Miksi pesukoneet pesevät niin kauan?
Linkoaa kolme tuntia ja pitää kovaa ääntä. Miksei teknologia ole keksinyt nopeaa ja hiljaista pesukonetta?
Kommentit (35)
Joku suunnittelija suunnittelee niitä kieli poskessa Aasiassa vai missä. Ja ääni myös koneeseen, moottori, voi kuulostaa lihaleikkurilta.
Munkin kone laittaa peruspyykin välillä johonkin yli 3 tuntiin. Keskeytän sen aina samantien ja valitsen 1h intense pesun, jos noin meinaa tehdä. Voi olla jostain yhden topin painosta kiinni, että valitsee 1,5h ohjelman sijasta sen yli 3h ohjelman (eli jos ottaa koneesta yhden topin pois, niin aikaa tuleekin 1,5h). Aika typerää.
Enkä oikein ymmärrä, että miten siinä säästää vettä tai sähköä nyt ainakaan, että pyörittelee melkein neljä tuntia.
Samaa ihmettelen. Laitospyykkikoneet pesee paljon nopeammin.
Riippuu ohjelmasta. Juuri pyöräytin koneellisen tunnin pikapesulla.
Vierailija kirjoitti:
Säästääkö vettä vai sähköä se kone ? Ainakin hermot menee odotella tunteja kun kone pesee..
Miksi sä sitä odottelet? Eikö sulla ole muuta tekemistä sen pesun aikana? Mun kone kyllä osaa pestä ilman että mä istun vieressä odottamassa.
Kyllä minun koneessa on 30 minuutin ja 1 tunnin ohjelma
Kolme tuntia?? Meidän pesutuvassa 40 asteen pesu on noin 45 minuuttia.
Näin tulee vaikutelma energiatehokkuudesta: kun kone pitää taukoja, tunnissa menee vähän energiaa. Tietenkin pitäisi mitata koko pesuohjelman energiankäyttö, mutta kilowattitunti on johtanut tähän kikkailuun.
Vierailija kirjoitti:
Joku suunnittelija suunnittelee niitä kieli poskessa Aasiassa vai missä. Ja ääni myös koneeseen, moottori, voi kuulostaa lihaleikkurilta.
Meillä suihkukoneelta. Kaipaan entistä Asa Cordesiani. Se oli oikea muuli. Sillä pesin räsymatotkin. Ikääkin sille kertyi ihan kiitettävästi parikymmentä vuotta. Kerran remmi vaihdettiin.
Muutettiin ja se läksi kaatopaikalle edestätäytettävien myyjän mukaan vettä/sähköä säästävien tultua.
Mun koneessa lyhin ohjelma on 1 h ja 45 min. Ja se on lyhennetty 3 tunnista. Ja liian matalalla lämpötilalla joka ei pese hyvin, saa ehkä 45 min. Jäi pesuaineita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästääkö vettä vai sähköä se kone ? Ainakin hermot menee odotella tunteja kun kone pesee..
Miksi sä sitä odottelet? Eikö sulla ole muuta tekemistä sen pesun aikana? Mun kone kyllä osaa pestä ilman että mä istun vieressä odottamassa.
Olen eri, mutta vastaan omasta puolestani, etten uskaltaisi jättää konetta valvomatta. Eihän se vakuutuskaan korvaa, jos sattuu jotain.
Mun koneessa puuvilla ohjelma kestää joku 3 tuntia. Aina pesen kaikki tekokuituohjelmalla 1h 19min. Saa kuiten veden määrää säädettyä,lämpötilaa ja nappia voi painaa onko kevyesti likaista pyykkiä vai tosi tosi muta kuraista. Toki koneessa lyhin ohjelma on 15min,mut mitä siinä pesee? Ehkä se vartin pyöritys kuivausrummun käytön jälkeen jos koneen sisälle on jääny paljon nukkaa.
Kotikoneet lämmittää sen käyttöveden, missä menee aikaa. Olen pidemmän aikaa ihmetellyt, miksi kerrostaloissa ei voi olla vessoissa kuumavesihanaa mihin voisi liittää pesukoneen.
Olet ostanutvääränlaisen koneen. Minulla on Boschin8 kg kone ,joka pesee 15 min, 1/2h , 1h ,,1.5 h,, jne . Linkous ei kestä kauan. Tänään esim pesin 2 koneellista lakanoita ja tyynynpäällisiä ja nyt ovat kuivat ihan huoneessa kuivuu.
Electroluxissa voi lyhentää pesuaikoja, pesen yleensä niin että 60 asteen pesu 1,5 tuntia, 40 astetta 1 h 20 min. Noita voisi vielä lyhentää lisää niin että ohjelma kestäisi noin tunnin. Lisäksi on myös erikseen pikaohjelmat jotka vielä lyhyempiä.
Mun koneessa on pikapesu 30min, mutta harvoin pesen sillä. Käytän muutenkin ylimääräistä huuhtelua lisäksi joka pesuohjelmassa.
Vierailija kirjoitti:
Olet ostanutvääränlaisen koneen. Minulla on Boschin8 kg kone ,joka pesee 15 min, 1/2h , 1h ,,1.5 h,, jne . Linkous ei kestä kauan. Tänään esim pesin 2 koneellista lakanoita ja tyynynpäällisiä ja nyt ovat kuivat ihan huoneessa kuivuu.
Ja vielä,, kyllä tulee puhdasta.