Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka päästä vaatekauppaan töihin?

Vierailija
05.02.2025 |

Kuinka siis päästä vaatekauppoihin töihin?

Osa kaupoista hakee työntekijöitä työpaikkailmoituksilla mutta mitä muita keinoja olisi päästä kauppaan töihin? 

Kaupallinen ammattitutkinto on, ei ole sen puoleen siia esteitä. Olisiko hyvä opiskella vielä lisäksi jotakin muuta?

Ottavatko vaatekaupat esimerkiksi jonkin tuen perusteella kokeilemaan, esimerkiksi onnistuisiko työkokeilu? Onko kokemusta?

Paljon ei ole niitä avoimia paikkoja näihin vaatekauppoihin eikä oikein niihin saa laitettua avoimiakaan hakemuksia joten kertokaa vinkkejä työnhakuun liittyen. Kaikki vinkit tulevat tarpeeseen.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienet kaupat ovat hysin pitkälle yrittäjävetoisia, eli yrittäjä tekee itse kaiken tai ottaa korkeintaan jonkun osa-aikaisen. Vaatekaupoilla ei mene kovin hyvin ja työntekijä on voi olla liian kallis kaikkine lisineen. 

Olen itse ainoana pääsääntöisenä työntekijänä liikkeessä joka myy erikoistuotteita, samalla omistajalla on myös muita yrityksiä joiden toimintaan osallistun paljon. Teen liikkeessä itse käytännössä kaiken; myyn ja palvelen asiakkaita, valitsen myyntiin tulevat tuotteet, teen somen, luon uudet tuotteet verkkokauppaan (jonka olen itse luonut nollasta/en käytä valmiita kuiva vaan kuvaan itse ja kuvailen kaikki tuotteet tarkasti kirjallisesti), järjestän, somistan, pakkaan nettitilaukset, käyn postissa, vastaan kyselyihin, teen alustavan kirjanpidon jne. jne. Kaupassahan on paljon ns. "asiakkaalle näkymätöntä" työtä. Lisäksi vastaan muissa yritksissä laajasti asiakas- ja päämiessuhteista ja niihin liittyvistä te

Vaikuttaa siltä, että teillä ei varsinaisesti myydä mitään, koska jo uusien tuotteiden kuvaamiseen menee tuntikaupalla aikaa, jos sen tekee hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla