Usa-n presidentillä John Tylerillä (syntynyt 1790) on vielä kaksi elossa olevaa lapsenlasta.
Kommentit (75)
Minun esi-isäni makaa kirkossa muumiona ja sitä tullaan katsomaan ihmeenä. Ja tämä tarina on tosi.
Presidentti John Tyler syntyi 1790, hänellä oli 15 lasta. Hänen toinen vaimonsa synnytti 1853 Lyon Tylerin. John Tyler oli silloin 63-vuotias. Harrison Tyler syntyi 1928, hänen isänsä oli silloin 75. Harrison elää vieläkin ja on ainoa elossa oleva John Tylerin lapsenlapsi. Hänen veljensä Lyon junior (syntynyt 1925) kuoli pari vuotta sitten.
Harrison on vielä aika hyvässä kunnossa melkein satavuotiaaksi.
Onhan se mahdollista Eräs intialaismies tuli isäksi 96-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Siitä oli joku dokumentti, kuulosti vaan niin uskomattomalta, että jollakin 1700-luvulla syntyneellä voi olla lapsenlapsia elossa.
Just joo, oli joku dokumentti...
Tai no, onhan Tuosta Metusalemistakin tieto.
Tämä muuttaa suhteellisuudentajua.
Vuosi 1790 on lähempänä mitä ikinä voimme kuvitella.
Uskomatonta.
Yhdysvaltain sisällissodan (1860-luvulla) veteraanien lapsia on elänyt vielä viime vuosina:
https://en.wikipedia.org/wiki/Irene_Triplett
Veteraanin vaimo sai nimittäin leskeksi jäätyään kuukausittaisen eläkkeen,. Se ilmeisesti teki veteraanin kilpailukykyiseksi naimamarkkinoilla vielä vanhalla iällään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä oli joku dokumentti, kuulosti vaan niin uskomattomalta, että jollakin 1700-luvulla syntyneellä voi olla lapsenlapsia elossa.
Just joo, oli joku dokumentti...
Tai no, onhan Tuosta Metusalemistakin tieto.
Minuutin googletuksella selvisi että totta on.
Hyvä, Harris, elä vielä pitkään ja muistuta meitä ihmiskunnan suurista paradokseista!
Siinähän se Tylerien kolmikko mennä porskuttaa lupaa kysymättä neljällä eri vuosisadalla.
Pari vuotta sitten oli jokin lehtijuttu, jossa silloin yhä elossa ollut tyyppi (varmaankin syntynyt 1910-luvulla) tarinoitsi, kuinka oli tuntenut 1900-luvun alkupuolella yhden toisen tyypin, joka puolestaan oli nähnyt aikanaan Beethovenin elävänä, oli tietenkin ollut aika nuori silloin, koska Ludwig kuoli 1827. En nyt muista tähän hätään lähdettä, mutta mielenkiintoista yhtä kaikki.
Onko omissa suvuissanne mitään lähellekään tällaista? Mulla ei. Äitini syntynyt 1944 ja isoisänsä on nähnyt eläissään ja tämä oli syntynyt 1860 ja tämän isä 1812. Isälläni vielä huonompi tuuri.
Vierailija kirjoitti:
Totta se on. Sai lapsensa varsin iäkkäänä, samoin hänen lapsensa. Ja eipä tämä lapsenlapsikaan mikään nuori enää ole.
Vierailija kirjoitti:
Onko omissa suvuissanne mitään lähellekään tällaista? Mulla ei. Äitini syntynyt 1944 ja isoisänsä on nähnyt eläissään ja tämä oli syntynyt 1860 ja tämän isä 1812. Isälläni vielä huonompi tuuri.
Isoisäni oli syntynyt 1890-luvulla. Olen itse "vasta" 60-v. Vaari kertoi äitinsä kertomia tarinoita kuolonvuosista sekä silloin vielä tulevan miehensä isoisästä joka oli syntynyt 1700-luvun puolella.
Vierailija kirjoitti:
Tämä muuttaa suhteellisuudentajua.
Vuosi 1790 on lähempänä mitä ikinä voimme kuvitella. Uskomatonta.
Minä olen miettinyt viime aikoina, miten lähellä monikin historian tapahtuma on. Vielä 90-luvulla minusta tuntui, että toinen maailmansota oli kauan sitten, nyt tuntuu, että aika äsken se oikeastaan oli.
Ajanlaskun alkuun tarvitaan vain 20 ihmistä, jotka ovat eläneet noin sata vuotta. Eihän tuo määrä ole mitään ja ihan hyvin joku ihminen voisi muistaa sukuaan taaksepäin 20 ihmisen verran. Ja miten paljon maailma on muuttunut tuossa ajassa.
Toi Harris on niin symppis, että soisi hänelle vielä monia terveitä vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Onhan sillä lapsenlapsenlapsiakin jne niillä lapsia
The couple was married from July 1957 until her death on February 8, 2019, and had three children: Julia Gardiner Tyler Samaniego (born 1958), Harrison Ruffin Tyler Jr. (born 1960), and William Bouknight Tyler (born 1961).
Bouknight, kiva nimi, en ole kuullutkaan ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan sillä lapsenlapsenlapsiakin jne niillä lapsia
The couple was married from July 1957 until her death on February 8, 2019, and had three children: Julia Gardiner Tyler Samaniego (born 1958), Harrison Ruffin Tyler Jr. (born 1960), and William Bouknight Tyler (born 1961).
Bouknight, kiva nimi, en ole kuullutkaan ennen.
Hollantia. Suomeksi talonrenki.
Mun isoisä on vielä elossa. vaikkakin melko pehmeässä kunnossa, syntynyt 1628.