***MAALISmasut uuteen viikkoon***
Kommentit (56)
Toivotaan nyt että tilanne rauhoittuu reissun yli ja sitten saa sen jälkeen mennä rytinällä.
(.)Ei sitten mitään tuntemuksia puoleen eikä toiseen.Supistuksia ei ole.Vihlontaa on kun vauva alhaalla.Nukun huonosti,juoksen keittiön ja wc väliä tunnin välein.Alan olemaan aika väsynyt tähän kömpelyyteen ja pinna on kireä kuin viulun kieli.Lapsille räjähdän vähemmästäkin.Mutta ei tässä auta kun odottaa,loppuun asti!
Nyt pitäis jaksaa pojat raahata puistoon ja tiedän matkan olevan tuskaa.Kauppaankin pitäis vääntyä.
Kysymys.Onko teillä rinnoissa kihelmöintiä,ikäänkuin maito nousisi rintoihin?Inhaa pistelyä.Mulla näitä tuntemuksia usein mutta maitoa ei kuitenkaan mitenkään" valu" .Tippa silloin tällöin.
Keskiviikkona olis se painoarvio ultra ja hirvittää isolla H:lla!
Ei sitten mitään asiaa oikeastaan,poistun takavasemmalle!
L+5+rv 37+
Möhkis: Jospa toi kaikki viittaa siihen et sul olis nyytti sylis jo ennen viikonloppua? Varmasti noin reippaat supparit tekeekin oikeesti jotain eikä vaan huvikseen piinaa sua.
Aamun plussat
+ Heräsin villiin menoon ennen puolta kasia.Makasin oikeella kyljelläni ja vaavi päätti herättää mut:)
+Kahvi maistuu erittäin hyvälle tänä aamuna
+Mies uhkas eilen illalla tulla vaikka pommilla kotia ens viikolla jos muuten ei onnistuis.Kyl mä viel jaksan vajaat 2 viikkoo odottaa miestä kun vauvaa saa odottaa viel sen 3 viikkoo ainaskin, joten kaikki ok!
Mulla olis tänään viimeisen kerran vauvan vaatteita pestävänä.Sitten onkin kaikki vaatteet ja yms. pestynä.Olen erittäin valmis ottamaan oman nyyttini vastaan.
Eilen illalla oli taas aivan tajuton meno meidän alakerrassa, siel mis se pikku vauva asustaa. Vauva itki taas vähän väliä ( ei kuullosta kolikilta) ja se nainen HUUSI jollekin ja paljon! Mulla meni kylmiä väreitä kun kuuntelin sitä menoo.
Kysymys:
Merkkaako se jotain jos on sellasta menkkamaista kipua vatsassa???
Nyt laittelen ittelleni aamupalaa, jotta pääsen telkkarin ääreen kattomaan tv1 lääkäri ohjelmaa,olik se elämä voittaa, se sen sarjan nimi???
Hanan rv37+2
Joillakin synnytys alkaa ikäänkuin menkkakivuilla ja pikkuhiljaa ne voimistuvat ja selkeytyvät supistuksiksi!
Ehkäpä sinulla lähtö lähipäivinä!
L
Möhkiksellähän on ollut oikein jo tuntumaa lähtöön :) Saa nähdä tuleeko vauva ennen laskettua aikaa vai pitääkö vielä jännityksessä.
Minäkin vahvistan Leannan tavoin menkkamaiset kivut/tunteet supistuksiin ja siihen, että siellä jotain tosiaan tapahtuu. Paikkoja avautuu ja pehmentyy tulevaa varten.
Minulla on ollut myös kovin kipeitä supistuksia mutta ei sännöllisesti. Vauvan pää on aivan alhaalla, ihan tuntee sen painon peräaukon tietämillä. Leanna: sinulla kun on myös samalla tavalla niin tuntuuko sulla peräaukon paikkeilla painon tunnetta?
Istualtaan kun nousee ylös niin tuntuu ihan tosissaan liitoksissa vihlontaa ja painontunnetta koko alapäässä. Hittolainen, miten nopea lähtö tässä vielä on tulossa...
