Onko noloa muuttaa eläkkeellä olevien vanhempien luokse takaisin pariksi vuodeksi, jos ikää itsellä on jo 26?
Äitini ehdotti, että noin voisin säästää huimat määrät rahaa, kun kävisin töissä ja asuisin heidän luonaan.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Mitä vaateita vanhemmillasi on halva asunnon vastineena?
Ettei lapsi t@pa vanhempiaan, sekin on mahdollista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettei lapsi t@pa vanhempiaan, sekin on mahdollista
Teidän suvussa ehkä, mutta ei missään normaalissa perheessä
Ei tuossa ole mitään noloa. Somessa näkynyt myös muutamia +30v ikäisiä jotka asuvat väliaikaisesti tai pysyvästi vanhemmillaan eri syistä. Olen kuullut että esim briteissä asunnot joillakin paikkakunnilla kiven alla tai asuminen niin kallista, että ei nuoret pysty muuttamaan kovin helposti pois vanhempien luota. On mukavaa jos vanhempien kanssa on hyvät välit ja tulee toimeen. Se ei ole itsestäänselvyys. Tiedän myös monia joilla ei ole omien vanhempien kanssa oikein minkäänlaisia välejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Ei sitä ainakaan pariutumiskumppanien silmissä katsota hyvällä, mutta jos tämä ei ole suunnitelmissasi niin ei väliä
Miten niin? Tosi moni nuori nainen asuu edelleen vanhemmilla
Yleensä näin kunnes nainen siirtyy jonkun miehen elätettäväksi. Naisilla nyt on muutenkin helpompi elämä, kun syntymästä asti saavat kaiken valmiina eteensä. Pojilla taas toisenlaista koska pienestä asti vaaditaan kantamaan vastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Ei sitä ainakaan pariutumiskumppanien silmissä katsota hyvällä, mutta jos tämä ei ole suunnitelmissasi niin ei väliä
Miten niin? Tosi moni nuori nainen asuu edelleen vanhemmilla
Yleensä näin kunnes nainen siirtyy jonkun miehen elätettäväksi. Naisilla nyt on muutenkin helpompi elämä, kun syntymästä asti saavat kaiken valmiina eteensä. Pojilla taas toisenlaista koska pienestä asti vaaditaan kantamaan vastuu.
Noh, biologisestikin uros on se provideri, ja naarailla on sitten muunlaisia avuja joilla päästä elämässä eternpäin
Itse en kyllä haluaisi seurustella miehen kanssa, joka asuu vanhemmillaan. Kuulostaa helvetillisesltä tulevaisuudelta saada lapsia miehen kanssa, jonka äiti olisi tasavertainen äiti minun lapselleni. Miten voit aloittaa oman perheen jos asut vanhemmillasi? Tai ehkä tämä ei ole suunnitelmissasi.
Ne jotka pitää tuollaista nolona on itse lapsellisia.
Vierailija kirjoitti:
Monen 45 vuotiaankin kuuluisi asua vielä vanhempiensa kanssa,eikä olla yhteiskunnan rasitteena tukien nostelijana.
Periaatteessa vanhempien kuuluisi huolehtia jälkikasvustaan aina siihen asti kunnes nämä lapset pärjäisivät jo itsenäisesti omillaan eikä sysätä näitä kasvattejaan valtion elätettäväksi.
Noin se on etelän maissa. Samalla tavalla kun vanhemmat höperöityvät, lasten kuuluu heitä hoitaa, eikä heitä heitetä julkisiin hoivakoteihin yhteiskunnan kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä haluaisi seurustella miehen kanssa, joka asuu vanhemmillaan. Kuulostaa helvetillisesltä tulevaisuudelta saada lapsia miehen kanssa, jonka äiti olisi tasavertainen äiti minun lapselleni. Miten voit aloittaa oman perheen jos asut vanhemmillasi? Tai ehkä tämä ei ole suunnitelmissasi.
Vanhempien luota voi muuttaa pois sitten kun perheen perustaminen alkaa näyttää ajankohtaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempien luota voi muuttaa pois sitten kun perheen perustaminen alkaa näyttää ajankohtaiseksi.
No ei tule ajankohtaiseksi miehen kanssa, joka asuu äitinsä kanssa. Ei voi tietää irtautuuko ikinä äidistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tule ajankohtaiseksi miehen kanssa, joka asuu äitinsä kanssa. Ei voi tietää irtautuuko ikinä äidistään.
No en ole mies. -Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei poikakavereita eikä lemmikkejä. Kotiin tultava kello 22:00 mennessä. Osallistuttava kodin siivoukseen ja ruoanlaittoon.
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä haluaisi seurustella miehen kanssa, joka asuu vanhemmillaan. Kuulostaa helvetillisesltä tulevaisuudelta saada lapsia miehen kanssa, jonka äiti olisi tasavertainen äiti minun lapselleni. Miten voit aloittaa oman perheaen jos asut vanhemmillasi? Tai ehkä tämä ei ole suunnitelmissasi.
Mieheni asui vanhemmillaan, kun tapasimme. Oli juuri muuttanut takaisin kotipaikkakunnalle, eikä ollut vielä löytänyt asuntoa.
Muuttikin sitten aika nopeaa minun luokseni. En nähnyt tässä mitään outoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä haluaisi seurustella miehen kanssa, joka asuu vanhemmillaan. Kuulostaa helvetillisesltä tulevaisuudelta saada lapsia miehen kanssa, jonka äiti olisi tasavertainen äiti minun lapselleni. Miten voit aloittaa oman perheaen jos asut vanhemmillasi? Tai ehkä tämä ei ole suunnitelmissasi.
Mieheni asui vanhemmillaan, kun tapasimme. Oli juuri muuttanut takaisin kotipaikkakunnalle, eikä ollut vielä löytänyt asuntoa.
Muuttikin sitten aika nopeaa minun luokseni. En nähnyt tässä mitään outoa
Jos se ei ole semmoinen, joka ei suostu tulla pois äidin helmoista niin ei sitten mitään outoa
Erikoista lukea monien naisten kommentteja aiheeseen. Mun mies asui äitinsä kanssa tuossa iässä, vajaa kymmenen vuotta sitten. Onnistui säästämään hyvin rahaa omaan asuntoon, ja ollaan asuttu yhdessä jo seitsemän vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Erikoista lukea monien naisten kommentteja aiheeseen. Mun mies asui äitinsä kanssa tuossa iässä, vajaa kymmenen vuotta sitten. Onnistui säästämään hyvin rahaa omaan asuntoon, ja ollaan asuttu yhdessä jo seitsemän vuotta.
Onko usein yökylässä äidillä yhä?
Itse muutin vasta 26v pois vanhempien luota. Syy, kävin töissä ja säästin kuin hullu omaan asuntoon jonka maksoinkin sitten kerralla pois.
Vanhemmille maksoin "vuokraa" joka kattoi omat ruokakuluni ja evääni töihin. Maksoin omat laskuni mitä oli ja autoin kotitöissä mitä nyt olikaan.
Nyt 31v ja en ole vieläkään mitään lainaa tarvinnut.
Onhan se niin, että siinä lähtee kaikilta yksityisyys ja omat tavat häiriintyy. Ei mitään rauhaa kenelläkään.
Mä en koskaan kysy valintojani muilta, ei kuulu muille, ja se tärkein: olen onnellinen.
Ei ollenkaan. Sehän on vain hienoa jos järjestely on toivottava kummallekin.