Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapset ja teinit itsensä vai vanhempansa omistuksessa?

Vierailija
04.02.2025 |

Olen hieman hämmentynyt. Samaan aikaan aikuiset ovat koko ajan ohjailemassa ja ylihuolehtimassa sekä määräilemässä lapsia, kuten osittain pitääkin. Samaan aikaan haluttaisiin kuitenkin laskea rikosvastuuikärajan vastuuta monilla vuosilla ja että teinit ottaisivat enemmän vastuuta itse itsestään. 

Toinen esimerkki: jotkut pikkupojittelevat teinejä ja jotkut kuitenkin kohteliaisuuttaan kutsuvat nuoriksi miehiksi. Eli samaan aikaan halventavaa ja kohteliasta. Tässä epäloogisuudessa ei ole mitään järkeä?🥴 Päättäkää jo mielenne!

M20

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä takerru pikkuseikkoihin. 

Vierailija
2/24 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä takerru pikkuseikkoihin. 

Mikä on sitten se iso seikka? Haluaisitko vastata otsikon kysymykseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytät itsekin ilmaisuja "jotkut" ja "toiset", eli ymmärrät, että eri ihmiset ovat näistä asioista eri mieltä. Kenen siis käsket päättävän ja mitä? 

Vierailija
4/24 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosoikeudellinen vastuuikä 13 vuoteen.

Ja tuomiot ylös kiitos! Jenkeistä voi ottaa mallia.

Vierailija
5/24 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olet sitä mieltä että 13 vuotias ei ole enää pikkupoika vaan vastuussa teoistaan?

Ap

Vierailija
6/24 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orjanomistus on ollut jo kauan kielletty kaikissa tunnustetuissa valtioissa.

Vierailija
7/24 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet sitä mieltä että 13 vuotias ei ole enää pikkupoika vaan vastuussa teoistaan?

Ap

Olen eri, mutta itse ainakin olen sitä mieltä. Oletko nähnyt 13-vuotiasta? Ei se ole pikkupoika ollut moneen vuoteen, useimmat minua isompia. Kehittyvät nopeammin kuin ennen ja nykyisessä pahoinvointimaailmassa jengiytyvät. Minä tein ihan kuule jo töitä 13-vuotiaana, tottakai ymmärsin senkin saako varastaa tai lyödä.

Vierailija
8/24 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään moni "vanhempi" on pentunsa takataskussa.

Vierailija
9/24 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen eri, mutta itse ainakin olen sitä mieltä. Oletko nähnyt 13-vuotiasta? Ei se ole pikkupoika ollut moneen vuoteen, useimmat minua isompia. Kehittyvät nopeammin kuin ennen ja nykyisessä pahoinvointimaailmassa jengiytyvät. Minä tein ihan kuule jo töitä 13-vuotiaana, tottakai ymmärsin senkin saako varastaa tai lyödä.

Asiaa! Olen samaa mieltä kanssasi!

Ap

Vierailija
10/24 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyötyä siitä olisi olisi?

Eikö se heikennä entisestään uhrin asemaa esim. korvausvelvollisuuksossa, sillä harvoin 13v on varallisuutta ja tuloja ja velat vanhenevat 10v. 

Nyt vanhemmat ovat vastuussa omilla tuloillaan ja varallisuudellaan alle 15v teoista. 

Vierailija
11/24 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut jo hyviä vastauksia mutta saisinko vastauksia myös tuohon otsikon kysymykseen? 

Vierailija
12/24 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tullut jo hyviä vastauksia mutta saisinko vastauksia myös tuohon otsikon kysymykseen? 

Kukaan ei ole kenenkään toisen omistuksessa, holhouksen alaisena toki voi olla lapsi ja joskus aikuinenkin. Eri asioita. Holhooja ei omista holhottavaansa, vaan on vastuussa tämän asioiden hoitamisesta. 

Vierailija
13/24 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäiset ovat käytännössä äitinsä omistuksessa. 

Minusta olisi hyvä, että omistaja vastaa.