Turvotus on joka aamu entistä kamalampi. En tajua miten ei ole painoa tullut kahteen viikkoon vaikka olen ihan nestettä täynnä?? Ruokahalu oli onneton kyllä viikko sitten mutta nyt viikonlopun aikaan on ollut joku ihme tankkauskausi menossa. Voisin syödä vaikka sen Tappertin teurastaman mullikan =)
Oletteko miettineet vauvalle jo nimeä? Meillä on pyöritelty ja maiskuteltu suussa muutamaa vaihtoehtoa. Kun tietäisi ensin onko siellä tyttö vai poika ;)
Liinavaatteet pyörii koneessa ja teevesikin on valmis. Pitänee mennä ja linnoittautua sen jälkeen sohvalle katsomaan Elämä käsissä.
Zeldatar 39+2
Unohdin vielä tuohon Leannan kysymykseen vastata.
Minulla ei pistele rintoja vaan kovin ovat arat ja pinkeät. Maitoa tulee jos puristaa mutta hyvin on laihan näköistä :)
Z
Ekasta supistuksesta.Jännittää miten käy kun näitä painon tunteita ollut jo kauan.Mulla noi menkkatuntemukset tosin meni jo.nyt sunnuntain ja tämän aamun ollut ihan " tunteeton" Tyyntä myrskyn edellä????
L
Nimistä!Me tiedämme kumpi tulee ja nimi on täysin(molemmat 2 nimeä) valmiina odottamassa vauvaa.Niin on ollut joka kerta ennenkin.Lapset syntyessään olleet ihan ennakolta valitun nimensä näköisiä=)
Synnäriltä asti kutsuttu nimellä!
L again
Täälläkin pienokainen ollut pitkään lähtökuopissa ja painontunnetta on tuolla pepun puolella. Rintoja pistelee ihan niin kuin maidon noustessa, mutta mitään ei valu, puristamalla on tullut jo pitkään ja nännit on kipeet.
jengi vaan synnyttelee ja meitsi junnaa täällä..greit.
Mä tuun iltasemmalla kertomaa neuvolakuulumiset, nyt meen MIEHEIN seuraks aamupalalle :) ei paljon ehdi koneella jumitellakaan..
Mut eipä omassa navassakaan ole mitään uutta..ei supparin supparia!
Tappert ja Puksutti 39+1
Nimeä on vähän mietitty, mutta mitään ei ole lukkoon lyöty, sukupuoli on tiedossa.
Mäkin olen miettinyt että miten nopee synnytys tulee kun viimeksi aukesin 1,5cm->10cm 1,5h ja nyt sitten tällaista, mistä mä tiedän milloin lähteä!!
Mimimarle ja Hanna onnea vauvoista. Voi kun pääsis jo itsekin hakemaan nyyttiä.
+ hyvin nukuttu yö takana
+ tyttökin nukkui heräämättä
+ aamulla teki mieli kahvia (pitkästä aikaa)
Meillä pojalla on silmätulehdus, toivottavasti ei tartu koko porukkaan.
Soitin muuten eilen Kättärille niistä liikkeistä ja riittää kun kerran päivässä saa sen 10 kasaan. Tuntuu jotenkin hassulle, kun Hippu liikkuu 21-22 välillä ja sit riittää jos päivällä saa yhdet liikkeet kasaan. Viime yönäkään en taas tuntenut liikkeitä vaikka 4 kertaa kävin pissalla.
Täällä kans pinna kireellä, kun ei edes saa sukkia jalkaan ilman ärräpäitä. Masu on niin edessä ja tiellä ihan kokoajan. Pitäis miettiä mitä teen sen huomisen teatterin kanssa, mulle toi istuminen ei tee hyvää, eikä niitä väliaikoja ole kun 1.
Nimistä: meillä kyllä 2. ja 3. nimet valmiina tytölle ja pojalle, mutta varsinkin pojan eka nimi on hakusessa.
Heippati taas.
