Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketkä näitä sukupuolineutraaleja vessoja ajaa joka paikkaan???

Vierailija
04.02.2025 |

Mä oon 33 vuotias mies ja en näe hyvänä asiana nimenomaan naisten kannalta näitä yhteisiä vessoja. Jos mulla olis tytär niin en haluaisi että siellä on samassa wc-tilassa miehiä seurana. Mä näen, että tämä nimenomaan vähentää naisten turvallisuutta ko. tiloissa, mutta ideologia edellä kun mennään niin faktojen sijaan tärkeämpää on se että päästään poseeraamaan että on parannettu (jollain käsittämättömällä tavalla) maailmaa?

Kommentit (216)

Vierailija
61/216 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

WC-protesti: paskantakaa unisex-vessoissa roskakoriin ja kuskaa lavuaariin.

En halua miehenä käydä vessassa menkkaripulin hajuisissa tiloissa.

Vierailija
62/216 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kovasti joku yrittämässä kiistää sitä, että vessoja on urakalla muutettu sukupuolineutraaleiksi. Miksiköhän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/216 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano se ääneen ja kerro siipi ja kerros missä nuo vessat sijaitsee.

Ai niin, trollaat vaan.

Ps. Osaisin suunnittelijana kertoa varmaan 10 koulua joissa noita on, mutta en ala teidän lapaan syöttämään mitään 😅

En trollaa. Helsingin keskusta-alueella sijaitseva Taideyliopiston toimipiste. Selvitä itse toimipiste netistä ja mene katsomaan, ovet ovat auki päiväsaikaan. Joka kerroksessa on yhteiset sukupuolineutraalit vessat, jotka on tarkoitettu naisille, miehille ja sukupuolineutraaleille. Alakerrassa on myös yhteiset pukuhuoneet n:lle, m:lle ja sukupuolineutraaleille. Aiemmin vessat ja pukuhuoneet olivat erikseen naisille ja miehille, joten niitä on edelleen kaksi, mutta ylempänä mainitsemallani jaolla.

Lol, en trollaa, mutta en vieläkään pysty vastaamaan yksinkertaiseen kysymykseen :D

Vierailija
64/216 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi vaimoilta salarunkata miesten kesken anonyymisti enään. Enään.

Vierailija
65/216 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ihmettelen sitä, että naiset eivät nouse vastustamaan, sillä tästä lähtien kaikki vessat ovat likaisia miesten vessoja.

Koska se on sosiaalinen turmion tie. Yritin vastustaa ennen kun niitä vielä oli, ei auttanut mutta seuraukset sain kyllä kärsiä. 

Vierailija
66/216 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, trollaat vaan.

Ps. Osaisin suunnittelijana kertoa varmaan 10 koulua joissa noita on, mutta en ala teidän lapaan syöttämään mitään 😅

En trollaa. Helsingin keskusta-alueella sijaitseva Taideyliopiston toimipiste. Selvitä itse toimipiste netistä ja mene katsomaan, ovet ovat auki päiväsaikaan. Joka kerroksessa on yhteiset sukupuolineutraalit vessat, jotka on tarkoitettu naisille, miehille ja sukupuolineutraaleille. Alakerrassa on myös yhteiset pukuhuoneet n:lle, m:lle ja sukupuolineutraaleille. Aiemmin vessat ja pukuhuoneet olivat erikseen naisille ja miehille, joten niitä on edelleen kaksi, mutta ylempänä mainitsemallani jaolla.

Lol, en trollaa, mutta en vieläkään pysty vastaamaan yksinkertaiseen kysymykseen :D

Googleta ensin ja etsi toimipiste, jos osaat. Jos noilla tuntomerkeillä et löydä, en yhtään ihmettele, ettet usko.

Vierailija
67/216 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla on miestenvessan kylttiin lyöty joku ääretön merkki ja naisten wc on edelleen vain naisille.

Vierailija
68/216 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettava esihenkilö voitais myös palauttaa esimieheksi

Ei vaan tehdään siitä vaihtelun vuoksi esinainen tai esirouva. Sopisi minulle, varmasti sinullekin?

Vierailija
69/216 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin opiskellessani kesäsiivoojana, aikoja sitten, isossa tavaratalossa,  ja jouduin pari kertaa tuuraamaan lomalla olevaa vessakassaa miesten puolella. Voi sitä piereskelyn määrää, jota sain kuunnella ja painepesurimaista pissan kohinaa pönttöön. Ja se sotku lattialla saati kuinka moni viitsi pestä käsiäänkään. Istuin lasikopissa ja raha annettiin pienen luukun kautta, mutta silti se oli ällöä. En edelleenkään sietäisi sitä, sillä naiset ottavat vessassa huomioon muutkin. Se on jokin sisään ajettu käytösmalli kivikauden ajoilta, että ymmärretään miten käymälä on myös monen tarttuvan taudin kasvattamoa. Ja kylmästi jaan nyt kahteen sukupuoleen, koska se ymmärrys seuraa jossakin naisgeenissä. Niinpä olen ap:n kanssa samaa mieltä, ettei pieniä saati isoja tyttöjä miesten yleiseen vessaan.

