Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi toi Katariina Räikkönen on nyt pyörätuolissa? Se tourette-tubettaja?

Vierailija
04.02.2025 |

Akuutissa on nyt tv:ssä. Miksi istuu pyörätuolissa?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin ihmetyttää, miksi hän on alkanut pukeutua kuin pikkulapsi. Vähän erikoista.

Jos oireet ovat todellisia, luulisi tuossa olevan muutakin taustalla kuin tourette.

Olen sitä mieltä, että hänen tourettensa on enemmänkin toiminnallinen ja psyykkinen. Olen itse työskennellyt tourettea sairastavien ja kehitysvammaisten parissa. Nyt seurannut tätä naista itselleni uutena tuttavuutena ja monikaan asia tai oire ei käy järkeen touretten selittämänä. 

Valitettavasti herää epäily kaikkien pakkoliikkeiden ja ääntelyiden aitoudesta. Kuitenkin toinen käsi puhelimella esim vakaasti pystyy usein kuvaamaan kohtauksiaan. Jotain outoa tuossa on.

Vierailija
62/65 |
23.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta. Ei ole normaalia teeskennellä vammaista ja kyse on mielenterveydellisestä ongelmasta, mutta on toisaalta väärin, että jotkut esittävät vammaista, koska monet näistä asioista tietävät näkevät läpi ja se voi saada epäilemään myös muita vammaisia. Asia on juuri päinvastoin kuin mitä minulle sanottiin.

No onhan tuollainen käytössä aina sairaudesta johtuvaa jos ei ole todellinen niin ainakin mielenterveydessä on niin paha häikkä että tarvitsee hoitoa. Sitä en sano että tuo pyörätuoli on paras hoito mutta jos muut ei auta. Eipä hänkään välttämättä halua avautua niistä muista sairauksistaan vaikka olisi diagnoosikin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkisin kuin tulpatonta mopoa.

Vierailija
64/65 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekeksitty tauti, kuka vaan osaa sekoilla.

Vierailija
65/65 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Huomiontarvehan se on joka toiminnallisia oireita aiheuttaa, mutta kun ihmisiä syytetään huomionhakijoiksi, peräisin ymmärrystä, että huomionkipeys johtuu siitä, että on jäänyt vaille tarvittavaa huomiota ja hoivaa lapsuudessa. Kukaan ei tietoisesti päätä ryhtyä ammattimaiseksi pitkäaikaissairaaksi. Totta kai huomio ruokkii oireita, ja muut ihmiset ja some mahdollistavat toiminnallaan niiden jatkumisen. ---"

Ottamatta kantaa Katariinan tapaukseen on pakko kommentoida  yllä olevaa uskomatonta väitettä. Itselläni on monia oireita ja vaivoja, joista ainakin osa voitaisiin ehkä jonkun ulkopuolisen näkökulmasta luokitella toiminnallisiksi. Mitään huomiota en niillä saa, päinvastoin. Ihmisten seurassa yritän peitellä oireita parhaani mukaan. Moni ei luultavasti  uskoisi, mitä kaikkia rajoitteita toimintakyvyssäni on. Läheiset näistä tietävät, mutta mitään erityishuomiota en heiltä saa. Pääasiassa sairastan yksin kotona (asun yksin). Lapsuudessa olen saanut huomiota ja hoivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme