Pohjalta ylös?
En halua mitään "ryysyistä rikkauksiin" tai "Slummien miljonääri" -tyyppisiä esimerkkejä, vaan sellaisia kertomuksia että kuinka aiemmin pohjalla maannut ihminen on kerännyt sisua ja elää nykyään tavallisen rauhallista elämää, tekee töitä ja elää vapaana Kansaneläkelaitoksesta.
Minusta; olen sairastellut psyykkisesti jo useita vuosia. Taustalla on myös sekoiluja päihteiden kanssa, opintojen jättämistä kesken ja työttömyyttä. Luottotiedotkin menetin sekoilujen seurauksena, mutta velkaa ei ehtinyt onneksi kertyä kovinkaan paljon. Sain maksettua kaikki velat pois ja sain luottotietoni takaisin pari vuotta sitten.
Kaikesta paskasta huolimatta, olen vihdoin ja viimein valmistumassa ammattikoulusta ensimmäiseen ammattiini tämän vuoden lopulla. Opinnäytetyöt ovat menneet läpi hyvin arvosanoin, ja työharjoitteluista on tullut positiivista palautetta. Olen työntekijänä säntillinen ja ahkera, mutta siitä huolimatta en esimerkiksi viime vuonna kaikista hakemuksista huolimatta saanut kesätöitä mistään. Tyhjä CV ei varmasti houkuta ketään palkkaamaan minua, vaikka nykyään olenkin muuttunut ihminen ja teen kaikkeni oman tulevaisuuteni eteen.
Mikäli en löydä työpaikkaa valmistumiseni jälkeen, niin ehkäpä oman yrityksen perustaminen tai korkeakouluun hakeminen ovat olemassaolevia vaihtoehtoja. Joka tapauksessa minua ahdistaa ja pelottaa tulevaisuus. Onko minulla mitään toivoa?
Kun yrität parhaasi ja olet ahkera, niin mahdollisuuksia kyllä avautuu sinulle. Tsemppiä elämääsi, sinulla on oikea asenne!