-m- ja Hippu rv 39+5
Lueskelin teidän pinkkaa ajankuluksi, kun meitä ei tuolla helmisten jämissä taida enää olla kuin kaksi, joten meidän jutut on aika ankeaa luettavaa.... Näin niinkuin vieraana vastaan kohteliaasti Leannan kyssäriin eli
Onko teillä rinnoissa kihelmöintiä,ikäänkuin maito nousisi rintoihin?
-Mulla on ollut nyt reilu viikon verran juuri tuollaista tuntemusta, olen jo ehtinyt moneen kertaan ajatellakin et synnytys olisi sitten lähellä, mutta ei niin ei.
Tsempit kaikille teille ja Onnittelut jo vaavinsa saaneille!
t.kolomonen 41+0
p.s Te jaksatte kyllä olla niin ihanan positiivisia!!!
Pitäisi ryhdistäytyä ja lähteä kauppaan. Lapset on pukeissa ja aamutoimet hoidettuna, mutta äiti vaan venyy yöpaidassa.
Viikonloppuna saatiin vihdoin tehtyä tilaa pinnasängylle, pestyä vauvapyykkiä jne. Ihanaa oli, kun mieskin oli niin innolla mukana järjestelemässä. Vauvan vaatteitakin on kertynyt kaverilta jo sen verran, että päästään hyvään alkuun.
Jännää lukea teidän synnytyksen osotusta täynnä olevia viestejänne. Minullahan on sectio varattuna ensi viikolle, joten nyt vain jännitän, ettei synnytys käynnistyisi sitä ennen. Toisaalta aiemmat raskauteni ovat menneet sinne lasketulle ajalle, joten mitään hätää tuskin tuon asian tiimoilta on.
7kääpiötä 36+4
ONNEA VAUVAN SAANEILLE :)
Viikonloppuna supisteli aika kivasti mullakin mutta ei todella mitään synnytyssupistuksia mutta sellai härnääviä jotka ei siiten mihinkään muutu vaan lopahtavat :( Pientä verestävää limaa on tullut..
Mulla niin viiltää ja vihloo ja suikkapuikot pistelee ettei tosikaan, eilen ei voinut taas kävellä aina hetkeen niiltä kivuilta..inhottavia.. Muistan tuon kakkosen synnytyksen olleen yhtä sukkapuikkoa koko touhun, mun mielestä supistuksissa ei ollut kunnon väliä vaan koko ajan vauva kaivoi sukkapuikolla tietä itselleen :/
Verenpaine oli hiukan yläkantimissa 124/88, painoa ei edes muuten otettu.. kaikki oli muutenkin ok, sf-mitta 33cm.
Vauva arviolta (käsin arvio) noin. 3900g että mitään pikku tsirppanaa ei odotella :/
Rinnoista: Joo mulla on sellai arat ja pinkeen tuntuiset ja jos puristaa niin kyllä sieltä jo maito alkaa herua mutta ei vuoda näin ollessa. Toivottavasti se maito siis alkaisi mahd. pian synnytyksestä nousemaan hyvin ja riittävästi!
Nimet: Jotain oli pakko keksiä synnärille ja hyvät nimet laitettiin mut vaikeeta oli, sukupuoli ei ole meillä tiedossa, arvailua on mutta ei mitään varmaa ja itsellä täysi eri tuntemus mutta sepäs selviää sitten jo aika piakkoin :)
Sinna 39+3
Mitenköhän monelle tämä on se ' synnytys viikko' Vissiin aikas monelle, kun kattoo teidän raskausviikkoja niin lähellä ollaan ..
Täällä eiliset supparit loppuivat illalla kuin seinään, mutta yöllä heräsin uusiin suppareihin :-// Mutta ei tullut montaa, eikä olleet niin kivuliaat, kuin illalla. Nyt jomottaa niin kuin menkat alkaisivat ihan tuota pikaa .. Hieman enemmän kipu tuntuu ihan tuolla alhalla .. Olo muutenkin JÄNNÄ.
Hanan täällä siis yksi kellä on tuota jomotusta !!! Saas nähdä miten pian on lähtö. Mullahan ei ole tainnut olla supparinsupparia aikaisemmilla viikoilla ja nyt tuntuu, että paikat alkavat ' aivan varmasti' olemaan auki ja pehmeät.
