Miksi toi Katariina Räikkönen on nyt pyörätuolissa? Se tourette-tubettaja?
Akuutissa on nyt tv:ssä. Miksi istuu pyörätuolissa?
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta. Ei ole normaalia teeskennellä vammaista ja kyse on mielenterveydellisestä ongelmasta, mutta on toisaalta väärin, että jotkut esittävät vammaista, koska monet näistä asioista tietävät näkevät läpi ja se voi saada epäilemään myös muita vammaisia. Asia on juuri päinvastoin kuin mitä minulle sanottiin.
No onhan tuollainen käytössä aina sairaudesta johtuvaa jos ei ole todellinen niin ainakin mielenterveydessä on niin paha häikkä että tarvitsee hoitoa. Sitä en sano että tuo pyörätuoli on paras hoito mutta jos muut ei auta. Eipä hänkään välttämättä halua avautua niistä muista sairauksistaan vaikka olisi diagnoosikin.
Itsekeksitty tauti, kuka vaan osaa sekoilla.
Vierailija kirjoitti:
"Huomiontarvehan se on joka toiminnallisia oireita aiheuttaa, mutta kun ihmisiä syytetään huomionhakijoiksi, peräisin ymmärrystä, että huomionkipeys johtuu siitä, että on jäänyt vaille tarvittavaa huomiota ja hoivaa lapsuudessa. Kukaan ei tietoisesti päätä ryhtyä ammattimaiseksi pitkäaikaissairaaksi. Totta kai huomio ruokkii oireita, ja muut ihmiset ja some mahdollistavat toiminnallaan niiden jatkumisen. ---"
Ottamatta kantaa Katariinan tapaukseen on pakko kommentoida yllä olevaa uskomatonta väitettä. Itselläni on monia oireita ja vaivoja, joista ainakin osa voitaisiin ehkä jonkun ulkopuolisen näkökulmasta luokitella toiminnallisiksi. Mitään huomiota en niillä saa, päinvastoin. Ihmisten seurassa yritän peitellä oireita parhaani mukaan. Moni ei luultavasti uskoisi, mitä kaikkia rajoitteita toimintakyvyssäni on. Läheiset näistä tietävät, mutta mitään erityishuomiota en heiltä saa. Pääasiassa sairastan yksin kotona (asun yksin). Lapsuudessa olen saanut huomiota ja hoivaa.
Miettikää vanhempia ja muita sukulaisia/lähimmäisiä jotka joutuvat kestämään tuota esittämistä vuodesta toiseen.
Meidän ei tarvitse kun ei vaan seurata sitä mistään. Voi kun kukaan ei antaisi hetkeen huomiota tälle ihmiselle, tapahtuisi varmaankin suuren suuri ihmeparantuminen 🤦🏻
Katariina saa näköjään muutaman päivän päästä Minna Canthin tasa-arvotunnustuksen.
https://www.jyu.fi/fi/tapahtumat/ruusupuisto-tutkii-ja-keskustelee-minn…
Katariina on julkaissut YouTube videon jolla kertoo mistä oikeasti on kyse. Ja se ei ole tourette.
Jos yhtään on lääketieteellistä osaamista niin kyllähän tästä näkee että kyseessä ei ole neurologinen ongelma....
Katsokaa tätä "kohtausta" ajasta 2.21 eteenpäin
Hyvä että totuus tuli vihdoin julki, olen koko ajan sanonut ettei tämä käytös ole tourettea. Viittaan siis tuohon 2 päivää sitten julkaistuun videoon
Vierailija kirjoitti:
Jos yhtään on lääketieteellistä osaamista niin kyllähän tästä näkee että kyseessä ei ole neurologinen ongelma....
4 tuntia tuommoisessa kohtauksessa niin kyllä siinä olisi aivot aika kärventyneet, jos siis kyse olisi esim. epilepsiakohtauksesta
Ja tuollainen asento viittaisi vakavaan aivovaurioon. Ei siitä noin vain herättäisi
sign of severe brain damage, characterized by stiff, bent arms held against the chest, clenched fists, and straight, inward-turned legs (flexion). This emergency condition results from damage to the brain's cerebral hemispheres or capsules, often due to injury, stroke, or tumors, and requires immediate intensive care
Vierailija kirjoitti:
Mitä tää on ellei tourettea?
Se on ite julkassu youtubevideon jossa kertoo jonkin sortin dissosiatiivisesta identiteettihäiriöstä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4 tuntia tuommoisessa kohtauksessa niin kyllä siinä olisi aivot aika kärventyneet, jos siis kyse olisi esim. epilepsiakohtauksesta
Ja tuollainen asento viittaisi vakavaan aivovaurioon. Ei siitä noin vain herättäisi
sign of severe brain damage, characterized by stiff, bent arms held against the chest, clenched fists, and straight, inward-turned legs (flexion). This emergency condition results from damage to the brain's cerebral hemispheres or capsules, often due to injury, stroke, or tumors, and requires immediate intensive care
Kaverit vaan kattoo vierestä kun toinen sätkyttelee ja on tajuttomana 4 tuntia. Miten ois ambulanssin soittaminen? Ja kumminkin palautuu ihan normaaliksi tuosta. On kyllä erikoisia nää "kohtaukset"
Voihan siellä olla muitakin diagnooseja kuin yksi.
Ehkä hänen kannattaisi vain lopettaa some ja parantua rauhassa. Somettaminen ei tee hyvää jos on vaikeuksia olla esittämättä eri rooleja.
Tuosta nyt julkaisemastaan videosta tulee vain mieleen, että eiköhän yksi niistä disso-hahmoistaan ole henkilö jolla on tourette ja noita kouristuksia. Olen koko ajan ollutkin sitä mieltä että aitoja nuo kohtaukset eivät ole..ja sen verran puskista ilmestyi se tourette ja liian vanhana.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tää on ellei tourettea?
Dissosiatiivinen identiteettihäiriö, eli useampi eri persoona jotka vaihtelee. Yhdellä niistä on se tourette. Eli tavallaan sillä itellään ei nyt olekaan oikeasti sitä - mitä olen epäillytkin ihan alusta alkaen. Eihän pelkkä tourette aja ketään asumaan laitokseen ja sido pyörätuolin käyttäjäksi.🙄 Kaikki touretteihmiset menee tuolla julkisilla paikoilla ilman avustajaa, ajaa autoa ja tekee asiat ihan normaalisti, tosin liikahtelee tai äännähtelee.
Dissosiatiivinen monipersoonahäiriö, ja yhdellä sen persoonista on tourette, asuu laitoksessa ja on pyörätuolissa, ja haluaa olla hoivattava pikkulapsi. "Tourette" ym hupsutukset katoaa kun pystyy olemaan oma itsensä.
En tiedä mitä täytyy tapahtua mielelle, että haluaa esittää laitoksessa asuvaa ja touretteoireista... Eikö tuon ikäiset naiset tavoittele ihan toisenlaisia asioita, kuin kehittele jotain roolihahmoja?
Olen sitä mieltä, että hänen tourettensa on enemmänkin toiminnallinen ja psyykkinen. Olen itse työskennellyt tourettea sairastavien ja kehitysvammaisten parissa. Nyt seurannut tätä naista itselleni uutena tuttavuutena ja monikaan asia tai oire ei käy järkeen touretten selittämänä.
Valitettavasti herää epäily kaikkien pakkoliikkeiden ja ääntelyiden aitoudesta. Kuitenkin toinen käsi puhelimella esim vakaasti pystyy usein kuvaamaan kohtauksiaan. Jotain outoa tuossa on.