ultraa vielä 2 viikkoa mutta onneks se menee nopesti.
Eilen harmikseni huomasin juuri ostetun mammapaidan olenvan rikki ja se oli ainut sitä kokoa siellä liikkeessä niin taidan saada vaan rahat takasin :( juuri kun löytää mukavaa päälle pantavaa niin on rikki... ja kun mun mielest noit mammavaatteita ei niin kivan näköisiä löydä mistää helpolla.
Et sillai. no eipä tänne muuta krjottelen taas!!
mukavaa alkavaa viikkoa! ;)
ankka 16+6. Huomenna tasan17 eli rv18 alkaa pyörimään näin ne viikot vaan menee :)
Tällä viikolla saadaan jo ensimmäiset rakenneultrakuulumiset! Hurjaa.
Tosin meikäläinen saa odottaa sitä riemua vielä 4 viikkoa..
Hieman on malttamaton fiilis. Menis nyt aika nopeasti :)
S rv15+6
Ensiksi sympatiat kaikille sairauksien kourissa oleville!!! Varsinkin tuo oksennustauti, niin, että koko perhe on sairaana on ihan kamalaa! Täällä ei ole tuota järkkyä noroa vielä ollut ja sormet ristissä toivon, ettei tulisikaan. Meillä ollut tuota flunssaa ja yskää nyt kuukauden päivät ja vihdoin tuntuu, että kaikki ovat kunnossa:)
No niin tosiaan, tällä viikolla kuullaan sitten ekat uä-kuulumiset, mutta itsellä tosin vielä nuo 4 vkoa edessä niinkuin sofialla! Odottavan aika on pitkä. Liikkeitä olen ehkä tuntenut, mutta en ole ihan kuitenkaan varma niistä. Kuopuksella istukka oli takaseinässä ja nyt taas etuseinässä, joten nähtäväksi jää tuntuuko liikkeet sitten kuitenkin vähän myöhemmin. Kohtu tuntuu, jo tuossa navan korkeudella ja nuo hemmetin lonkkasäryt ovat jo alkaneet. No liikunta on ollut tauolla, joten nyt sitten lihaksia vahvistamaan ja painoa ei tarvitsisi tulla, että olisi helpompaa noille liitoksille. Niin se vaan on, että kun noita raskauksia on useampi takana, niin aina alkavat joka raskaudessa aikaisemmin ja aikaisemmin nämä raskausajan niin ihanat vaivat. Muuten kyllä mieli on iloinen, sillä pahoinvointi on väistynyt, ja olo energinen. Tänä aamuna keitin jopa aamukahvit!
Eikös tämä maaliskuu ole jo ensimmäinen kevätkuukausi, ainakin täällä etelässä on niin vähän lunta, että tälle viikolle luvatut vesisateet tekevät nopeasti selvää niistä. Eli täällä odotellaan kevättä, kun ei kerran niitö hiihtokelejä tullut, niin saapi lumet minun puolesta mennä!
Mukavaa päivänjatkoa elokuiset!!!!
wintergirl h 14+6
Täällä ei mitään kummempaa. Esikoinen alkaa toipua flunssasta, yskii vielä vähän. Samoin mun yskä alkaa olla poissa.
Tänään pyörähti rv 18+0 käyntiin ja kohtahan tässä ollaan jo puolivälissä ! Tällä viikolla on keskiviikkona neuvola ja sitten se kauan odotettu rakenneultra on 19.päivä tätä kuuta, vielä on vähän odoteltavaa.
Vauvan potkut tuntuu jo välillä tosi hyvin. Ajoittain on aina hiljaisempia jaksoja ja heti jo sitä alkaa tunnustella ja kuulostella, että onkohan kaikki hyvin...
Kovasti tuntuu olevan elokuisissa nyt kipeitä ja taas kerran paljon porukkaa mahataudissa.. =( Toivottavasti tämä noro tai mikä vatsavirus nyt sitten aina milloinkin on, saadaan pian kuriin. Jo sitä onkin kestänyt viime vuoden puolelta asti. Ja kaikkien mahatautisten pitäs kyllä visusti välttää liikkumista ihmisten ilmoilla, joillei pakottavaa tarvetta ole. Ja muutenkin taudin jälkeen minimissään 2 tervettä päivää kotona. Ainahan se tauti vaan leviää leviämistään, jos puolikuntoisena lähdetään liikenteeseen... Tulipa saarna !
