Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Piilotyöpaikkoja(=suhteilla töihin) entistä enemmän

Vierailija
03.02.2025 |

Naurettava jo koko termi: työpaikkoja piilotellaan harvoille ja valituille eikä laiteta julkiseen hakuun. Osasyynä aktiivimallien pakkohaku ja työttömien julkinen mollaaminen. Asiantuntija toimitusjohtaja (YTK) neuvoo, kuinka pitää olla aktiivinen ja ulospäinsuuntautunut sekä verkostoitunut. Pitää nähdä vaivaa ja etsiä työpaikkoja. Kun ei ole verkostoja= suhteita, olet introvertti ja pahimmassa tapauksessa työtön, turha uneksia töihin pääsemisestä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä.

Vierailija
2/10 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukotus. Taas yksi, joka ei ymmärrä yksinkertaisia käsitteitä. 

Toki totta on, että pakkohakeminen on saattanut vähentää paikkojen julkista ilmoittelua, mutta toisaalta - kun porukkaa hakee duunia aktiivisesti, niin mitä sitä turhaan ilmoittelemaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljon hämmästystä. Jos pikkufirma laittaa paikan avoimeen haluun, se ei pysty selviytymään hakemustulvasta. Puhelimet menevät tukkoon, kun kaikki yrittävät onkia lisätietoa asiasta.

Vähimmällä pääsee, kun pestaa työntekijän kaverin sukulaisen matalalla profiililla.

Vierailija
4/10 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haukotus. Taas yksi, joka ei ymmärrä yksinkertaisia käsitteitä. 

Toki totta on, että pakkohakeminen on saattanut vähentää paikkojen julkista ilmoittelua, mutta toisaalta - kun porukkaa hakee duunia aktiivisesti, niin mitä sitä turhaan ilmoittelemaan. 

Mitä sitten turhaan huutelemaan "mene töihin!" -mantraa?

Vierailija
5/10 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei paljon hämmästystä. Jos pikkufirma laittaa paikan avoimeen haluun, se ei pysty selviytymään hakemustulvasta. Puhelimet menevät tukkoon, kun kaikki yrittävät onkia lisätietoa asiasta.

Vähimmällä pääsee, kun pestaa työntekijän kaverin sukulaisen matalalla profiililla.

Näinhän se menee! Minkä takia työttömiä velvoitetaan tekemään näitä turhia hakemuksia, kun siitä on kaikille osapuolille haittaa?

Vierailija
6/10 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivisuutta peliin. Kukaan ei hae teitä sieltä sohvalta.

Vierailija
7/10 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut piilotyöpaikan. Valmistuin ja laitoin vain sähköpostia ja cvn haluamaani paikkaan  Tuli kutsu haastatteluun. Vuoden kuluttua olin vakituinen. 

Vierailija
8/10 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut piilotyöpaikan. Valmistuin ja laitoin vain sähköpostia ja cvn haluamaani paikkaan  Tuli kutsu haastatteluun. Vuoden kuluttua olin vakituinen. 

niin varmaan kun olet lähihoitaja

Vierailija
9/10 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on fiksumpaa, ei joudu ottamaan ma tuja.

Vierailija
10/10 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteilla voi hyvin saada töitä. Ne suhteet luodaan yleensä esim harjoittelussa. Tein itsekin 38- vuotiaana ilmaisen 3kk harjoittelun osoittaakseni kyvykkyyteni alalle. Sain paikasta hyvän ja nimekkään suosittelijan jonka avulla hain seuraavaa paikkaa. Sen jälkeen olen päässyt aina sinne mihin olen hakenut ja nykyään vakituinen asiantuntijatyö.

Piti laittaa itseni likoon ja olla muutama kk puolison palkalla jotta alanvaihdon myötä sain aikuisena töitä. Aiemmin olin eri alalla.