Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömiä 300000 ihmistä

Vierailija
03.02.2025 |

Pitkäaikaistyöttömiä heistä 100000. Määrät ovat valtavia. He ovat työikäisiä suomalaisia. Monella perhe. Mitä tekee hallitus? Toivoo vain, että joku muu tekisi jotain.

Kommentit (144)

Vierailija
121/144 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herää kysymys että mitä ne 300.000 työtöntä ITSE tekevät sen eteen että löytäisivät tavan ansaita elantonsa. 

Olen itsekin työtön ja en kyllä odota sekuntiakaan että hallitus (tai oppositio varsinkaan) pystyisi sitä auttamaan. Ainoa joka voi ansaita minulle ja perheelleni toimeentulon on minä itse. 

Se mitä hallitus voisi tehdä olisi helpottaa yrittäjäksi ryhtymistä työttömänä. Se ei nimittäin ole mitenkään yksinkertainen asia vaikka luulisi että yhteiskunnankin kannattaisi tukea nimenomaan sitä että ihmiset oppisivat itse hankkimaan elantonsa omalla työllään eikä vain odotettaisi että joku muu tulee ja ANTAA työtä.. 

Ihmisillä ei ole varaa kuluttaa eikä ostaa palveluita. Silkkaa itsemurhaa alkaa nyt yrittämään. 

Vierailija
122/144 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet solvaa tälläkin palstalla noin isoa porukkaa ja huutelee mene töihin. Tietämättä edes millaisesta porukasta on kyse. Helppo tulla huutelemaan nimettömänä. Kyllä se pilkka osuu omaan nilkkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/144 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herää kysymys että mitä ne 300.000 työtöntä ITSE tekevät sen eteen että löytäisivät tavan ansaita elantonsa. 

Olen itsekin työtön ja en kyllä odota sekuntiakaan että hallitus (tai oppositio varsinkaan) pystyisi sitä auttamaan. Ainoa joka voi ansaita minulle ja perheelleni toimeentulon on minä itse. 

Se mitä hallitus voisi tehdä olisi helpottaa yrittäjäksi ryhtymistä työttömänä. Se ei nimittäin ole mitenkään yksinkertainen asia vaikka luulisi että yhteiskunnankin kannattaisi tukea nimenomaan sitä että ihmiset oppisivat itse hankkimaan elantonsa omalla työllään eikä vain odotettaisi että joku muu tulee ja ANTAA työtä.. 

No nih, mä oon vastikään valmistunut putkiasentaja, työkokemusta kesätyön verran. Perustanpa firman ja alan kilpailemaan vähistä urakoista muiden firmojen kanssa, ihan varmasti kannattaa. Säki varmaan riemusta kiljuen maksat putkirempasta jollekin pula-amiksesta vastavalmistuneelle, joka noin suurinpiirtein osaa perusteet alastaan. 

Vierailija
124/144 |
04.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä on, jos osaa hommansa. Oleskelijoita ei nykyään palkata. M39

Vierailija
125/144 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
126/144 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmekkään. Työelämä täyttä vittuilua

Vierailija
127/144 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullapa onkin 2 työpaikkaa. Olen päivätyöläinen toimistolla ja sitten oma osakeyhtiö jonne tulot jäävät kuin pankkiin 20% yhteisöveroprosentilla. Itse päivätyöhän riittää 3 tuntia päivässä ja löysän ajan käytän omaan yritykseeni.

Esikuvina Trump, Musk ja Ilkka Paananen. Poliittinen kartta on niin oikealla että kokoomus näyttää olevan liian kaukana vasemmalla.

#suominousuun

Vierailija
128/144 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkein hallitus ikinä 

Vierailija
129/144 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
130/144 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
131/144 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon auttaa se että roudataan halpaväkeä 100000 henkilöä hetkeksi hengailemaan ja siitä sitten saavat kela kultakortin.

Vierailija
132/144 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artsi hommas Kelalle uusia asiakkaita.Pääsee sinne niitä kohta kyykyttämään lisää.

Vierailija
133/144 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
134/144 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkööt töihin...suosittelen..

Vierailija
135/144 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoa, kerrankin kuulun johonkin joukkoon ja suurempaan yhteisöön, on kavereitakin nyt ruokajonossa !

Vierailija
136/144 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työttömiä on yli 400 000 henkilöä.

Vierailija
137/144 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hienoa, kerrankin kuulun johonkin joukkoon ja suurempaan yhteisöön, on kavereitakin nyt ruokajonossa !

Aitoa yhteisöllisyyttä! Kyllä köyhä köyhän tuntee. Se lämmin hyväksynnän tunne! Voi olla oma itsensä!

Vierailija
138/144 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä hallitus on saanut vain pahaa aikaan.

Aika iso osa tämän hallituksen viaksi lasketuista muutoksista on edellisen Marinin hallituksen aikaansaannoksia. Muutokset ei tule aina voimaan istuvan hallituksen aikana vaan kaatuvat seuraavan niskaan. Orpon hallituksen ajasta ja työpanoksesta iso osa menee Marinin mokien korjaaamiseen.

Höpö höpö. Tämä hallitus on kahdessa vuodessa luonut pelkkää kurjuutta.

Haista sä herra höpöhöpön postaaja v i t t u. Mikä v teillä uunoilla on kirjoittaa HöPö HöPö??? ziiz niinku höpöHÖPÖHEI! 

Vierailija
139/144 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä hallitus on saanut vain pahaa aikaan.

Aika iso osa tämän hallituksen viaksi lasketuista muutoksista on edellisen Marinin hallituksen aikaansaannoksia. Muutokset ei tule aina voimaan istuvan hallituksen aikana vaan kaatuvat seuraavan niskaan. Orpon hallituksen ajasta ja työpanoksesta iso osa menee Marinin mokien korjaaamiseen.

Niin. Minulla ei ole koskaan ollut niin paljon töitä, kuin oli Marinin hallituksen aikaan! Elämäni pisin työrupeama yhdessä yrityksessä. Kun sitten tämä nykyhallitus alkoi trumppeilemaan, niin heti näkyi asiakaskadot eripuolilla pitäjää ja lähiyrityksiä. Alkoi negatiivinen suhdanne ja asiakaskato oli todellisuutta. Niinpä pääsin minäkin ylväiden työttömien joukkoon! Olen toki töitä etsinyt mutta niitä ei vaan ole. Haetpa sitten näkyviä tahi piilopaikkoja. Monen yrittäjän kanssa jutelleena, ovat olleet sitä mieltä, että tässä riskin syksyä nähdään tällä menolla. Sitten vielä tuo usN trumputin. Tuo pelle aiheuttaa vielä lisäongelmat päälle, kuten viime päivinä oli ilmi käynyt.

Mutta älkää haukkuko Marinia. Vika ei ollut hänessä. Ei ennen eikä jälkeen. Kyllä ongelmat ovat syntyneet juuri nyt tämän nimen omaisen hallituksen virassa ollessa!

Vierailija
140/144 |
08.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on huuuuuuutava työvoimapula!! Menkää töihin!