No mutta hyvää päivää kaikille ja parantumisia kipeille =)
lion 76
Meillä onneksi mun ja miehen flunssat ei oo tarttunu poikaan. Ja mekin jo voiton puolella!
Perjantaina alko hieman pelottamaan, kun tuli 3,5h kunnon supistuksia, samanlaisia joilla esikoisen synnytys käynnisty. Mutta onneksi ei muina päivinä tullu lisää..nyt vaan mietin et meenkö jo vai odotanko mahd. lisäsupistuksia ja meen sitte näyttää neuvolaan..
Mutta nyt täytyy jatkaa töitä. Ainiin, 2viikkoo ja 2päivää rakenneultraan, en meinaa jaksaa odottaa
ns 17+6
noista harjoitus supisteluista. Minullakin muutamia ollut, sellasta paineen tunnetta alavatsalla, johon usein liittynyt pissahätä. Eilen kuitenkin muutaman kerran pari meni vatsa ihan kovaksi, mut näihin ei liittynyt mitään kipua tai vastaavaa, lähinnä tuntui hieman inhottavalle ja yllättävältä, kun ekaa vielä odotan.
Soitin varmuuden vuoksi vielä neuvolaan ja kyselin asiasta, sanoi että aika aikasessa vaiheessa alkaneet, mutta ei mitään syytä huoleen kun ei ole kipuja eikä niitä ole useita esim.tunnin sisään. Silloin kuulemma olis ihan hyvä käydä tilanne tarkistuttamassa, muuten mulla tilanne tarkistetaan rakenne ultran yhteydessä reilun parin viikon päästä. Käski kuitnekin varalta ottaa rauhallisemmin, välttää ponnisteluja ja nosteluita sekä lenkillä ottaa myös rauhallisemmin ja lyhyempiä askelia.
vauva2006 rv18+
Toivottavasti ootta ruvennu tervehtymään!! Meillä nyt parempi viikko takana, eli ei pientä nuhaa kummempaan (sormet ristissä) ja mun tätä jatkuvaa päänsärkyä..
Terveisiä neuvolasta! Oltiinki ihan kolmestaan neuvolassa; mies, minä ja meidän ekaluokkalainen...
Kaikki oli ok, oli aika nopea reissu ku oli tullut hätäkäyntejä odottamaan.. Painoa tulee järkyttävällä tahilla..viime maanataina oli tullu 0,5kg ed neuvolakerrasta, mutta nyt viikon sisään tuli 1,2kg. Kerkesin jo viime viikolla hurrata että tällä kertaa paino ei nouse ku 200g/ viikko, mutta nyt se siis nousi 425g/viikko, masentaa todella...
Hb:a ei ottanu ollenkaan ku viimes oli 132, pissa ok, verenpaine 127/79 eli vähän koholla, mutta kotimittarilla seuraan ja paremmat arvot saan; eilen oli vaan 118/70. Verikokeen tulokset oli tullut; negoja, kohdun korkeus on aika lailla navan kohdilla (th sanoi että nousee nopeaan ku kolmas raskaus jo) Masu pömpöttää aika kivasti ja tosi napakasti tuossa navan kohdilla varsinki ku makaa selällään..
Oli tuolle juniorille melkoinen elämys ku th häntä varten kattoi sillä vanhalla uä:llä, siellä pikkusisar vilkutteli käsillään isoveljelle, oli poika niin otettu että äitiä meinas ruveta itkettämään..