Mulla on myöskin isonhädän tunne koko ajan .. ja varsinkin suppareiden aikaan ja jälkeen ..
Hanan vielä, tuntui kauhealta lukea tuosta alakerrassa asuvasta perheestä, ihan karmii, kun aattelen, jos he vaikka huutavat sille vauvalle. Soita vaikka poliisit paikalle .. Tai nyt arkena sosiaalityöntekijöille niin lähettävät jonkun tarkastamaan tilanteen.
Möhkis oiskohan laitokselle lähtö pian edessä :-))
Rintoja ei oikeastaan kivistä, mulla välillä tulee sellainen säkenöinti, ja tuntuu, että nyt maito alkaa valumaan ihan justiinsa, mutta ei mitään, ja ei ole siis tullut tipantippaa, oisko pitännyt jo tulla ??
Nyt kauppaan ! t. emmi rv-37+
1. tuota... öööö mies pääsi töihin eikä sen tarvi katella mun kankeaa kulkemista.
2. Mun ei oikeesti tarvi tänään tehdä yhtään mitään.
3. näyttää toi panadoli hieman helpottavan tuota outoa päävaivaa.
Nukkumaan mennessä oli outo tunne, sellainen puolisupistus, outo tunne alamasulla, mietin josko pitäis kello ottaa käteen ja laskea, mutta uni kuitenkin voitti ja siihen jäi ne tuntemukset. Nyt on sitten olo tosi väsy, olen ainut joka on yöllä valvonut pojan yskän takia, poika ei edes itse tiennyt yskineensä koko yön :/ Maha on pari päivää ollu aikalailla sekasi ja eilen tuntu, että tuo vauva tipahti jalkojen väliin, joten kävely on hieman kankeaa... Veskissä käydessä tulee sellainen olo, että on se hyvä kun tuo maha on niinku hieman löysemmällä, ei ehkä uskaltais niin kovasti punnertaa :/ Pää on jotenki outo, liekkö tämä flunssa vai mikä, mutta on vaan jotenki outo.
Tänään pitäis istua autossa tunti yhteen suuntaan ja toinen takasi ja se tie mitä mennään ei oo maailman tasasin, joten.... saa nähdä miten menee! Pakko olis lisäksi tänäänkin ulkoilla, että liekkö sitä vielä sauvojen kanssa lähtis meneen tuonne peruslenkille. Poika lupas hoitaa kauppareissun, joten niin kauas ei tarvi onneksi lähteä.
Neuvolassa ei vastata puhelimeen, joten pitäkööt pissanäytteen tuloksen omana tietonaan, kait ne soittelee, jos siinä on jotain.
t.punkeli tasan 39 !
Me ollaan mietitty pojalle nimeä todella kuumeisesti. Miehelle kun ei kelpaa mikä tahansa.Hän haluaa arabialaisen nimen ja mä haluan et se on sellanen helposti suomennettava, tai et olis sama nimi suomex ja arabiax( esim.sami on yx sellanen).
No yhtä olen nyt ehdottanut ja toistasex mies on melkein hyväksymässä sen mun ehdotuksen.No jos mä joudun yksin lähteen kättärille ja nimi pitää laittaa jonnekin ni mä aitan sen mun ehdotuksen.
Tytölle mulla on nimi ollut alusta asti ihan selvä.Mä tosin olen 99% varma et meille tulee toinen poika, joten toi pojan nimi on ollut senkin paljon tärkeempi saada mietittyä kohdalleen.
Rinnoista; Ei minkään maailman tuntemuksia.Silloin ihan alku raskaudesta ne oli kosketus arat, mut nyt ei mitään.Jos mä puristan ni kyl mä saan pari tippaa " maitoa" näkyviin, mutta muuten ei mitään.
Viimex mulla nous maito vasta 4 päivää synnytyksestä ja se ei edes kelvannut pojalle silloin...nyt mul on se aventin sähkökäyttöinen hommattuna,et jos tämäkään ei suostu rinnalle ni mä sit käytän pumppua kaikki väliajat kun vauvaa ei tarvi syöttää tai vaihtaa vaippaa.(Kivat tulevaisuuden suunnitelmat mulla.)
