Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pesukoneet pesevät niin kauan?

Vierailija
02.02.2025 |

Linkoaa kolme tuntia ja pitää kovaa ääntä. Miksei teknologia ole keksinyt nopeaa ja hiljaista pesukonetta?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästääkö vettä vai sähköä se kone ? Ainakin hermot menee odotella tunteja kun kone pesee..

Vierailija
2/35 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku suunnittelija suunnittelee niitä kieli poskessa Aasiassa vai missä. Ja ääni myös koneeseen, moottori, voi kuulostaa lihaleikkurilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin kone laittaa peruspyykin välillä johonkin yli 3 tuntiin. Keskeytän sen aina samantien ja valitsen 1h intense pesun, jos noin meinaa tehdä. Voi olla jostain yhden topin painosta kiinni, että valitsee 1,5h ohjelman sijasta sen yli 3h ohjelman (eli jos ottaa koneesta yhden topin pois, niin aikaa tuleekin 1,5h). Aika typerää.

Enkä oikein ymmärrä, että miten siinä säästää vettä tai sähköä nyt ainakaan, että pyörittelee melkein neljä tuntia.

Vierailija
4/35 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen. Laitospyykkikoneet pesee paljon nopeammin. 

Vierailija
5/35 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ohjelmasta. Juuri pyöräytin koneellisen tunnin pikapesulla. 

Vierailija
6/35 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästääkö vettä vai sähköä se kone ? Ainakin hermot menee odotella tunteja kun kone pesee..

Miksi sä sitä odottelet? Eikö sulla ole muuta tekemistä sen pesun aikana? Mun kone kyllä osaa pestä ilman että mä istun vieressä odottamassa.

Vierailija
7/35 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun koneessa on 30 minuutin ja 1 tunnin ohjelma

Vierailija
8/35 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme tuntia?? Meidän pesutuvassa 40 asteen pesu on noin 45 minuuttia.  

Vierailija
9/35 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tulee vaikutelma energiatehokkuudesta: kun kone pitää taukoja, tunnissa menee vähän energiaa. Tietenkin pitäisi mitata koko pesuohjelman energiankäyttö, mutta kilowattitunti on johtanut tähän kikkailuun. 

Vierailija
10/35 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku suunnittelija suunnittelee niitä kieli poskessa Aasiassa vai missä. Ja ääni myös koneeseen, moottori, voi kuulostaa lihaleikkurilta.

Meillä suihkukoneelta. Kaipaan entistä Asa Cordesiani. Se oli oikea muuli. Sillä pesin räsymatotkin. Ikääkin sille kertyi ihan kiitettävästi parikymmentä vuotta. Kerran remmi vaihdettiin.

Muutettiin ja se läksi kaatopaikalle edestätäytettävien myyjän mukaan vettä/sähköä säästävien tultua.

Vierailija
11/35 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Linkoaa 3 tuntia"😂

Vierailija
12/35 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koneessa lyhin ohjelma on 1 h ja 45 min. Ja se on lyhennetty 3 tunnista. Ja liian matalalla lämpötilalla joka ei pese hyvin, saa ehkä 45 min. Jäi pesuaineita.

Vierailija
13/35 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä sitä odottelet? Eikö sulla ole muuta tekemistä sen pesun aikana? Mun kone kyllä osaa pestä ilman että mä istun vieressä odottamassa.

Olen eri, mutta vastaan omasta puolestani, etten uskaltaisi jättää konetta valvomatta. Eihän se vakuutuskaan korvaa, jos sattuu jotain.

Vierailija
14/35 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koneessa puuvilla ohjelma kestää joku 3 tuntia. Aina pesen kaikki tekokuituohjelmalla 1h 19min. Saa kuiten veden määrää säädettyä,lämpötilaa ja nappia voi painaa onko kevyesti likaista pyykkiä vai tosi tosi muta kuraista. Toki koneessa lyhin ohjelma on 15min,mut mitä siinä pesee? Ehkä se vartin pyöritys kuivausrummun käytön jälkeen jos koneen sisälle on jääny paljon nukkaa.

Vierailija
15/35 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikoneet lämmittää sen käyttöveden, missä menee aikaa. Olen pidemmän aikaa ihmetellyt, miksi kerrostaloissa ei voi olla vessoissa kuumavesihanaa mihin voisi liittää pesukoneen. 

Vierailija
16/35 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ostanutvääränlaisen koneen. Minulla on Boschin8 kg kone ,joka pesee 15 min, 1/2h , 1h ,,1.5 h,,  jne . Linkous ei kestä kauan. Tänään esim pesin 2 koneellista lakanoita ja tyynynpäällisiä ja nyt ovat kuivat ihan huoneessa kuivuu.

Vierailija
17/35 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Electroluxissa voi lyhentää pesuaikoja, pesen yleensä niin että 60 asteen pesu 1,5 tuntia, 40 astetta 1 h 20 min. Noita voisi vielä lyhentää lisää niin että ohjelma kestäisi noin tunnin. Lisäksi on myös erikseen pikaohjelmat jotka vielä lyhyempiä.

Vierailija
18/35 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koneessa on pikapesu 30min, mutta harvoin pesen sillä. Käytän muutenkin ylimääräistä huuhtelua lisäksi joka pesuohjelmassa.

Vierailija
19/35 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen käsin saavissa.

Vierailija
20/35 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ostanutvääränlaisen koneen. Minulla on Boschin8 kg kone ,joka pesee 15 min, 1/2h , 1h ,,1.5 h,,  jne . Linkous ei kestä kauan. Tänään esim pesin 2 koneellista lakanoita ja tyynynpäällisiä ja nyt ovat kuivat ihan huoneessa kuivuu.

Ja vielä,, kyllä tulee puhdasta.