Me siis vihdoinkin kerrottiin viime torstaina tuleville isoveljille :) Matkattiin autossa sukuloimaan ja sanoin miehelle autossa että varmaan nyt täytyy kertoa, ettei joku sukulaisista huomaa ja möläytä jotakin..Alkuihmetyksestä toettuaan pojat olivat innoissaan!! Sanovat monesti että on tosi mukavaa ku meille tulee vauva! No sukulaiset oli taas sokeita eivätkä huomannu mitään, yritin kyllä vähän masua peitellä..Meinas vaan tällä pienemmällä olla vaikeuksia salaisuuden pitämisessä :)
Ihanaa ku noin monet tuntee liikkeitä!! Itelläki jo ihan vähän tuntuu :)
Sofia27: mulla kans kuuluu melkein aina sydänäänet tosi alhaalta, toinen vielä on aika vilkas (mistä nimiki) ettei niitä kauaa aikaa kerrallaan kuule vaan se lähtee karkuun
Västis: Ollaan menossa ultraan 20+ viikoilla. En ole vain päättänyt mihin mennään eli Hemoon vaiko tuonne Hesaan..mutta haluan kuitenkin käydä rakenneultrassa vaikkaki yksityisesti nyt ku Lahti ei siä meille suo...ja ku kaikki muut pääsee... :)
Olen samaa mieltä Lionin kans siitä että sairastetaan kotona! Päiväkodissa törmäs aina näihin jotka toi puolikuntoisia lapsia hoitoon, kyllä sillon otti niin päähän itteäni... :/ ku tää meidän kuopus-keskonen ei omaa vieläkään kovin hääppöstä suojaa pöpöjä vastaan niin sai aina järkiään kaikki taudit...tosi kivaa
Sori taas tätä tekstin määrää, oltiin niin kauan nettipimennossa että tekstiä irtoaa vähän turhan helposti :)
Keväistä viikkoa kaikille ja Pikaisia paranemisia sairastaville..itse odottelen kuumeisesti h&m:n postipakettia saapuvaksi :)
Nani76 ja Vilperi 16+2
Heipsan!
Perjantaina vietiin lapset mun vanhemmille hoitoon koko viikonlopuksi. Sitten lähdin miehen kanssa kaksin Tallinnaan. Oli oikein kiva miniloma. Levättiin, istuttiin kahviloissa, syötiin hyvin ja nautittiin toisistamme. Teki tosi terää olla kaksin. Lapsillakin oli ollut mukavaa isovanhempien luona. :-) Olivat saaneet paljon huomiota osakseen jne.
Mulla on nivuset kipeet. Jos nopeasti nousee ylös, niin tulee myös repäisykipuja. Mutta tämä nivusten oireilu on aivan uutta. Pahaolo alkaa helpottamaan. Paino ei ole vieläkään lähtenyt nousuun. Masukin jo näkyy. :-)
Liikkeitäkin jo tuntuu, lähinnä iltaisin. Sohvalle kun asettuu pötkölleen, niin tuntuu pieniä liikkeitä. Ihanaa! <3
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! Nyt on jo kevät!!!
T: Ona rv 17+3
Tervehdys vaan kaikille munkin puolesta =)
Meidän huushollissa ei onneksi vielä muita tauteja, paitsi tää raskauspahoinvointi, joka tulee ja menee oman mielensä mukaan. Viime viikko olikin jo tosi hyvä ja tänään aamulla kun töihin yritin, niin vessassa ravaamiseksi se sitten meni. Nousi aamupäivän aikana kaikki vesikin ylös... nyt sisässä jo vähän jugurttia ja pari keksiä, niiden voimalla eteenpäin.
Ihanaa kulla kuinka moni tuntee masussaan jo liikkeitä. Ensimäistäni kun odotan, niin kunnolla en liikkeitä ole vielä tunnistanut. Illalla sänkyyn mennessä jos oikein kovasti keskittyn ja oon aivan liikkumatta, niin sellaista pientä hipsutusta saatan tuntea. Voimakkaampien liikkeiden tuntemista odotan innolla.... ja tuleva isä ei millään malttaisi odottaa, että pääsisi tuntemaan masun liikkeitä, siihen kun kuluu vielä jonkin aikaa.
Haluatteko kaikki tietää onko tulossa poika vai tyttö? Tätä ollaan täällä kotipuolessa paljon pohdittu.
MamaAfrica 17+0
Meillä ei sitten kunnon liikkeitä vieläkään tunnu :o/ Ehtiihän tuota ! Rakenneultra on ensi viikolla keskiviikkona ja tällä viikolla ois neuvola keskiviikkona.
Kylläpä jännittää kovasti tuo rakenneultra ! Kovin toivon että kaikki olisi hyvin ja sitä sukupuoltakin jännään, selviääkö vaiko jääkö salaisuudeksi :oD Haluan tietää kumpi on tulossa.
