Onko noloa muuttaa eläkkeellä olevien vanhempien luokse takaisin pariksi vuodeksi, jos ikää itsellä on jo 26?
Äitini ehdotti, että noin voisin säästää huimat määrät rahaa, kun kävisin töissä ja asuisin heidän luonaan.
Kommentit (42)
Tuohan on ihan hyvä idea, jos se sopii kaikille.
Jaa-a. Ei sitä ainakaan pariutumiskumppanien silmissä katsota hyvällä, mutta jos tämä ei ole suunnitelmissasi niin ei väliä
Saat tehdä niille vanhuksille kotitöitä kun he höperöityvät ja dementoituvat.
Fiksuahan se vaan on, jos tulet vanhempiesi kanssa hyvin toimeen etkä kaipaa enemmän yksityisyyttä.
Taloudellisesti kannattava järjestely. Useimmilla ei vain ego anna periksi
Mä asun vanhemmilla, koska halvempaa. Myönnän oon pihi. Ikä 28.
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Ei sitä ainakaan pariutumiskumppanien silmissä katsota hyvällä, mutta jos tämä ei ole suunnitelmissasi niin ei väliä
Miten niin? Tosi moni nuori nainen asuu edelleen vanhemmilla
Broidi muutti äitin helmaan yli nelikymppisenä.
Jotkut ei muuta äipän helmoista koskaa.
Ei ole noloa jos aikuisena muuttaa takaisin vanhempien luokse. Monet muuttaakin, jos on esimerkiksi tiukkaa rahasta. Se on noloa jos tuon ikäisenä asustelee vielä vanhempien nurkissa.
Mitä vaateita vanhemmillasi on halva asunnon vastineena?
No ei ole, jos kaikille sopii. Eikä ole este pariutumiselle. Ole onnellinen!
Vierailija kirjoitti:
Taloudellisesti kannattava järjestely. Useimmilla ei vain ego anna periksi
Ego kestää sen että asuu vuokralla yhteiskunnan maksimi tukien mahdollistaman ja leikkii itsenäistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole noloa jos aikuisena muuttaa takaisin vanhempien luokse. Monet muuttaakin, jos on esimerkiksi tiukkaa rahasta. Se on noloa jos tuon ikäisenä asustelee vielä vanhempien nurkissa.
Ensimmäisessä lauseessa ei ole noloa, ja toisessa lauseessa on noloa?
Jos voit siellä hyvin, muuta! On hyvä saada rahaa säästöön ja pääset kyllä omillesi myöhemminkin. Voitte löytää toisenne aikuisina uudella tavalla, kunhan et odota samaa palvelua mitä ehkä sait lapsena, vaan olet hyvä kämppis heille.
Vierailija kirjoitti:
Mä asun vanhemmilla, koska halvempaa. Myönnän oon pihi. Ikä 28.
Niin no P:llähän se sekin alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vaateita vanhemmillasi on halva asunnon vastineena?
Sanoivat, että 100 € voin maksaa heille kuukaudessa. Siivoan heidän kanssaan, laitan välillä ruokaa, teen pihatöitä. Ovat itse hyvässä kunnossa ja aktiivisia, niin eivät tarvitse hoivaa.
Voisin kuvitella itsekin että olisin tehnyt tuon ratkaisun jos olisin voinut. Se olisi edellyttänyt tietenkin hyvät ja terveet välit sekä sellaisen tilan missä pystyy olemaan. Esimerkiksi kaksi kerroksinen okt ja saisi siitä vaikka alakerran pääosin itselleen tai sitten muu vastaava vaihtoehto.
Harmi ettei itselle tuollaista mahdollisuutta ole suotu alkoholistien vanhempien vuoksi ja joskus on tehnyt mieli vanhemman huomaan kun omassa elämässä ei oikein suju. Mutta näille ei voi mitään.
Elikkä lämpimästi suosittelen jos on oikeasti mahdollista ja realistista, että se asumismuoto on jokaiselle ok. Säästä rahaa ja voi hyvin. 🙏🏻
Vierailija kirjoitti:
Elämässä on tärkeämpiäkin asioita kuin pariutuminen. Itseasiassa pariutuminen ei ole lainkaan tärkeää. Lähes kaikki on tärkeämpää kuin se. Unelmansa ehtii haudata, itsensä ehtii sitoa ja itsenäisen ajattelunsa menettää myöhemminkin.
Monen 45 vuotiaankin kuuluisi asua vielä vanhempiensa kanssa,eikä olla yhteiskunnan rasitteena tukien nostelijana.
Periaatteessa vanhempien kuuluisi huolehtia jälkikasvustaan aina siihen asti kunnes nämä lapset pärjäisivät jo itsenäisesti omillaan eikä sysätä näitä kasvattejaan valtion elätettäväksi.
Ei ole noloa.