Vierailija
14/24 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään konsensusta. Omistajiin kuuluvat kaikki, joilla on alaikäiseen valtaa: vanhemmat, lääkärit, lasut (valtio). Nuoren kannattaa pysytellä mahdollisimman kaukana näistä kaikista ja erityisesti niistä, jotka käyttävät tuota valtaa väärin. Esimerkiksi lääkärit manipuloivat nuoren seksuaalisuutta ja syyllistyvät jopa rikoksiin loukatessaan näiden itsemääräämisoikeutta, jne. Lisäksi iso osa ihmisistä ajattelee, että vanhemmalla on aina auktoriteettiasema nuorempaan, mikä ei tietenkään ole totta, mutta sitä tehdään todeksi esim. väkivallalla

Eli nuori pääsee helpoimmalla kun sinnittelee omien vanhempiensa kanssa 18v asti ja sen jälkeen ampaisee töihin ja opintoihin. Lainaa ei kannata ottaa omiin nimiinsä. Kaikista sellaisista porukoista, missä sinua alistetaan, vähätellään, pojitellaan, jne. kannattaa pysytellä erossa

Vierailija
15/24 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole kenenkään toisen omistuksessa, holhouksen alaisena toki voi olla lapsi ja joskus aikuinenkin. Eri asioita. Holhooja ei omista holhottavaansa, vaan on vastuussa tämän asioiden hoitamisesta. 

Hyvin sanottu. En ole oikein ennen osannut ajatella niitä eri asioina.

Vierailija
16/24 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa taitaa jo vauvoilla on itsemääräämisoikeus, heti kun hetu on annettu.  Hyvä jos vanhemmat saavat nimen päättää. Mistään muusta ei pian varmaankaan anneta vanhemmille mitään tietoa, jos lapsi ei halua.    Viisaat päättäjämme. 

Vierailija
17/24 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä se 13 v tietää jo mikä on oikein ja mikä väärin. Nuori se on ,ei pikkupoika. Pikkupoika on 0-10 v . Vaikka kyllä 10 v jo ymmärtää oikean ja väärän mutta johonkin se raja pitää vetää.

Vierailija
18/24 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään konsensusta. Omistajiin kuuluvat kaikki, joilla on alaikäiseen valtaa: vanhemmat, lääkärit, lasut (valtio). Nuoren kannattaa pysytellä mahdollisimman kaukana näistä kaikista ja erityisesti niistä, jotka käyttävät tuota valtaa väärin. Esimerkiksi lääkärit manipuloivat nuoren seksuaalisuutta ja syyllistyvät jopa rikoksiin loukatessaan näiden itsemääräämisoikeutta, jne. Lisäksi iso osa ihmisistä ajattelee, että vanhemmalla on aina auktoriteettiasema nuorempaan, mikä ei tietenkään ole totta, mutta sitä tehdään todeksi esim. väkivallalla

Eli nuori pääsee helpoimmalla kun sinnittelee omien vanhempiensa kanssa 18v asti ja sen jälkeen ampaisee töihin ja opintoihin. Lainaa ei kannata ottaa omiin nimiinsä. Kaikista sellaisista porukoista, missä sinua alistetaan, vähätellään, pojitellaan, jne. kannattaa pysytellä erossa

Kyse ei ole omistamisesta. Vanhemmat eivät saa esim. myydä lapsiaan. Omaisuutta voi myydä.

Vierailija
19/24 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa taitaa jo vauvoilla on itsemääräämisoikeus, heti kun hetu on annettu.  Hyvä jos vanhemmat saavat nimen päättää. Mistään muusta ei pian varmaankaan anneta vanhemmille mitään tietoa, jos lapsi ei halua.    Viisaat päättäjämme. 

Niin siis lasulla ja lääkäreillä, jotka hyötyvät noista lapsista taloudellisesti. Se lapsihan ei koskaan valitsisi muuta kuin sylitellä äitiään, kyllä tuo kaikki tehdään ihan lapsen tahdon vastaisesti. Suomessa äitiysväkivalta ja lapsikauppa ovat kirjoitettu lakiimme. Raskaana olevien naisten sekä lasten myynti lääketeollisuudelle, kapitalisteille ja "lasulle". Pahalta näyttävät historian kirjat, kun ihmisten silmät aukeavat

Vierailija
20/24 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mikäli olet valmis tekemään ns. aikuisen rikoksen, niin olet valmis myös kärsimään seuraukset. Itse laskisin alaikärajan 10-12 ikävuoteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä