Onko jotain ns. lämmittämistä vaille välipalatyyppistä kasvisruokaa? Jonka nappaisi kaupan hyllystä esim. patongin sijaan?
Kasvisten määrän lisääminen ruokavalioon ensisijainen toive, toisena painonpudotus. Sitä vaan niin äkkiä nappaa jotain epäterveellistä.
Mielessä siis jotain tyyliin falafelit ja hummusdippi. Eli ei tarvitse kokkailla ihmeemmin, snacks-tyyppinen mutta ns. virallisterveellinen.
Jotain muita ideoita?
Syön töissä aterian mutta siinä ei aina ole juurikaan kasviksia niin sitten iltaruoka saisi olla enemmän kasvispainotteinen mutta ongelmana laiskuus ja että kokkailut menee vähän hukkaan vain yhdelle.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäisten täti-ihmisten voimalounas eli Saarioisten kasvissosekeitto 🤣
Ja Huoriksen voimakommentti tädeistä ja sosekeitoista. Laitas taas vähän alapeukuttaen!
Vierailija kirjoitti:
Mieheni osti kerran ihan kokeilumielessä Vihis-kasvispiirakan töihin evääksi. Kehui hyväksi. Hän ei ole kasvissyöjä, eikä normaalisti osta lihapiirakoita, mutta tuota voisi kuulemma ostaa myös uudelleen.
Mäkin kun olin töissä ostin vihis piirakan ja tykkäsin, en myöskään ole kasvissyöjä. Parempia kun ne kuivat pienet lihapiirakat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt varsinaisesti välipala, mutta joku kasviskeitto esim. pinaatti tms.
Sehän on pääasiassa maitoa tai kermaa, mitä nyt onkaan. Mikä siitä tekee kasviskeiton? Maito tulee eläimestä. Pinaattia vähän väriksi.
Se, ettei siinä ole lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Leipää ja kasviksia päälle. Hedelmä jälkiruuaksi.
Kysyttiin patongin sijaan. Patonki on leipää.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostan valmiita kasvispusseja, joissa porkkanaa, kukkakaalia ja parsakaalia. Laitan airfrieriin ja päälle pari nokaretta voita, suolaa ja sitruunapippuria. Oheen kanaa, raejuustoa tai vaikka öljyistä tonnikalaa jos ei jaksa kokata. Näin tulee 300-500g kasviksia päivään.
Kasvisruoaksi kanaa ja tonnikalaa, hiphei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyttiin patongin sijaan. Patonki on leipää.
No jättää sen leivän pois ja lisää hedelmää tilalle.
Eihän siellä kaupassa ole mitään syötävää...
Eihän siellä kaupassa ole mitään syötävää...
Valmis kreikkalainen salaatti. Hyvää.
On se kauheeta ku kaupasta ei löydä aikuinen safkaa itse.