Sairaudet on kohta voitettu ja enää yhdellä tytöllä antibiootit, nekin huomenna loppuvat ! Väsymys alkaa helpottaa eikä enää ole öklötystä. Elämä siis voittaa
Rapuäiti ja Lahja 17+6
just se sitten taas alkoi,kun viime viikko meni pirteän olon merkeissä, siis tämä aamuyön herääminen =( on ihan karseeta herätä 04 aikaan yöstä ja olla hereillä loppu aamu.teen tarpeeksi iltavuoroja töissä 22/23asti (2-3vuoroa vk) joten olo on kuollut!
esikoisen ajalta tämä on tuttua, lenkkeilin aamuyöstä koiran kanssa,kun en muutakaan keksinyt,ja katsoin yö chattia =) mutta silloin eleltiin miehen kanssa vielä kahden,joten töistä tullessa vois päivällä nukkua,ja olin silloin vielä päivätöissä.
jos tämä sattuu jatkuvan *kop kop* on varmaan pakko pyytää sairaslomaa,tai jotain muuta ratkaisua...
tissit on alkaneet särkeä,jomottaa,kuumottaa =) jos ne vaikka kasvaisi =)
mä tunsin viime viikolla ensimmäisen kunnon supistuksen kun olin päässyt töistä kotiin ja käveltiin kauppakeskuksessa. Vatsaa jomotti varmaan puolituntia,oli ihan kireenä ja alaselkää särki myös kiitettävästi,tosi ilkeen tuntusta,ja sattui.
öisin olen joskus tuntenut kivuttomia supistuksia,en edes joka yö,mutta tämä oli eka oikein kivulias.
pitää kyllä olla tarkkana,nimittäin teen hoitotyötä (fyysistä),töissä en ole suppareita huomannut,mutta sitten illalla tai yöllä jälkeenpäin.
aika alkuvaiheessa alkaneet,esikoisesta kuitenkin vasta n.rv 21 ensimmäiset kivuttomat,ja harvakseltaan.
ensi viikon neuvolaa odotellessa,tuskin tosiaan sielläkään mitään ihmeempiä,vointi on ihan hyvä kuitenkin!rakenneultra vasta 5.4.
neitiniiskunen rv 15+4
Taidan olla poikkeus, kun en ole menossa rakenneultraan. Enkä myöskään halua tietää ennakolta vauvan sukupuolta. Nyt ainakin olen näistä asioista varma. Viime viikolla tosin en ollut yhtä varma. ;) Aluksi tuntui siltä, että ehkä halauasin tietää etukäteen sukupuolen, mutta nyt en omalla kohdallani enää keksi mitään syytä, että miksi haluaisin.. Mieli voi kyllä muuttua vielä sata kertaa, kuten raskaana ollessa on tapana tapahtua. :D Nimiä olen eilen alkanut vasta pähkäilemään. Sekin tuli itselle ihan yllätyksenä, että nyt jo nimet alkavat kiinnostamaan. Mitäköhän muita yllätyksiä vielä on tiedossa.
Tänään ilahdutti kovasti se, että tytöllä ei ollut korvatulehdusta ja flunssa taitaa muutenkin olla tällä kertaa ihan lempeää lajia. Saa nähdä tarttuuko se vielä minuun.
Västis ja Taimi 16+3
Pikaisia paranemisia kaikille flunssan ja vatsatautien kourissa kärsiville, toivottavasti alkaa pian helpottamaan!
Suppareista on ollut jonkin verran puhetta, ja täällä myös tuntuu välillä. Kipeitä suppareita ei ole vielä kuitenkaan tullut, ilkeän tuntuisia pikemminkin ja kivuttomia suurimmaksi osaksi. Raskaan lenkin taikka seksin jälkeen näitä tuppaa aina tulemaan, mutta en ole kumpaakaan vielä vähentänyt koska eivät ole kipeiksi muuttuneet;) Ja toivottavasti eivät muutukkaan, sillä haluaisin aloittaa mammajumpankin kohtapuoleen ja kuntopyöränkin ajattelin tänään kaivaa kellarista taas esille! Saas nähdä kuinka kuollut sitä huomenna on, jos tosiaan nyt polkemaan innostun pitkästä aikaa.
Mulla on rakenneultra ylihuomenna, ja jännittää jonkin verran. Sukupuoli tahdotaan tietää, mutta sitä tuskin meille keskiviikkona kerrotaan, kun kättärillä ei sitä nykyisin enään kerrota, tai tuokin riipunee ultraajasta. Mutta 4d ultrassa se viimeistään selviää sitten.