Mä katoin viikonloppuna videoo mun pojasta kun hän oli vasta 2 vko vanha ja mä itkeä vollotin koko sen nauhan läpi.
Mulla on jo niin iso poika (6v), ja ei uskois et se oli sellanen pikku nyytti kuin se oli. Kääk! Mä rupeen taas vollottaan kun mä vain ajattelenkin koko asiaa...:(
mä jään nyt langoille roikkumaan ja odotan et ukko kirjautuis meseen.Oliskohan tänään se päivä kun hän olis lähdössä koti matkalle??? Mun mieshän siis meni autolla sinne kaverinsa kanssa, joten se paluukin kestää arviolta 5 päivää...kunhan ne nyt edes lähtis sil autol liikenteeseen.
Mies on hommannut pojalle tuliaisix oikean hain hampaan sellasen kaulakorun, mä en jaksa odottaa et mä pääsen näkeen pojan ilmeen kun se saa ihan OIKEEN hain hampaan jota voi sit näyttää kavereille päiväkodissa:)))
Hanan
p.s. on vauvallekkin varattu hain hammas tulevaa varten....
Niin taas hujahti viikonloppu, eikä vauvaa näköpiirissä :) Tuolla mahassa vain kovasti hikottelee; ilmeisesti tyypillä on sitten hyvät oltavat siellä, kun ei naamaansa viitsi näyttää :)
Ensin omaa mahaa: ei uutta. Beibi on myllännyt mahassa normaaliin tapaan, supisteluja on tullut normaaliin tapaan, mutta ei mitään muuta. Ei kipuja, ei mitään. Vain järkyttävästi turvonnut nainen. Eli näyttää, että meikäläinen viihtyy tällä palstalla vielä pitkään, pitkään, pitkään...
NIMISTÄ: ollaan mietitty nimiä, ja oikeastaan ne on jo valmiina, molemmille. Puuttuu enää se nimettävä...
MAIDOSTA: ei ole rinnoissa ollut mitään kummempia tuntemuksia (PITÄISKÖ?!) eikä maitoakaan valu. Vähän jos puristaa, niin jotain heruu.
Niin, niitä plussia:
+ naapurin mies kävi traktorilla auraamassa meidänkin pihan ja tien.
+ on hyvä olla.
+ äiti toi eilen taivaallisen hyvää perunakukkoa, jota on sikapaljon vielä jääkaapissa.
+ beibillä tuntuu olevan hauskaa mahassa.
+ koirat on olleet niin tyhmiä, että niille on saanut nauraa.
Ai niin, tietenkin onnittelut myös täältä kaikille vauvan saaneille :) Ja tervetuloa helmiksille meidän tarinoitten pariin!
Nyt lähden kukolle!
Raisa 38+1
Kone kaatuilee koko ajan.
Viime öisiä tapahtumia, Supistelut jatkuikin sitten melko kovina, yhden aikaan yritin kuitenkin menää sänkyyn kaurapussin kanssa. Makuulla kuitenkin tuli tuskainen olo, kipu koveni ja supistusten väli tiuheni. Nousin pyörittelemään lantiota, supistuksia tuli parin minuutin välein, ja väsytti ihan älyttömästi, kahdelta yritin taas olla pitkälläni, että voisin torkkua ja tietty kylkiasento tuntui hyvältä muutama kipeä supistus tuli ja sitten supistukset loppui, jokainen liike niitä tosin jatkoi, lähdin siis omaan sänkyyn tiukasti kyljelleni ja sinne nukahdin. Olen siis kestosynnyttäjä, onneksi en lähtenyt synnärille näytille, vaikka sille alkoi jo tuntua!
Nyt taas koskee selkään ja mahaan, vähän meinaa supistaa ja vatsa toimii, saa nähdä kuinka käy, tänään pitäisi mennä neuvolaankin.
Ette usko miten alkoi jännittää ristiäisreissu joka olisi lauantaina.
Palailen myöhemmin jos kone toimii, anteeksi omanapaisuus!
möhkis ja tiitiäinen 37+3