Vierailija
70/216 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

WC-protesti: paskantakaa unisex-vessoissa roskakoriin ja kuskaa lavuaariin.

En halua miehenä käydä vessassa menkkaripulin hajuisissa tiloissa.

Miten sun älykkyysosamäärällä varustettu neandertaali osaa käyttää tietokonetta??

JÅ.

ATK.

POIKAYSTÄVÄ NUKAHTI.

LEPÄÄ.

HERÄTÄN TAAS.

NAM.

Vierailija
71/216 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun tytär ei voi sit koskaan matkustaa junalla. Siellä on ollut iät ja ajat sukupuolineutraalit vessat.

Tässä ei nyt puhuta yhdestä pienestä vessakopista, vaan isosta vessasta, missä paljon koppeja, ja miehet ja naiset siellä yhdessä.

No sun tytär ei voi koskaan sitten alkaa seurustelemaan, koska seksuaalirikoksen tekijä on yleensä oma kumppani  tai ex-kumppani.

Oikeasti, on todella kuvottavaa kuinka tätä vessakoppisekoilua perustellaan naisten  turvallisuudella ja sitä käytetään lyömäaseena marginaalista transihmisten joukkoa vastaan. Jos naisten ja tyttöjen turvallisuus oikeasti huolestuttaisi, keskustelu käytäisiin siellä missä suurimmat ongelmat ovat. Ja eihän tässä edes pelätä transihmisten uhkaavan naisten ja tyttöjen turvallisuutta, vaan heteromiesten joiden oletetaan kumma

Tämä niin sata kertaa!

En minäkään ymmärrä tätä nykyistä sukupuolihumppaa, mutta tuo naisten ja tyttöjen turvallisuudella vastustaminen on kerrassaan kuvottavaa niin kauan, kun sitä käytetään pelkkänä aseena omalle agendalle. Tuo olympialaisten tilanne oli niin kuvaava. Siinä se kiinnostus naisten ja tyttöjen turvallisuudesta. Pedo kisoissa on ihan ok noille.

Vierailija
72/216 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi unisex pukuhuoneeet urheiluhalleille, työpaikoille, kouluihin jne. Säästöä syntyy kun ei tarvita kahta erillistä tilaa. 

Vierailija
73/216 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

DEI, woke ja nenärengas-hihhulit yhteisveskien takana.

Vierailija
74/216 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kusen pytyn laidoille ja näyttelen mulkkuani naisille.

Vierailija
75/216 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän työpaikalla on miestenvessan kylttiin lyöty joku ääretön merkki ja naisten wc on edelleen vain naisille.

Aika törkeää: vain pahojen miesoletettujen vessasta tehtiin se paikka minne ransukin voi suunnistaa...

Vierailija
76/216 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi vaimoilta salarunkata miesten kesken anonyymisti enään. Enään.

Vierailija
77/216 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, trollaat vaan.

Googleta ensin ja etsi toimipiste, jos osaat. Jos noilla tuntomerkeillä et löydä, en yhtään ihmettele, ettet usko.

Minä tunnen nuo toimipisteet oikein hyvin. Nyt on kyse siitä, että sinä esitit väittämän, mutta et kykene antamaan faktoja tueksi. Jos tuo olisi oikea kokemuksesi, sinulle ei olisi mitään ongelmaa nimetä tuota paikkaa missä väität opiskelevasi. Kyseessä on kuitenkin pelkkä rakennuksen nimi.

Vierailija
78/216 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kopissa on yksi ihminen kerrallaan niin ei se kotioloista eroa. Ja helpompi se on kun ei tarvitse katsoa, mikä merkki ovessa on, vaan menee jos koppi on vapaana. Itse olen mies enkä jaksa ottaa tästä stressiä. Keinotekoisen tuntuinen 'ongelma' näistä pahastuminen.

Isomman stressin aiheutti korkeakoulu, jossa eri kerroksissa samoissa kohdissa olevat sukupuolierotellut vessat olivat välillä eri päin eri kerroksissa ja kyltit kiireessä vaikeasti havaittavissa paikoissa. En ole varma tajusinko aina mennä oikeaan. Näin ainakin, kun muut miehet menivät vahingossa naisten vessaan, eli ei ollut vain oma ongelma.

Vierailija
79/216 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten ihmettelen sitä, että naiset eivät nouse vastustamaan, sillä tästä lähtien kaikki vessat ovat likaisia miesten vessoja.

Eli pitääkö vastustaa sitä että te kusette lattioille, vai sitä että naiset vaan näkevät teidän sikailun?

Ai niin, sitä lattioille kusemista ei saanut vastustaa KoSkA NaISet MäÄräIlEe KaiKESta MuUtenKIn VessAssA miEste3n oMa Rauha!!!11

Vierailija
80/216 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miehenä jätän aina unisex oven lukitsematta siellä asioidessani, innolla odotan oven aukeavan kun muna kädessä hoidan asioitani