Tänään on ollut taas ihmeen energinen päivä. Aamusta oli ylivaikea saada itseään ylös, vaikka tyttökin heräsi vasta 9.30, ja tuli tosiaan itsekkin nukuttua lähes 10h yöunet. Ehkä tää aamuväsymys johtuikin liiallisesta unen määrästä. Noh, päivää kohden sitä kuitenkin piristyttiin ja tuli taas ulkoiltua parisen tuntia. Kotiin tullessa, kun työnsin rattaita todella jyrkkää ylämäkeä pitkin, niin tuli taas supistus. Oli kivuton, mitä nyt vähän epämiellytävä paineen tunne tuli tuohon alavatsalle, ja menikin hetken päästä ohi, kun pysähdyin. Kotona tuli uusi supistus kun riisuin tytöltä ulkovaatteita, mutta sekin meni pian ohitse. Esikon aikaan tunsin vasta todella myöhään supistuksia (rv30-35 suunnilleen ekan kerran) ja ne oli aina kivuttomia. Ekat kivuliaat supistukset tunsin tosiaan vasta synnytyksessä, ja nyt ihmetyttääkin kun näin aikaseen jo tuntuvat. Mutta huolissaan ei mun käsityksen mukaan tarvitse olla jos on tosiaan kivuttomia, eikä niitä tule jatkuvasti, tai näin terkka mulle ainakin sanoi viime neuvola käynnillä.
Ekat mammavaattekin kävin lauantaina ostamassa. Housut vielä menee, matalan lantion ansiosta, ja kun kotona kuitenkin pvät olen, niin olohousuissa oleskelen. Mammapaitoja kävin ostamassa kun normipaidat on sen verran lyhyt mallisia, että alavatsa rupeaa vilkkumaan.
Mutta tää mamma taitaa lähteä kellariin hakemaan pyörän sisälle, jos sitä vaikka jaksaisi tänään kokeilla. Tosin jalat ja kädet on vieläkin kipeinä lauantaisesta konttailusta ja roikkumisesta, kun tenavan kanssa oltiin hoplopissa ja siellä mentiin 1,5vuotiaan perässä jokaisesta tunnelista ja liukumäestä :p Tulen sitten keskiviikkona kertoilemaan ultra kuulumiset! Mukavaa viikon alkua kaikille:)
Toiv. Falz & Veijari 18+3
Suppareista: viime raskaudessa en niitä saanut pahemmin kokea, kuin vasta käynnistyksen ja lapsivesien menon jälkeen, eli olivat sitten heti todella kipeitä. Nyt kenties olen kokenut kivuttomia suppareita, kun olen ollut fyysisesti rasittunut. Senpä takia vaihdoin juoksulenkit sauvakävelylenkkeihin, kun tuntui, että tuo liiallinen vatsanhölskyminen aiheutti ikäviä tuntemuksia.
Kotidopplerilla masulaisen sykkeet on jotain 150 luokkaa. Lenkillä pidän oman sykkeen 120-140. Eikös suositus ole, ettei syke saisi ainakaan pidempää aikaa olla yli vauvan sykkeen tai tuon 140-150?
Huomenna olenkin sitten työmatkalla läntisessä naapurissamme kukonlaulusta iltamyöhään, joten palailen sitten loppuviikosta :)
Olikos jollain jo rakenneultrakuulumisia tälle päivälle???
S rv16
Minulle terkka sanoi supistusten tulevan helposti, kun kohtu pääsee liikkumaan mm. kasvaessaan. Vaikka olisi saanut vatsalihakset timmiinkiin kuntoon edellisen synnytyksen jälkeen (mikä ei pidä minulla paikkaansa), niin kohtu kasvaa nopeammin ja liikkuu helpommin, jonka vuoksi supistukset alkavat aiemmin. Ja itse varmaan myös tunnistan supistukset helpommin.
Tytär herää joka päivä nykyisin vähän liiankin pirteänä. Ei tule olemaan ongelmia tytöllä kesäaikaan siirtymisessä sitten kun kelloja taas siirretäään. Itse voisi nukkua kyllä aamulla pidempään. Onneksi flunssa taitaa olla kotosalla voitettua, enkä minä ole vielä saanut flunssaa ollenkaan. Ihme. Paranemisia myös muille!!
Västis ja Taimi 16+4
Saanen hypähtää tuolta syyskuisista teidän joukkoonne? Tänään oli np-ultra.. Hupsis! Masussa olikin hiemen " kypsyneempi" Vauva.. Laskettu aika siirtyi elokuuhun.. Tätä oltiin tavallaan osattu vähän odotella, olipa asiasta neuvolassakin puhetta, sillä joulukuun menkat oli, mitä oli.. Ja massu kasvanut sitä rataa, että huh! Ja olimpa liikkeitäkin tuntevinaan viime viikolla ja niitähän ne todella oli! =)
Olen siis 30v. ja neljättä lasta odottelen.. Aiemmat lapset -94,-96 ja -99..
Ja laskettuaika on näillä näkymin 24.8, mutta sitä tarkastellaan vielä rakenne ultrassa kuukauden päästä..
Joten jos mukaan mahtuu.. ?
Piia rv 15+4 (hassua hypähtää tällälailla eteen päin...)
Sehän olikin sitten ihan mukava ylläri, että pääsit jo viikoissa harppauksen eteenpäin :)
Minulla siirtyi viikolla aikaisemmaksi LA tuossa np-ultrassa, tosin sama kuukausi pysyi kuitenkin.
S rv16
Terve vaan Piiullekin. Sinulla hypähti sitten laskettu aika kunnolla aikaisemmaksi. Minulla on näillä näkymin kuusi päivää aikaisemmin, mutta tarkistellaan vielä n.kuukauden kuluttua. Lasken nyt vielä sitten alkuperäisen mukaan.
Edelleen tuntuu sellaisia kipristyksiä masussa. Olisivatkohan ne kanssa supistuksia? Ensimmäistä kun odotan, niin en yhtään tiedä miltä mikin tuntuu, joten hieman pelottaa kaikki outo mitä tuolla masussa tuntuu. Neuvola on torstaina, niin täytyy siellä kysyä. Minäkin olen varmaan " poikkeava" , kun en mene rakenneultraan. Tampereella sai valita joko np- tai rakenneultra. Valitsin np-ultran. Nyt kun muutettiin Ylöjärvelle, niin saadaan kuitenkin varmaan yksi ylimääräinen ultra. Ainakin tuo laskettuaika pitäisi varmistaa. Ja kyllähän niitä ultria tulee, kun kerran kuussa käyn Taysissa ja siellä katsovat.
Viime viikolla otin käyttöön mammavaatteet, kun omat farkut eivät enää mahdu jalkaan. Kävin ostamassa muutamat housut ja kalliiksi tuli. Onneksi sisko on lahjoittanut joitain vaatteita, niin ei tarvitse hirveästi ostella. Ei niihin vaatteisiin kuitenkaan paljon viitsisi tuhlata, kun ovat hieman " sesonkikamaa" :)
maakuli ja Toukka 16+4
Olen vanha palstailija(v.2002) ja tunnukset aikanaan hukanneena tänään sain rekisteröityä uudestaan. Eli laskettu aika olisi 16.8.2007, miten pääsisin sinne elokuun listalle mukaan? . Olen jo pidempään seurannut kirjoituksia ja nyt ajattelin lähteä mukaan. Ennestään meillä kotona 2,-6v-pojat ja 4v-tyttö. Raskauteni edennyt hyvin ja oikeastaan ei tunnu että olisin raskaana. Tännän oli neuvola lääkäri ja 29.3 olisi rakenne ultra. Me emme ole vielä kertoneet lapsille kun tuntuu että odottavan aika tulee hyvin pikäksi.
Rv 16+5
Meillä on isäntä ollut viikon verran flunssassa. Hyvänä työntekijänä sairasti koko lomaviikkonsa. Ihme kyllä minuun ei ole tarttunut, vaikka yleensä tarttuu pienimmästäkin. Onhan minulla kyllä toisaalta tämä ikuisuusnuha.
En ole varma, mutta luultavasti tunsin ensimmäiset liikkeet viikonloppuna. Koko viikonlopun iltaisin alkoi sellaisia kipristelyjä tuntua mahassa. Pelkäsin tietysti, että nyt on jotain vialla, mutta voisivatkohan ne tietääkin pelkkää hyvää? Tänään on todella kamala päänsärky, mutta ei auta, töissä on oltava. Ja töiden jälkeen pitäisi vielä jaksaa lukea tenttiin.
Mahakin on kasvanut kovaa vauhtia. Viime viikolla piti jo laittaa mammahousut jalkaan, kun omat housut kiristää niin kovin. Kyllä tuo maha alkaa jo näyttämään ihan vauvamahalta. Mukavaa:)
maakuli ja Toukka 16+3